OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 383 van 12.062 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 mei 2013
Sonja de Bruin
Alhoewel de inhoud van 'IJs verkopen aan Eskimo's' niet echt vernieuwend is, geeft het wel een verfrissende kijk op het fenomeen overtuigingskracht. Pacelle van Goethem schetst op een leuke manier een ietwat ontluisterend beeld.
recensie
Non-profit
24 mei 2013
Henk den Uijl
2-3 minuten leestijd
Als De Nederlandse Gezondheidszorg van J.M. Boot op je deurmat ploft is er eerst een klein moment van pure wanhoop: too much info! Dit allesomvattende boek is, eenmaal gebruikt als naslagwerk of studiemateriaal, toch onmisbaar voor iedere beleidsmedewerker in de zorg. Van vroeger tot nu, van ziekenhuizen tot welzijn, van preventie tot operatie, van Den Uyl tot Rutte; álles staat erin.
recensie
Marketing
24 mei 2013
Max Kohnstamm
Hans van Dijk is een prima copywriter en dat is goed te merken bij het lezen van zijn 'Zapklare Brokken'. Het leest beslist lekker weg. Dankzij van Dijks lange ervaring geeft het boek ook een goed beeld van de realiteit in de reclamewereld en van de ontwikkelingen van het communicatievakgebied in de afgelopen dertig jaar.
recensie
Algemeen management
24 mei 2013
Sonja de Bruin
Ik heb 'Onze ijsberg smelt!' met veel plezier gelezen, dat als opvolger kan worden gezien van Wie heeft mijn kaas gepikt? van Ken Blanchard en Spencer Johnson, (ook een erg leuk boekje).
recensie
Verandermanagement
24 mei 2013
Sonja de Bruin
Ik heb 'Onze ijsberg smelt!' met veel plezier gelezen, dat als opvolger kan worden gezien van Wie heeft mijn kaas gepikt? van Ken Blanchard en Spencer Johnson, (ook een erg leuk boekje).
recensie
Strategisch management
24 mei 2013
Martin van der Sluis
1-2 minuten leestijd
De belangrijkste conclusie trekt Keller al in de proloog van 'Strategisch merkenmanagement': branding is geen raketwetenschap. Dus zelfs als je alle richtlijnen uit dit veelomvattende boek volgt, is succes niet per definitie verzekerd. Immers: naast wetenschappelijke principes bestaat er ook nog zoiets als creativiteit. Branding als wetenschap en als kunst dus.
recensie
Strategisch management
24 mei 2013
Martin van der Sluis
De belangrijkste conclusie trekt Keller al in de proloog van 'Strategic Brand Management': branding is geen raketwetenschap. Dus zelfs als je alle richtlijnen uit dit veelomvattende boek volgt, is succes niet per definitie verzekerd. Immers: naast wetenschappelijke principes bestaat er ook nog zoiets als creativiteit. Branding als wetenschap en als kunst dus.
recensie
Algemeen management
24 mei 2013
Esmée Detmers
1-2 minuten leestijd
Corporate stories worden voor pr-doeleinden door of voor de top gemaakt, organisatieverhalen worden daarentegen gevormd uit ervaringen en visie van binnenuit. Mits kundig gehanteerd, kunnen ze richting geven, binden, enthousiasmeren en onthullen, dat betogen Suzanne Tesselaar en Annet Scheringa in hun 'Storytelling handboek - Organisatieverhalen voor managers, trainers en onderzoekers'.
recensie
Organisatiekunde
24 mei 2013
Richard Steinbuch
1-2 minuten leestijd
Er zijn nogal wat boeken over events en beleving verschenen de afgelopen jaren. Na de dikke 'bijbel' over beleving van Pine & Gilmore (De beleveniseconomie) volgden in rap tempo titels als Imagineering, Experience Marketing en De Emocode. Waar de een bleef boeien was de ander oersaai of strandde je halverwege in de terminologie en modellen.
recensie
Organisatiekunde
24 mei 2013
Dirk Houtgraaf
Apaches, Anonieme Alcoholisten, Al Qaida, eMule, Wikipedia: ze worden allen gerekend tot de 'zeesterren'. Dat wil zeggen organisaties zonder duidelijke centrale aansturing, gebouwd rondom een aantal (vijf) principes. Zeesterren zijn regeneratief. Dat wil zeggen, ze kunnen wel een paar poten missen en toch overleven. Sterker nog: er komen er meer voor terug en vaak dan ook nog in een aangepaste gedaante. Vergelijk dat eens met de gecentraliseerde organisaties waar wij allen deel van uitmaken, de 'spinnen'. Daar is een centrale aansturing ('de kop'). Wordt die geraakt, dan is er geen overleven meer mogelijk. En er is al zeker geen spraken van enig regeneratief vermogen.
recensie
Organisatiekunde
24 mei 2013
Dirk Houtgraaf
1-2 minuten leestijd
Apaches, Anonieme Alcoholisten, Al Qaida, eMule, Wikipedia: ze worden allen gerekend tot de 'zeesterren'. Dat wil zeggen organisaties zonder duidelijke centrale aansturing, gebouwd rondom een aantal (vijf) principes. Starfish (zeesterren) zijn regeneratief. Dat wil zeggen, ze kunnen wel een paar poten missen en toch overleven. Sterker nog: er komen er meer voor terug en vaak dan ook nog in een aangepaste gedaante. Vergelijk dat eens met de gecentraliseerde organisaties waar wij allen deel van uitmaken, de 'spinnen'. Daar is een centrale aansturing ('de kop'). Wordt die geraakt, dan is er geen overleven meer mogelijk. En er is al zeker geen spraken van enig regeneratief vermogen.
recensie
Algemeen management
24 mei 2013
Sonja de Bruin
'De prooi - Blinde trots breekt ABN AMRO' van Jeroen Smit is een absoluut fascinerend managementboek. Het geeft een bijzonder kijkje in de keuken van een van de belangrijkste banken van Nederland.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 mei 2013
Sonja de Bruin
Het boek 'Manipuleren kun je leren' van Frank van Marwijk gaat over hoe je op een positieve manier andere mensen kunt manipuleren. De intrigerende titel deed mij besluiten om dit boekje te lezen; want wie wil nu niet weten hoe je kunt zorgen dat je controle krijgt over anderen.
recensie
Algemeen management
23 mei 2013
Sonja de Bruin
In 'En nu laat ik mijn baard staan' beschrijft Leen Zevenbergen dat de noodzaak is dat bedrijven, en dus de mensen die er werken, de ruimte krijgen om creatief te zijn, want volgens hem is creativiteit essentieel voor het voortbestaan van bedrijven. Daarnaast benadrukt hij dat, als je toch in werkende leven zo'n 40.000 uur doorbrengt op de zaak zit, je maar beter werk kunt doen dat je leuk vindt. Hij schrijft op een leuke en toegankelijk manier en met veel anekdotes. Hij is namelijk oprichter van een 15-tal bedrijven, waaronder Bolesian en Escador.
recensie
Leiderschap
23 mei 2013
Sonja de Bruin
'De 8ste eigenschap, van effectiviteit naar inspiratie' van Stephen Covey is het vervolg op. De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. In dit boek beschrijft Covey hoe je je innerlijke stem kunt ontdekken en andere mensen kunt helpen hun innerlijke stem te ontdekken.
recensie
Marketing
23 mei 2013
Nick van Loendersloot
1-2 minuten leestijd
'Het merk is dood, leve het merk' van Paul Stamsnijder over rebranding is een vlotgeschreven werk. Overzichtelijk ingedeeld in 7 heldere hoofdstukken en voorzien van praktische tips. 'Mislukking of meesterwerk' is de pretentieuze ondertitel en geeft aan dat de schrijver bombastisch taalgebruik bij vlagen niet schuwt.
recensie
Marketing
23 mei 2013
Max Kohnstamm
2-3 minuten leestijd
Ruud Frambach en Peter Leeflang behoren tot de bekendste en actiefste marketingwetenschappers in Nederland. Gelukkig beperken hun activiteiten zich niet tot de marketingwetenschap, zij staan ook met een been in de marketingpraktijk. Zo maken zij samen deel uit van de adviesraad van het succesvolle marketingadviesbureau Science & Strategy. De ervaringen die zij daar hebben opgedaan vormden een belangrijke inspiratiebron bij het schrijven van 'Marketing aan de top'.
recensie
Marketing
23 mei 2013
Sven Kuipers
1-2 minuten leestijd
De titel 'Groundswell' is de term die Li en Bernoff geven aan de trend waarin mensen gebruik maken van technologieën om datgene te krijgen dat ze eerder van elkaar kunnen krijgen dan van bedrijven. Denkt u aan eerlijke productbeoordelingen, vergaande adviezen in productgebruik; dat soort ontwikkelingen. Het is het gevolg van de onbedwingbare neiging van mensen om met elkaar te willen spreken, te binden.
recensie
Organisatiekunde
23 mei 2013
Max Kohnstamm
1-2 minuten leestijd
Internal branding is 'hot'. En terecht, want het is een belangrijk onderwerp. Voor dienstverlenende organisaties zelfs cruciaal. Want een organisatie kan wel hard tegen de buitenwereld roepen waar zij voor staat, maar als de werknemers de merkwaarden niet waar maken, zal het effect nihil zijn. Dus moet eerst met interne communicatie en het opstellen van allerlei regels aan de werknemers duidelijk gemaakt worden waar het merk voor staat en wat dat voor de werkhouding betekent.
recensie
Financieel management
23 mei 2013
Mady Meijer
'Waar doen ze het van' is geschreven door Drs. Ing. Erica Verdegaal. Het boekje zou de lezer wegwijs maken in het rijk der rijken. Hoe wordt je rijk en hoe blijf je dat ook…