OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 387 van 11.972 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    28 maart 2013
    Paul Schollaardt
    Mark van Vugt en Max Wildschut leveren met 'Gezag' een prima bijdrage aan de leiderschapslectuur. 'Gezag' is een praktisch boek met een wetenschappelijke basis en die combinatie overtuigt. De auteurs zijn psycholoog en baseren zich op de evolutionaire leiderschapstheorie. Deze theorie maakt duidelijk waarom in hiërarchische organisaties natuurlijk leiderschap moeilijk waar te maken is. Zonder te wetenschappelijk te worden geven ze een basis aan gedragsobservaties die in vele leiderschapsboeken – en in de praktijk – gedaan worden. Deze basis maakt dat dit boek iets toevoegt en een aanrader is voor allen die met gezag leiding willen geven.
    recensie
    Algemeen management
    28 maart 2013
    Jeanine Dijkhuis
    Uitgeverij Het Boekenschap is een serie over klantgericht ondernemen gestart. In het najaar van 2011 verscheen het eerste boek. Dat boek ging over Karel van Eerd ofwel over Jumbo, een bedrijf dat zich binnen de supermarktbranche heeft onderscheiden op het gebied van klantvriendelijkheid.
    recensie
    Marketing
    28 maart 2013
    Max Kohnstamm
    3-4 minuten leestijd
    In 2006 publiceerde Fred Reichfeld 'The Ultimate Question'. In dit boek werd de door Reichfeld en zijn team bij Bain & Company ontwikkelde 'Net Promotor Score' toegelicht.
    recensie
    Marketing
    28 maart 2013
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om', vindt Jim Stolze. 'In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.'
    recensie
    Communicatie en media
    28 maart 2013
    Gemma Schoot
    In de zomer verscheen 'Met het oog op communicatie' van Betteke van Ruler, emeritus-hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. 'Reflecties op het communicatievak', staat er in kleinere letters onder. Maar eigenlijk had dit regeltje best de status van titel mogen krijgen, zo chirurgisch scherp denkt en schrijft ze over het vak in al zijn verscheidenheid.
    recensie
    Ondernemen
    28 maart 2013
    Max Kohnstamm
    2-4 minuten leestijd
    'Businessplan op 1 A4' staat al een aantal weken op nummer 1 van Managementboek.nl. Een uitzonderlijke prestatie voor een boek(je) dat door marketing- & merkenexperts geschreven is. De enige andere 'marketing-auteur' die er in slaagt deze nummer 1 positie te behalen is Jos Burgers. Jos is wegens de lichtzinnigheid van zijn boekjes in deze rubriek de Saskia Noort of Kluun van de marketingliteratuur genoemd, hetgeen uiteraard niet als compliment was bedoeld. Hebben Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Judith Tielen deze nummer 1 positie ook aan lichtzinnigheid en oppervlakkigheid te danken?
    recensie
    Marketing
    27 maart 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Joris Merks geeft in Schizofrene marketing feilloos aan waarom en hoe de online en offline wereld beter kunnen samenwerken. Hoe ze dezelfde taal kunnen spreken en wat ze van elkaar kunnen leren. Communicatiewetenschapper Merks werkte eerder als media-analist, reclamestrateeg en marktonderzoeker, zodat hij ook nog eens de onderlinge verbanden tussen deze disciplines weet te leggen.
    recensie
    Marketing
    26 maart 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Over twee jaar heeft vrijwel iedere Nederlander een smartphone. Met de recente uitrol van 4G kan de Nederlandse consument opeens veel meer met zijn tablet en smartphone, zoals beeldbellen, live videostreams bekijken, en razendsnel foto’s en filmpjes delen met vrienden. Voor iedere marketeer die weet dat hij hier wat mee moet, maar geen idee heeft waar hij moet beginnen, schreef internetondernemer en docent Patrick Petersen het Handboek Mobile Marketing, met als ondertitel ‘Mobile Marketing effectief inzetten’.
    recensie
    Internet en social media
    26 maart 2013
    Tanja Beugelsdijk
    De tweede editie van het handzame & fraai vormgegeven 'Succesvol met nieuwe media' van Stefaan Lammertyn is (terecht) al verschenen. In bloemrijk Vlaams en tegelijk met vaart weet Lammertyn de lezer te verleiden zich te verdiepen in de kansen van social media voor de eigen organisatie. Zelfs in geval van weerstand tegen het medium. De voorbeelden die hij gebruikt zijn vaak persoonlijk, zeer gevarieerd en overtuigend.
    recensie
    Communicatie en media
    26 maart 2013
    Brigitte Koehler
    'Visual Notes' van Kim Ravers is een mooi vormgegeven boek dat je letterlijk laat zien dat je slimmer kunt communiceren met beelden. Een visueel geschreven boek. Een boek dus met weinig tekst maar met vooral veel aansprekende tekeningen. Zelf was ik, voor ik het boek uit had, ook al aan de slag met het maken van mijn eigen plaatjes. Als jij dat ook wilt, leren communiceren met beelden, dan kun je niet om dit boek heen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 maart 2013
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    Met hun boek '365 dagen succesvol' willen David de Kock en Arjan Vergeer je alle tools aanreiken die nodig zijn om jouw beste jaar ooit van start te doen laten gaan. In kleine, praktische stapjes wijzen ze je de weg naar succes. Dus wanneer je denkt dat er voor jou meer in het leven zit dan er tot nu toe uitkomt, dan is dit boek iets voor jou.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 maart 2013
    José Otte
    1-2 minuten leestijd
    Rosabeth Moss Kanter is de Ernest L. Arbuckle Professor aan de Harvard Business School. Ze was voorheen de editor van 'Harvard Business Review' en is nu adviseur voor prominente organisaties, scholen, ambtelijke organisaties en organisaties die dicht bij onze maatschappij staan.
    recensie
    Algemeen management
    22 maart 2013
    Willem Poppe
    2-3 minuten leestijd
    Vertrouwen komt te voet en gaat te paard is een bekend Nederlands spreekwoord. Stephen M.R. Covey zal dit spreekwoord in gedachten hebben gehad toen hij eerst 'De Snelheid van Vertrouwen' schreef en nu zijn 'Slim Vertrouwen'. Van beide boeken hebben de ondertitels meer zeggingskracht dan de eigenlijke titel. De ondertitels zijn respectievelijk 'Dat wat alles verandert' en 'Principes en vaardigheden om vertrouwen te creëren'. Het boek geeft iedereen de middelen in handen om vertrouwen tot een werkzaam instrument te maken in alle samenwerking.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 maart 2013
    José Otte
    Op basis van de vragen die Chopra krijgt van zijn lezers over alle facetten van het leven heeft hij een boek geschreven over hoe u zelf het antwoord op die vragen kunt vinden: 'Spirituele oplossingen, antwoorden op levensvragen'.
    recensie
    Strategisch management
    22 maart 2013
    Kees Groenewoud
    'Klant in de driver's seat' van Sjors van Leeuwen gaat over klantgedreven innoveren. Het boek legt uit hoe je als bedrijf de slagingskans van nieuwe producten en ideeën kunt vergroten door de klant centraal te stellen in het innovatieproces. Dit is overigens meteen Van Leeuwens definitie van klantgedreven innoveren, hetgeen illustratief is voor het boek: niet ingewikkeld, praktisch en hands on.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 maart 2013
    Lodi Planting
    Bas van de Haterd, professioneel bemoeial, geeft in zijn boek (R)evolutie van werk inzicht in de maatschappelijke ontwikkelingen die anno 2013 plaatsvinden. De ondertitel – sociaal kapitaal in organisaties – vat mijn inziens het boek het beste samen. Bedrijven maken namelijk een transitie door (of gaan deze meemaken) van Human Capital naar Social Capital. Hoe dit gebeurt en waarom dit gebeurt beschrijft Van de Haterd tot in detail. Hoe bedrijven deze transitie moeten managen blijft helaas achterwege.
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Linda Poort
    1-2 minuten leestijd
    Voor schrijvers die in een handomdraai willen leren hoe je SEO-vriendelijke teksten schrijft, is 'De kleine SEO voor Dummies' niet geschikt. Ondernemers die willen leren hoe ze hun website het beste kunnen vormgeven en waarom, zullen wel wat opsteken van dit kleine boekje, dat je gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Max Kohnstamm
    Het doel van marketeers in het algemeen en reclamemakers in het bijzonder is om het gedrag van consumenten te beïnvloeden. Om dat te bereiken bestaan in essentie drie middelen: dwingen, argumenteren of verleiden.
    recensie
    Communicatie en media
    22 maart 2013
    Marjolein te Kolsté
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Jeanine Dijkhuis
    Dat in deze tijd van toenemende mediaconsumptie mensen steeds meer prikkels krijgen, is bekend. Men ontvangt dus ook vaker commerciële boodschappen en dat levert keuzestress op. Het kan niet anders, dan dat dit gevolgen heeft voor de media aandacht die je als organisatie inkoopt.

      Personen

        Trefwoorden