OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 378 van 12.062 resultaten
    recensie
    Coaching en trainen
    7 augustus 2013
    Amber Zwartbol
    2-3 minuten leestijd
    Bijna elke trainer heeft wel een of meerdere sets fotokaarten in zijn of haar bezit. Bekende onderwerpen zijn natuurschoon als een (ondergaande) zon, bos, dieren of dauwdruppels op een blad. Ook sprekende portretten doen het goed. De foto's zijn vaak dromerig van aard en laten in het midden wat precies de betekenis is. Het is aan de deelnemers van de training om er betekenis aan te geven.
    recensie
    Communicatie en media
    7 augustus 2013
    Mariska Fennema
    Wordt er in uw organisatie veel gepraat maar weinig gezegd? Houden medewerkers hun mening voor zich of delen ze informatie niet met het management over zaken die de prestatie van het bedrijf ondermijnen? Dan is er sprake van corporate silence. En dit blijkt vaker voor te komen dan men denkt. Het is voor veel mensen die in een bedrijf werken immers makkelijker om hun mond te houden dan iets dat onbespreekbaar is aan te kaarten. Het boek 'Kop dicht, mond open' biedt inzicht in deze corporate silence zodat u het kunt herkennen en er mogelijk iets aan kunt doen.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 augustus 2013
    Amber Zwartbol
    Karin de Galan, bevlogen trainer en schrijver, heeft intussen meerdere boeken over trainen op haar naam staan. Als enthousiaste lezer van haar boeken ben ik elke keer weer blij als er een nieuwe verschijnt. Haar manier van schrijven, waarbij humor niet wordt geschuwd, en de pakkende illustraties (waarvoor complimenten aan Maaike Blom!) maken elk boek opnieuw tot een feest. Zo ook Goed voor de groep.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 augustus 2013
    Amber Zwartbol
    3-4 minuten leestijd
    Wat heeft een inktvis te maken met een metrorit? Zo op het eerste oog niet zo veel, maar na de eerste vier bladzijden van 'Op de achterkant van een servet' te hebben gelezen kun je de inktvis niet meer los zien van de metro.
    recensie
    Coaching en trainen
    6 augustus 2013
    Maarten Fijnaut
    2-3 minuten leestijd
    'Hét eerste zelfhulpboek voor trainers' prijkt op de voorkant, net als '5 spiegels voor je blinde vlekken'. Of 'Goed voor de groep' van Karin de Galan zo'n eerste boek voor trainers is betwijfel ik, maar na het eerste hoofdstuk heb ik voor mezelf al ruim 8 blinde vlekken gevonden. En gelukkig ook voldoende handvatten om er iets aan te doen.
    recensie
    Algemeen management
    5 augustus 2013
    Wouter Fioole
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol zijn als Nederlander in een Nederlandse organisatie? Ambitieuze managers doen dat op de Belgische manier, aldus Gerd de Smyter, een Belg die in rap tempo carrière heeft gemaakt in een Nederlandse organisatie. In 'Een Belg in de Boardroom' laat hij aan de hand van interviews met Belgische topbestuurders in Nederland zien waarom Belgen in de Nederlandse raden van bestuur zitten. De belangrijkste vraag waarop hij een antwoord zoekt: Waarom zitten er Belgen in plaats van Nederlanders op die stoelen?
    recensie
    Communicatie en media
    5 augustus 2013
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Strategie is net zo'n containerbegrip als communicatie. Daarom wordt ook het begrip strategisch te pas en te onpas gebruikt, zowel binnen als buiten ons vakgebied. Over strategie is volop literatuur beschikbaar en ook over strategische communicatie is genoeg geschreven. Communicatiestrategieën zelf komen echter nauwelijks aan bod. Wil Michels schreef om die reden een boek over welke communicatiestrategieën er zijn en wanneer en hoe je die kunt inzetten.
    recensie
    Marketing
    2 augustus 2013
    Corien Plaisier
    Krijgen vrouwen wel voldoende op hen gerichte aandacht van marketeers? Wist u dat vrouwen 80% van alle aankoopbeslissingen nemen? Wilt u meer weten over wat hen bezighoudt? Hoe u beter zaken kunt doen in de 'Evanomie'? Lezen over deze andere manier van het aanjagen van uw business? Dan moet u 'Miss Marketing' van Mabel Nummerdor en Mijke de Vette zeker lezen.
    recensie
    Verandermanagement
    1 augustus 2013
    Marthe van der Molen
    3-4 minuten leestijd
    In de proloog van 'Commitment' wordt precies de vraag verwoordt die ik mijzelf ook al enige tijd stel: commitment is nodig voor verandering, maar wat is dat commitment dan precies? 
    recensie
    Psychologie
    1 augustus 2013
    Bart Aupers
    Als Amsterdammer ben ik uiteraard volledig overtuigd van de energie en dynamiek van deze prachtige stad. Niet verbaasd maar wel blij was ik dan ook met de TEDx-toespraak van neuropsycholoog Ian Robertson waarin hij beargumenteert dat het leven in een grote stad de cognitieve vermogens van een mens verandert. Leven in een grote stad maakt dat mensen sneller denken en hun cognitieve vermogens verbeteren. Geïnspireerd door dit TEDx-filmpje was ik dan ook erg benieuwd naar zijn boek 'Het Winnaareffect'.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 augustus 2013
    Sietse Rauwerdink
    'Toolkit Procesregie' van Dees van Oosterhout & Thea Draijer is een echt boek van nu. Voor elke trainer staat het boordevol inspiratie. Op het eerste oog was ik niet positief over het boek, maar hoe meer ik er doorheen bladerde, hoe meer ik er in begon te zien en eruit kon halen.
    recensie
    Algemeen management
    31 juli 2013
    Carla Verwijs
    De principes van Lean bestaan al even, maar zijn nog steeds populair. Misschien juist in deze economisch mindere tijden kijken bedrijven kritischer naar de processen; hoe kan het efficiënter, waar vinden overbodige handelingen plaats en hoe kunnen we verspilling verwijderen? Brian Legein beschrijft de stappen van de Lean-methode vanuit zijn praktijkervaringen in 'Zet je Lean-bril op'.
    recensie
    Verandermanagement
    31 juli 2013
    Dick Bos
    3-4 minuten leestijd
    Dat een dergelijk bescheiden woord in omvang 'commitment', zo krachtig kan zijn en zo veel betekenis kan hebben! Gyuri Vergouw analyseert het woord op verschillende manieren. Een eyeopener voor iemand die denkt de volledige betekenis te kennen. De kracht zit in de laatste hoofdstukken, de sublieme samenvatting van het geheel en vooral het laatste gedeelte 'werk aan de winkel'. Een boek dat het absoluut waard is om te lezen!
    recensie
    Leiderschap
    31 juli 2013
    Maarten Fijnaut
    2-3 minuten leestijd
    Brian Tracy en Peter Chee leggen het na jaren zakelijk succes nog eens duidelijk uit in '12 disciplines of leadership excellence'. Wat maakt een bedrijf zeer succesvol en vooral, wat moet gebeuren om binnen de eigen organisatie deze winnende disciplines door te voeren? Net als vele andere boeken van Amerikaanse 'succes-auteurs' bevat dit boek weer enorm veel open deuren. De manier waarop het boek is samengesteld is echter een verademing.
    recensie
    Communicatie en media
    30 juli 2013
    Nico Jong
    Beproefde manieren van organiseren, managen en ook communiceren blijken steeds vaker niet goed meer te werken. Enkelvoudige en lineaire manieren van denken en werken schieten tekort in het huidige organisatieleven, al blijven hele volksstammen nog altijd beweren dat alles goed gaat.
    recensie
    Verandermanagement
    29 juli 2013
    Thom Luijben
    2-3 minuten leestijd
    Naar mijn mening zijn de auteurs er goed in geslaagd een heel toegankelijk boek te schrijven met een mooi overzicht van theatervormen die gebruikt kunnen worden als interventies. Die interventies dienen, zoals de auteurs het noemen, te leiden tot organisatieveranderingen. 
    recensie
    Verandermanagement
    29 juli 2013
    Jos Vijverberg
    2-3 minuten leestijd
    Het boek Theaterinterventies is een goede aanvulling voor veranderaars die de factor 'acceptatie' in de formule effectiviteit=kwaliteit 'maal' acceptatie serieus nemen. Het boek nuanceert op een prettige manier de verschillende mogelijkheden van theaterinterventies en zet je aan het denken welke bijdrage theaterinterventies in het proces van accepteren kunnen leveren.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 juli 2013
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Procesmanagement wordt nog te veel verticaal benaderd, vinden Renco Bakker en Teun Hardjono. Hoog tijd om de dominante technische visie op het ontwerpen van organisaties aan te vullen met een socialer perspectief. Daarin moet de vraag centraal staan hoe je mensen zo ver krijgt dat zij ook echt gaan samenwerken. Horizontaal, dus.
    recensie
    Leiderschap
    25 juli 2013
    José Otte
    1-3 minuten leestijd
    In dit boek word aan de hand van verhalen van de Chinese wijsgeer Confucius de aandacht gevraagd voor de juiste manier van communicatie als manager.
    recensie
    Strategisch management
    24 juli 2013
    Carla Verwijs
    Wie heeft niet het drama rondom de Fyra-hogesnelheidstreinen gevolgd? Deze trein moest reizers snel tussen Amsterdam en Brussel vervoeren. Een nieuw ontworpen trein, opgeleverd met veel vertraging. Dat was niet het enige probleem: de leverancier bleek onervaren, er waren beveiligingsproblemen, defect materieel deed treinen stranden en de kosten werden flink overschreden. Eind mei 2013 besluit de NS definitief te stoppen met het laten rijden van de Fyra-treinen.

      Personen

        Trefwoorden