OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 395 van 12.063 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    18 februari 2013
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    Wat hebben grote, inspirerende leiders als Steve Jobs en Martin Luther King met elkaar gemeen? Ze weten allebei waarom ze doen wat ze doen. In 'Begin met het Waarom' vertelt Simon Sinek waarom organisaties en leiders die het waarom als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn.
    recensie
    Leiderschap
    18 februari 2013
    Henk Hogeweg
    Veranderen is mensenwerk. Jan Bultsma benadrukt in 'Dynamiek doorzien' waarom menselijke dynamiek cruciaal is voor het veranderkundig proces. Een mooi en toegankelijk boekje over menselijke dynamiek.
    recensie
    Werk en loopbaan
    15 februari 2013
    Gijs Niezink
    2-3 minuten leestijd
    Ik volg een traineeship van drie jaar. De enige zekerheid dat dit traject biedt, is dat het na drie jaar eindigt. Ik volg verschillende trainingen en opleidingen en werk voor een scala aan werkgevers in diverse omgevingen aan een nog grotere diversiteit aan opdrachten. Het einde nadert snel en mijn eerste drie jaren als Young Professional in de grote boze werkwereld zijn voorbij gevlogen. Daarom las ik Business Model You.
    recensie
    Psychologie
    15 februari 2013
    Tim Dees
    2-3 minuten leestijd
    Na het eerste hoofdstuk van 'Minder piekeren over geld' was ik in de veronderstelling dat het de kloosteromgeving was (waar ik op dat moment verbleef) die er voor zorgde dat dit boek mij zo inspireerde. De sacrale omgeving en aanwezigheid van naar 'onze' maatstaven 'arme' monniken hielpen mij ongetwijfeld aan een frisse blik op geld. 
    recensie
    Coaching en trainen
    15 februari 2013
    Maarten Fijnaut
    3-4 minuten leestijd
    Diane Lennard levert een leesbaar kwaliteitswerk voor iedere coach. Een pragmatisch boek dat op zichzelf een ontwikkeltraject biedt. De meer ervaren professional krijgt uit dit boek waardevolle inzichten over de eigen coaching methode en tips om deze te verfijnen. Deze 'Gids voor de ontwikkeling van je eigen coachingsmethode' leest als een studieboek en behelst het leerproces van volwassenen en de (bekende en minder bekende) theorieën die een invloed hebben op individuele coaching. In mijn optiek een van de betere boeken op het gebied van coaching. Scherpe reflectievragen, een waardevolle schat aan theorie gecombineerd met praktijkvoorbeelden helpen om de eigen methode verder te ontwikkelen.
    recensie
    Organisatiekunde
    15 februari 2013
    Richard van der Lee
    3-4 minuten leestijd
    Inspiratie met een hele grote 'I'. Dat is het eerste wat in mij opkomt na het lezen van 'De slimme organisatie' van Menno Lanting. In een duizelingwekkende vaart neemt de auteur je mee in de wereld van social media binnen en buiten organisaties, innovatief denken en alles wat verder van belang is voor de succesvolle organisaties van de toekomst. Echter, los van alle technologische ontwikkelingen en vooral mogelijkheden is de rode draad in het boek vooral het sociale kapitaal oftewel de mens! Geweldig leesvoer, moeilijk opzij te leggen en een 'must' om te lezen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    15 februari 2013
    Joost Naafs
    3-5 minuten leestijd
    Tot 1960 werd gesproken over personeelsbeheer, daarna over achtereenvolgens sociaal beleid, personeelsmanagement en sinds het midden van de jaren tachtig over HRM: human resource management.
    recensie
    Verandermanagement
    12 februari 2013
    Sietse Rauwerdink
    2-3 minuten leestijd
    Het 'Praktijkboek Large Scale Intervention' van De Wilde en Van Nistelrooij zet aan tot reflectie op verandering. Een dag op de hei is niet afdoende om het systeem te betrekken én te veranderen. Geen boek voor instrumentfetisjisten, maar wel voor veranderaars die diepgang zoeken in hun procesaanpak.
    recensie
    Internet en social media
    12 februari 2013
    Dick Bos
    Mocht u ooit overwegen een webwinkel te gaan openen, dan is dit boek een absolute aanrader! Het bevat tips en truuks van bestaande webwinkels, maar er wordt ook aandacht besteed aan zaken die niet direct voor de hand liggen. 'Maak van je webwinkel een succes' van Annelies Verhelst is dus een aanrader!
    recensie
    Marketing
    12 februari 2013
    Joost Naafs
    2-3 minuten leestijd
    Philip Kotler geldt als één van de meest bekende, invloedrijke en gelauwerde marketingdeskundigen. Hij heeft verschillende succesvolle leerboeken over marketing en marketingstrategie op zijn naam staan. Daartoe behoort ook het samen met Gary Armstrong (hoogleraar Bedrijfswetenschappen) geschreven boek Marketing. In de loop van jaren zijn er meerdere drukken van verschenen en het behoort inmiddels tot de klassieken van de marketing literatuur. Ook is het boek bewerkt voor de Nederlandstalige markt. De bewerking heeft geleid tot een studieboek dat goed bruikbaar is in het hoger onderwijs. Het boek kent een duidelijke, logische structuur waarbij de lezer in achtereenvolgende hoofdstukken wordt meegenomen in het marketingproces.
    recensie
    Leiderschap
    12 februari 2013
    Louis Thörig
    'Echte Leiders Dienen', geschreven door Inge Nuijten is een lezenswaardig boek over een in Nederland minder bekend thema. Nuijten promoveerde in 2009 aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit op het onderwerp 'Servant-leadership: paradox or diamond in the rough'. Naast enkele ander nevenfuncties geeft Inge Nuijten momenteel vanuit Redpoint Company wetenschappelijk gefundeerd advies en training op het gebied van dienend leiderschap en prestatiepsychologie.
    recensie
    Leiderschap
    11 februari 2013
    Richard van der Lee
    2-4 minuten leestijd
    Boeken met tips omtrent leiderschap zijn niet aan te slepen. De vraag is dan ook of het boek 'Authentieke leiders Echter leiders', van Koos Groenwoud & Sylvia Main, van toegevoegde waarde is ten opzichte van het totale aanbod. Het antwoord is; Ja, het boek is absoluut het lezen waard en voor een breder publiek dan alleen degenen die werkzaam zijn in de 'nog bestaande' managementlagen van organisaties.
    recensie
    Algemeen management
    11 februari 2013
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Je eigen bedrijf opbouwen en ondertussen ook nog een gelukkig leven leiden, in balans met jezelf en met je omgeving. Kan dat? Hoe dan? Martin Bjergegaard en Jordan Milne schreven er een boek over, met de aansprekende titel Winning without losing.
    recensie
    Internet en social media
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    De snelheid waarmee social media zich ontwikkelt is soms niet bij te houden. Er een boek over schrijven kan dus knap lastig zijn. Gelukkig is er ook een onderdeel van social media wat niet zo snel verandert en dat is het bepalen van een strategie.
    recensie
    Werk en loopbaan
    8 februari 2013
    Aad van Endhoven
    In mijn dagelijkse praktijk als consultant W&S voer ik zeer veel gesprekken met kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe functie. In toenemende mate zijn dit ook kandidaten, die nog nooit of heel lang geleden een sollicitatiegesprek hebben gevoerd. Ik ben er van overtuigd dat ik veel geschikte kandidaten helemaal niet tegenkom. Dit wordt vaak veroorzaakt doordat zij de juiste weg niet weten te vinden en zich niet optimaal 'vermarkten'.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Frank van Gool
    3-4 minuten leestijd
    In 'De Tao van service' neemt Eric de Haan je mee naar één van de belangrijkste touchpoints die er zijn in de customer journey van een klant. De service die je krijgt van een organisatie. In de meeste organisaties is service gecentraliseerd in zoiets als een klantcontactcenter. Met diepgaande analyses komt het boek tot de kern waar het daadwerkelijk om gaat, menselijkheid en zachte factoren. Voor nog meer praktisch gebruik zou het gewenst zijn iets meer in te gaan op het hoe in plaats van 'alleen' het wat.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    De ontwikkelingen in de maatschappij volgen elkaar in rap tempo op. Zo ook in onze werksituatie. In de achterliggende jaren is er veel veranderd en er staan allerlei nieuwe zaken in de startblokken. Bas van de Haterd schreef een boek over de impact hiervan op werken: '(R)evolutie van werk'.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 februari 2013
    Nico Melkert
    4-5 minuten leestijd
    Iedere verkoper wil succesvol zijn. Maar hoe word je dat? Er zijn al heel veel boeken over dit onderwerp geschreven. Maar jammer genoeg maakt de veelal pakkende titel met bijbehorend verkooppraatje de verwachtingen lang niet altijd waar. 
    recensie
    Leiderschap
    8 februari 2013
    Richard van der Lee
    Ber Damen geeft in 'Het Berenschot leiderschapsboek' een goed beeld van de ontwikkeling van leiderschap vanaf de prehistorie tot nu en neemt daarbij een voorschot op de toekomst. Dit met interessante onderbouwingen in relatie tot onder andere dode apen in een dierentuin, de link tussen seks en leiderschap en het belang van dromen. Het boek is lezenswaardig voor eenieder die geïnteresseerd is in het fenomeen leiderschap.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Social media een hype? Vrijwel niemand durft die stelling nog aan. En terecht, want social media zijn niet meer weg te denken, constateert Sjef Kerkhofs, auteur van Social Media Marketing.

      Personen

        Trefwoorden