OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
2 resultaten
recensie
Marketing
2 december 2008
Robert Mekenkamp
De internationale bestseller 'Purple Cow' is in een Nederlandse vertaling uitgekomen. Uitgangspunt van het boek is het concept van de 'Purple Cow' (paarse koe). Wees als bedrijf een 'Purple Cow', dat wil zeggen, wees opmerkelijk, doe het anders dan de anderen waardoor je uitstijgt boven de rest. Het idee dat originaliteit voor een bedrijf loont is allerminst nieuw maar wanneer '...de beste intuïtieve marketeer van dit moment' dit idee aanprijst in een als Milkareep vermomd boekje, dan word je toch nieuwsgierig.
recensie
Marketing
18 november 2008
Robert Mekenkamp
1-2 minuten leestijd
Dit standaardwerk voor het HBO is alweer aan zijn zevende druk toe. Naast een studieboek is 'Marktonderzoek' een nuttig naslagwerk voor op het bureau. De drie schrijvers, R. Kooiker, M.A. Broekhoff, Harm Stumpel, behandelen de diverse fasen van het marktonderzoekproces en hebben veel aandacht voor de vele hobbels en valkuilen die je als marktonderzoeker of marketing manager tegen kan komen.