OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 384 van 11.972 resultaten
    recensie
    Marketing
    11 april 2013
    Max Kohnstamm
    Alweer een boek over het zoveelste nieuwe online medium, zo was mijn reactie bij het ontvangen van 'Laat met je merk spelen'. En vermoedelijk weer een auteur die - zoals vrijwel alle auteurs binnen het online vakgebied - de bestaande vakliteratuur overboord gooit omdat 'in dit internettijdperk alles anders is geworden.' Met deze onzinredenering wordt de gebrekkige kennis van de auteur over het marketingvakgebied dan handig gemaskeerd.
    recensie
    11 april 2013
    Louis Thörig
    'Gershwin ', uit de reeks Componisten Portretten, is een luisterrijk portret van deze Amerikaanse componist. George Gershwin is vooral bekend door zijn werk op de grens van het bestaande klassieke genre en de opkomende jazz. Gerswhin heeft veel muziek geschreven voor musicals.
    recensie
    Economie
    11 april 2013
    Henk den Uijl
    2-3 minuten leestijd
    Een ogenschijnlijk dik boek, maar voor een historische analyse van economisch denken tot ver voor Christus is het eigenlijk maar een klein boekje. Laat ik, omdat er zoveel recensies over geschreven zijn, inzoomen op het sleutelargument in 'De Economie van Goed en Kwaad'.
    recensie
    Organisatiekunde
    11 april 2013
    Henk den Uijl
    André de Waal geeft u in 'What makes a high performance organization' vijf handvatten en een heleboel praktijkvoorbeelden om inspiratie op te doen om uw organisatie om te toveren tot een High Performance Organization. Uit het onderzoek dat De Waal heeft gedaan blijkt dat niet strategie of inhoud uw organisatie significant vooruit stuwen, maar uw managementvaardigheden. De vijf vaardigheden of aspecten zijn management quality, employee quality, openness & action orientation, long-term orientation en continued improvement & renewal. De vraag voor de manager bij deze vijf elementen is steeds: hoe zorg ik er voor dat mijn organisatie in dit raamwerk past?
    recensie
    Verandermanagement
    10 april 2013
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Gedoe komt er toch, en wel bij iedere verandering. Swieringa en Jansen stelden in 2005 al een aantal klassieke wijsheden over organisatieverandering aan de kaak.
    recensie
    Non-profit
    10 april 2013
    Henk den Uijl
    Gezag in Nederland is tanende, dat is het sentiment van het publieke debat. De bundel 'Gezagsdragers', een vierde in een reeks over professionals in de semipublieke sector, probeert de huidige status van het gezag van professionals uit verschillende sectoren te duiden. Het sentiment is dat er vroeger heldere gezagsstructuren waren, en die nu zijn verdwenen. De redacteuren geven een aantal aanknopingspunten die als uitgangspunt gelden voor de verschillende onderzoeken die in dit boek worden gepresenteerd.
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2013
    Iwan Basoski
    De boodschap van Stephen (zoon van) Covey in Smart Trust is eenvoudig: heb vertrouwen in anderen en succes volgt. Vol verwachting zie ik uit naar de rest van het ruim 250 pagina's tellende werk van de Covey-telg, want vertrouwen als managementconcept is immers nog beperkt uitgewerkt.
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2013
    Iwan Basoski
    1-2 minuten leestijd
    De boodschap van Stephen (zoon van) Covey in Smart Trust is eenvoudig: heb vertrouwen in anderen en succes volgt. Vol verwachting zie ik uit naar de rest van het ruim 250 pagina's tellende werk van de Covey-telg, want vertrouwen als managementconcept is immers nog beperkt uitgewerkt.
    recensie
    Organisatiekunde
    9 april 2013
    Ger Mouthaan
    4-6 minuten leestijd
    Geert Mikkers, jongste van de drie zonen van Ton Mikkers, directeur grootaandeelhouder van de Boekos Food Groep, heeft de trieste teloorgang van het familiebedrijf en de familieverhoudingen op indringende wijze beschreven in zijn boek 'Valkuilen bij bedrijfsoverdracht, a family business affair'.
    recensie
    Marketing
    9 april 2013
    John van der Stam
    Roland en Rogier van Kralingen hebben een bijzonder boek geschreven. Zij zijn op zoek gegaan naar een werkbare verfijnde methodiek in het merkdenken. Het bedrijf van de van Kralingens, Innoa, heeft een methodiek ontwikkeld (emotuning) waarin de emoties van de consument centraal staan bij het bouwen van merken en merkbeleving.
    recensie
    Marketing
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    1-2 minuten leestijd
    Veel boeken op het gebied van e-marketing zijn van (zeer) matige kwaliteit. De auteurs vluchten in lange verhalen over de vele online instrumenten en zien door al die online bomen het strategische bos niet meer. Bovendien ontbreekt het de meeste e-marketing auteurs aan historisch besef en doen zij alsof de traditionele marketingliteratuur niet langer relevant is. Van Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar e-Marketing aan de EUR, mag je hopen dat hij dit soort fouten niet maakt. Dat is gelukkig ook geenszins het geval. Er zijn verschillende redenen om '(e)Marketing' aan te raden.
    recensie
    Marketing
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    2-3 minuten leestijd
    Eind 2009 verscheen 'Het nieuwe winkelen; Shoppen, internet of beide' van Cor Molenaar. Molenaar weet op een fraaie wijze de historische lijn op te pakken. Hij maakt duidelijk hoe sociologische, technologische en economische ontwikkelingen effect hebben op het consumentengedrag en dus ook op het gedrag tijdens het winkelen.
    recensie
    Marketing
    9 april 2013
    Paul Riegen
    1-2 minuten leestijd
    'Marketing 3.0' is het nieuwste boek van Philip Kotler en twee Aziatische auteurs. Opmerkelijk is dat het voorwoord is geschreven door de president van Indonesië. Opmerkelijk omdat daaruit blijkt dat een nieuwe manier van marketingdenken haar oorsprong niet automatisch in de oorspronkelijke marketinglanden heeft. 
    recensie
    Marketing
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    In 2007 won The Trade Marketing Dimension de PIM literatuurprijs. En dat was een wijs besluit van de PIM jury. Dat kan bepaald niet over alle besluiten van de PIM jury worden gezegd, maar dit terzijde.
    recensie
    Financieel management
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    2-3 minuten leestijd
    Roger Peverelli en Reggy de Feniks hebben een bijzonder ambitieuze titel voor hun boek bedacht: 'Reinventing Financial Services'. De afgelopen jaren is op pijnlijke wijze duidelijk geworden dat er buitengewoon veel mis is in de financiële wereld. Het lijkt welhaast onmogelijk om een boek te schrijven dat dit probleem in een keer oplost. Bovendien moet dan voor een boek gevreesd moeten worden dat alleen actuarissen kunnen snappen.
    recensie
    Internet en social media
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    Erwin Boogert heeft een praktisch en lekker toegankelijk boekje geschreven. Verwacht geen diepgravende analyses. 'Scoren met social media' is duidelijk gericht op 'social media starters' en zeker voor deze groep is het een prima boek.
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    'Empowered' verdient onze aandacht, want auteur Josh Bernoff is niet bepaald de eerste de beste. Hij publiceerde 'Groundswell', een boek dat in januari 2010 door de AMA (American Marketing Association) verkozen is tot beste marketingboek van 2009. Groundswell wordt beschouwd als een van de meest toonaangevende boeken op het gebied van Social media. 'Empowered' kan eigenlijk beschouwd worden als 'Groundswell deel 2'. Deel 1 gaat voornamelijk over het groeiende belang van Social media. De Nederlandse vertaling van het Engelse woord 'Groundswell' is 'vloedgolf'. De auteurs omschrijven het begrip als: 'a social trend in which people use technologies to get the things they need from each other, rather than from traditional institutions like corporations.'
    recensie
    Marketing
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    In 2010 zorgde Steven van Belleghem van InSites Consulting met 'The Conversation Manager' voor het marketingboek van het jaar. Dit jaar komt Joeri Van den Bergh, Steven's collega en mede oprichter van Insites Consulting met 'How cool brands stay hot, Branding to Generation Y'. Dit boek schreef hij samen met Mattias Behrer van MTV. Een veelbelovende combinatie van auteurs, die over opmerkelijk veel kennis over 'jongerenmarketing' beschikken. Weten de auteurs hun kennis ook te gebruiken voor het schrijven van een boek dat waardevol is voor de beroepspraktijk? Maakt Joeri de reputatie van InSites Consulting waar? Of verschijnt er een boek dat lijkt op een kruising van een company brochure van InSites en een sponsored magazine van MTV?
    recensie
    Marketing
    9 april 2013
    Max Kohnstamm
    In 2010 zorgde Steven van Belleghem van InSites Consulting met 'The Conversation Manager' voor het marketingboek van het jaar. Dit jaar komt Joeri Van den Bergh, Steven's collega en mede oprichter van Insites Consulting met 'How cool brands stay hot, Branding to Generation Y'. Dit boek schreef hij samen met Mattias Behrer van MTV. Een veelbelovende combinatie van auteurs, die over opmerkelijk veel kennis over 'jongerenmarketing' beschikken. Weten de auteurs hun kennis ook te gebruiken voor het schrijven van een boek dat waardevol is voor de beroepspraktijk? Maakt Joeri de reputatie van InSites Consulting waar? Of verschijnt er een boek dat lijkt op een kruising van een company brochure van InSites en een sponsored magazine van MTV?
    recensie
    IT-management / ICT
    9 april 2013
    Rick van Midde
    Content organizing gaat volgens Atie de Heer verder dan het managen van content alleen. Het begint met het uitdenken van een strategie. De focus ligt in dit boek op de klant, en content organizing moet vanuit die klant worden benaderd.

      Personen

        Trefwoorden