OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 383 van 11.972 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    26 april 2013
    Mark Hooftman
    In deze tijden van reorganisaties was ik op zoek naar een boek dat me kon helpen met vragen die spelen rondom het ontstaan van een nieuwe afdeling. Hoe organiseren we werkstromen tussen nieuwe teams, wie gaat zich bezig houden met welke doelen, en hoe houden al met al de sfeer constructief? Niet voor het eerst besloot ik te rade te gaan bij de uitvinders van het organiseren: militairen.
    recensie
    IT-management / ICT
    25 april 2013
    Daniëlle de Jonge
    Al een tijdje ben ik voor mijn bedrijf aan het bekijken wat de cloud voor ons kan doen. Niet meer voortdurend documenten heen en weer mailen, altijd een actuele versie en bovendien overal beschikbaar waar we op internet kunnen. En dan blijkt al snel dat er de keuze is uit twee belangrijke aanbieders van online programma's. Office en Google. Enigszins fan van de vele mogelijkheden die Google toch al biedt, ben ik met het boek 'Scoren met Google Apps' eens in de wereld van het werken in de cloud gedoken. Het boek geeft wat dat betreft precies waar ik naar op zoek was: duidelijkheid in de mogelijkheden en onmogelijkheden en alles heel begrijpelijk uitgelegd.
    recensie
    Non-profit
    24 april 2013
    Tim Dees
    1-2 minuten leestijd
    Werkt u bij een zorgverlener, welzijnsorganisatie, energieleverancier, telecomaanbieder, internetprovider, gemeente, ministerie, verzekeraar, vervoersonderneming, agentschap, zbo of een andere organisatie die geregeld post of emails verstuurt aan grote groepen mensen? Dan moet u 'De brievenbus van Mevrouw de Vries' van Stephan Steinmetz lezen, want...
    recensie
    Organisatiekunde
    24 april 2013
    Richard van der Lee
    'The Fuzzy Firm' is een interessant boek. De auteur A. van den Born schetst op heldere wijze de mogelijke bouwstenen voor toekomstige organisatievormen en dan specifiek voor kennisorganisaties. Dit gebaseerd op zaken als de ontwikkelingen in de markt en samenleving, de invloed van technologie, de rol van het menselijk kapitaal en leiderschap en bijvoorbeeld het fenomeen van de klusseneconomie. Leesadvies: Interessant boek voor een ieder die de durf heeft vooruit te denken en niet wil blijven hangen in de ingeslepen denk- en gedragspatronen, wanneer het gaat over de ontwikkeling van de mens, leiderschap en organisatievormen!
    recensie
    Internet en social media
    24 april 2013
    Peter Jansen
    Bedrijven besteden meer en meer van hun tijd en budget aan social media. Maar om welke reden gebruiken zij social media eigenlijk? Zijn social media een doel op zich? Op welke wijze pakt men social media aan? Is de wijze waarop social wordt ingezet media effectief? Of komt het bedrijf er een jaar na het opzetten achter dat het budget eigenlijk in een bodemloze put is gegooid? Sjef Kerkhofs en Robbert Gangadin geven in het boek 'Social Media Marketing – Van strategie naar operatie' een zeer goede handleiding voor het opzetten van een social media strategie, zodat deze vervolgens succesvol in praktijk kan worden gebracht.
    recensie
    Algemeen management
    24 april 2013
    Sven Laudy
    2-3 minuten leestijd
    'Het geheim van Teamwork' is een parabel over een team dat je meeneemt op haar zoektocht naar de sleutel van teamsucces. De hoofdpersoon Daphne heeft ervaring met werken in teams en krijgt de grootste uitdaging uit haar loopbaan: maak van de teams in ons bedrijf excellerende teams. Dat is geen kleine opgave, aangezien de organisatie waar Daphne voor werkt wereldwijd vestigingen heeft. Daphne moet hiervoor heel wat weerstanden overwinnen en nautuurlijk eindigt de parabel met een daverend succes. Wat kunnen wij hiervan leren?
    recensie
    Economie
    24 april 2013
    Has Bakker
    3-4 minuten leestijd
    Een nieuw perspectief op globalisering. Dat was het thema van de jaarlijkse Marchantlezing van de Hans van Mierlo Stichting die ik eind 2012 bijwoonde. Spreker was Pankaj Ghemawat, een Amerikaan, geboren in India en woonachtig in Barcelona waar hij doceert aan de IESE Business School. 
    recensie
    Organisatiekunde
    24 april 2013
    Yolanda van Heese
    De maatschappij is in beweging - door onder andere globalisatie en technologische ontwikkelingen. Voor organisaties heeft dit fundamentele gevolgen: de structuur, werkwijze en cultuur van organisaties komt er anders uit te zien dan we de afgelopen jaren gewend waren. In 'The Fuzzy Firm' legt Arjan van den Born op een heldere manier uit hoe organisaties zich zullen ontwikkelen. Een aanrader voor iedere leidinggevende die zich daarop wil voorbereiden.
    recensie
    Verandermanagement
    23 april 2013
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Joop Swieringa en Jacqueline Jansen houden niet van ingewikkeld doen. Zijn er problemen, dan moeten we daar niet omheen draaien. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Op tafel ermee en uitpraten, is hun devies. Kortom: Gedoe op tafel.
    recensie
    Leiderschap
    22 april 2013
    Hennie de Haan
    2-3 minuten leestijd
    Wie op een verfrissende wijze nieuwe inzichten wil krijgen in de ware betekenis van leiderschap, het nut en de noodzaak van middenmanagement en de rol die relaties daarbij spelen, leest: 'De leider voor wie we het doen', van Arnold Blits. Het boek geeft een kennismaking met het gedachtegoed van de auteur wat hij al vele jaren in trainingen en adviestrajecten in het bedrijfsleven succesvol toepast. De verhalen zijn uitvergrotingen van praktijkvoorbeelden en staan haaks op regerende managementopvattingen. Het boek is in korte hoofdstukken opgedeeld die elk een thema behandelen, het leest prettig en is voorzien van bijpassende illustraties.
    recensie
    Verandermanagement
    22 april 2013
    Nico Jong
    Tweederde van alle verandertrajecten binnen organisaties slaagt niet. Daar liggen twee misvattingen aan ten grondslag.
    recensie
    19 april 2013
    Mady Meijer
    3-4 minuten leestijd
    In het boek '40 Vragen voor 2020' staan zes thema's centraal: fun, speed, life, clean, safe en smart. Aan de hand van 40 vragen bieden een aantal ingenieurs onder leiding van Frank de Winne een kijkje achter de schermen van de technologie en brengen zij toekomstige uitdagingen in beeld. De wereld staat onder druk en de hoofdvraag lijkt te zijn: 'hoe houden we onze manier van leven duurzaam en betaalbaar?'
    recensie
    Economie
    19 april 2013
    Wardy Poelstra
    4-6 minuten leestijd
    Van een boek met de titel 'Het belastingparadijs' verwacht je misschien dat het een roman is die op de Kaaimaneilanden speelt, of een thriller met Monaco als decor. Totdat je de ondertitel leest: 'Waarom niemand hier belasting betaalt – behalve u'. Het belastingparadijs waar het in dit boek over gaat, heet Nederland. En dat het geen fictie betreft, wordt ook al snel duidelijk.
    recensie
    Algemeen management
    18 april 2013
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Storytelling is zo waardevol in organisatieverandering dat het maar beter tot de standaarduitrusting van verandermanagers en communicatieadviseurs kan behoren, schrijft Annet Scheringa ergens halverwege haar boek Storypower (‘Verhalen die je organisatie veranderen’). En terecht!
    recensie
    Leiderschap
    17 april 2013
    Martin Walraven
    3-4 minuten leestijd
    In 'Op weg naar nieuw leiderschap' beschrijft Karel Noordzij hoe leiders een organisatie van de 21e eeuw kunnen maken die noodzakelijkerwijs een zingevende en integere organisatiecultuur hebben. Hij doet dat op basis van zijn eigen ervaringen bij onder andere McKinsey, Luchthaven Schiphol en NS. Hoewel hij zijn praktijkervaring wel uitgebreider had mogen beschrijven, is het boek intrigerend genoeg om managers richting te geven.
    recensie
    Communicatie en media
    17 april 2013
    Carla Verwijs
    Hoe gezond leeft u? U eet gezond, beweegt voldoende en rookt niet. Heeft u ook wel eens naar uw informatiedieet gekeken? Inderdaad, u leest het goed: uw informatiedieet. U consumeert elke dag een grote hoeveelheid informatie, maar heeft u wel eens stilgestaan bij hoe gezond of mogelijk ongezond uw informatieconsumptie kan zijn? Die vraag is de kern van 'Infominderen' van Clay Johnson. Gelukkig kunt u nu iets aan uw informatiedieet gaan veranderen!
    recensie
    Economie
    17 april 2013
    Mady Meijer
    'Generatie Crisis' is het meest verhelderende boek over de financiële crisis ooit! De stukken zijn van hoge kwaliteit, geschreven door twintig studenten. Deze studenten van de Rijksuniversiteit van Groningen zijn naar Wall Street gegaan om daar de crisis recht in de ogen te kijken. De verslagen die uit deze reis voort zijn gekomen, zijn gebundeld in dit boek. Het is geschreven door de generatie die niet zelf verantwoordelijk is voor het ontstaan van de crisis maar er wel de komende tijd mee moet dealen.
    recensie
    Marketing
    11 april 2013
    Max Kohnstamm
    De subtitel van 'De Conversation Manager' luidt: 'De kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder'. Deze titel deed mij even vrezen voor nog een boek waar op ongenuanceerde wijze wordt beweerd dat in de marketingcommunicatiewereld alles totaal is veranderd. Dat is onzin, want het fundament blijkt onveranderd: marketingcommunicatie draait om het bouwen van sterke merken.
    recensie
    Strategisch management
    11 april 2013
    Max Kohnstamm
    In het vakgebied van de marketing kijken we graag met bewondering naar sterke merken. Maar een sterk merk hoeft geenszins tot hoge winst te leiden. Zie bijvoorbeeld het destijds zo bewonderde maar zwaar verliesgevende Ben, of het ook dit jaar vele miljoenen verslindende YouTube. Om over fraaie merken als Saab en Volvo nog maar te zwijgen?
    recensie
    Marketing
    11 april 2013
    Nick van Loendersloot
    4-5 minuten leestijd
    In het juninummer van 1990 verscheen in het Tijdschrift voor Marketing een uitgebreid artikel over het nieuwste boek van Floor en Van Raaij; 'Marketingcommunicatiestrategie'. De schrijver van het artikel J.P.H. Nillesen, verbonden aan de RU te Groningen is ingetogen complimenteus, maar mist als wetenschapper hier en daar de wetenschappelijke onderbouwing en vindt het boek wel erg 'reclamegericht'.

      Personen

        Trefwoorden