OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 394 van 11.972 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    2 januari 2013
    Amber Zwartbol
    Fan van de praktijkgerichte benadering van het 'Feedbackspel' en 'Kleintje Feedback' van Annemieke Nijman? Grote kans dat je haar laatste twee boeken ook interessant vindt. Met 'Conflicten, hoe ga je ermee om?' en 'Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?' levert Nijman weer twee heerlijk praktische boekjes af. Luisteren kunnen we allemaal, vinden we. Toch zijn er talloze boeken geschreven over luisteren. Ook Annemieke Nijman draagt haar steentje bij in de vorm van het boekje 'Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?' In minder dan vijftig pagina's weet Nijman duidelijk te maken dat luisteren niet zo makkelijk is als je zou denken. Aan de hand van theorie, illustraties, quotes, voorbeelden en leuke opdrachten biedt de auteur je de kans om uit te zoeken wat voor een luisteraar je bent en geeft ze oplossingen om een goede luisteraar te worden. Houding
    recensie
    Communicatie en media
    2 januari 2013
    Amber Zwartbol
    'Zoals een goede maaltijd het lichaam verzorgt, zo verzorgt een goed gesprek de geest'. Een betere samenvatting zul je niet vinden voor het bijgeleverde boekje 'De kunst van het gesprek, een kleine filosofie', dat bijgeleverd is bij het spel 'Mag ik je wat vragen?' De vrienden Stine Jensen en Leo Wentink delen hun voorliefde voor communiceren. Zo'n vijftien uur per week communiceren zij via Facebook, mail, sms, telefoon en in het echt, zo staat te lezen in hun biografie. Deze liefde is terug te zien in 'Mag ik je wat vragen?'. 40 Kaarten
    recensie
    Strategisch management
    31 december 2012
    Linda Huijsmans
    Jaarlijks worden wereldwijd 21 duizend nieuwe producten gelanceerd. Van alle nieuwe merken mislukt 52 procent. Van alle individuele producten faalt zelfs 75 procent. Een belangrijke oorzaak daarvan is te weinig aandacht voor wat de klant nu eigenlijk wil. Omdat innovatie steeds belangrijker wordt voor het voortbestaan van zowel bedrijven als organisaties, wordt het tijd dat die naar oog krijgen voor wat klanten willen, stelt Sjors van Leeuwen in Klant in de driver’s seat.
    recensie
    Non-profit
    27 december 2012
    Henk den Uijl
    Proefschriften zijn niet altijd leuk om te lezen. Zeker bedrijfskundige proefschriften niet. De methodologische hoofdstukken smeken om te worden overgeslagen, en men is al snel geneigd om alleen de 'management summary' te lezen. Bij 'Zorgvernieuwing' van Annemarie van Dalen is het volledig anders. Dit komt niet alleen door het thema, maar ook door de speelse wijze van schrijven.
    recensie
    Algemeen management
    21 december 2012
    Carla Verwijs
    Stel, u moet beleid opstellen dat ons land gaat beschermen tegen veranderingen in het klimaat. Moeten de dijken bijvoorbeeld worden verhoogd? Dat het klimaat verandert, weet u wel. Maar als u naar de langetermijnvoorspellingen kijkt, zijn er veel onzekerheden. Blijft de temperatuur omhoog gaan? Of vlakt het af en misschien wordt het zelfs wel kouder? Dat scenario vraagt om een heel ander beleidsadvies.
    recensie
    Strategisch management
    21 december 2012
    Nikki Willems
    2-3 minuten leestijd
    Stel je bent directeur van een grote organisatie, en je wilt een andere kant op. Logischerwijs bespreek je dat met de Raad van Bestuur, het topmanagement en huur je de beste adviseur in die je maar kunt vinden. Een paar dagen vergaderen, een paar dagen naar de hei en een dik rapport later staat je nieuwe strategie. Mooi, dat is ook weer gebeurd!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 december 2012
    Joke Verplanke
    3-4 minuten leestijd
    'Change anything' van Grenny, Maxfield, McMillan en Switzler gaat over gedragsverandering. Gedragsverandering, weten wij allemaal, is mede gebaseerd op wilskracht. Voordat je jezelf of je gedrag gaat veranderen, is de eerste stap sowieso: weten of je wel wilt veranderen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 december 2012
    Amber Zwartbol
    Problemen zijn er om van te houden en wanneer er beren op de weg zijn, dan moet je die knuffelen. Zomaar wat uitspraken van Berthold Gunster, die met 'OMDENKEN Het kaartspel' weer een mooi product aflevert voor iedereen die zich bezighoudt met het doorbreken van vaste denkpatronen van zichzelf of anderen.
    recensie
    Marketing
    21 december 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Anderhalf jaar na zijn succesvolle boek Het einde van winkels? komt Cor Molenaar medio januari met een opvolger: Red de winkel!. Hij heeft zijn analyse verdiept en de boodschap is alleen maar urgenter geworden: het is de hoogste tijd voor actie!
    recensie
    Internet en social media
    20 december 2012
    Linda Poort
    3-4 minuten leestijd
    Facebook is voor velen van ons een erg vermakelijk en tijdrovend tijdverdrijf. Tijdens het lezen van 'Jonge heersers' zul je echter voor het eerst écht beseffen wat zich allemaal achter deze website afspeelt.
    recensie
    Non-profit
    20 december 2012
    Has Bakker
    In zomer van 2012 presenteerde voormalig minister van Volksgezondheid Ab Klink het rapport 'Kwaliteit als medicijn'. Klink sprak met artsen, bestuurders en hoogleraren en kwam tot de conclusie dat de zorg miljarden goedkoper kan. Door kritischer te kijken naar de zorg die verleend wordt en door verspilling tegen te gaan, kan in het meest ideale scenario 8 miljard euro bespaard worden. Dat er iets moet gebeuren om de rap stijgende kosten van de gezondheidszorg binnen de perken te houden, staat buiten kijf. Initiatieven voor verbetering in de zorg moeten vooral van de werkvloer komen, zei Klink bij de presentatie van zijn rapport. Met de opmerking van Klink in het achterhoofd is het interessant het boek 'Lean in de zorg' te lezen.
    recensie
    Marketing
    20 december 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Geïnspireerd door de Amerikaanse populairwetenschappelijke managementliteratuur schrijft Maurits Kaptein in zijn boek Digitale verleiding dat de online marketing voor een revolutie staat: online marketeers zullen straks beter dan de klant zelf weten hoe zij kunnen inspelen op diens wensen.
    recensie
    Marketing
    19 december 2012
    Nico Melkert
    De analyse die Herman Toch in zijn boek 'Transformeren om te overleven' 'maakt van de hedendaagse marketing, laat niets aan duidelijkheid over: marketing is een doodzieke patiënt. De klant ervaart marketing als manipulatief, indringend, misleidend en alleen maar uit op eigen winstbejag. Marketeers hebben een omheining gebouwd tussen hen en de klant. Transformationele marketing is het door de auteur ontwikkelde medicijn dat marketeers zichzelf moeten toedienen om over die omheining te kunnen klimmen en een wezenlijke bijdrage te kunnen leveren aan duurzame groei.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 december 2012
    Brigitte Koehler
    Met de feestdagen voor de deur komen ook de eind- en nieuwjaarsborrels weer in zicht. Voor diegene die tegen borrels en eigenlijk dus tegen het leggen van nieuwe contacten opziet, heeft Hugo Vos het boek 'Borrelbabbelen' geschreven.
    recensie
    Leiderschap
    19 december 2012
    Louis Thörig
    2-3 minuten leestijd
    'Leidingschap' zet je aan het denken en tracht leiderschap terug te brengen tot de essentie ervan: inspiratie. Onze planeet kent 7 miljard unieke mensen die met elkaar oneindig veel dynamiek kunnen aangaan van inspireren en geïnspireerd worden. Arnold Timmerman daagt zijn lezers uit met de vraag: Ben jij één van de 7 miljard leiders of één van de 7 miljard volgers?
    recensie
    Coaching en trainen
    19 december 2012
    Yolanda van Heese
    Coaching is een groeiend vakgebied en wordt in veel organisaties succesvol ingezet, al dan niet door een externe coach. Kennis en inzichten in coachingsmethoden en -technieken breiden zich nog steeds uit. Met 'Het Coachingstechnieken Boek' geeft Susan van Ass een overzicht van 49 coachingstechnieken, dat coaches kan helpen om in aansluiting op de ontwikkelvraag van coaches het juiste instrument in te zetten.
    recensie
    Verandermanagement
    19 december 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    De opmars van de sociale- en neurowetenschappen gaat ook aan het managementgilde niet ongemerkt voorbij. In het voetspoor van Dick Swaab, Daniel Kahnemann en hun vele populair-wetenschappelijk opererende collega’s verschijnen er de nodige boeken over gedragsverandering en interventies op de werkvloer. Gedraag je! van Gerald Morssinkhof is hier een exponent van, en een goede ook!
    recensie
    Reclame en verkoop
    17 december 2012
    Nico Melkert
    Het is een verademing om vakliteratuur te lezen van mensen met inhoudelijk verstand van zaken, die bovendien nog dagelijks met hun voeten in het bluswater staan. 'Verkoop jezelf' van organisatieadviseur Bart Groothuis is zo'n pareltje, dat het kopen meer dan waard is en dat na het lezen ervan tot tevredenheid stemt.
    recensie
    Werk en loopbaan
    13 december 2012
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    De generatie XYZ dendert over u heen? Heeft u als manager of gevestigde orde uw toekomst al wel zeker gesteld? Of vreest u ook snel over de houdbaarheidsdatum heen te zijn? Dan moet u Onbeperkt houdbaar van Jeroen Busscher even lezen!
    recensie
    Strategisch management
    12 december 2012
    Nico Jong
    1-3 minuten leestijd
    Eind jaren '80 schreef professor Annemieke Roobeek al regelmatig over 'strategie van onderop'. Tot een boek van haar hand over dit onderwerp kwam het echter niet. Maar op basis van de theorie ontwikkelde Hans Hubers, directeur Strategie en Innovatie, samen met medewerkers de strategie voor de ANWB. Geïnspireerd door theorie en praktijk schreef hij 'Iedere medewerker strateeg'.

      Personen

        Trefwoorden