OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 436 van 11.968 resultaten
    recensie
    Advisering
    27 juni 2011
    Rob van Buuren
    De adviseur die dit boek niet leest, gaat failliet. Een to-the-point concluderende titel. Dat is één van de dingen die je leert uit het boek 'En?'. Het boek is een handleiding voor de adviseur die echt professioneel wil adviseren. Edwin Schouten komt zakelijk, strak en snel tot de kern. Het is een frisse, verhelderende boodschap, van een ervaren adviseur die weet waar hij het over heeft.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2011
    Jolanda Verbraak
    Mensen die hardhorend zijn, willen niet luisteren. Mensen die met hun hart horen, kunnen écht luisteren. Vanuit die gedachte schreef Harry van de Pol het boek 'Harthorend'. Het maakt mij bewust van deze boodschap, maar oefening is zeker nodig.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2011
    Robert Haringsma
    2-3 minuten leestijd
    Personal branding heeft in Nederland enigszins een slechte naam. Het wordt geassocieerd met dikdoenerij, spierballenvertoon en andere 'Amerikaanse' praktijken. In 'Opmerkelijke ik' legt Cees Harmsen uit dat veel van die vooroordelen niet noodzakelijkerwijs waar zijn. Met behulp van de positieve psychologie legt hij een grondige basis voor personal branding. Daarnaast legt hij uit waarom het onderwerp juist nu zo belangrijk is.
    recensie
    Leiderschap
    24 juni 2011
    Paul Schollaardt
    3-4 minuten leestijd
    In 'de essentie van vrouwelijk leiderschap' neemt Karin Jironet je mee op een ontwikkelingsreis. Anders dan de titel doet vermoeden is het een boek over leiderschap en de ontwikkeling daarvan. De schrijfster is psychologe, theologe en executive coach. Deze achtergrond komt in het boek tot uiting in een spirituele ontwikkelingstocht langs zonden en deugden, welke verbonden worden met praktische aspecten van leiderschapsontwikkeling. Jironet laat zien dat leiderschapsontwikkeling vooral persoonlijke ontwikkeling is. Dat zij de oplossing voor de huidige vraagstukken in de samenleving ziet in vrouwelijk leiderschap, doet wat gekunsteld aan. Dit neemt niet weg dat 'de essentie van vrouwelijk leiderschap' een uitstekend boek is voor wie wil werken aan persoonlijke of leiderschapsontwikkeling.
    recensie
    Algemeen management
    23 juni 2011
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Een goede manager is een ‘control freak’ die van resultaatgerichtheid zijn beroep heeft gemaakt. De ‘balanced scorecard’ is zijn bijbel, bijdragen aan ‘shareholders value’ zijn voornaamste recht van bestaan. Mocht u dit beeld wat ongenuanceerd vinden, slaat u dan de literatuur er maar eens op na en u zult zien dat managers al jaren het mikpunt zijn van ongezouten kritiek. Zonder vuur geen rook, oordeelt Norbert Greveling in zijn pas verschenen boek De ondernemende manager nuchter. Maar wat kun je met die kritiek? Massaal managers ontslaan is geen optie, dus laten we eens kijken of die kritiek ‘ons’ ook iets leert. Of zij bijvoorbeeld kan leiden tot een ander perspectief waarmee managers voortaan kritiek in de kiem kunnen smoren.
    recensie
    Strategisch management
    23 juni 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Een strategie ontwikkelen is één. Een strategie implementeren is iets heel anders. En juist daar gaat het vaak verkeerd. In Strategiehelden vertelt Vlaming Jeroen De Flander hoe het wel moet, dat implementeren.
    recensie
    22 juni 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Had u voorheen al eerder vernomen van de machtige familie: Fentener van Vlissingen? Of kent u hen alleen van de Quote 500 topnotering? Hoe kan het eigenlijk dat we zo weinig weten van deze machtige familie? Het blijkt namelijk dat deze niet op de voorgrond tredende familie in veel bekende bedrijven een vinger in de pap heeft. Auteur Mathijs Smit geeft in: 'Filosoof - miljardair' met als subtitel: 'de ongeautoriseerde biografie van Paul Fentener van Vlissingen (1941-2006)' een kijkje in de keuken van deze miljonairsfamilie, en dan met name de keuken van Paul. Smit schroomt echter niet om alle keukenkastjes te openen.
    recensie
    Algemeen management
    22 juni 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Paul Fentener van Vlissingen. Een naam die sommigen vaag een bel doet rinkelen. Maar voor de fervente FD- of Quote-lezer een bekende. We weten echter weinig over deze in augustus 2006 overleden machtig en groot zakenman. Hoewel Paul Fentener van Vlissingen niet vaak op de voorgrond trad, heeft hij veel wijsheden nagelaten. Zo ook in de nieuwe uitgave van zijn boek met de originele titel 'Ondernemers zijn ezels'. Hierin geeft hij u veel wijsheden mee over hoe u een bedrijf moet aansturen zonder zich twee keer aan de bekende steen te stoten.
    recensie
    Coaching en trainen
    22 juni 2011
    Claudia Broeke
    3-4 minuten leestijd
    'Het groot coachboek' is een bijzonder compleet boek over coaching. De schrijfsters Dirkse en Talen zijn erin geslaagd om theoretische context te combineren met hele praktische informatie en concrete werkvormen. Een leuk boek voor de professionele coach die hier nieuwe ideeën kan opdoen. Maar ook mensen die minder frequent coachen – docenten, managers, trainers – kunnen een groot aantal heel toepasbare handreikingen vinden in dit boek. Niet voor niets is de ondertitel van het boek 'Inspiratieboek voor iedereen die coacht'.
    recensie
    Marketing
    22 juni 2011
    Eric van Arendonk
    'De duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers', dat is de ondertitel van dit boek. 'De merkmotor' gaat inderdaad over relaties en welke invloed deze hebben op merken. Met de inhoud van het boek ben ik het volledig eens met René Herremans. Ik ben echter wel van mening dat de titel iets te pretentieus gekozen is. Door de nadruk op de relatie tussen medewerkertevredenheid en je merk is dit boek waardevoller voor de HRM-specialist dan voor de marketeer.
    recensie
    Leiderschap
    22 juni 2011
    Belia van den Berg
    'Het Westen' kan veel leren van de Afrikaanse manier om tot oplossingen voor problemen te komen, schrijft Willem de Liefde. In zijn boek 'African tribal leadership voor managers' beschrijft hij deze manier van dialoog, ook wel Kgotla genoemd, en de verschillen met hoe we in het Westen gewend zijn tot besluiten te komen.
    recensie
    Algemeen management
    22 juni 2011
    Martin van Staveren
    3-4 minuten leestijd
    We leven in een maatschappij waarin onzekerheden al snel als risico's worden beschouwd. Terwijl onzekerheden ook een positieve kant hebben. Het boek 'Managen van onzekerheden' is in 2007 verschenen, ruim voor de financiële en andere crises.
    recensie
    Non-profit
    22 juni 2011
    Enrico Sterken
    Het boek 'Als vriendelijk nou belangrijk is…' van Frank Faber biedt concrete handvatten om publieke dienstverlening klantgericht te maken.
    recensie
    Internet en social media
    22 juni 2011
    Dorien van Doorn
    'Verleiden op internet' van Aartjan van Erkel bevat een onophoudelijke stroom van adviezen voor de inrichting van je website. Veel hiervan ligt voor de hand, maar de expliciete benoeming van voor de handliggende zaken is nooit zo makkelijk als het lijkt. Eenderde deel van je brein is maar bewust, zo staat te lezen in 'Verleiden op internet'. Daar zou in webtaal eigenlijk '1/3' moeten staan, want op het web kun je beter geen geschreven cijfers gebruiken. 2/3 van het brein is dus onbewust, en als je je daarvan bewust bent dan kun je je website daarop afstemmen. Maar het boek biedt meer adviezen.
    recensie
    Strategisch management
    22 juni 2011
    Gijs Niezink
    Jurriaan Tas is productontwikkelaar en marketingspecialist met een no-nonsense manier van werken. Toen ik tijdens een sessie voor één van mijn opdrachten met hem werkte, viel zijn pragmatische aanpak en zijn verfrissende, heldere kijk op de zaken die we behandelden, mij direct op. Zijn 25 jaar ervaring op het gebied van het ontwikkelen van nieuwe concepten, het verkennen van nieuwe markten en het adviseren van bedrijven om innovaties te stimuleren heeft hij samengevat in 'Zoiets verzin je niet; hoe je succesvol nieuwe producten lanceert'.
    recensie
    Algemeen management
    21 juni 2011
    Peter Vermeulen
    4-5 minuten leestijd
    Albert, kleinzoon van oprichter Albert Heijn, heeft Ahold gemaakt tot de internationale supermarktgrootmacht die ze nu is. Albert startte in 1949 op tweeëntwintigjarige leeftijd zijn carrière bij de familieonderneming. Twaalf jaar later werd hij aangesteld als voorzitter van de raad van bestuur. In 'Albert Heijn: De memoires van een optimist' beschrijft Jef de Jager de memoires van een kruidenier die ondanks alle persoonlijke tegenslagen optimist bleef en met zijn bedrijf de grootste omzetstijging in de Nederlandse geschiedenis wist te behalen. Na het overlijden van Albert Heijn is deze geheel herziene en geactualiseerde druk uitgegeven.
    recensie
    Werk en loopbaan
    21 juni 2011
    Chanel Peek
    3-4 minuten leestijd
    'Hoe gaat het?' – `Goed, maar druk.´ - ´Ik heb je al heel lang niet meer gezien?´ - 'Ja, maar ik heb het ook zo druk´Druk, druk, druk….Allemaal hebben we het ontzettend druk. We hebben het allemaal zo druk, dat het er langzamerhand bij begint te horen. Het lijkt wel mode te zijn. Dus kijk uit, als je het niet druk hebt dan hoor je er niet bij tegenwoordig'.
    recensie
    Leiderschap
    21 juni 2011
    Eric van Arendonk
    De ondertitel van 'Kaasschaaf of leiderschap' doet me denken dat het hier gaat om een boek over verandermanagement. Die ondertitel luidt: 'doorrommelen of doorpakken?' met de extra toevoeging: 'De crisis als koevoet'. Zou het toeval zijn dat in de titel het woord kaas zit en is het een directe verwijzing naar de bestseller 'Wie heeft mijn kaas gepikt?' Nu ik het boek gelezen heb, kan ik concluderen dat het louter toeval is. Het boek gaat wel over verandermanagement maar het is voor de rest niet te vergelijken met de genoemde bestseller.
    recensie
    Economie
    21 juni 2011
    Eric van Arendonk
    Toekomstonderzoek, als dat zou kunnen? Dat zou ons werk als marketeer een stuk makkelijker maken. De ondertitel van 'Toekomstonderzoek'; van trends naar innovatie bevestigen dit ook nog eens. Zou dit het boek zijn dat de weg wijst naar de antwoorden waar menig marketeer op zoek naar is? Het boek is eigenlijk een studieboek voor hbo-studenten binnen de opleidingen bedrijfskunde, commerciële economie, marketing, communicatie en e-business, zo vermeldt de achterflap. Dit blijkt echter alleen uit het feit dat ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een aantal vragen en opdrachten. Tijdens het lezen heb je dit niet in de gaten.
    recensie
    Psychologie
    20 juni 2011
    Belia van den Berg
    Altijd al benieuwd geweest hoe het komt dat multitasken funest is voor intelligent werk? Waardoor je hoofdpijn krijgt van veel alcohol en wat je daaraan kunt doen? Hoe het komt dat we sommige dingen wel en andere niet vergeten? Dat we allemaal iets anders waarnemen en toch aannemen dat we hetzelfde zien? In 'De breingids - Een reis door onze hersenen' legt Juni Daalmans grondig en begrijpelijk uit hoe het zit en wat dit betekent voor ons dagelijks functioneren. Een zeer relevant boek voor ieder die geboeid wordt door het handelen van mensen, zoals coaches en -peuten.

      Personen

        Trefwoorden