OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 391 van 11.972 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    11 februari 2013
    Richard van der Lee
    2-4 minuten leestijd
    Boeken met tips omtrent leiderschap zijn niet aan te slepen. De vraag is dan ook of het boek 'Authentieke leiders Echter leiders', van Koos Groenwoud & Sylvia Main, van toegevoegde waarde is ten opzichte van het totale aanbod. Het antwoord is; Ja, het boek is absoluut het lezen waard en voor een breder publiek dan alleen degenen die werkzaam zijn in de 'nog bestaande' managementlagen van organisaties.
    recensie
    Algemeen management
    11 februari 2013
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Je eigen bedrijf opbouwen en ondertussen ook nog een gelukkig leven leiden, in balans met jezelf en met je omgeving. Kan dat? Hoe dan? Martin Bjergegaard en Jordan Milne schreven er een boek over, met de aansprekende titel Winning without losing.
    recensie
    Internet en social media
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    De snelheid waarmee social media zich ontwikkelt is soms niet bij te houden. Er een boek over schrijven kan dus knap lastig zijn. Gelukkig is er ook een onderdeel van social media wat niet zo snel verandert en dat is het bepalen van een strategie.
    recensie
    Werk en loopbaan
    8 februari 2013
    Aad van Endhoven
    In mijn dagelijkse praktijk als consultant W&S voer ik zeer veel gesprekken met kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe functie. In toenemende mate zijn dit ook kandidaten, die nog nooit of heel lang geleden een sollicitatiegesprek hebben gevoerd. Ik ben er van overtuigd dat ik veel geschikte kandidaten helemaal niet tegenkom. Dit wordt vaak veroorzaakt doordat zij de juiste weg niet weten te vinden en zich niet optimaal 'vermarkten'.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Frank van Gool
    3-4 minuten leestijd
    In 'De Tao van service' neemt Eric de Haan je mee naar één van de belangrijkste touchpoints die er zijn in de customer journey van een klant. De service die je krijgt van een organisatie. In de meeste organisaties is service gecentraliseerd in zoiets als een klantcontactcenter. Met diepgaande analyses komt het boek tot de kern waar het daadwerkelijk om gaat, menselijkheid en zachte factoren. Voor nog meer praktisch gebruik zou het gewenst zijn iets meer in te gaan op het hoe in plaats van 'alleen' het wat.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    De ontwikkelingen in de maatschappij volgen elkaar in rap tempo op. Zo ook in onze werksituatie. In de achterliggende jaren is er veel veranderd en er staan allerlei nieuwe zaken in de startblokken. Bas van de Haterd schreef een boek over de impact hiervan op werken: '(R)evolutie van werk'.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 februari 2013
    Nico Melkert
    4-5 minuten leestijd
    Iedere verkoper wil succesvol zijn. Maar hoe word je dat? Er zijn al heel veel boeken over dit onderwerp geschreven. Maar jammer genoeg maakt de veelal pakkende titel met bijbehorend verkooppraatje de verwachtingen lang niet altijd waar. 
    recensie
    Leiderschap
    8 februari 2013
    Richard van der Lee
    Ber Damen geeft in 'Het Berenschot leiderschapsboek' een goed beeld van de ontwikkeling van leiderschap vanaf de prehistorie tot nu en neemt daarbij een voorschot op de toekomst. Dit met interessante onderbouwingen in relatie tot onder andere dode apen in een dierentuin, de link tussen seks en leiderschap en het belang van dromen. Het boek is lezenswaardig voor eenieder die geïnteresseerd is in het fenomeen leiderschap.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Social media een hype? Vrijwel niemand durft die stelling nog aan. En terecht, want social media zijn niet meer weg te denken, constateert Sjef Kerkhofs, auteur van Social Media Marketing.
    recensie
    Marketing
    7 februari 2013
    Johan Bel RM
    2-3 minuten leestijd
    Michiel van de Watering schreef het boek 'Marketingkassa', met als ondertitel 'Accountability voor de resultaatgedreven marketingorganisatie'. Dit onderwerp haakt zonder meer in op de actualiteit, want juist in economische mindere tijden wordt er scherp op marketingkosten gelet en is het belang om de effecten van marketinginspanningen aantoonbaar te maken bijzonder groot.
    recensie
    Financieel management
    7 februari 2013
    Nico Melkert
    3-4 minuten leestijd
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, zal Alex Klein hebben gedacht toen hij aan zijn boek 'De basis van bedrijfskundig financieel management' begon. In het bedrijfsleven, aldus de auteur, draait alles om getallen, cijfers en berekeningen.
    recensie
    Verandermanagement
    5 februari 2013
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    De vraag of een organisatiecultuur daadwerkelijk veranderd kan worden, zal wel altijd onderwerp van discussie blijven. Over de mogelijkheid culturen effectief te beïnvloeden, is de eensgezindheid groter, al dient zich dan onmiddellijk de vraag aan: hoe? Dat legt Marcella Bremer uit in Organizational Culture Change.
    recensie
    Verandermanagement
    31 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. De zogenaamde 'moodmakers' zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun behoeften. De kunst is de energie van deze moodmakers te gebruiken als inspiratiebron voor anderen. In Mood Maker laten John Hokkeling en Laura de Mar zien hoe gastvrije organisaties kunnen worden ontwikkeld en wat daarvoor nodig is. Managementboek vroeg drie lezers naar hun mening over dit boek.
    recensie
    Leiderschap
    29 januari 2013
    Willem Poppe
    2-3 minuten leestijd
    Een open deur is een bewering die vaak met enige stelligheid wordt geponeerd, maar die zo vanzelfsprekend is, dat deze feitelijk niet hoeft te worden gemaakt. Deze omschrijving heb ik gevonden na het lezen van 'De kracht van het compliment' door Henk Jan Kamsteeg. Met het eerste deel van de omschrijving ben ik het eens, met het tweede deel niet. Zoals Henk Jan Kamsteeg berichtte in een tweet na mijn opmerking op Twitter: 'Als het zo simpel ligt, waarom wordt het dan zo weinig in praktijk gebracht?'
    recensie
    Personeelsmanagement
    29 januari 2013
    Peter de Roode
    Met dit boek gunnen Mariël Rondeel en Joseph Kessels een blik in de keuken van ontwerpers van leertrajecten. In 'Het ontwerpboek' krijgt u een schat aan informatie, gebaseerd op zowel literatuur als praktijkinzichten. Meerdere auteurs, voornamelijk afkomstig van bureau Kessels en Smit, hebben een bijdrage geleverd, zodat er voldoende perspectiefwisseling aanwezig is. Daarnaast presenteert de redactie interviews en voorbeelden van ontwerpen op een speelse manier.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 januari 2013
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Dit boek zal zijn weg zeker weten te vinden als standaardwerk op het gebied van organisatieontwikkeling. De veelzijdigheid van waaruit het boek geschreven is, de inspiratie vanuit de tuinarchitectuur, de prettige stijl van schrijven, de diepgang en tegelijkertijd de relativering van veel dingen, maken dat dit boek meer dan eens geraadpleegd zal worden. Manon Ruijters en Ingelien Veldkamp zijn weliswaar kritisch op de huidige wijze van organisatieontwikkeling, maar blazen zelf nergens hoog van de toren. Het - helaas - in een iets te klein lettertype afgedrukte boek is verfrissend, maar niet voor managers bedoeld. U bent gewaarschuwd.
    recensie
    Verandermanagement
    28 januari 2013
    José Otte
    'Doen wat werkt' gaat over oplossingsgericht werken. Auteur Coert Visser legt uit wat oplossingsgericht werken is voor de manager, de coach, de adviseur en docent. Hij geeft praktische uitwerkingen en herkenbare voorbeelden.
    recensie
    Strategisch management
    28 januari 2013
    Bart Aupers
    Hoe kunnen medewerkers participeren in het proces van strategieontwikkeling? Hans Hubers schreef hierover het toepasbare boek 'Iedere medewerker strateeg'. De titel roept onvermijdelijk de vraag op: werkelijk íedere medewerker strateeg?
    recensie
    Verandermanagement
    25 januari 2013
    Timon Sibma
    2-3 minuten leestijd
    'Dit boek is op zijn gebied de nieuwe professionele standaard.' Met deze zin op de achterkant van het boek zetten Annemieke Stoppelenburg, Léon de Caluwé en Jac Geurts hoog in met de inhoud van hun boek 'Gaming - Organisatieverandering met spelsimulaties'. Maken zij deze verwachting waar?
    recensie
    Organisatiekunde
    25 januari 2013
    Iris van Maurik
    Hoe behandelen we onderwerp X op een interactieve manier tijdens dat overleg? Hoe organiseren we ons om tot dat resultaat te komen? Hoe kan ik dat gesprek het beste starten? Een greep van vragen die tijdens mijn werk voorbij komen. Vragen waar ik meestal niet één, twee, drie een antwoord voor heb liggen, maar vaak lijkt men dat wel te verwachten. Op zoek dus naar wat extra inspiratie vond ik 'Vensters op organisaties'van Adriaan Bekman.

      Personen

        Trefwoorden