OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 415 van 11.970 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    19 maart 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Zonder dat het meteen over afgehakte paardenkoppen gaat, komen de praktijken van Don Vito Corleone en zijn kameraden regelmatig naar voren in de managementliteratuur. Ook in Straatwijs, een boek met managementlessen van de voormalige maffioso Louis Ferrante.
    recensie
    Marketing
    19 maart 2012
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Wat willen klanten nu écht? Jos Burgers geeft antwoord op deze vraag in zijn nieuwste boek Gek op gaten. Burgers begrijpt zelf prima wat zijn klanten willen: dunne, lekker leesbare boeken met een nuttige boodschap. Hij produceert al jaren gaten voor zijn klanten.
    recensie
    Leiderschap
    19 maart 2012
    Richard van der Lee
    Je komt wel eens boeken tegen die je van begin tot eind glimlachend leest. Dit door de inhoud in combinatie met herkenning met de eigen praktijk. Het boek 'Echte kerels doen het anders, De opkomst van de shecisionmakers' is zo'n boek. Het is geschreven door iemand waar de passie voor dit onderwerp van afstraalt. Geen wetenschappelijke verhandelingen of zware theoretische onderbouwingen, maar een blik vanuit de praktijk die erg herkenbaar is en waar het belang van de 'female touch' wordt benadrukt. Hierbij houdt de auteur Paul van Loon de huidige generaties 'mannelijke' managers feitelijk een hele grote spiegel voor, die de pijnpunten op nauwkeurige wijze blootlegt. Een boek naar mijn hart en een absolute must voor eenieder die wil anticiperen op de toekomst en het lef heeft uit de eigen comfortzone te stappen.
    recensie
    IT-management / ICT
    16 maart 2012
    Tanja Beugelsdijk
    4-6 minuten leestijd
    Het boek 'Digitaal het nieuwe normaal, de revolutie is begonnen' analyseert scherp een aantal trends en de gevolgen daarvan. Hinssen bewijst in 'Digitaal is het nieuwe normaal' overtuigend zijn conclusie dat de wereld verandert en dat dat verstrekkende gevolgen heeft voor de wijze van ondernemen. We zijn nu halfweg, en de eerste knelpunten zijn al - soms pijnlijk - zichtbaar. Het moet anders, maar Hinssen weet ook niet hoe… Wel waarschuwt hij waar het mis kan gaan. En spoort lezers aan met behulp van enkele raamwerken vanuit diverse invalshoeken naar de eigen organisatie te kijken.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 maart 2012
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'Een nieuwe relatie tussen bedrijven en medewerkers', deze ondertitel klinkt niet onlogisch. Immers er is de laatste jaren wel het een en ander veranderd voor zowel organisaties als medewerkers. Krist Pauwels beweert dat dit leidt tot een nieuwe relatie tussen die twee. In 'De menseneconomie' legt hij hoe het zit.
    recensie
    IT-management / ICT
    16 maart 2012
    Bert Thiel
    Je hoeft geen rocket science gestudeerd te hebben om te zien, dat het medialandschap een ingrijpende wijziging aan het ondergaan is. Jo Caudron beantwoordt in 'Media Morgen, De media op hun kop' de prangende vraag of de klassieke media de radicale impact van internet, social media en mobile zullen overleven. Een zeer persoonlijk verlanglijstje.
    recensie
    Psychologie
    14 maart 2012
    Bruno Fabre
    De titel is veelbelovend, de auteurs van gedegen opleiding. 'De magie van de klik' had een boek kunnen zijn over het maken van bijzondere foto's en de klik van het toestel op het moment suprême. Maar hier gaat het over menselijk gedrag en de zoektocht naar de klik tussen mensen onderling. Ori en Rom Brafman geven vooral een antwoord op de vraag hoe we de klik kunnen bevorderen. En het blijkt ineens binnen onze vermogen om een onbewust proces bewuster te kunnen uitvoeren.
    recensie
    Verandermanagement
    14 maart 2012
    Martin Walraven
    3-4 minuten leestijd
    Esther de Haan en Eva Beerends hebben 'Organisatieontwikkeling met Theory U' geschreven voor managers en adviseurs die op een andere manier organisaties willen ontwikkelen. Zij willen hun lezers inspireren, lezers die op zoek zijn naar wegen om een fundamentele verandering door te voeren. Dat inspireren is gelukt. Helaas blijven de beschrijvingen van de casussen globaal en oppervlakkig, zodat de zojuist geïnspireerde lezer vol vragen achterblijft.
    recensie
    Werk en loopbaan
    14 maart 2012
    Mara Spruyt
    'Mooi werk', het boek van Mark van Vuuren en Luc Dorenbosch, begint goed met het advies om het meteen weer weg te leggen en je agenda erbij te pakken. Om vervolgens eens te kijken wat je allemaal aan het doen bent op werkgebied. En... of het je bevalt wat je aan het doen bent.
    recensie
    Organisatiekunde
    14 maart 2012
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Pakweg een jaar of tien geleden was procesmanagement een hype. BPR spatte van de managementpagina’s. De hype mag dan misschien als storm zijn gaan liggen, het belang van procesmanagement wordt er niet minder om, zo betogen de auteurs van het boek Verbeteren & Beheersen.
    recensie
    Internet en social media
    14 maart 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Adjiedj Bakas’ recente en uitvoerige verkenning van de IT-wereld heeft geresulteerd in zijn nieuwe boek Het einde van de privacy. De boodschap die in het bonte, kleurrijk uitgegeven werk besloten ligt, is er niet direct een om vrolijk van te worden, zo veel maakt de titel wel duidelijk.
    recensie
    Internet en social media
    14 maart 2012
    Brigitte Koehler
    Elke keer als je je bonuskaart gebruikt, je hotmail checkt of een website bezoekt, laat je een spoor van gegevens achter. Op zichzelf lijken deze gegevens misschien onbelangrijk, maar als deze gegevens worden gecombineerd dan geef je veel meer prijs dan je misschien zou denken. In zijn boek 'De Datameesters' laat Stephen Baker zien hoe wiskundigen en computerwetenschappers bezig zijn om wiskundige modellen te maken om ons gedrag in kaart te brengen. En wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
    recensie
    Personeelsmanagement
    14 maart 2012
    Richard van der Lee
    Soms kom je ze wel eens tegen. Boeken die snel en makkelijk lezen en de aanwezige kennis in sneltreinvaart opfrissen. Het boek of eigenlijk boekje 'Gemotiveerde medewerkers' met de subtitel 'De bonus van Het Nieuwe Werken' van de auteur Patries Quant is hier een mooi voorbeeld van. Het Nieuwe Werken (HNW) is tenslotte één van de 'hot topics' van deze tijd, waarbij de werknemers de belangrijkste rol spelen. De werknemers zijn in dit geval de leidinggevenden en de medewerkers. Rode draad in het boek is in ieder geval niet de ICT, want dit is slechts een hulpmiddel. Nee, in dit geval ziet de auteur het goed want alle draait om vertrouwen, motivatie en leiderschap. Alleen door daarop te focussen is HNW Succesvol te implementeren.
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2012
    Louis Thorig
    Managementgoeroe Michael Porter is hoogleraar bedrijfskunde aan de prestigieuze Harvard Business School en één van de oprichters van het organisatieadviesbureau Monitor Company. Hij wordt alom gezien als dé expert op het gebied van zakelijke strategieën en concurrentie, en heeft wereldwijd grote bedrijven en nationale overheden geadviseerd over hoe zij hun concurrentiepositie kunnen verbeteren. Porters vaste redacteur Joan Magretta stelde een degelijk overzicht samen van het gedachtegoed van Porter: 'Michael Porter, de essentie van competitie en strategie'.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    13 maart 2012
    Dick Bos
    2-3 minuten leestijd
    Een hernieuwde kennismaking met Tony en Barry Buzan. In de tachtiger jaren kwam ik voor het eerst, via een Engelse collega, in aanraking met mindmappen. De jaren daarna sporadisch gebruikt, maar nu weer getroffen door de eenvoud en doelmatigheid van dit denken. Met de nieuwe inzichten, mogelijkheden en computermindmaps een techniek om nooit meer te vergeten. 'Mindmappen' is een aanrader om te lezen of weg te geven voor jong maar zeker ook voor oud.
    recensie
    Psychologie
    13 maart 2012
    Willem Poppe
    3-4 minuten leestijd
    'De jeugd van tegenwoordig' is een uitspraak die al decennia lang gebruikt wordt. Als de jeugd weer eens (negatief) in het nieuws is, wordt vaak hoofdschuddend gesteld dat het tegenwoordig niet veel meer gedaan is met de jeugd. In het boek 'De jeugd is tegenwoordig' geven de jongerenexperts Pedor De Bruyckere en Bert Smits een toegankelijke en spitse uiteenzetting van de nieuwe jeugdcultuur. Zij laten op een relativerende wijze zien dat de jeugd tegenwoordig sociaal, eenzaam, lui, cool, braaf, slim en rebels is. Maar ook wat de oorzaken hiervan zijn en hoe opvoeders hiermee om kunnen gaan.
    recensie
    Communicatie en media
    12 maart 2012
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    ‘Vergeet alles wat je geleerd en gelezen hebt over communicatie,’ schrijft Floor de Ruiter in het voorwoord van zijn boek ValueFraming. ‘Alles wat uitgaat van een doel, een boodschap of een imago, dat zo effectief mogelijk moet worden overgebracht. Vertrouw op je natuurlijke gaven en het besef dat werkelijke communicatie begint met inlevingsvermogen.’ Waarvan acte!
    recensie
    Financieel management
    12 maart 2012
    Marius van Rijswijk
    Het boek 'Handboek Compliance Professional' van het Nederlands Compliance Instituut (NCI) is het standaardwerk voor iedere compliance professional. Het NCI omschrijft hun boek als volgt; 'Het bestrijkt het volledige veld dat de compliance officer in de financiële sector tot zijn of haar domein kan rekenen.' In mijn optiek doen zij zichzelf met deze beschrijving te kort.
    recensie
    Verandermanagement
    9 maart 2012
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Bij een fiets of een auto zie je roest bijna altijd wel zitten. En vaak doe je er dan ook iets aan. Maar hoe zit dat bij een bedrijf? Daar zie je de roest niet meteen, laat staan dat je er iets aan doet of kunt doen. En voor je het weet, is de organisatie onherstelbaar beschadigd: doorgeroest. Het boek Roestvrij laat zien hoe je ‘corporate’ roest vroegtijdig kunt opsporen en aanpakken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 maart 2012
    Linda Poort
    1-2 minuten leestijd
    De belangrijkste boodschap in 'Zakelijk flirten voor dummies' is dat zakelijk flirten alles te maken heeft met zelfvertrouwen en de eerste indruk die je geeft. Wie bij zakelijk flirten denkt aan knipoogjes en lage decolletés, kan dit boek dus beter wegleggen. Zakelijk flirten is vooral werken aan jezelf.

      Personen

        Trefwoorden