OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 393 van 11.972 resultaten
    recensie
    Coaching en trainen
    10 januari 2013
    Dick Bos
    2-3 minuten leestijd
    'Het geheim van de trainer' van Lianne Kaufman en Janneke Ploegmakers is een absolute aanrader. Het boek biedt, zoals het belooft, de hoofdingrediënten van succesvolle (in-company) trainingen. Ben je na het lezen van het boek een gekwalificeerde trainer? Tja dat is weer een andere vraag! De auteurs wijzen op tal van valkuilen en bieden door hun breed opgezette boek aan 'beginnende' trainers een waardevol handboek die hen helpt een bewuste trainer te zijn of te worden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 januari 2013
    Bertine Zoon
    'Focus u op uw te behalen resultaat, in plaats van op het aantal uur dat u of uw medewerkers werken.' Robert C. Pozen, die zelf een aantal pittige leidinggevende functies achter zijn naam heeft staan, heeft deze uitspraak als rode draad door zijn boek 'Ultieme Productiviteit' lopen. Als u als leidinggevende of als (startende) medewerker meer resultaat in minder tijd wilt behalen dan dient u uw arbeidsproductiviteit te verbeteren om zo uw doelstellingen te bereiken. Pozen heeft dit zelf ervaren en deelt deze kennis dan ook met u in dit boek.
    recensie
    Projectmanagement
    10 januari 2013
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Voor snelle met name flexibele softwareprojecten wordt steeds vaker gebruikgemaakt van de agile-methode. Vanuit zijn ervaring beschrijft Sander Hoogendoorn hoe deze methode werkt. Een aanrader!
    recensie
    Marketing
    10 januari 2013
    Paul Hassels Mönning
    4-6 minuten leestijd
    'Digitale verleiding' beantwoordt helder de vraag hoe online verkopen naast meer bereik ook meer impact kan hebben. Maurits Kaptein combineert hierbij wetenschappelijk onderzoek (o.a. Stanford University) met diverse praktische offline en online voorbeelden. De daarbij aangehaalde beïnvloedingsprincipes zijn op zichzelf niet nieuw. Maar de online toepassing ervan betekent een wezenlijke andere, relevanter kijk op- en aanpak van online marketing.
    recensie
    Coaching en trainen
    9 januari 2013
    Amber Zwartbol
    3-4 minuten leestijd
    'Gefeliciteerd met je aankoop! Je hebt hiermee een tool in handen die je als trainer of docent ongelooflijk veel tijd zal besparen en bovendien de kwaliteit van je training, coaching of onderwijs zal verhogen. Met deze kaarten leren je deelnemers, coachees of studenten meer en met meer plezier.' Auteurs van 'Aan het werk met actiekaarten', Lia Bijkerk en Titia van der Ploeg, durven het aan om de bijbehorende handleiding te openen met deze beloftes. Terecht!
    recensie
    Leiderschap
    8 januari 2013
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Ruim zes jaar na het heldhaftige optreden in Afghanistan dat hem de Militaire Willems-Orde opleverde, heeft Kapitein Marco Kroon zijn ideeën over leiderschap aan het papier toevertrouwd. In Leiderschap onder vuur legt hij uit hoe hij de uiterst moeilijke beslissing durfde te nemen om te vragen om vuur op de eigen troepen.
    recensie
    Strategisch management
    7 januari 2013
    Arjan Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Wilt u uw organisatie naar een betere bestemming loodsen? Organisatiepsycholoog Kim Castenmiller en bedrijfseconoom Dirk Anton van Mulligen schreven 'Geef je organisatie toekomst' voor de topmanagers in een bedrijf, als ook voor die informele leider. Het boek staat vol met inspirerende oneliners, verwijzingen naar interessante verdiepingsslagen en is mooi vormgegeven. Een groot onderdeel van de basis van dit boek zijn de vele interviews met vernieuwers uit de praktijk.
    recensie
    7 januari 2013
    Veerle Blajic-Kik
    Hoeveel passie is er nodig om succesvol te zijn in de klantencontactwereld? Marion van den Brink deelt de verhalen van 25 managers klantencontact met de lezer in 'Op weg naar het hart van de klant'. De belangrijkste conclusie die zij uit de verhalen van deze bevlogen mensen haalt, is dat klantencontact van een ondergeschoven kindje 20 jaar geleden, nu een complete omslag heeft gemaakt naar de ster van het bedrijf.
    recensie
    Leiderschap
    7 januari 2013
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Ondernemingen zijn te veel bezig met hun strategie en te weinig met hun cultuur, vindt Karel Noordzij. In Op weg naar nieuw leiderschap dringt de voormalig topman van Schiphol, NS en PGGM aan op meer aandacht voor integriteit en zingeving. Al was het maar om te voorkomen dat schaars talent zijn heil elders zoekt.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 januari 2013
    Nico Jong
    De 21ste eeuw wordt wel de eeuw van angst en zorg genoemd. Voortdurende terroristische en financiële bedreigingen zorgen voor een gevoel van machteloosheid. Onze cirkel van invloed wordt steeds kleiner en we vluchten in belevenissen. Tegelijkertijd is er een sterke behoefte aan authenticiteit, vertrouwen en verbinding.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 januari 2013
    Maarten Fijnaut
    3-4 minuten leestijd
    Lia Bijkerk en Titia van der Ploeg doen een mooie belofte in hun voorwoord. 'Aan het werk met actiekaarten' zal trainers en docenten 'ongelooflijk veel tijd' besparen en de kwaliteit van de training verhogen, deelnemers leren meer én met meer plezier. De doos in handige boekvorm ligt uitdagend in mijn handen, de verwachtingen zijn hooggespannen.
    recensie
    Coaching en trainen
    4 januari 2013
    Veerle Blajic-Kik
    3-4 minuten leestijd
    Waarom urenlang een bilateraal gesprek? Waarom eindeloze voortgangsgesprekken? Victor Mion neemt zijn ervaring uit de sportwereld mee naar het bedrijfsleven en geeft ons de tip om het vooral kort te houden. 'One Minute Coaching' noemt hij dat. Het doel is mensen in beweging te krijgen, of dat nu de managers of de medewerkers zijn. In hoofdstukken die zelf net zo kort zijn, legt hij ons uit hoe we dit kunnen aanpakken.
    recensie
    Leiderschap
    4 januari 2013
    Amber Zwartbol
    4-5 minuten leestijd
    recensie
    Ondernemen
    3 januari 2013
    Johan Bel RM
    1-2 minuten leestijd
    Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Judith Tielen schreven gezamenlijk het boek 'Businessplan op 1 A4' met als ondertitel 'Word succesvoller met OGSM'. OGSM staat voor Objectives, Goals, Strategies en Measures en vormt de kern van dit boek.
    recensie
    Leiderschap
    3 januari 2013
    Joost van Driessen
    Frank van Marwijk en Hans Poortvliet zijn experts in lichaamstaal en 'waarderingskunde'. Ze vinden de kunst van het complimenteren één van de meest onderschatte aspecten van de psychologie. Daarom delen ze hun kennis op dat vlak met ons in 'Het groot complimentenboek'.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 januari 2013
    Henk den Uijl
    Na het schrijven van het boek Toezicht en de maatschappelijke onderneming (samen met Van Leeuwen) heeft Paul Simons de verbinding gezocht met het veld. 'Het Krachtenveld van de Maatschappelijke Onderneming' geeft een aardige inkijk in het denken over besturen, toezicht houden en het maatschappelijke veld van bestuurders en/of toezichthouders.
    recensie
    Leiderschap
    2 januari 2013
    Peter Jansen
    2-3 minuten leestijd
    Talloze managementtheorieën zijn in de historie ontwikkeld, onderzocht en geïmplementeerd. In het boek 'De grootste managementdenkers aller tijden' worden onder redactie van Ian Wallis de bekendste managementdenkers met hun theorieën en de toepassing daarvan belicht. Achttien gastauteurs geven korte boekbesprekingen van de werken van deze managementdenkers. Wie waren deze denkers? Wat dreef hen? Welke impact hebben zij (gehad)? Dit maakte mij als startend organisatieadviseur razend nieuwsgierig, maar is dit hét boek voor een starter of een boek om opgedane kennis bij te spijkeren?
    recensie
    Reclame en verkoop
    2 januari 2013
    Nico Melkert
    Het is de laatste alinea in het voorwoord van 'Hoe verliest u een tevreden klant?' die meteen tot scepsis leidt: 'Tot slot: zelfs de meest gerespecteerde bedrijven verliezen soms klanten die ze echt niet hadden willen verliezen. Wij weten wat u kunt doen om dat te voorkomen.' Flauwekul natuurlijk om als auteurs te pretenderen dat je ervoor kunt zorgen dat een onderneming 'nooit meer een key-account verliest'. Zoals ook de ondertitel 'Een strategische verkenning' (over wat loyaliteit van uw klanten werkelijk drijft) weliswaar lekker klinkt, maar de lading van deze zoektocht jammer genoeg niet dekt.
    recensie
    Organisatiekunde
    2 januari 2013
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'Terug naar de bedoeling' is de ondertitel van 'Verdraaide organisaties' van Wouter Hart, op zich is het woord bedoeling een raar woord wat ik niet direct kon plaatsen. Dit werd door het lezen van het boek al vrij snel weggenomen. Het gaat erom dat processen binnen organisaties nogal eens weglopen van wat er nu eigenlijk er mee bedoeld werd.
    recensie
    Coaching en trainen
    2 januari 2013
    Amber Zwartbol
    Fan van de praktijkgerichte benadering van het Feedbackspel en Kleintje Feedback van Annemieke Nijman? Grote kans dat je haar laatste twee boeken ook interessant vindt. Met 'Conflicten, hoe ga je ermee om?' en Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk? levert Nijman weer twee heerlijk praktische boekjes af.

      Personen

        Trefwoorden