OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 73 van 11.887 resultaten
recensie
4 augustus 2022
Freija van Duijne
4-5 minuten leestijd
Wie ben ik? Waar ben ik? Wat ben ik? En waartoe ben ik op aarde? Deze grote vragen stelt Jeremy Lent zichzelf om een nieuw perspectief te schetsen, dat westerse, oosterse en inheemse wijsheden combineert. Hij presenteert een geïntegreerde en symbiotische kijk op het bestaan, dat in verbinding staat met al het leven op aarde.
recensie
Non-profit
3 augustus 2022
Pierre de Winter
3-4 minuten leestijd
In het boek ‘Heel de zorg - Routes naar duurzamer, gezonder en beter’ van Joost Bijlsma en Cathy van Beek komen zoveel zorgverduurzamende praktische en pragmatische idealisten aan het woord, dat het vanzelf inspirerend wordt.
recensie
Marketing
3 augustus 2022
Lizzy Prins
2-3 minuten leestijd
In ‘Supercharge your stories’ nemen Paul Hillesum en Nadine Komduur je mee in de wereld van verhalen vertellen en laten zij je zien hoe je een verhaal maakt waarmee je nog meer impact kan creëren. Dat doen ze door het gebruik gedragspsychologie. Volgens de auteurs maak je hiermee jouw verhalen nog overtuigender.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
2 augustus 2022
Jan Hoogstra
5-7 minuten leestijd
Bij yoga denk ik bijna altijd aan oefeningen om te ontspannen. Maar wat is de link met het bedrijfsleven? Er zit echter veel meer achter yoga, met principes die we goed kunnen gebruiken in ons dagelijkse (werkzame) leven. Judith Manshanden legt in haar boek ‘De Corporate Yogi’ 10 principes uit voor een goede mentale balans in je werk.
recensie
Algemeen management
2 augustus 2022
Chris Maas Geesteranus
3-5 minuten leestijd
In dit kleine boekje (ruim 55 bladzijden A5) komt de auteur tot een aantal overlevingsprincipes uit de natuur die volgens haar toepasbaar zijn op menselijke organisaties. Is dat dan nodig, kan men zich afvragen?
recensie
Verandermanagement
1 augustus 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Alle medewerkers en leidinggevenden hebben recht op een positieve cultuur. Marcella Bremer biedt in haar boek ‘Positieve cultuur doe je samen’ praktische handvatten om dit mogelijk te maken.
recensie
Communicatie en media
1 augustus 2022
Blokhuis
3-4 minuten leestijd
Gesprekken voeren we de hele dag. Dan denk je dat je dat redelijk kunt. Ik dacht dat in ieder geval wel. Mijn werk als customer experience manager verloopt redelijk vlotjes en ook privé lopen de gesprekken best lekker. En toch…even terug naar de basis.
recensie
Mens en maatschappij
1 augustus 2022
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Het Westen met wordt met snelle vaart ingehaald door China. Dit land is aardig op weg om dé nummer één van de wereld te worden. Amerika is daarentegen op zijn retour en intern sterk verdeeld. In het boek ‘Heeft China al gewonnen?’ lezen we meer over de strategische stappen en misstappen van Amerika en China in een wedstrijd op wereldschaal. Wie gaat er winnen?
recensie
Marketing
29 juli 2022
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Iedereen denkt er wel eens aan: het schrijven van een boek. Steeds meer professionals, zzp-ers en ondernemers pakken de pen op en schrijven hun eigen ‘businessboek’. Natuurlijk wil je ook dat er veel van worden verkocht, maar dat blijkt in de praktijk best lastig. In ‘Het Bestsellerboek’ lees je hoe je een succes maakt van jouw businessboek en op 1 komt in de bestsellerlijst.
recensie
Organisatiekunde
29 juli 2022
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
‘Wie orde zaait, zal chaos oogsten’ is door Walter Baets na twintig jaar opnieuw uitgegeven. Zijn vertoog heeft nog steeds dezelfde krachtige boodschap: onze westerse manier van denken en organiseren is nog altijd mechanistisch, bureaucratisch en hiërarchisch.
recensie
Personeelsmanagement
28 juli 2022
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
We weten dat de zorg onder druk staat. Dit was al zo voor Covid. Zorgprofessionals zijn het hart van een zorgorganisatie, het is belangrijk om hen gezond en gemotiveerd te houden. Anouk ten Arve geeft in ‘Zuurstof voor zorgprofessionals’ een werkwijze hoe je hartfalen in een zorgorganisatie kunt voorkomen, door ruimte te creëren voor sociale en technische innovatie.
recensie
Psychologie
28 juli 2022
Anke Tijtsma
2-3 minuten leestijd
Stellig is niet hetzelfde als helder, legt Frank Weijers uit in ‘Conflict & Polarisatie’. Stelligheid zet vast. En helderheid geeft juist ruimte. Wat helder geformuleerd wordt, is begrijpelijk en voor één uitleg vatbaar. En dat zet niet vast. En er is nog iets wat hij schrijft over helderheid dat ik de moeite waard vind: ‘helderheid is uitnodigend voor anderen om ook hun stem te laten horen’. Een fraaie constatering.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 juli 2022
Jan Hoogstra
3-5 minuten leestijd
Hoe komt het nou dat we onze kinderlijke speelsheid verliezen en de ratrace ingaan voor een carrière? Waarbij menigeen sneuvelt door een burn-out? Frans van Leeuwen beschrijft in ‘Aankloten, kloot jezelf succesvol’ zijn eigen levensweg, van aanklotend kind tot burn out. De hoofdvraag van het boek is ‘Waarom kloten we als volwassenen niet meer aan?’ Een terechte vraag denk ik.
recensie
Coaching en trainen
27 juli 2022
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
Iedereen die met groepen werkt, kent het. Er gebeuren dingen die je niet kunt plaatsen, je ervaart weerstand in de groep, je reageert heftig op die ene deelnemer die je doet denken aan je autoritaire manager van vroeger… Er gebeurt van alles wat niet per se met het doel van de bijeenkomst te maken heeft.
recensie
Communicatie en media
26 juli 2022
Froukje Schaaf
2-3 minuten leestijd
‘Domme vragen bestaan wel’ van Rik Moons pakt meteen vanaf de eerste bladzijde je aandacht. Met een goede dosis humor en veel praktijkvoorbeelden geeft Moons handvatten om diepere gesprekken te voeren door andere vragen te stellen en beter te luisteren.
recensie
22 juli 2022
Nan van Grootel
2-3 minuten leestijd
‘Green On’ maakt verhalend duidelijk dat een goede bedrijfsvoering valt of staat met versimpelen en trainen. Als bommen en granaten om je heen uit de lucht vallen, is er weinig tijd om eens goed te analyseren. Dan is het fijn dat je kunt handelen op basis van getrainde scenario’s. Het is een manifest voor trainen, altijd klaar zijn en vooruitkijken.
recensie
Strategisch management
21 juli 2022
Bert Peene
3-5 minuten leestijd
Een evenement is een bijzonder krachtig communicatiemiddel om beleving en emotie aan een boodschap toe te voegen en om die van het hoofd naar het hart van de ontvanger te brengen. Evenementen vormen daarom een uniek onderdeel van de marketingmix. Dat is de centrale gedachte van ‘Handboek Strategische Eventmarketing’, een naslagwerk voor iedere eventprofessional, waarin alle relevante aspecten van eventmarketing aan bod komen.
recensie
Marketing
19 juli 2022
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Een merk bouw je voor en met mensen. Die overtuiging vormt de basis voor een magnum opus dat zijn oorsprong vindt in het gedachtegoed van de Amerikaanse hoogleraar Kevin Lane Keller en dat sinds de eerste verschijning in 2010 uitgroeide tot de standaard onder strategisch merkenmanagement in Nederland.
recensie
Leiderschap
15 juli 2022
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Je bent aan de ene kant een mens en je vervult aan de andere kant een functie. Hoe zorg je ervoor dat je als mens én functionaris met elkaar in verbinding blijft? Met andere woorden welke normen en waarden hanteer je privé en vind je ook in je werk belangrijk? Daarover gaat De menselijke maat.
recensie
Psychologie
14 juli 2022
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
De overweldigende rekenkracht van computers wordt vaak genoeg aangegrepen als argument dat kunstmatige intelligentie ons mensen zal overtreffen en menselijke vermogens op veel vlakken overbodig zullen worden. Niets is minder waar. De kracht van het menselijk denken zit in ons vermogen om voorstellingen van de wereld te maken. Wij kunnen verzinnen, generaliseren en uitleggen. Het boek ‘Framers’ legt uit hoe wij met dit vermogen de wereld veranderen.