OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 392 van 12.063 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    26 maart 2013
    Brigitte Koehler
    'Visual Notes' van Kim Ravers is een mooi vormgegeven boek dat je letterlijk laat zien dat je slimmer kunt communiceren met beelden. Een visueel geschreven boek. Een boek dus met weinig tekst maar met vooral veel aansprekende tekeningen. Zelf was ik, voor ik het boek uit had, ook al aan de slag met het maken van mijn eigen plaatjes. Als jij dat ook wilt, leren communiceren met beelden, dan kun je niet om dit boek heen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 maart 2013
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    Met hun boek '365 dagen succesvol' willen David de Kock en Arjan Vergeer je alle tools aanreiken die nodig zijn om jouw beste jaar ooit van start te doen laten gaan. In kleine, praktische stapjes wijzen ze je de weg naar succes. Dus wanneer je denkt dat er voor jou meer in het leven zit dan er tot nu toe uitkomt, dan is dit boek iets voor jou.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 maart 2013
    José Otte
    1-2 minuten leestijd
    Rosabeth Moss Kanter is de Ernest L. Arbuckle Professor aan de Harvard Business School. Ze was voorheen de editor van 'Harvard Business Review' en is nu adviseur voor prominente organisaties, scholen, ambtelijke organisaties en organisaties die dicht bij onze maatschappij staan.
    recensie
    Algemeen management
    22 maart 2013
    Willem Poppe
    2-3 minuten leestijd
    Vertrouwen komt te voet en gaat te paard is een bekend Nederlands spreekwoord. Stephen M.R. Covey zal dit spreekwoord in gedachten hebben gehad toen hij eerst 'De Snelheid van Vertrouwen' schreef en nu zijn 'Slim Vertrouwen'. Van beide boeken hebben de ondertitels meer zeggingskracht dan de eigenlijke titel. De ondertitels zijn respectievelijk 'Dat wat alles verandert' en 'Principes en vaardigheden om vertrouwen te creëren'. Het boek geeft iedereen de middelen in handen om vertrouwen tot een werkzaam instrument te maken in alle samenwerking.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 maart 2013
    José Otte
    Op basis van de vragen die Chopra krijgt van zijn lezers over alle facetten van het leven heeft hij een boek geschreven over hoe u zelf het antwoord op die vragen kunt vinden: 'Spirituele oplossingen, antwoorden op levensvragen'.
    recensie
    Strategisch management
    22 maart 2013
    Kees Groenewoud
    'Klant in de driver's seat' van Sjors van Leeuwen gaat over klantgedreven innoveren. Het boek legt uit hoe je als bedrijf de slagingskans van nieuwe producten en ideeën kunt vergroten door de klant centraal te stellen in het innovatieproces. Dit is overigens meteen Van Leeuwens definitie van klantgedreven innoveren, hetgeen illustratief is voor het boek: niet ingewikkeld, praktisch en hands on.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 maart 2013
    Lodi Planting
    Bas van de Haterd, professioneel bemoeial, geeft in zijn boek (R)evolutie van werk inzicht in de maatschappelijke ontwikkelingen die anno 2013 plaatsvinden. De ondertitel – sociaal kapitaal in organisaties – vat mijn inziens het boek het beste samen. Bedrijven maken namelijk een transitie door (of gaan deze meemaken) van Human Capital naar Social Capital. Hoe dit gebeurt en waarom dit gebeurt beschrijft Van de Haterd tot in detail. Hoe bedrijven deze transitie moeten managen blijft helaas achterwege.
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Linda Poort
    1-2 minuten leestijd
    Voor schrijvers die in een handomdraai willen leren hoe je SEO-vriendelijke teksten schrijft, is 'De kleine SEO voor Dummies' niet geschikt. Ondernemers die willen leren hoe ze hun website het beste kunnen vormgeven en waarom, zullen wel wat opsteken van dit kleine boekje, dat je gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Max Kohnstamm
    Het doel van marketeers in het algemeen en reclamemakers in het bijzonder is om het gedrag van consumenten te beïnvloeden. Om dat te bereiken bestaan in essentie drie middelen: dwingen, argumenteren of verleiden.
    recensie
    Communicatie en media
    22 maart 2013
    Marjolein te Kolsté
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Jeanine Dijkhuis
    Dat in deze tijd van toenemende mediaconsumptie mensen steeds meer prikkels krijgen, is bekend. Men ontvangt dus ook vaker commerciële boodschappen en dat levert keuzestress op. Het kan niet anders, dan dat dit gevolgen heeft voor de media aandacht die je als organisatie inkoopt.
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Max Kohnstamm
    Ik ben een aanrader' gaat over de markt van aanraders. De markt van aanraders, dat klinkt natuurlijk merkwaardig. Ter toelichting een citaat uit bet boek: 'aanraders zijn een zeer grote groep doodgewone mensen die collectief hun hoogstpersoonlijke ervaring met een product of dienst in een gigantische database dumpen en op diverse platformen delen met andere consumenten'.
    recensie
    Marketing
    22 maart 2013
    Max Kohnstamm
    3-4 minuten leestijd
    Het is de taak van de recensent om een boek kernachtig samen te vatten. Maar de auteur heeft zo'n fraaie samenvatting op de achterflap van het boek geplaatst dat ik daar graag gebruik van maak.
    recensie
    Economie
    21 maart 2013
    Yvette Bartholomée
    2-3 minuten leestijd
    Niet alles is te koop. Dat is niet alleen de titel van Michael Sandels nieuwe boek, maar ook zijn voornaamste stelling. Waarom niet alles te koop kan of mag zijn, werkt hij uit door op verschillende terreinen te bekijken hoe de marktlogica praktijken verandert en corrumpeert. Dit is een boek dat je oppakt om het niet meer weg te leggen. Een boek dat iedereen moet lezen die zich wel eens ongemakkelijk voelt bij ontwikkelingen in onze maatschappij, en woorden wil vinden voor dat ongemak.
    recensie
    Economie
    20 maart 2013
    Wardy Poelstra
    3-5 minuten leestijd
    'Goud en het geheim van geld' is alweer het vierde boek van journalist, ondernemer en ex-goudhandelaar (!) Willem Middelkoop. Sinds de verschijning van zijn succesvolle debuut 'Als de dollar valt' (2007) wordt Middelkoop niet moe ons te wijzen op de gevaren van de enorme schuldenberg die we de afgelopen decennia met ons allen gecreëerd hebben. Onherroepelijk komt volgens hem het financiële systeem een keer krakend tot stilstand en het leed zal dan niet te overzien zijn.
    recensie
    Marketing
    20 maart 2013
    Rudy Moenaert
    Al te vaak moeten managers en studenten zich noodgedwongen wenden tot Engelse werken (Kotler, Winer, etc.) indien ze zich willen inlezen in het marketingvak. 'Modern marketingmanagement' van Gert-Jan Scheers brengt daar verandering in.
    recensie
    Verandermanagement
    18 maart 2013
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Veel veranderprogramma’s leveren niet het gewenste doel op door een gebrek aan samenhang in de organisatie. Batenmanagement kan daarin verandering brengen. Dat is althans de stellige overtuiging van Michiel van der Molen. In zijn boek Batenmanagement draait om mensen (‘Hoe je veranderinitiatieven naar duurzaam succes stuurt’) legt hij uit hoe je door intensieve samenwerking met belanghebbenden ervoor kunt zorgen dat een investering in verandering maximaal voordeel oplevert.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 maart 2013
    Maret van der Wees
    2-3 minuten leestijd
    'Systeemdenken' betekent in lekentaal 'verder kijken dan je neus lang is', om blijvende oplossingen te vinden voor problemen die zich aandienen in organisaties, landen of zelfs in de wereld. Als organisatieadviseur ben ik geïntrigeerd door deze manier van denken, omdat het oorzaken aanpakt in plaats van symptomen of stukjes van het probleem te bestrijden. De vraag achter de vraag oplossen door dieper en breder te kijken; dat wordt vaak van adviseurs verwacht. Dit boek 'Systeemdenken – van goed bedoeld naar goed gedaan' van Jaap Schaveling, Bill Bryan en Michael Goodman, is daarbij een waardevolle hulpbron.
    recensie
    Algemeen management
    18 maart 2013
    Dick Bos
    'Kies je doelgroep – meer succes voor zzp'ers door te focussen op een niche' van Erno Hannink, is een boek dat zzp'ers niet mogen laten liggen. Het boek is toegankelijk geschreven en plezierig om te lezen. Hannink deelt zijn eigen ervaringen, vanaf het moment dat hij begon tot waar hij het tot nu toe heeft gebracht.
    recensie
    Marketing
    15 maart 2013
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Marketing is doodziek en er zijn fundamentele veranderingen nodig om te kunnen overleven. Tot die conclusie komt Herman Toch in zijn met de PIMonline prijs getooide boek Transformeren om te overleven, met als subtitel ‘Marketing in het nieuwe tijdperk’.

      Personen

        Trefwoorden