OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 1811286

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 3 van 43 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    15 januari 2010
    Joost van Driessen
    3-4 minuten leestijd
    Welke manager heeft niet de zeven tips van Stephen Covey gelezen die hen tot effectieve leiders moeten maken? Ook ik heb zijn boek gelezen en me telkens weer verbaasd over de zinnige adviezen die hij geeft. Helaas blijft altijd maar een beperkt deel van alle kennis bewaard voor toepassing in de praktijk. Daar heb ik nu wat op gevonden: 'De zeven eigenschappen van Happy Kids' van Sean Covey. Wel blijken kinderen het leiderschap van hun effectieve ouders nodig te hebben.
    recensie
    Strategisch management
    10 juli 2009
    Joost van Driessen
    2-3 minuten leestijd
    Het boek 'Sun Tzu voor Managers' bevat een opdracht: 'Voor alle managers en hun medewerkers, die gretig zijn naar nieuwe kennis. Ik wens hen goede ervaringen en veel inzicht toe, waardoor ze de betrouwbare persoonlijkheid ontwikkelen die elke manager nodig heeft.' Zijn de medewerkers gretig, of hun managers? Moeten de medewerkers een betrouwbare persoonlijkheid ontwikkelen, of hun managers? Een intrigerende maar cryptische opdracht van Werner Schwanfelder. En het boek moet dan nog beginnen…
    recensie
    Non-profit
    5 juni 2009
    Joost van Driessen
    De ondertitel 'Handboek voor opsporen en oplossen van overbodige bureaucratie' geeft velen een warm gevoel. Een zware belofte, maar de Kafkabrigade gaat die strijd aan. De aanpak staat in 'Kafka in de polder', een handzaam boekje over de samenwerking tussen verschillende instanties. Het verminderen van bureaucratie binnen één instantie of in het gedrag van individuen is niet het doel van Jorrit de Jong en zijn coauteurs. Dat is jammer, want hun methode leent zich er juist uitstekend voor!

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden