OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 376 van 12.062 resultaten
recensie
Reclame en verkoop
2 september 2013
Dick Bos
4-5 minuten leestijd
Toen ik de titel van het boek 'Opdrachtgever gezocht, acquireren als onderdeel van je werk' van Jan Willem van den Brink en Maarten van Os las dacht ik, 'Yes, eindelijk een boek hoe ik kan leren opdrachtgevers binnen te halen.' Het is echter vooral een boek dat je leert inzien hoe het kan, maar het is vooral aan jou om er wat mee te doen. Ik vond het leerzaam en zeer prettig om te lezen.
recensie
Organisatiekunde
2 september 2013
Nico Jong
Oerganisatie staat voor het idee dat we alle vormen van organisatie kunnen begrijpen door naar de kleinste eenheden en hun samenspel te kijken. Die kleinste bouwstenen zijn door en door egoïstisch, maar kunnen toch tot intrigerende vormen van samenwerking komen. Zo ontstaan de meest complexe vormen van biologische, ecologische, psychologische, economische en technologische oerganisatie.
recensie
Projectmanagement
2 september 2013
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Organisaties krijgen te maken met steeds complexere vraagstukken. Zij vragen om een aanpak die rekening houdt met verschillende belangen en die kan verbinden. Vraagstukken komen steeds vaker en sneller op en ook de samenwerkingsverbanden wisselen telkens.
recensie
Marketing
2 september 2013
Maricken Hengeveld
Bedrijven hebben veel onderbenut conversatiepotentieel. Hieronder verstaat Van Belleghem de vele conversaties die met en onder klanten ontstaan, die niet op een strategische manier worden gemanaged en die kunnen worden aangegrepen om het bedrijf te verbeteren. Er zijn ontzettend veel touch points waarbij de conversatie met de klant kan worden gestart. In 'De Conversation Company' beschrijft Van Belleghem hoe je als organisatie deze dialoog met de klant start, onderhoudt en je klant betrekt bij je organisatie. Niet alleen op campagneniveau, volgens de 'oude' checklistmentaliteit, maar structureel, verankerd in de bedrijfsstrategie.
recensie
Marketing
2 september 2013
Mark van Heijningen
Gebruik de feedback van je klanten nu echt... Is de rode draad die door 'De Conversation Company' loopt. Het is geschreven door Steven van Belleghem, leest vlot en is in de praktijk van marketing- en klantcontactcentermanagers goed als leidraad of discussiestuk te gebruiken. Iedereen ervaart de kracht van sociale media in privéleven en verkent – of zet vol in op – de zakelijke toepassingen. Daarmee zijn de beschreven onderwerpen en voorbeelden erg relevant. U kunt direct aan de slag met dit 'handboek'.
recensie
Werk en loopbaan
2 september 2013
Bote Scholtens
Eigenlijk stond ik op het punt om het vorige boek van Hormann ('Hypotheekvrij!') aan te schaffen, maar toen ik zijn nieuwe 'Helemaal Vrij!' zag besloot ik toch anders. Als 26-jarige viel ik niet helemaal in de doelgroep van 45-plussers maar gezien Hormann's staat van dienst had ik er vertrouwen in dat hij mij zeker zou kunnen interesseren.
recensie
Communicatie en media
30 augustus 2013
Nico Jong
Met ruim veertig jaar communicatie op de teller heeft communicatietsaar Ben Warner een buitengewoon communicatieboek geschreven. Hij noemt het zelf een empiriografie omdat het bestaat uit een verzameling van ervaringen, meningen en overpeinzingen uit zijn eigen loopbaan. De empirie van de auteur Warner dus, die vanuit zijn persoonlijke cooling down ook nog graag een blik op de toekomst werpt. Hij was directeur Communicatie van de Gasunie en jarenlang actief in de beroepsverenigingen en het communicatieonderwijs. Degenen die les of college van hem hebben gehad, kennen zijn betrokkenheid en bevlogenheid en die spatten ook van iedere pagina in zijn nieuwe boek Communicatie.
recensie
Verandermanagement
27 augustus 2013
Sipke Wagenaar
Heel wat implementaties van Business Intelligence (BI)-initiatieven leveren niet het verhoopte resultaat op. In het boek 'Systemisch Performance Management – met mensen naar duurzame verandering' van Dries van Nieuwenhuyse, Simonne Vermeylen en Philippe Devos leggen de auteurs de vinger op de zere plek, wij moeten op een radicaal andere manier gaan werken. Het is de menselijke factor, een belangrijke schakel in de onderneming, die kan zorgen voor duurzame verandering. En dus niet alleen de techniek.
recensie
Algemeen management
27 augustus 2013
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Kruip in bed bij je klanten, betaal jezelf 1000 euro per uur en negeer urgente taken. Het zijn zomaar drie van de 100 tips die Caspian Woods u geeft in zijn boek 'Advocaat van de Duivel'. Elke tip heeft een prikkelende, vragen oproepende en soms zelfs hilarische naam. Bedoeld om u even wakker te schudden en aan het denken te zetten, en dat werkt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
22 augustus 2013
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
Daniel Pink is bekend van de boeken 'Drive' en 'Een compleet nieuw brein' en als ex-speechschrijver van Al Gore. Met zijn vlotte schrijfstijl weet Pink hoe hij de aandacht vast kan houden. In zijn nieuwste boek 'Verkocht!', betoogt hij dat we bijna allemaal verkopers zijn.
recensie
Reclame en verkoop
22 augustus 2013
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
Daniel Pink is bekend van de boeken 'Drive' en 'Een compleet nieuw brein' en als ex-speechschrijver van Al Gore. Met zijn vlotte schrijfstijl weet Pink hoe hij de aandacht vast kan houden.
recensie
Strategisch management
22 augustus 2013
Arie Buvens
Bitsing is 's wereld eerste en enige methode waarmee je gegarandeerd doelstellingen bereikt. Het klinkt te mooi om waar te zijn en toch kan het! Het is wetenschappelijk beproefd en het wordt dagelijks in de praktijk bewezen. Aldus de schrijver van 'BITSing': Frans de Groot.
recensie
Algemeen management
21 augustus 2013
Dick Bos
Wil je iemand die gehersenspoeld werd weer loskrijgen van die zaken die in zijn brein werden geplaatst, dan heet dat ´deprogrammeren´. Het boek 'Bullshitmanagement II' van Jos Verveen m.m.v. Roeland Jan Umans heeft ongeveer hetzelfde effect als het gaat om het loslaten van al die managementtheorieën en -instrumenten waar we zo mee worden overladen. De oproep zou dus kunnen luiden het is tijd om te 'demanageren', keer terug tot de essentie en gebruik je 'gezonde' verstand.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 augustus 2013
Brigitte Koehler
3-4 minuten leestijd
In 'Blah blah blah' leert Dan Roam ons dat je voor het oplossen van problemen ideeën nodig hebt. En dat je je ideeën moet kunnen presenteren, niet alleen door het gebruik van woorden. Dan Roam spoort ons aan om onze ideeën vooral ook te tekenen. Want een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden, toch?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 augustus 2013
Brigitte Koehler
3-4 minuten leestijd
In 'Bla-bla-bla' leert Dan Roam ons dat je voor het oplossen van problemen ideeën nodig hebt. En dat je je ideeën moet kunnen presenteren, niet alleen door het gebruik van woorden. Dan Roam spoort ons aan om onze ideeën vooral ook te tekenen. Want een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden, toch?
recensie
Coaching en trainen
21 augustus 2013
Marjolein Boeren-Hermans
3-4 minuten leestijd
Zelfreflectie, nuanceren en jezelf verplaatsen in de ander. Drie vaardigheden die naar mijn mening hoofdvakken vanaf de basisschool zouden moeten zijn. Veel mensen hebben er veel moeite mee, en daardoor lopen mooie projecten fout, gaan prachtige ondernemingen toch failliet en hebben veel mensen meer stress dan nodig is.
recensie
Strategisch management
21 augustus 2013
Martin van Staveren
Na je vakantie zin om weer op reis te gaan? De vakantiedagen zijn echter op en je bent veroordeeld tot dromen op de bank, 's avonds na je werk. Lees dan 'The Innovation Expedition: A Visual Toolkit to Start Innovation' van de Nederlandse innovatieman Gijs van Wulfen. Dit oogstrelende boek neemt je mee op reis, en je leert er nog van innoveren ook.
recensie
Verandermanagement
21 augustus 2013
Robert Paul Schwippert
2-3 minuten leestijd
Het is algemeen bekend dat in onze snelveranderende wereld innoveren een voorwaarde is voor succes. Maar toch verwaarloost een op de drie bedrijven zijn businessmodel. In 'Re-Inventing Business' geven Volberda c.s. op systematische wijze een inzicht in businessmodellen van bedrijven en instellingen. Uitgangspunt hierbij is niet of je je businessmodel verandert, maar wanneer, in welke mate en vooral hoe. Welke factoren zijn hierbij van belang? Wat is de rol van het management? Dat zijn de vragen die dit boek stelt. Mag dan niets meer hetzelfde blijven? Toch wel. Aldus deze praktische wetenschappelijke visie op businessmodelinnovatie.
recensie
21 augustus 2013
Bert Thiel
3-4 minuten leestijd
Op de achterflap van 'Het nieuwe schrijven, creatief, crossmediaal, zakelijk' zegt Dolf Weverink: 'Ben je communicatieprofessional, tekstschrijver, schrijftrainer, student of docent en wil je dat jouw teksten werken? Stap dan vandaag nog over op het nieuwe schrijven'. Misschien een goed advies, maar dan niet aan de hand van dit boek.
recensie
Algemeen management
20 augustus 2013
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Meervoudig kijken is de sleutel tot succesvol functioneren van iedere professional. Dat is in het kort de belangrijkste boodschap van het boek Multifocus (‘Anders kijken, anders doen’) waarin Gitta Overmaat en Lenneke Overmaat een methode beschrijven die mensen helpt zich te krijgen op hun eigen manier van waarnemen, op die van anderen en om ze te leren op het juiste moment van perspectief te veranderen. Met als uiteindelijk doel: succesvol (samen)werken.