OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 368 van 12.062 resultaten
    recensie
    Reclame en verkoop
    10 januari 2014
    Simone Wevers
    Koud bellen, het klinkt al naar. Telefoongesprekken voeren met vreemden is nooit mijn hobby geweest en alleen al bij het idee van telefonische acquisitie ga ik ongemakkelijk schuiven op mijn stoel. Ik ben geen verkoper, zoveel staat voor mij wel vast. Het liefst doe ik het helemaal niet, maar als het dan toch moet, kan ik een beetje hulp en een paar praktische tips wel gebruiken. Vol goede moed stort ik me op het boek 'Maak van de telefoon je vriend' van Michel Hoetmer.
    recensie
    Organisatiekunde
    10 januari 2014
    Dick Bos
    3-4 minuten leestijd
    Het boek 'LEAN' van Andy Brophy geeft je net even wat meer inzicht in het proces en de ondersteunende theorieën dan een doorsnee boek over dit fenomeen. Een waardevol boek om te lezen als je net iets meer wilt weten over het Lean-concept. Alleen jammer dat een aantal figuren zo slecht te lezen zijn, zelfs met bril op!
    recensie
    Organisatiekunde
    10 januari 2014
    Dick Bos
    3-4 minuten leestijd
    Het boek 'LEAN' van Andy Brophy geeft je net even wat meer inzicht in het proces en de ondersteunende theorieën dan een doorsnee boek over dit fenomeen. Een waardevol boek om te lezen als je net iets meer wilt weten over het Lean-concept. Alleen jammer dat een aantal figuren zo slecht te lezen zijn, zelfs met bril op!
    recensie
    Organisatiekunde
    10 januari 2014
    Janneke van Bemmel
    2-3 minuten leestijd
    Het lanceren van een nieuw product of een nieuwe dienst is niet altijd succesvol. In 'De Lean startup' wordt uitvoerig een methode beschreven die zich in de loop van tijd bij menig (Amerikaans) bedrijf heeft bewezen. Omdat het boek zo duidelijk vanuit Amerikaans standpunt is beschreven, wordt de gebruikte methode wel duidelijk, maar het zou meer aanspreken als het naar de Europese markt vertaald zou kunnen worden.
    recensie
    Algemeen management
    10 januari 2014
    Rob van Nes
    'The Official Guide for GMAT Review' is de officiële, door de organisatie achter de GMAT uitgegeven, gids. Het boek is essentieel voor een ieder die voornemens is om de GMAT te maken en biedt een gedegen voorbereiding tot de test.
    recensie
    Verandermanagement
    10 januari 2014
    Nico Jong
    De huidige management- en organisatiepraktijk werkt met aannames over hoe organisaties functioneren en veranderen. Aannames bovendien, die meestal impliciet blijven, maar wel veel invloed hebben op hoe we tegen onze eigen organisatiewerkelijkheid aankijken en onze ervaringen interpreteren. Hoogleraar Thijs Homan herkent de populaire gangbare managementverhalen met hun aannames en modellen in de dagelijkse praktijk echter nauwelijks. Reden voor hem om dan maar eens uit te werken hoe de organisatiewereld echt functioneert. Dit resulteerde in 'Het et-cetera-principe'.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    Diane Lennard biedt in 'Gids voor de ontwikkeling van je eigen coachingsmethode' een praktische en stapsgewijze uiteenzetting die u helpt om uw eigen coachingsmethode te (blijven) ontwikkelen en toetsen.
    recensie
    Marketing
    10 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    'Jos Burgers over klantgerichtheid' bevat de drie prijswinnende boeken van Jos Burgers integraal gebundeld. Wat leren zijn lezers over klanttevredenheid?
    recensie
    Communicatie en media
    8 januari 2014
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het gros van zowel managers als medewerkers houdt hun mond stijf dicht over alles wat hun organisatie aangaat. Kritiek wordt hooguit stiekem gedeeld bij de koffieautomaat. Mark Blok beschrijft in Kop dicht, mond open hoe je die desastreuze stilte effectief kunt doorbreken.
    recensie
    Verandermanagement
    7 januari 2014
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Organisatieontwikkeling moet je goed managen, anders komt er niks van terecht. Tenminste, dat is wat de literatuur ons wil doen geloven. Maar wat, vraagt Thijs Homan zich af in Het et-cetera-principe - Het nieuw perspectief op organisatieontwikkeling als bij nadere beschouwing het management amper invloed op het resultaat blijkt te hebben? Wat, als er in de praktijk van alledag hele andere dynamieken aan het werk zijn?
    recensie
    Algemeen management
    3 januari 2014
    Mieke Schepens
    'De ondergang van SNS Bank' geschreven door Hetty van de Laar is een pakkende titel. Ook de ondertitel 'Klokkenluider tegen wil en dank' is veelbelovend. De auteur wil ons informeren over de gebeurtenissen die ons allemaal aangaan en zeker interessant zijn voor alle mensen die ooit bij een bank gewerkt hebben of daar nog werken. Er komen een heleboel zaken boven tafel die zonder dit boek niet bekend zouden worden. Wij, belastingbetalers, hadden hier dan niets over geweten. Maar of dit allemaal positief is...
    recensie
    Algemeen management
    3 januari 2014
    Margreet Noordanus
    Beginnende ondernemer? Of ben je net begonnen en zie je het even niet meer zitten? Twijfel je of je wel of niet voor jezelf zult beginnen? 'Ondernemen met Passie!' is geschreven door Elaine Romein, Karlijn Smeets-Van Basten Batenburg in samenwerking met Lorraine Vesterink. Het boek is een mooie start tijdens de zoektocht naar antwoorden op vragen als: Wil ik eigenlijk echt wel ondernemer worden?, Heb ik het in me om ondernemer te zijn en te blijven? En Wat moet je kunnen als je ondernemer bent?
    recensie
    Leiderschap
    3 januari 2014
    Brigitte Koehler
    3-4 minuten leestijd
    Soms komen verschillende interesses wel heel dicht bij elkaar, zoals in mijn geval bij het lezen van 'Mickonomics', het nieuwe boek van Flip Vuijsje. Een heerlijk managementboek dat 9 slimme managementlessen bevat die worden verduidelijkt aan de hand van het verhaal van een van dé grootste rockbands ooit - 'de Rolling Stones'. En dan in het bijzonder aan de hand van de inzichten van Sir Mick Jagger. Een dergelijk boek kan ik níet laten liggen.
    recensie
    Marketing
    3 januari 2014
    Angelina Hammond
    De titel van het boek ' Het no-nonsenseboek over merken bouwen' van Suzanne van Gompel dekt de lading volledig. Het is een duidelijk, makkelijk leesbaar boek dat bovendien ook veel amusante en leerzame illustraties bevat. Geen zware theoretische verhandelingen over marketing en branding, maar direct de praktische uitvoering van branding toegelicht. Zonder vakjargon, inderdaad no-nonsense. Een boek naar mijn hart, mag ik wel zeggen.
    recensie
    Coaching en trainen
    3 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien. Hoe beoordelen lezers dit boek?
    recensie
    Leiderschap
    2 januari 2014
    Claudia Broeke
    2-3 minuten leestijd
    Dale Carnegie schreef zijn boek 'How to win friends and influence people' al in 1936. Wereldwijd zijn er meer dan 15 miljoen exemplaren over de toonbank gegaan en het is één van de best verkochte boeken aller tijden. In 2013 is de (licht herziene) versie door uitgever Pearson in Nederland uitgebracht onder de titel 'Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloed'. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Zou een boek dat bijna 80 jaar geleden verscheen nog actueel kunnen zijn?
    recensie
    Strategisch management
    2 januari 2014
    Rob van Nes
    Portfoliomanagement is een onderwerp dat ten onrechte is onderbelicht in het strategisch denken van ondernemers en managers. Net zoals in de managementliteratuur. Er zijn wel modellen die in generieke handboeken over corporate strategy opduiken en de BCG-matrix doet het goed in de marketingopleidingen, maar echte diepgangontbreekt. Blij verrast was ik dus met het verschijnen van het boek 'Succesvolle portfolio's' van Martijn Laar, Klaas de Gier, Wouter de Wolf.
    recensie
    Verandermanagement
    2 januari 2014
    Louis Thörig
    Het vakgebied veranderkunde heeft een historie van ongeveer 65 jaar, maar heeft lange tijd in haar ontwikkeling stilgestaan. Het was geen échte wetenschap. Het is tijd om veranderkunde in een nieuw perspectief te plaatsen en dat doet Anton Cozijnsen in zijn nieuwste boek 'De 7 V's van verandermanagement'. Volgens de auteur zijn veranderaanpakken pas te ontwikkelen als de relevante kritische risicofactoren of faalfactoren in detail in kaart zijn gebracht en je daarop gaat sturen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 januari 2014
    Annett Keizer
    Gevers helpen anderen zonder dat ze er iets voor terug verwachten. Iets wat in goede huwelijken en vriendschappen vaak gebeurt, maar op de werkvloer niet. Daar draait het vaak om macht, status, ego en assertiviteit. In 'Geven en nemen' wil hoogleraar Psychologie Adam Grant bewijzen dat gevers op de lange termijn toch succesvol kunnen zijn.
    recensie
    Organisatiekunde
    2 januari 2014
    Carla Verwijs
    Inmiddels heb ik heel wat boeken gelezen over groepstechnieken, interventies, creatieve oefeningen. 'Toolkit procesregie' van Dees van Oosterhout en Thea Draijer is anders. Geen brainstormtechnieken om zoveel mogelijk ideeën te genereren of een lijst van ijsbrekers, de een nog flauwer dan de ander. Niet vaak heb ik het gevoel dat een groepsoefening (echt) bij zal dragen aan een doel. En geschikt is voor groepen van gevarieerde samenstelling. In 'Toolkit procesregie' had ik dat gevoel wel; het boek staat vol met oefeningen waarvan ik denk dat ik die goed kan gebruiken in allerlei situaties.

      Personen

        Trefwoorden