OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 427 van 11.970 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    17 oktober 2011
    Linda Poort
    2-3 minuten leestijd
    Hou je van reizen? Ben je ondernemer of zit je eraan te denken om voor jezelf te beginnen? 'Lonely Planet, het verhaal van een grensverleggend bedrijf' combineert deze beide interessante onderwerpen door het verhaal te vertellen van de twee jongeren die Lonely Planet bedachten, uitbrachten en grootbrachten. Tony Wheeler en Maureen Wheeler geven een goed inzicht waar je met een beetje lef kunt komen, maar ook dat er veel moed voor nodig is om alle dieptepunten van het ondernemerschap met opgeheven hoofd te doorstaan.
    recensie
    Leiderschap
    14 oktober 2011
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Problemen hoeven niet langer meer opgelost te worden met een vlucht- of vechtreactie, belooft de Amerikaanse managementgoeroe Stephen R. Covey. In Het 3de alternatief beschrijft hij hoe schijnbaar conflicterende belangen tot een win-win resultaat kunnen leiden. Dat leidt tot een inspirerend, maar soms wat overoptimistisch betoog.
    recensie
    Werk en loopbaan
    12 oktober 2011
    Dorien van Doorn
    'Vanuit je hart naar succes, in werk , leven en moederschap' van Jolanda Holwerda is het meest enthousiasmerende en stimulerende boek van dit millennium over ambitieuze vrouwen en hun weg naar succes. Ambitieus in de vrouwelijke zin van het woord: het hebben van animo, aspiratie, werklust en verlangen naar vooruitgang.
    recensie
    Marketing
    10 oktober 2011
    Paul Hassels Mönning
    Het aantal kleine ondernemingen en zelfstandigen groeit de laatste jaren flink. Karen Romme is van mening dat kleine bedrijven een andere wijze van marketing dienen te omarmen om het verschil te maken. 'Calimeromarketing' is een geuzennaam die onderstreept hoe een kleine onderneming zich op geheel eigen, persoonlijke wijze onderscheidt van grotere broers en zussen. 'Calimeromarketing 2.0' gaat daarbij specifiek in op 10 regels waarmee kleine ondernemers in dit digitale tijdperk hun voordeel kunnen doen. Het boek is praktisch, overzichtelijk en biedt wat mij betreft juist ook inzichten en suggesties voor grotere bedrijven die meer menselijk gezicht aan hun business willen geven.
    recensie
    Marketing
    10 oktober 2011
    Paul Hassels Mönning
    Het aantal kleine ondernemingen en zelfstandigen groeit de laatste jaren flink. Karen Romme is van mening dat kleine bedrijven een andere wijze van marketing dienen te omarmen om het verschil te maken. 'Calimeromarketing' is een geuzennaam die onderstreept hoe een kleine onderneming zich op geheel eigen, persoonlijke wijze onderscheidt van grotere broers en zussen. 'Calimeromarketing 2.0' gaat daarbij specifiek in op 10 regels waarmee kleine ondernemers in dit digitale tijdperk hun voordeel kunnen doen. Het boek is praktisch, overzichtelijk en biedt wat mij betreft juist ook inzichten en suggesties voor grotere bedrijven die meer menselijk gezicht aan hun business willen geven.
    recensie
    Marketing
    7 oktober 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Arme winkelier. Marges staan onder druk, fabrikanten openen hun eigen outlets en de consument houdt z’n hand op de knip. En dan is er uiteraard nog internet, steeds meer klanten slaan de winkel over en kopen online. Wat moet je als winkelier? Wat is een handige strategie als je ook het net op wil? Daarover schreef adviseur en hoogleraar e-commerce Cor Molenaar het boek Het einde van winkels?
    recensie
    Leiderschap
    Wol
    7 oktober 2011
    Jacobien van Vugt
    3-4 minuten leestijd
    Na mijn afstuderen ontving ik van mijn ouders een schilderij met daarop een schaap. Niet raar wanneer je weet dat wanneer er vroeger in de bekende vriendenboekjes naar mijn lievelingsdier werd gevraagd, dit wollige beestje al met stip op nummer één stond. En mocht ik later de beschikking hebben over een stukje eigen grond dan begrijpt u welke dieren daar op zullen grazen. Een managementboek met op de voorkant een schaap kon ik dan ook niet laten liggen.
    recensie
    Marketing
    7 oktober 2011
    Projectleider-Worden.nl
    3-4 minuten leestijd
    Tijdens je loopbaan zul je regelmatig een vlammend betoog houden om later tot de ontdekking te komen dat niets van je verhaal is blijven plakken. Om gek van te worden. Het boek 'de plakfactor' van Dan en Chip Heath legt je uit hoe dat komt, en wat je er aan kunt doen om jouw verhalen voortaan te laten 'plakken'. 
    recensie
    Marketing
    7 oktober 2011
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Cor Molenaar is geen onbekende, door zijn eerder verschenen boeken heeft hij een goede reputatie opgebouwd. Ik ben benieuwd of hij dat nu weer waarmaakt. De titel is heftig; 'Het einde van winkels' Als middenstandszoon en nu marketeer met een focus op retail heb ik een meer dan een gezonde maar vooral kritische belangstelling voor dit onderwerp.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 oktober 2011
    Jan Boerstra
    4-5 minuten leestijd
    Voor een betrouwbare levering van producten en diensten is het van belang dat organisaties continu investeren in de vakbekwaamheid van het personeel. In de ogen van Karl Weick en Kathleen Sutcliffe zien echter veel bedrijven een belangrijk aspect over het hoofd: de mindfulness van hun medewerkers. In Management van het onverwachte' illustreren zij dat, om ernstige bedrijfsrisico's te voorkomen, er continue en verfijnde aandacht moet zijn voor verstorende incidenten en omstandigheden.
    recensie
    Non-profit
    6 oktober 2011
    Wendela Sanders
    4-6 minuten leestijd
    Adjiedj Bakas stelt in 'De toekomst van gezondheid' dat we afscheid moeten nemen van bestaande paradigma's in de zorg. Als voorbeeld geeft hij aan dat iedereen de kosten van de zorg alleen maar ziet stijgen, terwijl als er een ander zorgfinancieringsmodel wordt ingevoerd zoals Singapore heeft, de zorgkosten met 70 procent omlaag kunnen. 
    recensie
    Leiderschap
    6 oktober 2011
    Richard van Viersen
    In 'De ziel van leiderschap' van Deepak Chopra geeft de bekende business spiritualist de richting aan voor het vinden van de sleutel tot succes in werk en in het leven. Het boek is gebaseerd op de gelijknamige workshop van Deepak Chopra. Daardoor is dit een prima en praktisch toe te passen zelfhulpboek geworden waaruit u kwaliteiten kunt distilleren en u eigen kunt maken die historische leiders als Gandhi en Boeddha tot een legende hebben gemaakt.
    recensie
    Economie
    6 oktober 2011
    Richard van Viersen
    3-5 minuten leestijd
    Met het boek 'De wereld draaiend houden' van Parag Khanna hebben we het grote verhaal van het huidige wereldbestuur en diplomatie in handen. De ondertitel: 'Nieuwe diplomatie voor instabiele tijden' maakt het spannender. 
    recensie
    Reclame en verkoop
    5 oktober 2011
    Lex Beijersbergen
    2-4 minuten leestijd
    In 'Geef nooit korting!' beschrijft Jos Burgers op luchtige wijze veel herkenbare voorbeelden uit de dagelijkse praktijk waaruit blijkt dat het geven van kortingen zeer gebruikelijk is. Aan de hand van deze voorbeelden geeft Burgers tal van praktische adviezen die de lezer absoluut zal inspireren om zijn huidige prijsbeleid en het geven van kortingen tegen het licht te houden.
    recensie
    Leiderschap
    5 oktober 2011
    Marianne Eussen
    3-4 minuten leestijd
    Wat kunnen we leren van het leiderschap van Mandela? Richard Stengel is erin geslaagd om de manier van kijken en handelen van Mandela te bundelen in 15 thema's, of inspirerende lessen zoals hij ze noemt. Hij beschrijft wat in Mandela's hoofd in bepaalde situaties omgaat. Zo zijn het bouwstenen geworden die u kunt gebruiken in situaties waarin u leiderschap wilt tonen. Dit maakt 'Mandela over leven, liefde en leiderschap' erg de moeite waard!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 oktober 2011
    Bertine Zoon
    Met haar frisse gele uitstraling geeft het boek 'Win tijd op jouw manier' u automatisch een zonnige stemming om tijd vrij te maken om na te denken over uw eigen gedrag rondom tijdsbesteding. En het blijft niet bij denken, het gaat vooral om doen in dit boek. Doelstelling is om (weer) bewust bezig te zijn met dingen die voor u belangrijk zijn. En deze zoektocht is soms hard werken met alle opdrachten die Tim Christiaens u in het boek voorschotelt. Maar u hoeft gelukkig niet alles helemaal zelf te bedenken...
    recensie
    Werk en loopbaan
    5 oktober 2011
    Nico Vreeswijk
    De start en introductie van een nieuwe baan is niet voorbehouden aan HR-medewerkers maar moet juist vanuit de werknemer zelf komen. Marie Anne Borst wil met 'Hoera! Ik heb een nieuwe baan' af van de passieve houding van nieuwe medewerkers. Pro-actief te werk gaan en een goed eerste indruk maken is haar motto.
    recensie
    Leiderschap
    3 oktober 2011
    Dorien van Doorn
    Geld en aanzien en winnen en verliezen zijn niet meer de vraagstukken waar het in de 21ste eeuw omgaat. Iteke Weeda pleit voor leiders die altruïstisch, androgyn én authentiek zijn. 'De triple A leider' is deel 2 van 15 delen van 'De leiderschapsbox' die een safari bieden door de wereld van leiderschap.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 oktober 2011
    Dorien van Doorn
    1-2 minuten leestijd
    U maakt deel uit van een groep en u wilt samen een aantal persoonlijke vragen bekijken op een speelse manier. Of u zoekt een spel voor 1-op-1-coaching. 'Het persoonlijke APK-spel' van Petra de Ree is een bordspel dat je in heel veel situatie kunt inzetten. Het sterkste aspect van dit spel is dat de spelers feedback aan elkaar geven. Daarmee komt de speler verder.
    recensie
    Leiderschap
    3 oktober 2011
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    'The 9 disciplines of a facilitator' beschrijft het persoonlijk ontwikkelingspad voor een leidinggevende of facilitator. Omdat er veel literatuur in het boek is verwerkt heeft het een nogal hoge abstractiegraad. Voor wie op zoek is naar snelle 'how to tools' is het geen aanrader. Wie daarentegen geïnteresseerd is in een samenhangend framework van concepten, aangeduid als 'disciplines', vindt er een schat aan informatie in. Bovendien bieden de auteurs de lezer een inkijkje in hun werk als adviseur bij de talloze internationale organisaties die zij ondersteund hebben.

      Personen

        Trefwoorden