OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 377 van 11.972 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    10 juni 2013
    Henk den Uijl
    2-3 minuten leestijd
    De oudere recensie bij 'The Management Mythe' van Matthew Stewart vond ik weinig recht doen aan de boodschap van Stewart, dus even een ander geluid. Hoewel de andere recensent natuurlijk helemaal gelijk heeft dat Stewart zelf er wel erg goed vanaf komt en de hele wereld om hem heen zichzelf voor de gek houdt, zitten in zijn betoog toch een aantal zeer waardevolle analyses. Het is natuurlijk ook op zijn minst verdacht als een adviseur dit geen goed boek vindt.
    recensie
    Marketing
    10 juni 2013
    Max Kohnstamm
    4-5 minuten leestijd
    Vijf jaar geleden publiceerden Marc van Eck, Niels Willems en Ellen Leenhouts 'Internal Branding in de praktijk'. Nu is er een nieuwe versie: 'Het succes van Internal Branding'. De grote vraag is uiteraard of 'Het succes van Internal Branding' een wat opgelapte tweede editie is van 'Internal Branding in de praktijk' of een volwaardige opvolger zoals de subtitel 'Een sterk merk bouwen en onderhouden' doet geloven.
    recensie
    Marketing
    10 juni 2013
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Hoe kan je als merk nog opvallen tussen alle concurrenten die om de aandacht van de consument schreeuwen? Na uitvoerige analyse van een groot aantal cases heeft Roland van der Vorst een origineel antwoord geformuleerd: je moet de concurrentie wegcamoufleren.
    recensie
    Reclame en verkoop
    10 juni 2013
    Max Kohnstamm
    Fons van Dyck heeft zichzelf – bij het schrijven van Reclame: Dood of Levend – een ambitieus doel gesteld. Hij wil in zijn boek de volgende vragen beantwoorden: wat is de functie van reclame in de marketing van merken vandaag en wat is de impact van reclame op consumenten in een digitaal tijdperk? Je zou dus eigenlijk kunnen stellen dat de auteur in dit boek duidelijk wil maken wat 'la raison d' être' van reclame in dit digitale tijdperk nog is.
    recensie
    Reclame en verkoop
    10 juni 2013
    Corien Plaisier
    De recessie en de veranderende wereld zorgt ervoor dat bedrijven zich meer gaan verdiepen in wat de klant wil. Simpel een boodschap de wereld insturen, 'koop bij mij, want ik ben de beste of de goedkoopste' werkt niet meer. Door de komst van het internet is de wereld kleiner en transparanter geworden en zijn dit soort boodschappen heel makkelijk te controleren. Het lezen van 'Verleid de klant' is een mooie voorbereiding als u wilt weten hoe uw bedrijf de klant optimaal kan bedienen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    7 juni 2013
    Aad van Endhoven
    Als Managing Partner en Consultant W&S heb ik veelvuldig contact met zowel mijn vaste klanten/opdrachtgevers als met prospects. Dit contact vindt op alle denkbare manieren plaats (zowel telefonisch als fysiek) en ik probeer natuurlijk altijd een positieve en professionele indruk achter te laten.
    recensie
    Leiderschap
    5 juni 2013
    Marcel Millenaar
    Niet ontvangen complimenten zijn dodelijk voor een relatie. Elk mens heeft er dus belangen bij om aardig te vinden en gevonden te worden. Complimenten zijn een goed middel om dit te bereiken. Maar nog belangrijker dan dit: om complimenten te kunnen geven, moet je eerst weten hoe ze te ontvangen. 'Het groot complimentenboek' van Frank van Marwijk & Hans Poortvliet, helpt zeker om hierin een weg te zoeken.
    recensie
    Organisatiekunde
    5 juni 2013
    Martin Walraven
    2-3 minuten leestijd
    Systemen dreigen anno 2013 vast te lopen. Dit uit zich in allerlei problemen. Om deze problemen het hoofd te bieden komen Bakker en Hardjono met 'Horizontaal organiseren'. Dat is organiseren met het devies: zorgen voor tegelijkertijd en in samenhang interveniëren in het denken, construeren, besturen en samenwerken in de organisatie. Het is echter de vraag of organisaties zich op een dergelijke manier laten vormen.
    recensie
    Algemeen management
    5 juni 2013
    Leonard Feis
    3-4 minuten leestijd
    De titel van ´De omweg naar Succes´ lijkt te verwijzen naar de zoveelste doe-het-zelfmethode voor managers. Niets is minder waar. Geen tienstappenplan naar succes, maar een nieuwe en inspirerende mindset. John Kay, hoogleraar aan de London School of Economics, houdt een krachtig pleidooi voor de indirecte benadering.
    recensie
    Internet en social media
    5 juni 2013
    Tanja Beugelsdijk
    Al in 2000 schreef Steve Krug zijn meesterwerk(je) met de titel 'Don't make me think'. Dit boek heeft de status van 'Usability Bijbel' verworven. In 2005 heeft hij in navolging van zijn eigen advies – dus op basis van een gebruikerstest – een tweede editie uitgebracht. Op basis van de uitkomsten van dezelfde gebruikerstest heeft hij ook een tweede boek uitgebracht in 2010 met als titel 'Rocket surgery made easy'. Dit tweede boek leert je om zelf usability tests uit te voeren. Beide boeken kunnen prima los van elkaar gelezen worden.
    recensie
    IT-management / ICT
    5 juni 2013
    Tanja Beugelsdijk
    2-3 minuten leestijd
    Al in 2000 schreef Steve Krug zijn meesterwerk(je) met de titel 'Don't make me think'. Dit boek heeft de status van 'Usability Bijbel' verworven. In 2005 heeft hij in navolging van zijn eigen advies – dus op basis van een gebruikerstest – een tweede editie uitgebracht. Op basis van de uitkomsten van dezelfde gebruikerstest heeft hij ook een tweede boek uitgebracht in 2010 met als titel 'Rocket surgery made easy'. Dit tweede boek leert je om zelf usability tests uit te voeren. Beide boeken kunnen prima los van elkaar gelezen worden.
    recensie
    Algemeen management
    4 juni 2013
    Dick Bos
    In een periode waarin veel boeken worden geschreven over allerlei vormen van managen, krijg je dan opeens een boek in handen van Ward Grootens: 'Het recht op een baas'. Als subtitel staat er op de kaft: 'Afscheid van de zoek-het-maar-uit manager'. Het is een heerlijk boek om te lezen, met tal van herkenbare situaties. Waar het op neerkomt, is dat werknemers – in alle opzichten – recht hebben op een 'betrokken' manager.
    recensie
    Personeelsmanagement
    4 juni 2013
    Amber Zwartbol
    Het wordt vaak gezegd op de werkvloer: 'Je collega's kies je niet uit'. Dit is uiteraard tot op zekere hoogte waar en toch zullen de meeste mensen regelmatig in teamverband moeten werken. Mark van den Broek en Sebastiaan Villhaber, de bedenkers van de 'Teamontwikkelingskaarten', spreken van 'slagvaardige teams'. In zulke teams wordt aan concrete doelen gewerkt en zijn de succesfactoren, rollen en verantwoordelijkheden goed gedefinieerd. Het uitspreken van de waarden en normen die daarbij belangrijk zijn is daarbij cruciaal.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 juni 2013
    Jori Ebskamp
    1-2 minuten leestijd
    'Feedback geven, dat is toch iemand genuanceerd eens lekker de waarheid zeggen?' of 'Als ik feedback krijg, dan kaats ik de bal altijd even terug'. Dit zijn twee opmerkingen die ik een tijdje geleden zo had kunnen maken. Aan feedback kleefde voor mij iets negatiefs. In 'Kleintje Feedback' beschrijft Annemieke Nijman dat feedback, wanneer volgens de regels gegeven, niet negatief is maar de ander juist kan helpen.
    recensie
    Psychologie
    4 juni 2013
    Jasper van Dorp
    Het multiculturele karakter van de Nederlandse samenleving is al decennia een feit. Op dit moment wonen er zo'n 3,5 miljoen allochtonen in het land; een aanzienlijk deel van de bevolking behoort dus tot een cultuur die anders is dan de Nederlandse. Verschillende culturen introduceren ook verschillen in gedrag, denkwijze en leefstijl.
    recensie
    IT-management / ICT
    4 juni 2013
    Tanja Beugelsdijk
    1-2 minuten leestijd
    Al in 2000 schreef Steve Krug zijn meesterwerk(je) met de titel 'Don't make me think'. Deze bestseller heeft de status van 'Usability Bijbel' verworven. In 2010 volgde (eindelijk!) de opvolger met als titel 'Rocket surgery made easy'. Dit boek laat zien wat usability tests kunnen opleveren en leert je vervolgens via een compleet en gedetailleerd stappenplan om deze zelf uit te voeren. Beide boeken van Krug kunnen prima los van elkaar gelezen worden.
    recensie
    Verandermanagement
    3 juni 2013
    Hennie de Haan
    3-4 minuten leestijd
    Veranderingen binnen bedrijven die stagneren en blokkeren, lijken last te hebben van roest. In het boek 'Roestvrij, breek met barrières die vernieuwing blokkeren' geven Rita van Dijk en Alex Straathof inzicht in het ontstaan van roest, alsook interventiemethodes voor mensen in de praktijk om het te helpen oplossen.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 juni 2013
    Martin van Staveren
    4-5 minuten leestijd
    Af en toe kom je een boek tegen dat je eerst in één adem uitleest, en dat daarna blijft nadreunen. Jugaad Innovatie is zo'n boek. Het is geschreven door drie innovatiestrategen uit India. Zij leren westerse bedrijven al jarenlang hoe kostenefficiënter te innoveren, vanuit een andere mindset op basis van zes principes. Jugaad lezen is net zo confronterend als in de scheerspiegel kijken. Zo'n spiegel in de badkamer van hotels, waarin wat je niet wilt zien wordt uitvergroot…
    recensie
    Strategisch management
    3 juni 2013
    Martin van Staveren
    Af en toe kom je een boek tegen dat je eerst in één adem uitleest, en dat daarna blijft nadreunen. Jugaad Innovatie is zo'n boek. Het is geschreven door drie innovatiestrategen uit India. Zij leren westerse bedrijven al jarenlang hoe kostenefficiënter te innoveren, vanuit een andere mindset op basis van zes principes. Jugaad lezen is net zo confronterend als in de scheerspiegel kijken. Zo'n spiegel in de badkamer van hotels, waarin wat je niet wilt zien wordt uitvergroot…
    recensie
    Coaching en trainen
    29 mei 2013
    Maarten Fijnaut
    Kortgezegd is 'De coach als regisseur' een verzamelwerk van filmfragmenten waar Rozemarijn Dols en Belia van den Berg erg intensief aan gewerkt moeten hebben. In dit boek komen talloze fragmenten naar voren waarin een veelheid aan thema's worden behandeld. Thema's die ook in trainingen of coachingssessies voorkomen.

      Personen

        Trefwoorden