OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 365 van 11.974 resultaten
recensie
Strategisch management
20 december 2013
Erica Nijburg
We bevinden ons te midden van een consumentenrevolutie die vraagt om een nieuwe manier van werken. Ook al is iedereen nu wel bekend met het nieuwe werken, in 'Het einde van business as usual' geeft Brian Solis inzicht in de wijze waarop met name Amerikaanse bedrijven al experimenteren met klantenervaringen en klantenbinding.
recensie
Leiderschap
20 december 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Karel Noordzij beschrijft in 'Op weg naar nieuw leiderschap' niet alleen de noodzaak tot verandering, maar ook zijn eigen ervaringen op deze weg. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?
recensie
Algemeen management
19 december 2013
Sietse Rauwerdink
Toon Gerbrands is al jarenlang een gevierd manager, coach en directeur in de sportwereld. Wat maakt nu dat hij succes na succes weet te behalen? Gerbrands doet in 'De succescrisis' letterlijk een boekje open. Met mooie praktijkcases en soms ook wat lastig te plaatsen theorie.
recensie
Non-profit
19 december 2013
Jeannette Kuikman
3-5 minuten leestijd
De kern van 'Sociaal doe-het-zelven' is de doorgeslagen rol van de overheid. Pieter Hilhorst en Jos van der Lans zetten dit boek 'de beweging van mensen die het heft in eigen hand nemen' naast 'het verleggen van de macht van de overheid' om te komen tot een effectievere manier van maatschappelijke verantwoordelijkheid delen.
recensie
Algemeen management
17 december 2013
Paul Groothengel
1-2 minuten leestijd
Na zijn bestseller De dirty tricks van het onderhandelen komt onderhandelingsexpert George van Houtem met een tweede boek over onderhandelen, Onderhandelen als het heet wordt. Waar de meeste boeken uitgaan van rationeel handelende onderhandelaars, geeft Van Houtem in dit boek munitie aan onderhandelaars die te maken krijgen met boze, schreeuwende, huilende of liegende onderhandelaars.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 december 2013
Brigitte Koehler
Adam Grant is hoogleraar psychologie aan Wharton en uitgeroepen tot een van de veertig beste psychologen onder de veertig van de wereld. Dat schept verwachtingen. Met zijn boek 'Geven en nemen' laat hij zien wat de verborgen dynamiek van succes is. Geven dus. Maar wel strategisch geven, want anders wordt er over je heen gelopen. Hoe je strategisch geeft, laat Grant zien aan de hand van veel inspirerende voorbeelden. Eenmaal opgepakt kon ik het boek niet meer laten liggen.
recensie
Reclame en verkoop
16 december 2013
Femke Tijtsma Sijtsma
2-3 minuten leestijd
Het boek 'Sales beter de baas' geschreven door Edwin de Haas heeft als bij titel 'laat je succes niet aan het toeval over'. Het inhoud van het boek slaat op de ondernemer, baas en directeur. Hoe zorg jij er voor dat er meer uit je bedrijf gehaald wordt? De Haas geeft in het boek sterke argumenten die zeker toepasbaar zijn voor zowel de beginnende als de meer ervaren 'sales'-persoon.
recensie
16 december 2013
Jasper van Dorp
In 'Het bouwen van een brein' geeft Ray Kurzweil zijn visie op kunstmatige intelligentie en hoe de mensheid in de (niet zo verre) toekomst de mogelijkheid zal hebben om het menselijk brein na te bootsen met behulp van computers. Dat is een interessant gegeven en het is ook een zeer interessant boek geworden. Kurzweil is een vlotte verteller, maar bovenal beschikt hij over een enorme kennis op het gebied van kunstmatige intelligentie.
recensie
Coaching en trainen
13 december 2013
Maarten Fijnaut
De energie in een team optimaliseren? Betere prestaties behalen doordat het team efficiënter en effectiever samenwerkt? Joost Crasborn legt uit 'hoe' het team in beweging kan worden gebracht. In 'Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!' staan veel praktische tips en concrete voorbeelden. Het is een inspirerend boek, ook voor de ervaren manager. Juist omdat de auteur verschillende vernieuwende modellen en technieken verhelderend uitlegt. Bovendien stimuleert hij actie door praktijkgerichte oefeningen. Een aanrader voor managers of medewerkers van zelfsturende teams.
recensie
Marketing
12 december 2013
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Zakelijke markten zijn radicaal veranderd. Klanten geven er steeds vaker de voorkeur aan zich eerst te oriënteren en te luisteren naar ervaringen en aanbevelingen vanuit peer groups. Marketing- en salesteams staan daarom voor een belangrijke keus: nog harder ‘pushen’ in de laatste fase van het koopproces, of zo vroeg mogelijk en vooral geduldig aan een succesvolle zakelijke relatie bouwen. In zijn boek Br@inbound Marketing pleit Paul Hassels Mönning nadrukkelijk voor het laatste. Dat wil zeggen: neuromarketing is het motto.
recensie
Algemeen management
12 december 2013
Dirk de Wit
3-4 minuten leestijd
In het autobiografische 'De rampondernemer' beschrijft Frank Krake met vlotte pen zijn loopbaan als ondernemer in de tuinmeubelbranche. Een loopbaan als een 'achtbaan', die hem voert langs onder andere 9/11, faillissementen en doorstart, de vuurwerkramp en familieomstandigheden. Hoewel weinig ondernemers in een soortgelijke achtbaan opereren, biedt dit boek tussen de regels door veel tips, lessen en stof tot overdenken met betrekking tot ondernemen!
recensie
Leiderschap
11 december 2013
Nienke van Oeveren
Er zijn veel boeken verschenen over Nelson Mandela en met allerlei lessen die we van hem kunnen leren. Hij heeft ook zelf een boek geschreven over zijn leven. In zijn autobiografie ‘De lange weg naar vrijheid’ beschrijft Mandela zijn levensloop tot zijn inauguratie als president in 1994. Een indrukwekkend verhaal over de hindernissen die Mandela overwon of liet oplossen met tactische gesprekken.
recensie
Reclame en verkoop
11 december 2013
Ferry Juddho de Haas
'Topverkoper in 20 weken' is een compleet boek voor de beginnende verkoper die zich willen profileren tot de perfecte buitendienst salesmedewerker. Hierin bespreekt Ine Van Hofstraeten onder andere de SELL-strategie, welke je laat zien op welke wijze je het beste klanten kunt benaderen. Daarnaast vertelt de auteur ook wanneer en hoe je een topverkoper kunt worden. Startende verkopers hebben hiermee een leuk handvat om te beginnen met hun salescarrière.
recensie
IT-management / ICT
10 december 2013
Like Warringa
De afgelopen jaren is er voor (bijna) alles een app ontwikkeld. In 'Maak je eigen Apps' gaan Serge de Beer en Annemarie van Essen aan de hand van een eenvoudig programma in op het zelf ontwikkelen van een app. Ze laten zien dat het voor (vrijwel) iedereen mogelijk is om een app te maken, mits je een goed idee hebt en bereid bent om het programma GameSalad onder de knie te krijgen.
recensie
Werk en loopbaan
10 december 2013
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Kriebelt het om een eigen zaak te beginnen, jezelf om te scholen, af te vallen of een wereldreis te maken? Of word je onrustig van het gevoel dat er meer uit het leven te halen valt dan je nu doet? Dan is 'Niet zeggen maar doen' geschreven door Shaa Wasmund wat je nodig hebt! Het geeft je een duwtje in de rug om te stoppen met leuteren en er gewoon voor te gaan!
recensie
Psychologie
9 december 2013
Daniëlle de Jonge
'Het einde van de man en de opkomst van de vrouw'. Leg dit boek op tafel of op uw bureau en u bent verzekerd van zeer interessante reacties. Snuivende geluiden aangevuld met hoongelach van menige man. Gegrinnik en instemmend geknik van veel vrouwen. Om over de discussies die kunnen ontstaan nog maar te zwijgen, ik spreek in deze uit ervaring. Hoe dan ook, dit boek van Hanna Rosin brengt veel teweeg.
recensie
Psychologie
9 december 2013
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Het beïnvloeden van de hersenen om te bereiken wat u voor ogen heeft. Dat klinkt interessant. En er is niks mis mee zolang u de juiste intenties heeft. Bovendien: het is makkelijker dan u denkt.
recensie
Organisatiekunde
6 december 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Met 'Verdraaide organisaties' bieden Wouter Hart en Marius Buiting houvast aan iedereen die met minder krampachtige beheersbaarheid betere resultaten wil halen. Met herkenbare voorbeelden en een krachtig basismodel. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van dit boek?
recensie
Economie
6 december 2013
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Economie als wiskundige efficiencybenadering heeft ons een enorme welvaart gebracht. Maar door jarenlang uitsluitend technocratisch te focussen op cijfers en efficiency zijn we ook in een diepe economische crisis terecht gekomen. Reden voor de Tsjechische econoom Tomáš Sedlácek om een breder kleurenpalet van zijn vakgebied te schetsen dan slechts zwart en wit.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 december 2013
Sandra Kok
Als ondernemer ben ik iedere dag bezig met het herkennen van kansen en mogelijkheden. Dat vraagt om creativiteit, om anders denken. De titel van 'Buiten de lijntjes' van Ken Robinson gaf mij het idee dat het aansloot op wat ik doe. Het was iets anders dan verwacht waardoor het eerste hoofdstuk even doorbijten was. Daarna werd ik echter blij verrast en bracht het nieuwe inzichten.