OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 388 van 11.972 resultaten
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Max Kohnstamm
    Ik ben een aanrader' gaat over de markt van aanraders. De markt van aanraders, dat klinkt natuurlijk merkwaardig. Ter toelichting een citaat uit bet boek: 'aanraders zijn een zeer grote groep doodgewone mensen die collectief hun hoogstpersoonlijke ervaring met een product of dienst in een gigantische database dumpen en op diverse platformen delen met andere consumenten'.
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Max Kohnstamm
    3-4 minuten leestijd
    Het is de taak van de recensent om een boek kernachtig samen te vatten. Maar de auteur heeft zo'n fraaie samenvatting op de achterflap van het boek geplaatst dat ik daar graag gebruik van maak.
    recensie
    Economie
    21 maart 2013
    Yvette Bartholomée
    2-3 minuten leestijd
    Niet alles is te koop. Dat is niet alleen de titel van Michael Sandels nieuwe boek, maar ook zijn voornaamste stelling. Waarom niet alles te koop kan of mag zijn, werkt hij uit door op verschillende terreinen te bekijken hoe de marktlogica praktijken verandert en corrumpeert. Dit is een boek dat je oppakt om het niet meer weg te leggen. Een boek dat iedereen moet lezen die zich wel eens ongemakkelijk voelt bij ontwikkelingen in onze maatschappij, en woorden wil vinden voor dat ongemak.
    recensie
    Economie
    20 maart 2013
    Wardy Poelstra
    3-5 minuten leestijd
    'Goud en het geheim van geld' is alweer het vierde boek van journalist, ondernemer en ex-goudhandelaar (!) Willem Middelkoop. Sinds de verschijning van zijn succesvolle debuut 'Als de dollar valt' (2007) wordt Middelkoop niet moe ons te wijzen op de gevaren van de enorme schuldenberg die we de afgelopen decennia met ons allen gecreëerd hebben. Onherroepelijk komt volgens hem het financiële systeem een keer krakend tot stilstand en het leed zal dan niet te overzien zijn.
    recensie
    Marketing
    20 maart 2013
    Rudy Moenaert
    Al te vaak moeten managers en studenten zich noodgedwongen wenden tot Engelse werken (Kotler, Winer, etc.) indien ze zich willen inlezen in het marketingvak. 'Modern marketingmanagement' van Gert-Jan Scheers brengt daar verandering in.
    recensie
    Verandermanagement
    18 maart 2013
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Veel veranderprogramma’s leveren niet het gewenste doel op door een gebrek aan samenhang in de organisatie. Batenmanagement kan daarin verandering brengen. Dat is althans de stellige overtuiging van Michiel van der Molen. In zijn boek Batenmanagement draait om mensen (‘Hoe je veranderinitiatieven naar duurzaam succes stuurt’) legt hij uit hoe je door intensieve samenwerking met belanghebbenden ervoor kunt zorgen dat een investering in verandering maximaal voordeel oplevert.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 maart 2013
    Maret van der Wees
    2-3 minuten leestijd
    'Systeemdenken' betekent in lekentaal 'verder kijken dan je neus lang is', om blijvende oplossingen te vinden voor problemen die zich aandienen in organisaties, landen of zelfs in de wereld. Als organisatieadviseur ben ik geïntrigeerd door deze manier van denken, omdat het oorzaken aanpakt in plaats van symptomen of stukjes van het probleem te bestrijden. De vraag achter de vraag oplossen door dieper en breder te kijken; dat wordt vaak van adviseurs verwacht. Dit boek 'Systeemdenken – van goed bedoeld naar goed gedaan' van Jaap Schaveling, Bill Bryan en Michael Goodman, is daarbij een waardevolle hulpbron.
    recensie
    Algemeen management
    18 maart 2013
    Dick Bos
    'Kies je doelgroep – meer succes voor zzp'ers door te focussen op een niche' van Erno Hannink, is een boek dat zzp'ers niet mogen laten liggen. Het boek is toegankelijk geschreven en plezierig om te lezen. Hannink deelt zijn eigen ervaringen, vanaf het moment dat hij begon tot waar hij het tot nu toe heeft gebracht.
    recensie
    Marketing
    15 maart 2013
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Marketing is doodziek en er zijn fundamentele veranderingen nodig om te kunnen overleven. Tot die conclusie komt Herman Toch in zijn met de PIMonline prijs getooide boek Transformeren om te overleven, met als subtitel ‘Marketing in het nieuwe tijdperk’.
    recensie
    Leiderschap
    15 maart 2013
    Yolanda van Heese
    'Leiderschap': het lijkt wel de heilige graal van de 21e eeuw. Hoe ziet goed leiderschap eruit, welke kenmerken heeft een leider en waaraan moet u als leider voldoen? Het zijn een paar voorbeelden van veelgestelde vragen over leiderschap. In 'Essentials Leiderschap' geven Marc Buelens en Kathleen de Stobbeleier – beiden docent aan de Vlerick Leuven Gent Management School – hierop antwoord: op een heldere wijze bespreken ze de kernthema's van leiderschap.
    recensie
    Projectmanagement
    15 maart 2013
    Carla Verwijs
    Boeken als 'Het doel' en 'Wie heeft mijn kaas gepikt?' hebben de business romanpopulair gemaakt. Een boodschap overdragen via een makkelijk leesbaar verhaal, is kennelijk een ideale formule. 'Ik ben projectmanager! Wat nu?' van Peggy Simons en Arjen Bruinning is ook zo'n roman en vertelt 'Het verhaal achter succesvol projectmanagement', zoals de subtitel aangeeft.
    recensie
    Strategisch management
    15 maart 2013
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    'Op kop met de balanced scorecard' van Kaplan en Norton is een klassieker die niet in de boekenkast van manager mag ontbreken. De balanced scorecard geeft managers instrumenten die ze nodig hebben om een onderneming te leiden. De naam 'balanced' geeft aan dat het om een uitgebalanceerd geheel van prestatiemetingen gaat, die voort komen uit de doelen en te volgen strategie van de organisatie.
    recensie
    Organisatiekunde
    14 maart 2013
    Sven Laudy
    2-3 minuten leestijd
    Wie ontkomt er nog aan samenwerken? Niemand en dus snijdt 'Leren samenwerken tussen organisaties' een razend actueel en relevant onderwerp aan. Als we kijken naar de beschikbare literatuur, zien we dat er een karrenvracht boeken te vinden is over samenwerken binnen teams. Het andere hoofdthema in de groepsdynamica - samenwerken tussen teams, afdelingen, organisaties... - komt er maar karig vanaf, althans in de Nederlandse literatuur. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    14 maart 2013
    Maddy Bolhuis
    2-4 minuten leestijd
    De titel 'BreinStijl@work' geeft eigenlijk precies weer waar het boek over gaat en dat is meteen ook de kracht van dit boek. Het gaat om het herkennen van de verschillende denk-actiestijlen -vijftien in totaal - die het BreinStijl@Work model onderscheidt bij individuen. Zodat u deze in de praktijk kunt gebruiken om makkelijker en effectiever samen te werken, te communiceren en te innoveren.
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2013
    Pierre Spaninks
    1-2 minuten leestijd
    Bedrijven die stelselmatig beter presteren dan gemiddeld volgen een heldere koers, sturen op implementatie, blijven hun bedrijfsvoering verbeteren, zorgen voor innovatie en tonen leiderschap. Die focus en die discipline zitten in hun DNA, laat Gerard Brockhoff zien in Witte raven.
    recensie
    Werk en loopbaan
    14 maart 2013
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    De generatie XYZ dendert over u heen? Heeft u als manager of gevestigde orde uw toekomst al wel zeker gesteld? Of vreest u ook snel over de houdbaarheidsdatum heen te zijn? Dan moet u Onbeperkt houdbaar van Jeroen Busscher even lezen!
    recensie
    Organisatiekunde
    13 maart 2013
    Carla Derijck
    2-3 minuten leestijd
    De auteurs pleitten in 'Het Rijnland praktijkboekje' voor een Nederland dat wordt aangeduid als een typisch 'Rijnlands land'. Een land waar vakmanschap, verbinding en vertrouwen opnieuw als leidende principes gelden. Daarmee stellen zij de belangen van de stakeholders (belanghebbenden) voorop in plaats van die van de shareholders (de aandeelhouders). Aan de hand van een zestal bouwstenen leren zij ons hoe deze Rijnlandse organisatie te bouwen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 maart 2013
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Intervisie geldt al jaren als een effectieve methodiek om de professionalisering van mensen en organisaties op het niveau te brengen dat past bij de ambitie Nederland een plaats in de top vijf van kenniseconomieën te bezorgen. Sinds kort is er zelfs een opleiding ‘Facilitator Intervisie’, in het leven geroepen door de Orde van organisatiekundigen en – adviseurs (Ooa). Voor iedere professional die zich wil ontwikkelen, is het grondig herziene Praktijkboek intervisie van Monique Bellersen en Inez Kohlmann verplichte kost.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 maart 2013
    Martin van Staveren
    Het zijn tijden met volop risico's, die vaak als onaangename verassing optreden. Dit varieert van banken die door de overheid gered moeten worden tot rundersteaks die van paardenvlees blijken te zijn. Is daar dan niets aan te doen? Wel degelijk, zonder overigens de illusie te willen wekken dat alle risico's te vermijden zijn. Dit is de bestaansreden van het vakgebied risicomanagement, dat meer en meer in de belangstelling komt te staan. Resultaat: een dicht woud richtlijnen en concepten, uit binnen- en buitenland. Ziet u door de bomen (ook) het bos niet meer? Het best practice boek Risicomanagement op basis van M_o_R® en NEN/ISO31000 biedt hulp! '
    recensie
    Advisering
    12 maart 2013
    Daniëlle de Jonge
    De boeken van Frank Kwakman heb ik al vaker met veel plezier gelezen. Inspirerend en een uitstekende manier om weer eens goed naar je eigen handelen als professional te kijken. Naar het boek 'De ondernemende professional' – dat Kwakman samen met Chris Zomerdijk heeft geschreven – was ik dan ook heel benieuwd.

      Personen

        Trefwoorden