OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 369 van 12.062 resultaten
recensie
Reclame en verkoop
30 december 2013
Peter de Roode
Over afsluittechnieken zijn al veel boeken geschreven. Ook trainingen over dit onderwerp zijn erg populair. Het (af)sluiten van een deal, de afronding van het verkoopgesprek wordt gezien als een cruciale fase. Gesprekken voeren waarbij niet naar een doel wordt toegewerkt, zal er immers toe leiden dat de verkoper niet zal slagen in het realiseren van zijn targets. Met 'Sluit de deal!' biedt Michel Hoetmer handreikingen om op een slimme manier en op het juiste moment afsluittechnieken in te zetten.
recensie
Internet en social media
27 december 2013
Hans van der Loo
4-5 minuten leestijd
Don Tapscott en medeauteur Anthony D. Williams stellen in hun boek 'Wikinomics' dat nieuwe vormen van virtuele samenwerking de economie in snel tempo op zijn kop zetten. Als lichtend voorbeeld van de eigentijdse 'wikinomics' (het woord 'wiki' is afkomstig uit Hawaï en betekent 'snel') is 'Wikipedia', een enorme uit ruim vijf miljoen artikelen bestaande kenniscontainer waar meer dan 75 000 mensen op vrijwillige basis aan hebben bijgedragen.
recensie
Internet en social media
27 december 2013
Hans van der Loo
4-5 minuten leestijd
Don Tapscott en medeauteur Anthony D. Williams stellen in hun boek 'Wikinomics' dat nieuwe vormen van virtuele samenwerking de economie in snel tempo op zijn kop zetten. Als lichtend voorbeeld van de eigentijdse 'wikinomics' (het woord 'wiki' is afkomstig uit Hawaï en betekent 'snel') is 'Wikipedia', een enorme uit ruim vijf miljoen artikelen bestaande kenniscontainer waar meer dan 75 000 mensen op vrijwillige basis aan hebben bijgedragen.
recensie
Personeelsmanagement
27 december 2013
Peter de Roode
Dit boek gaat over duurzame inzetbaarheid op het werk. Het is fijn dat dit boek er nu is en dat er duidelijkheid begint te komen waar 'duurzame inzetbaarheid' eigenlijk voor staat. 'Een leven lang inzetbaar?' van Annet de Lange en Beatrice van der Heijden is een zeer goed gedocumenteerd en wetenschappelijk verantwoord boek, dat handvatten biedt voor onder andere bestuurders, leidinggevenden en medewerkers.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 december 2013
Sonja de Bruin
1-3 minuten leestijd
'Verbaal meesterschap' heeft mijn kijk op communicatie, en in het bijzonder op presentaties, voorgoed veranderd (in positieve zin). Waar ik me voorheen angstvallig beperkte tot het gebruik van een beamer en een aantal slides, zonder er echt goed over na te denken wat ik wilde bereiken, heb ik nu echt zin gekregen om het volkomen anders aan te gaan pakken en de tips en trucs die Remco Claassen aandraagt, uit te gaan proberen. Dus om er voor te zorgen dat mijn publiek iets gaat doen, iets gaat laten of iets nooit meer vergeet.
recensie
Marketing
27 december 2013
Eric van Arendonk
'Nieuwe online verkoopstrategieën in B2B' dat is de ondertitel van 'Brainbound marketing'. Eindelijk eens een benadering vanuit B2B, dat was de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik het boek van Paul Hassels Mönning voor de eerste keer onder ogen kreeg. Nu ben ik best wel sceptisch over de scheidingslijn tussen B2B- en B2C-marketing, voor mij is die namelijk flinterdun. Daarom is het goed om een marketingboek te lezen dat alleen vanuit een B2B-bril geschreven.
recensie
Werk en loopbaan
27 december 2013
Ingrid Spruit
2-3 minuten leestijd
De baan van je leven is vaak niet verder dan drie 'hand shakes' van je verwijderd. In 'Netwerken werkt' laten Rob van Eeden en Els Nijssen zien wat je kunt doen om de juiste handen te vinden. Voor (beginnende) netwerkers en loopbaanbegeleiders is dit een basisboek: netwerken doet iedereen, bewust of onbewust. Wil je er werk van maken, dan geven Van Eeden en Nijssen, met blijk van actuele ontwikkelingen, je een gedegen methode mee. Tegelijkertijd maken ze korte metten met het idee dat netwerken moeilijk en arrogant is
recensie
Marketing
23 december 2013
Ingeborg van Buiten
In het boek 'Prikkel de Koopknop' neemt auteur Carin Frijters de uitdagingen waar de retailsector voor staat onder de loep. Op praktische wijze laat ze ons zelf op zoek gaan naar 'de kansen voor het fysieke winkelspel in 2020'. Een praktisch maar vooral positief boek dat ons laat zien dat er nog volop kansen zijn.
recensie
Strategisch management
20 december 2013
Erica Nijburg
We bevinden ons te midden van een consumentenrevolutie die vraagt om een nieuwe manier van werken. Ook al is iedereen nu wel bekend met het nieuwe werken, in 'Het einde van business as usual' geeft Brian Solis inzicht in de wijze waarop met name Amerikaanse bedrijven al experimenteren met klantenervaringen en klantenbinding.
recensie
Leiderschap
20 december 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Karel Noordzij beschrijft in 'Op weg naar nieuw leiderschap' niet alleen de noodzaak tot verandering, maar ook zijn eigen ervaringen op deze weg. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?
recensie
Algemeen management
19 december 2013
Sietse Rauwerdink
Toon Gerbrands is al jarenlang een gevierd manager, coach en directeur in de sportwereld. Wat maakt nu dat hij succes na succes weet te behalen? Gerbrands doet in 'De succescrisis' letterlijk een boekje open. Met mooie praktijkcases en soms ook wat lastig te plaatsen theorie.
recensie
Non-profit
19 december 2013
Jeannette Kuikman
3-5 minuten leestijd
De kern van 'Sociaal doe-het-zelven' is de doorgeslagen rol van de overheid. Pieter Hilhorst en Jos van der Lans zetten dit boek 'de beweging van mensen die het heft in eigen hand nemen' naast 'het verleggen van de macht van de overheid' om te komen tot een effectievere manier van maatschappelijke verantwoordelijkheid delen.
recensie
Algemeen management
17 december 2013
Paul Groothengel
1-2 minuten leestijd
Na zijn bestseller De dirty tricks van het onderhandelen komt onderhandelingsexpert George van Houtem met een tweede boek over onderhandelen, Onderhandelen als het heet wordt. Waar de meeste boeken uitgaan van rationeel handelende onderhandelaars, geeft Van Houtem in dit boek munitie aan onderhandelaars die te maken krijgen met boze, schreeuwende, huilende of liegende onderhandelaars.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 december 2013
Brigitte Koehler
Adam Grant is hoogleraar psychologie aan Wharton en uitgeroepen tot een van de veertig beste psychologen onder de veertig van de wereld. Dat schept verwachtingen. Met zijn boek 'Geven en nemen' laat hij zien wat de verborgen dynamiek van succes is. Geven dus. Maar wel strategisch geven, want anders wordt er over je heen gelopen. Hoe je strategisch geeft, laat Grant zien aan de hand van veel inspirerende voorbeelden. Eenmaal opgepakt kon ik het boek niet meer laten liggen.
recensie
Reclame en verkoop
16 december 2013
Femke Tijtsma Sijtsma
2-3 minuten leestijd
Het boek 'Sales beter de baas' geschreven door Edwin de Haas heeft als bij titel 'laat je succes niet aan het toeval over'. Het inhoud van het boek slaat op de ondernemer, baas en directeur. Hoe zorg jij er voor dat er meer uit je bedrijf gehaald wordt? De Haas geeft in het boek sterke argumenten die zeker toepasbaar zijn voor zowel de beginnende als de meer ervaren 'sales'-persoon.
recensie
16 december 2013
Jasper van Dorp
In 'Het bouwen van een brein' geeft Ray Kurzweil zijn visie op kunstmatige intelligentie en hoe de mensheid in de (niet zo verre) toekomst de mogelijkheid zal hebben om het menselijk brein na te bootsen met behulp van computers. Dat is een interessant gegeven en het is ook een zeer interessant boek geworden. Kurzweil is een vlotte verteller, maar bovenal beschikt hij over een enorme kennis op het gebied van kunstmatige intelligentie.
recensie
Coaching en trainen
13 december 2013
Maarten Fijnaut
3-4 minuten leestijd
De energie in een team optimaliseren? Betere prestaties behalen doordat het team efficiënter en effectiever samenwerkt? Joost Crasborn legt uit 'hoe' het team in beweging kan worden gebracht. In 'Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!' staan veel praktische tips en concrete voorbeelden. Het is een inspirerend boek, ook voor de ervaren manager. Juist omdat de auteur verschillende vernieuwende modellen en technieken verhelderend uitlegt. Bovendien stimuleert hij actie door praktijkgerichte oefeningen. Een aanrader voor managers of medewerkers van zelfsturende teams.
recensie
Marketing
12 december 2013
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Zakelijke markten zijn radicaal veranderd. Klanten geven er steeds vaker de voorkeur aan zich eerst te oriënteren en te luisteren naar ervaringen en aanbevelingen vanuit peer groups. Marketing- en salesteams staan daarom voor een belangrijke keus: nog harder ‘pushen’ in de laatste fase van het koopproces, of zo vroeg mogelijk en vooral geduldig aan een succesvolle zakelijke relatie bouwen. In zijn boek Br@inbound Marketing pleit Paul Hassels Mönning nadrukkelijk voor het laatste. Dat wil zeggen: neuromarketing is het motto.
recensie
Algemeen management
12 december 2013
Dirk de Wit
3-4 minuten leestijd
In het autobiografische 'De rampondernemer' beschrijft Frank Krake met vlotte pen zijn loopbaan als ondernemer in de tuinmeubelbranche. Een loopbaan als een 'achtbaan', die hem voert langs onder andere 9/11, faillissementen en doorstart, de vuurwerkramp en familieomstandigheden. Hoewel weinig ondernemers in een soortgelijke achtbaan opereren, biedt dit boek tussen de regels door veel tips, lessen en stof tot overdenken met betrekking tot ondernemen!
recensie
Leiderschap
11 december 2013
Nienke van Oeveren
Er zijn veel boeken verschenen over Nelson Mandela en met allerlei lessen die we van hem kunnen leren. Hij heeft ook zelf een boek geschreven over zijn leven. In zijn autobiografie ‘De lange weg naar vrijheid’ beschrijft Mandela zijn levensloop tot zijn inauguratie als president in 1994. Een indrukwekkend verhaal over de hindernissen die Mandela overwon of liet oplossen met tactische gesprekken.