OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 373 van 11.973 resultaten
    recensie
    Reclame en verkoop
    14 augustus 2013
    Koos Groenewoud
    Mensen die Feike Cats en zijn bedrijf 'Houden van Klanten' niet kennen zullen zich bij het lezen van de titel niet realiseren dat de titel 'klanthousiasme' verband houdt met de naam van zijn bedrijf, in combinatie met het woord Enthousiasme.
    recensie
    Reclame en verkoop
    13 augustus 2013
    Werner Roest
    Met bijzonder veel plezier heb ik Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme gelezen. Feike had me gewaarschuwd om het niet in één keer te doen, maar die waarschuwing heb ik in de wind geslagen. Eenmaal begonnen, kon ik niet meer stoppen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    13 augustus 2013
    Marjolein Boeren-Hermans
    3-4 minuten leestijd
    Het brein is een van de meestbesproken organen van het menselijk lichaam. De vele boeken die erover verschenen zijn geven een bont beeld van meningen: je wordt volledig gestuurd door biologische, fysiologische processen, je hebt wel een eigen wil, je hebt geen eigen wil etc. Het boek 'Superbrein' geeft een van de mogelijke visies op dit onderwerp weer.
    recensie
    Projectmanagement
    13 augustus 2013
    Peter Streefkerk
    Zeker in de vakantieperiode of vlak erna stel je jezelf vast weleens de vraag 'Waarom doe ik dit eigenlijk?”. Meestal heeft dat te maken met je baan en of je het naar je zin hebt bij je werkgever. Het schijnt wetenschappelijk onderzocht en bewezen te zijn dat na de zomervakantie naar verhouding meer mensen besluiten een andere baan te zoeken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    13 augustus 2013
    Marjolein Boeren-Hermans
    'Aan de slag met werk dat er écht toe doet' is de ondertitel van het boek 'Groots werk'. Dat zijn Grote Woorden, en dat is ook precies wat de auteur Michael Bungay Stanier wil bereiken: dat je verder, en nóg verder gaat reiken dan je ooit hebt gedaan.
    recensie
    Leiderschap
    13 augustus 2013
    Joris Arts
    In het pakket 'Leaders of the 21st Century' zitten 3 DVD's met inspirerende interviews met kinderen uit verschillende werelddelen. Zij praten over Leiderschap, Dromen& Doelen en Teamwork. De set is onder andere bedoeld om te gebruiken als opwarmer voor een bijeenkomst, maar ook om met elkaar in discussie te gaan over deze onderwerpen. Door de oprechte en authentieke antwoorden van de kinderen, lukt dit verbazingwekkend goed.
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 augustus 2013
    Timon Sibma
    2-3 minuten leestijd
    Laatst sprak ik met een collega-organisatieadviseur over het project waar hij mee bezig was. 'De inhoud van het project is erg interessant, maar die mensen...!' deed hij zijn beklag. 'Het is net een zootje kikkers in een kruiwagen' vervolgende hij zijn relaas, 'en samenwerken ho maar!'
    recensie
    Financieel management
    9 augustus 2013
    Perry Oostrum
    Compliance is een essentiële voorwaarde geworden voor een integere bedrijfsvoering van ondernemingen. De positie van de onderneming ten opzichte van klanten en andere stakeholders en het vervullen van een maatschappelijke rol winnen aan belang ten opzichte van het louter naleven van wet- en regelgeving.
    recensie
    Algemeen management
    9 augustus 2013
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Als manager weet je dat jouw gedrag effect heeft op het gedrag van je medewerkers. De meeste managers realiseren zich dan ook terdege dat het zinvol is om met enige regelmaat een boek te lezen over psychologie of leidinggeven. Maar hoe vaak haak je niet al bij het eerste hoofdstuk af? Mij is dat in ieder geval regelmatig gebeurd.
    recensie
    Psychologie
    9 augustus 2013
    Gemma Schoot
    4-6 minuten leestijd
    Gedrag op het werk: het is een ingewikkelde wisselwerking van gewoonte- en kuddegedrag, ogenschijnlijk irrationele beslissingen en aannames over jezelf, collega's en je baas. Dat gedrag wordt bepaald door 'de macht van de situatie' ofwel de dominante (team)cultuur. Naomi Ellemers en Dick De Gilder beschrijven elf voorbeelden daarvan in hun boek 'Je werkt anders dan je denkt' (2012). Het boek werd besproken in de SRM Leesclubbijeenkomst van 17 juni 2013.
    recensie
    Financieel management
    9 augustus 2013
    Jean Gieskens
    3-4 minuten leestijd
    Grote kans dat de vraag 'Hebben ze al betaald?' vandaag de dag geen retorische vraag is, maar één van de meest brandende kwesties op de lippen van menig controller of financial manager. Voor debiteurenbeheerders en collectors die deze vraag positief willen beantwoorden of willen voorkomen, is onlangs een praktisch boek bij Kluwer verschenen. De subtitel geeft precies aan waar het boek over gaat: 'Effectief en klantgericht debiteurenbeheer aan de telefoon'.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 augustus 2013
    Amber Zwartbol
    2-3 minuten leestijd
    Bijna elke trainer heeft wel een of meerdere sets fotokaarten in zijn of haar bezit. Bekende onderwerpen zijn natuurschoon als een (ondergaande) zon, bos, dieren of dauwdruppels op een blad. Ook sprekende portretten doen het goed. De foto's zijn vaak dromerig van aard en laten in het midden wat precies de betekenis is. Het is aan de deelnemers van de training om er betekenis aan te geven.
    recensie
    Communicatie en media
    7 augustus 2013
    Mariska Fennema
    Wordt er in uw organisatie veel gepraat maar weinig gezegd? Houden medewerkers hun mening voor zich of delen ze informatie niet met het management over zaken die de prestatie van het bedrijf ondermijnen? Dan is er sprake van corporate silence. En dit blijkt vaker voor te komen dan men denkt. Het is voor veel mensen die in een bedrijf werken immers makkelijker om hun mond te houden dan iets dat onbespreekbaar is aan te kaarten. Het boek 'Kop dicht, mond open' biedt inzicht in deze corporate silence zodat u het kunt herkennen en er mogelijk iets aan kunt doen.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 augustus 2013
    Amber Zwartbol
    Karin de Galan, bevlogen trainer en schrijver, heeft intussen meerdere boeken over trainen op haar naam staan. Als enthousiaste lezer van haar boeken ben ik elke keer weer blij als er een nieuwe verschijnt. Haar manier van schrijven, waarbij humor niet wordt geschuwd, en de pakkende illustraties (waarvoor complimenten aan Maaike Blom!) maken elk boek opnieuw tot een feest. Zo ook Goed voor de groep.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 augustus 2013
    Amber Zwartbol
    3-4 minuten leestijd
    Wat heeft een inktvis te maken met een metrorit? Zo op het eerste oog niet zo veel, maar na de eerste vier bladzijden van 'Op de achterkant van een servet' te hebben gelezen kun je de inktvis niet meer los zien van de metro.
    recensie
    Coaching en trainen
    6 augustus 2013
    Maarten Fijnaut
    'Hét eerste zelfhulpboek voor trainers' prijkt op de voorkant, net als '5 spiegels voor je blinde vlekken'. Of 'Goed voor de groep' van Karin de Galan zo'n eerste boek voor trainers is betwijfel ik, maar na het eerste hoofdstuk heb ik voor mezelf al ruim 8 blinde vlekken gevonden. En gelukkig ook voldoende handvatten om er iets aan te doen.
    recensie
    Algemeen management
    5 augustus 2013
    Wouter Fioole
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol zijn als Nederlander in een Nederlandse organisatie? Ambitieuze managers doen dat op de Belgische manier, aldus Gerd de Smyter, een Belg die in rap tempo carrière heeft gemaakt in een Nederlandse organisatie. In 'Een Belg in de Boardroom' laat hij aan de hand van interviews met Belgische topbestuurders in Nederland zien waarom Belgen in de Nederlandse raden van bestuur zitten. De belangrijkste vraag waarop hij een antwoord zoekt: Waarom zitten er Belgen in plaats van Nederlanders op die stoelen?
    recensie
    Communicatie en media
    5 augustus 2013
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Strategie is net zo'n containerbegrip als communicatie. Daarom wordt ook het begrip strategisch te pas en te onpas gebruikt, zowel binnen als buiten ons vakgebied. Over strategie is volop literatuur beschikbaar en ook over strategische communicatie is genoeg geschreven. Communicatiestrategieën zelf komen echter nauwelijks aan bod. Wil Michels schreef om die reden een boek over welke communicatiestrategieën er zijn en wanneer en hoe je die kunt inzetten.
    recensie
    Marketing
    2 augustus 2013
    Corien Plaisier
    Krijgen vrouwen wel voldoende op hen gerichte aandacht van marketeers? Wist u dat vrouwen 80% van alle aankoopbeslissingen nemen? Wilt u meer weten over wat hen bezighoudt? Hoe u beter zaken kunt doen in de 'Evanomie'? Lezen over deze andere manier van het aanjagen van uw business? Dan moet u 'Miss Marketing' van Mabel Nummerdor en Mijke de Vette zeker lezen.
    recensie
    Verandermanagement
    1 augustus 2013
    Marthe van der Molen
    3-4 minuten leestijd
    In de proloog van 'Commitment' wordt precies de vraag verwoordt die ik mijzelf ook al enige tijd stel: commitment is nodig voor verandering, maar wat is dat commitment dan precies? 

      Personen

        Trefwoorden