OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 429 van 12.065 resultaten
recensie
Internet en social media
14 november 2011
Louis Thörig
5-7 minuten leestijd
'Basisboek social media' is het eerste boek in Nederland dat kennis over social media uit wetenschap en beroepspraktijk samenbrengt tot één overzichtelijk verhaal. De samenstellers Désirée van Osch en Renée van Zijl zijn er, door hun keuze voor deskundige auteurs, prima in geslaagd om een volledig beeld te schetsen van de ontwikkelingen op social mediagebied.
recensie
Non-profit
11 november 2011
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Wat heeft onderwijsmanagers van Hogeschool InHolland bewogen om diploma’s af te geven zonder dat studenten de juiste kwalificaties hadden behaald? Die vraag wordt in het zojuist verschenen Handboek Strategisch Management voor de non-profitorganisatie van Kees Mouwen weliswaar nergens met zo veel woorden gesteld, maar de casus had wel degelijk een plaats verdiend in wat ongetwijfeld Mouwens magnum opus genoemd mag worden. Helaas lag het manuscript al bij de drukker op het moment dat het wanbeleid van het onderwijsinstituut aan het licht kwamen. De InHolland-kwestie is namelijk een goed, maar tegelijk pijnlijk voorbeeld van wat er kan gebeuren als bestuurders van een maatschappelijke onderneming verkeerde keuzen maken.
recensie
Internet en social media
10 november 2011
Marion Duits
Anno 2011 moét u als bedrijf of zelfstandige wel inspelen op de steeds verder ontwikkelende trend van sociale media. Ongeacht leeftijd, opleidingsniveau of geslacht: uw klant 'twittert, 'Hyvet' en 'Facebookt' er driftig op los. Maar wat als u zich nog niet eerder in deze nieuwe marketingtools hebt verdiept? Waar moet u beginnen in die sociale media jungle, die nog iedere dag groeit? Cor Hospes biedt met ''Geld verdienen met sociale media' een goede inleiding van wat de waarde van sociale media kan zijn voor uw bedrijf.
recensie
Internet en social media
10 november 2011
Joris Arts
1-2 minuten leestijd
In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
recensie
Internet en social media
10 november 2011
Joris Arts
1-2 minuten leestijd
In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
recensie
Leiderschap
10 november 2011
Joris Arts
Een van de lastigste zaken van leidinggeven is af en toe bewust niet ingrijpen. Remko Iedema en Bram Wattel beschrijven de interventie 'niets doen' in 'Jeukende handen? Stop ze in je zakken!' Het boek zet me aan het denken, maar laat toch te wensen over.
recensie
Leiderschap
10 november 2011
Joris Arts
Een van de lastigste zaken van leidinggeven is af en toe bewust niet ingrijpen. Remko Iedema en Bram Wattel beschrijven de interventie 'niets doen' in 'Jeukende handen? Stop ze in je zakken!' Het boek zet me aan het denken, maar laat toch te wensen over.
recensie
Leiderschap
10 november 2011
Jan Jacob Bos
2-3 minuten leestijd
Lukt het Stephen Covey om na zijn succesvolle boeken nog iets echt nieuws toe te voegen aan zijn oeuvre? Voordat u aan bijna vierhonderd pagina's begint over een onderwerp dat heel dicht bij 'de zeven eigenschappen' ligt, wilt u toch wel weten of u er nog iets van opsteekt. 'Het derde alternatief' blijkt een goed gerijpte wijn, ook voor generatie Z.
recensie
Marketing
9 november 2011
Pierre de Winter
1-2 minuten leestijd
In Het complete handboek actiemarketing leert marketingadviseur Ed van Eunen ons de fijne kneepjes van het vak. Kortingskaarten, flippo’s en coupons, allemaal passeren ze de revue in dit heldere boek voor iedereen die zijn omzet een incidentele por in de goede richting wil geven.
recensie
Marketing
9 november 2011
Amber Zwartbol
Ieder bedrijf wil het hebben, niet ieder bedrijf heeft het: tevreden klanten. Erik van Straaten is de auteur van het spel 'Klantbeleving'. Een spel dat zo groot is als je broekzak en de spelers uitdaagt antwoorden te vinden op de vragen: 'wat is volgens u klantbeleving' en 'wat doet het met u in uw werk?'
recensie
Juridisch
9 november 2011
Dick Bos
1-2 minuten leestijd
'Niet bang om te sterven' is een boek van Siem Eikelenboom waarin hij dertig jaar terrorisme in Nederland beschrijft. Wat opvalt, is dat de informatiepositie van de schrijver goed is. Het is een soepel lezend boek waarbij de kracht, wat mij betreft, vooral in het nawoord zit. Daar geeft de auteur aan wat zijn werkelijke intenties met het boek zijn.
recensie
Marketing
8 november 2011
Mark van Heijningen
'Komt een klant bij de kassa' belooft - met verwijzing naar Kluun - een gigantische bestseller te worden. Door veelvuldig gebruik van uitvoerig beschreven eigen winkelervaringen en genoeg witruimte, kun je dit boek in één adem uitlezen. Maar anders dan Kluun maakt schrijfster Saskia Lips weinig emoties bij mij los. Misschien kunnen mensen die graag 'winkeltje spelen' wel wat van de praktische tips opsteken. Het gebrek aan diepgang en onderbouwing zullen zij waarschijnlijk niet missen.
recensie
Communicatie en media
8 november 2011
Bert Thiel
2-3 minuten leestijd
Het begint inmiddels een indrukwekkende reeks te worden, de serie boeken over taal en communicatie van Noordhoff. Strak opgebouwd, volgens een vast stramien, uiterst praktisch en bruikbaar en met een herkenbare lay-out. 'Professionele bedrijfscommunicatie' van Herman Frijlink, Ellen van Kuppenveld en Henk van Ommen past prima in die reeks.
recensie
Reclame en verkoop
8 november 2011
Tanja Beugelsdijk
'101 ideeën om nieuwe klanten te werven' van Jan-Willem Seip (trainer) en Jos Raeskin (marketing- en communicatieadviseur) voorziet in 101 ideeën om nieuwe klanten te werven. De auteurs benadrukken dat de tips voor iedereen toepasbaar zijn. Dat ben ik niet met hen eens. Een dienstverlener verkoopt geen product en het maakt voor de klantbenadering wel degelijk uit of u zzp-er bent of een middelgroot tot groot bedrijf runt. Toch is het een boek dat ik regelmatig uit de kast zal trekken.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
8 november 2011
José Otte
In 'De grote geheimen' van Deepak Chopra komen de grote vragen aan bod; 'Wie ben ik? Waar kom ik vandaan? Waarom is er lijden? Wat is leven?'Op zijn eigen wijze beschrijft Chopra deze grote vragen en helpt ons de antwoorden te vinden.
recensie
Psychologie
8 november 2011
Eric van Arendonk
Op de achterkant van 'Het ondiepe' van Nicholas Carr staat een interessante quote: 'vraag niet wat jij met het internet doet, maar wat het internet met jou doet.' Daar gaat het dus om. Welke invloed heeft de informatievoorziening van internet op ons en dan specifiek op onze hersenen.
recensie
Marketing
8 november 2011
Eric van Arendonk
'Open boek' van Marc Michils gaat over 'eerlijke reclame in een transparante wereld'. Een aantal jaren geleden zou je al over de eerste drie woorden in de lach schieten. De wereld is echter veranderd en veel transparanter en mondiger geworden. Transparantie en eerlijkheid vormen tegenwoordig in de reclame een wetmatigheid. Dat heb ik overgehouden na het lezen van dit werkelijk open boek.
recensie
Non-profit
8 november 2011
Bert Thiel
4-5 minuten leestijd
De Amerikaanse filosofe Martha Nussbaum schreef met 'Not For Profit' een gepassioneerd pamflet vóór de verbeelding en tegen de heersende trend onderwijs te bekijken in termen van meetbaarheid en opbrengst. Haar boek is nu als 'Niet voor de winst' ook in het Nederlands vertaald. Een uiterst interessant geschrift dat je aan het denken zet.
recensie
Werk en loopbaan
8 november 2011
Linda Poort
2-3 minuten leestijd
'Freestyle werken, fulltime plezier' van John Williams is een perfect handboek voor iedereen die erover denkt om voor zichzelf te beginnen. Of je nu ontzettend gemotiveerd bent, of alleen 'met het idee rondloopt', het is een interessant naslagwerk met inspirerende quotes, waargebeurde 'freestyle'-verhalen en zinvolle tips.
recensie
Marketing
4 november 2011
Erik de Vries
1-2 minuten leestijd
‘Eigenlijk is marketing voor vrouwen helemaal niet zo moeilijk. Het is net gewone marketing. Maar dan met échte aandacht’. Dit citaat is te lezen op pagina 86 van het boek Mag het ietsje minder roze?, geschreven door Marianne van Leeuwen, Suzanne van der Erf en Yvonne de Meij-van Streefkerk. Het is de kernzin van een bont uitgegeven en met veel praktijkvoorbeelden gelardeerd pleidooi voor vrouwenmarketing.