OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 438 van 11.968 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    8 juni 2011
    Peter de Roode
    Hans van der Loo heeft een mooi boek geschreven over zin en betekenisgeving. Het knappe van 'We hebben er zin in!' is dat het de essentie van belangrijke literatuurinzichten weergeeft, waarbij de auteur tegelijkertijd niet nalaat zijn eigen visie op zingeving te vermelden. Het boek is prettig te lezen door de vele anekdotes en praktijkvoorbeelden en last but not least door de onderhoudende schrijfstijl van de auteur.
    recensie
    Economie
    8 juni 2011
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    In Alles heeft een prijs laat New York Times-journalist Eduardo Porter zien hoe economische beslissingen in praktisch alle opzichten ons doen en laten bepalen. Daarmee geeft hij een fascinerend inzicht in de prioriteiten van onze samenleving.
    recensie
    Communicatie en media
    8 juni 2011
    Peter Vermeulen
    4-5 minuten leestijd
    Wanneer weet u nu eigenlijk zeker dat de samenvatting op de achterzijde van een boek u daadwerkelijk biedt wat de auteur belooft? Hoe serieus neemt u de door bekende Nederlanders geschreven korte aanbevelingen in een boek, dat juist dit boek absoluut het beste boek is wat zij ooit gelezen hebben? Na het lezen van mijn recensie zult u sneller, makkelijker en eenvoudiger een besluit nemen. Namelijk of 'Verbaal meesterschap' van Remco Claassen uw leven gaat verijken en of de belofte van zowel de auteur als de bekende Nederlanders op waarheid berust zijn.
    recensie
    Algemeen management
    7 juni 2011
    Ger Mouthaan
    1-2 minuten leestijd
    Ons 'maakbaarheidideaal' van organisaties blijkt een illusie, concludeert Jos Verveen in 'Bullshit management'. Het hele scala van 'doorgeschoten' management- en motivatietools uit de organisatiewetenschappen neemt hij bedreven op de hak. Ook vanuit historisch perspectief is volgens Verveen op geen enkele wetenschappelijk onderbouwde wijze het succes van onze managementtechnieken aan te tonen. Hij heeft met het boek een absolute 'must read' geproduceerd voor ons 'managementjunks'.
    recensie
    Personeelsmanagement
    7 juni 2011
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    De juiste vragen stellen, dat is de kunst van intervisie. Vragen die iemand aan het denken zetten en hem uiteindelijk helpen een adequaat antwoord te vinden op het probleem dat hij heeft ingebracht. In intervisietermen: de centrale vraag. Om goede vragen te kunnen stellen, moet je ze echter wel eerst bedenken en dat blijkt in de praktijk erg moeilijk. Daarom ontwikkelden de ‘architecten in leren’ van het Goudse bureau MHR het Intervisiespel. Het spel wil vooral beginnende deelnemers helpen vaardig(er) te worden in het stellen van goede intervisievragen, zodat een intervisiebijeenkomst daadwerkelijk leidt tot leren van en met elkaar.
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2011
    Jaap Peters
    2-3 minuten leestijd
    Om maar met de deur in huis te vallen, 'Iedereen CEO' is een boek dat leest als een trein en het geeft een mooi beeld van de tussentijd waarin we staan op weg naar een connected wereld. Tien hoofdstukken verdeeld over 170 bladzijden. Waar gaat het over en is het een must om te lezen?
    recensie
    Internet en social media
    6 juni 2011
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Vier jaar na verschijning van de eerste editie van The New Rules of Marketing and PR en 250.000 exemplaren in 24 talen later, is nu ook een Nederlandse editie van de bestseller van de Amerikaanse marketingexpert David Meerman Scott verschenen, De nieuwe regels van social media.
    recensie
    Leiderschap
    6 juni 2011
    Arie Buvens
    4-6 minuten leestijd
    In de reeks boeken over leiderschap is 'Het leiderschapsboek' een ander boek. Het blinkt uit in helderheid en is geen traditioneel leiderschapsboek vol met theorieën, maar een praktisch boek met een heldere structuur.
    recensie
    Internet en social media
    31 mei 2011
    Michel Hoetmer
    5-7 minuten leestijd
    Het boek Verleiden op internet van Aartjan van Erkel begint geheel in internetstijl met ‘skip intro’. U kent het vast nog wel uit vooral de eerste jaren van het internettijdperk. Iedereen bouwde geweldige grafisch vormgegeven websites met fonkelende introductiepagina's die je meestal tot in de tenen toe verveelden. Ergens stond dan met kleine lettertjes ‘skip intro’. Het werd vaste gewoonte om introductiepagina's snel over te slaan. Maar in dit geval zou het zonde zijn als u het ook doet. Want de auteur schetst kort en krachtig het probleem waarmee beheerders van websites te maken hebben: de oppervlakkige bezoeker.
    recensie
    Juridisch
    31 mei 2011
    Dick Bos
    De kaft zegt al genoeg! 'De Hoge Raad van onderen' is een bijzonder boek dat veel mensen die ooit met de rechtspraak van doen hebben gehad zeker zal aanspreken. Een boek dat verplicht zou moeten zijn voor rechtenstudenten, opdat zij weten voor wie zij 'straks' gaan werken. Gaat het in de rechtspraak nu om juridische hoogstandjes? Of gaat het om de belangen van de familie X en niet de zaak X? Een boek ook dat onwillekeurig een vergelijking oproept met een vooraanstaande Bijbelvertaler, Maarten Luther in zijn Sendbrief vom Dolmetschen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    31 mei 2011
    Marius van Rijswijk
    2-4 minuten leestijd
    Allereerst: dit moet u gelezen hebben! 'Ik ben oké jij bent een sukkel' gaat over - zoals de auteur het zelf beschrijft - omdenken in zakelijke en persoonlijke relaties. Het boek geeft inzicht in hoe we, in eigenlijk elke situatie, geneigd zijn volgens een vast patroon te reageren terwijl dat niet altijd de meest effectieve manier van reageren is. Het boek geeft nieuwe inzichten in hoe we situaties kunnen 'omdenken' oftewel hoe we anders kunnen reageren, waardoor we de situatie effectief ten positieve kunnen keren.
    recensie
    Psychologie
    31 mei 2011
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Dat mensen helemaal niet zo rationeel zijn als we zelf graag denken, wisten we eigenlijk al. Will Tiemeijer vat met zijn boek Hoe mensen keuzes maken de laatste wetenschappelijke inzichten voor de beleidsmaker samen.
    recensie
    Algemeen management
    30 mei 2011
    Annegreet van Bergen
    2-3 minuten leestijd
    Eerst de communicatie, dan de cultuur. Dat is de invalshoek die Frank Garten heeft gekozen voor Werken met andere culturen. Door deze aanpak maakt hij de ondertitel - ‘Vloeiend communiceren en onderhandelen door bestaande patronen te doorbreken’ - meer dan waar. Ook wie binnen Nederland met anderen samenwerkt of onderhandelt, vindt in zijn boek behartigenswaardige inzichten en lessen.
    recensie
    Algemeen management
    26 mei 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Zit-ie in je frontale cortex, je temporale cortex, je partiële cortex of toch in je cerebellum? Waar zit dat ondernemersgen nu? Josette Dijkhuizen heeft een teleurstellend antwoord voor u in haar boek Het ondernemersgen. Het O-gen bestaat niet! Dus zal het ook nooit gevonden worden. Gelukkig zijn wel onderliggende genen actief en is ondernemerschap ook te ontwikkelen.
    recensie
    Coaching en trainen
    25 mei 2011
    Ben Kuiken
    3-4 minuten leestijd
    Roger Lenssen stond aan de wieg van de Smart Group, inmiddels onderdeel van Randstad. Het tijdig ombouwen van organisaties en tegelijkertijd werken aan het perspectief van medewerkers is al twintig jaar zijn lust en zijn leven. Die passie heeft hij verwoord in het boek Smart resultaat- en functiegericht coachen. Deel twee van een trilogie.
    recensie
    25 mei 2011
    Jaap Nijssen
    Wij zijn een groot fan van de boeken van Scott Kelby's. Of het nu gaat over digitale fotografie, het gebruik van Elements, Photoshop of zoals in dit geval Lightroom; Kelby kan u als geen ander de fijne kneepjes bijbrengen. Met dit boek leert u als digitaal fotograaf binnen de kortste keren, op een eenvoudige manier én met heel veel werkplezier Lightroom te gebruiken. Een echte aanrader.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2011
    Ben Kuiken
    1-2 minuten leestijd
    Doorbreek de cirkel! van Arend Ardon is een echte eyeopener voor managers die zichzelf geweldig vinden. Het boek biedt hen bovendien veel praktische adviezen hoe ze hun eigen weerstand kunnen slechten.
    recensie
    Marketing
    20 mei 2011
    Kees Visser
    5-6 minuten leestijd
    Al voordat dit boek was verschenen, werd ik gegrepen door de uitdagende titel van dit boek: 'De ultieme vraag: Zou u ons bedrijf aanbevelen?' Vele managers zullen deze vraag niet durven stellen aan hun klanten uit angst een vernietigend antwoord te krijgen. Als directeur van Managementboek.nl ben ik ongeveer de laatste die als objectieve recensent kan worden aangemerkt. Ik verzoek de lezer dan ook nadrukkelijk deze speedreview te lezen als een verslag van hoe ik namens Managementboek.nl het lezen van dit boek heb beleefd.
    recensie
    Advisering
    19 mei 2011
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    René Boender adviseerde onder meer merken als Coca Cola, Ola, Goodyear en L’Oréal. Het leverde hem een schat aan ervaring op. Ervaringen nu gebundeld als lekker weghappende ‘snoepjes’ in het boek Great to Cool. Ofwel: just do it! Als u tenminste tegen Amerikaans optimisme kunt.
    recensie
    Algemeen management
    18 mei 2011
    José Otte
    Hoe vind je tijd, rust en ruimte om te luisteren? Wat is luisteren eigenlijk? Wat maakt het zo moeilijk? 'Harthorend' is een boek voor iedereen die merkt dat hij/zij het prettig vindt te horen dat iemand luistert.

      Personen

        Trefwoorden