OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2344840

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    10 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    8 april 2019
    Corella Slob
    2-3 minuten leestijd
    Het boekje Zó werkt publieke gezondheidszorg van Gertrude van Driesten en Kees Wessels is het meest recente deel uit de 5-delige serie Zo werkt de zorg. Dankzij een samenwerkingsverband van 16 partijen vanuit de zorg is het platform Zó werkt de zorg ontstaan.
    recensie
    Algemeen management
    18 februari 2019
    Corella Slob
    3-4 minuten leestijd
    Zonder leiders geen zelfsturing- organisatiemodel voor teams is het eerste boek van Michel Rosius, een zelfstandig consultant met een achtergrond in o.a. orthopedagogiek die gespecialiseerd is in Belgische zorg- en welzijnsorganisaties.
    recensie
    Personeelsmanagement
    17 september 2010
    Corella Slob
    2-3 minuten leestijd
    Momenteel ben ik bezig in een opdracht als P&O-adviseur waarbij verzuim een issue is. Ik was dan ook nieuwsgierig naar nieuwe literatuur over hoe je dit aanpakt en ermee omgaat. In 'Activeringsgesprekken; Verzuim is ook gedrag van leidinggevenden' kozen Gaston Dollevoet, Eline van Stijgeren en Herman Evers voor een zakelijke aanpak. Dat is goed bij een onderwerp dat, m.i. door minimaal de helft van leidinggevenden en P&O-professionals (te) soft wordt opgepakt, of beter gezegd, niet wordt opgepakt!
    recensie
    Leiderschap
    26 augustus 2010
    Corella Slob
    Alweer even geleden las ik 'Hostmanship' van Jan Gunnarsson en Olle Blohm en werd ik positief verrast. Achter deze titel verwachtte ik niet zoveel sub-onderwerpen aan te treffen waardoor hostmanship tot uitdrukking komt, maar die waren er beslist wel. Vanuit mijn achtergrond van personeel & organisatie is bewustzijn hiervan belangrijk en, gezien mijn aandeel in het opbouwen of samenstellen van teams, ook behoorlijk noodzakelijk. Welke mensen hebben het in zich om hostmanship waar te maken? Het heeft niet zoveel met intelligentie te maken als wel met een mentaliteit en oprechte belangstelling voor de wensen en behoeften van een klant. Als dat is aangevuld met kennis van de producten of diensten ben je al redelijk op weg. Mits je maar de klant als uitgangspunt blijft houden en niet die producten of diensten.
    recensie
    Leiderschap
    26 augustus 2010
    Corella Slob
    1-2 minuten leestijd
    Hij is gefascineerd door het vinden van het antwoord op de vraag 'waarom doen mensen wat ze doen', vertelt Peter van Lonkhuyzen in het voorwoord. Mijn interesse in 'Taboe: macht' kwam voort uit mijn allergie voor hiërarchie en, daarmee soms samenhangend, machtsmisbruik of 'zonnekoning(in)'-gedrag. Het laatste heb ik persoonlijk meegemaakt dus ik was geïnteresseerd in een mogelijke verklaring.
    recensie
    Strategisch management
    24 juni 2010
    Corella Slob
    Voor een fusie heb je niet alleen een goede uitvoering nodig, maar ook een grondige voorbereiding. Theo van Iperen maakt in 'Fuseren is topsport' duidelijk dat deze titel niet uit de lucht is gegrepen. Een overzichtelijk boek maar een recente case mist om de theorie echt te kunnen toepassen.
    recensie
    Verandermanagement
    17 februari 2010
    Corella Slob
    1-2 minuten leestijd
    Een anders dan gebruikelijk managementboekje over veranderingen in organisaties. 'Wie heeft Verandering vermoord?' van Ken Blanchard en John Britt is compact en pakkend.
    recensie
    Personeelsmanagement
    17 februari 2010
    Corella Slob
    Als HR-professional was ik regelmatig al, bewust en onbewust, met (delen van) competentiemanagement bezig. Maar ik was het aan mijn vak verplicht om er meer van te weten te komen en de samenvatting van 'Competentiemanagement. En dan?' trok me aan. Ik citeer: 'Dit boek is bedoeld voor al die managers en HRM-professionals die serieus aan de slag willen met competentiemanagement. Die willen weten waar het nu eigenlijk om draait, wat de succesfactoren zijn, en de voordelen en valkuilen.' Na het lezen van het boek van Ton van Dongen kun je inderdaad aan de slag met competentiemanagement.
    recensie
    Personeelsmanagement
    14 januari 2010
    Corella Slob
    Helder geschreven en overzichtelijk opgezet boekje. 'Klein receptenboek voor het nieuwe werken' maakt duidelijk hoe organisaties kunnen werken met onder andere ICT-technieken die bedoeld zijn om samenwerking, communicatie en kennisdeling te vergemakkelijken. Een grappige opzet van Roland Hameeteman, Gonny Vink en Ben Kuiken om te kiezen voor de vorm van recepten. Deze hebben afwijkende namen en benodigdheden als ingrediënten. Toch is het voor hen die ietsje meer diepgang willen, niet heel interessant of vernieuwend.
    recensie
    Personeelsmanagement
    11 januari 2010
    Corella Slob
    Een overzichtelijk boekje, hoewel 'Adviseren over motiveren voor de HRM-professional' op sommige punten te beperkt is. Herman Beuker beschrijft de zes motivatiewaarden op zeer basaal niveau.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden