OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 368 van 11.974 resultaten
    recensie
    Financieel management
    13 november 2013
    Gonny de Wit
    2-3 minuten leestijd
    'Financiën voor ondernemers - Praktische handleiding voor kleine bedrijven' van Esther Schutte belicht de financiële kant van het ondernemen met vele administratieve & praktische financiële en belastingweetjes. De doelgroep is de ondernemer die geen scholing op administratief gebied heeft gehad en geen specifieke administratieve kennis heeft. Ook bespreekt Schutte een specifieke branche: de detail- en ambulante handel. Voor starters en kenniscentra met een ondernemerstraining een absolute aanrader!
    recensie
    Economie
    12 november 2013
    Wardy Poelstra
    4-6 minuten leestijd
    De oorspronkelijke titel van 'Waarom sommige landen rijk zijn en andere arm' van Daron Acemoglu, James Robinson luidt, kernachtiger dan de Nederlandse: Why nations fail. Het antwoord op deze vraag zou je, vrij naar Bill Clinton, in één kort zinnetje kunnen samenvatten: 'It's the institutions, stupid!'
    recensie
    Juridisch
    11 november 2013
    Joke Verplanke
    4-6 minuten leestijd
    'Arbeidsrecht en mediation' van de hand van Eva Knipschild en Anika Bongers is bedoeld voor iedere professional die zich met arbeidsrecht bezighoudt. Het boek geeft kennis en inzicht over mediation in de juridische context. Het boek beperkt zich tot individuele arbeidsconflicten met een (potentieel) juridisch kader.
    recensie
    Algemeen management
    8 november 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Alle bekende managementdenkers komen aan bod in MBA in een dag'. Hun meest inspirerende ideeën, superscherp samengevat en glashelder geordend. Met tal van voorbeelden, checklijsten en praktische tips. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek van Ben Tiggelaar?
    recensie
    Projectmanagement
    7 november 2013
    Peter Jansen
    3-4 minuten leestijd
    Projecten worden niet alleen ingezet bij de ontwikkeling van een nieuw product, maar ook bijvoorbeeld in de bouw, de invoering van een nieuw systeem, een evenement organiseren of bij een reorganisatie. Het boek 'Projectaanpak in zes stappen' van Roel Grit (eveneens schrijver van de bestseller 'Projectmanagement') beschrijft een 6-stappenmethode en is een zeer handig en laagdrempelig naslagwerk voor een ieder die wel eens betrokken is bij een project in een professionele omgeving.
    recensie
    Leiderschap
    6 november 2013
    Peter de Roode
    'True North' van Peter Sims is een zeer lezenswaardig boek dat de theorie en de praktijk van authentiek leiderschap helder beschrijft. Sims heeft veel CEO's geïnterviewd, hun verhalen opgetekend en die aan de lezer voorgelegd. Niet als vaststaande theorie maar als voorbeeld hoe mensen wel of niet vasthielden aan hun 'True North'. Uit de verhalen ziet de lezer zelf de patronen naar voren komen en aan de hand daarvan kan hij zich afvragen in welke mate dat ook voor hem relevant is. Maar Sims tekent niet alleen op, hij biedt ook een kader, een framework om vast te stellen wat authentiek leiderschap nu eigenlijk inhoudt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 november 2013
    Joep Vesters
    Auteur Adam Grant is hoogleraar psychologie aan Wharton alsmede onderzoeker en docent. In zijn boek 'Geven en nemen' beantwoordt hij de vraag waarom sommige mensen zoveel voor elkaar krijgen en anderen niet. Hij komt tot de conclusie dat degenen die het meeste bereiken, gevers zijn. Voor mij is dit een management-mensen boek. Hoewel ik benieuwd ben hoe duurzaam deze theorie is in een andere dan de Amerikaanse cultuur.
    recensie
    Communicatie en media
    5 november 2013
    Louis Thörig
    Ben Warner is auteur en communicatieadviseur en heeft 40 jaar ervaring in public relations voor het bedrijfsleven. Daarnaast heeft hij diverse organisatorische functies bekleed bij bijzondere evenementen. Met name de bouw, energie (aardgas) en de bankensector zijn Warner's expertisegebieden. Ook in het communicatieonderwijs heeft Warner zijn sporen verdiend. Nu komt hij met 'Communicatie, een allemanszaak tussen strategie en gelegenheidsdenken'.
    recensie
    Internet en social media
    5 november 2013
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Moet je een bullebak zijn om een goed bedrijf op te richten? Wie Steve Jobs de biografie van Walter Isaacson leest, zou het bijna denken. De oprichter van computerbedrijf Apple was weliswaar een creatief genie, maar wist zijn visie slechts te verwezenlijken met een managementstijl die dreef op intimidatie en vernedering.
    recensie
    Marketing
    1 november 2013
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Wat hebben marketeers eigenlijk aan neuro-onderzoek? Deze vraag was voor Adriaan Polderman, Karel Smit en Eric van Arendonk de aanleiding om zich te verdiepen in de wereld van Neuromarketing. Anderhalf jaar lang verdiepten ze zich in literatuur, spraken ze met collega’s en interviewden ze experts.
    recensie
    Verandermanagement
    31 oktober 2013
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Wetenschappelijk onderzoek naar veranderprocessen levert veel kennis op waar de praktijk zijn voordeel mee kan doen. Dat gebeurt ook wel, maar nog lang niet genoeg - vinden Steven ten Have en Wouter ten Have. Met hun nieuwste boek Veranderkracht willen zij managers inspireren om de lat een stukje hoger te leggen, voor zichzelf en voor hun organisaties.
    recensie
    Leiderschap
    30 oktober 2013
    Nico Jong
    Zingeving krijgt in organisaties niet de aandacht en verzorging die zij nodig heeft. Stelt iemand in een formele situatie de vraag waarom we iets doen of willen, dan wordt hij meestal afgeserveerd met de opmerking dat het wel goed komt, dat het iets is voor later.
    recensie
    Coaching en trainen
    29 oktober 2013
    Jaap Hollaar
    Een conflict op het werk (of waar dan ook) is zo geboren. Een collega die de kantjes ervan afloopt. Niet gehaalde doelen. Een verschil van inzicht of te kort geslapen. Deze opsomming kan pagina's lang worden uitgebreid. Wellicht herkenbaar. Hoewel de meeste mensen niet op een conflict zitten te wachten, komen ze toch vaak voor. Dit zien we op het werk, in een gezin, familie, in een land en op wereldniveau.
    recensie
    Financieel management
    29 oktober 2013
    Martin van Staveren
    3-5 minuten leestijd
    Risicomanagement: Vanuit het Dynamisch Business Model®. Laat je niet afschrikken door de titel van dit sterke boek van Lizanne Vroom. Misschien is dit momenteel wel het beste boek dat in het Nederlandse taalgebied over risicomanagement beschikbaar is. Saillant detail, het is een uitgave van NIBE-SVV. Dit is volgens de gelijknamige website hét kennisinstituut van de financiële wereld. Inderdaad, die sector waarin over risicomanagement de laatste jaren nogal wat te doen is.
    recensie
    Werk en loopbaan
    29 oktober 2013
    Dick Bos
    Aan zo'n boek, daar heb je wat aan als beginnende ondernemer! Karen Romme leidt je op een boeiende wijze door het landschap van het 'beginnend ondernemerschap' in haar boek 'Creëer zelf je ideale baan!' In het boek wordt een reëel beeld geschetst van de uitdagingen, de valkuilen, de hoogtepunten maar ook de dieptepunten van het creëren van een/je ideale baan. Ik zou zeggen: neem de moeite om eerst dit boek te lezen voor je verder gaat met het najagen van je droom!
    recensie
    Coaching en trainen
    24 oktober 2013
    Carla Verwijs
    Al na een paar pagina's lezen in 'De ontwikkelcirkel' van Rudy Vandamme, realiseer ik me dat ik een fout bega: ik ben begonnen in boek 3 uit een trilogie en ik heb de voorgaande boeken niet gelezen. Ik ben bang dat ik de nodige voorkennis mis. Gelukkig is dat gevoel van korte duur, want mocht ik al iets hebben gemist, Vandamme legt alles gedetailleerd uit.
    recensie
    Psychologie
    23 oktober 2013
    Carla Verwijs
    Goliath is een grote man, zeg maar gerust een reus. En van top tot teen gepantserd en van handwapens voorzien. David is maar een schriel mannetje vergeleken bij deze enorme man en toch stapt hij naar voren als vrijwilliger om Goliath te bevechten. We weten hoe het verhaal verder gaat: terwijl Goliath naar voren stormt, pakt David zijn slinger en een steen. Hij raakt de reus op zijn hoofd met de steen, Goliath stort ter aarde en David ontdoet zich van zijn aanvaller door hem de keel door te snijden.
    recensie
    Psychologie
    23 oktober 2013
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Goliath is een grote man, zeg maar gerust een reus. En van top tot teen gepantserd en van handwapens voorzien. David is maar een schriel mannetje vergeleken bij deze enorme man en toch stapt hij naar voren als vrijwilliger om Goliath te bevechten. We weten hoe het verhaal verder gaat: terwijl Goliath naar voren stormt, pakt David zijn slinger en een steen. Hij raakt de reus op zijn hoofd met de steen, Goliath stort ter aarde en David ontdoet zich van zijn aanvaller door hem de keel door te snijden.
    recensie
    Coaching en trainen
    23 oktober 2013
    Dick Bos
    'Iets meer dan honderd bladzijden voor een boek met een onderwerp dat eigenlijk voor zichzelf spreekt!' dat zou mijn conclusie kunnen zijn van het boek 'Fouten maken (mag) moet' van Remko van der Drift. Toch is het in al zijn eenvoud treffend en een leuk boek om te lezen.
    recensie
    Marketing
    23 oktober 2013
    Johan Bel RM
    Registermarketeers Eric van Arendonk, Adriaan Polderman en Karel Smit leveren na twee jaar studie hun boek 'Neuromarketing, maximale impact met marketing en communicatie' op. Het is volledig gewijd aan deze nieuwe discipline. Neuromarketing zal marketeers veel beter in staat stellen om het klantengedrag te voorspellen en zal zeer waarschijnlijk een enorme invloed gaan krijgen op marketingstrategie, marktonderzoek, productmanagement, merkenbouw en communicatie. En daarmee is dit boek een must voor marketeers die hun vak serieus nemen.

      Personen

        Trefwoorden