OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2390133

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 2 van 24 resultaten
    recensie
    Werk en loopbaan
    4 april 2012
    Veerle Blajic-Kik
    'Waarom moet het altijd zo zwaar? En waarom kijken we niet naar ons leven als er geen crisis dreigt?' Met deze vragen begint Daan Prudon zijn boek 'Lightcoach'. In toegankelijke situaties zoals festivals voorziet hij iedereen die daar behoefte aan heeft van een luisterend oor, een relevante vraag, of mooi advies. Het idee is vernieuwend en blijkbaar effectief. Toch vraag ik me af of hij zich kan losweken van het festivalterrein en zijn concept kan uitbouwen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 februari 2012
    Veerle Blajic-Kik
    3-4 minuten leestijd
    'De impact van woorden' is het onderschrift van Sander Wieringa's 'Praten en iets zeggen'. Die veelbelovende woorden trokken mij aan tot dit boek. Helaas ben ik na het lezen ervan geneigd de inhoud meer te scharen onder de rest van de kafttekst: 'Bladie bla diebla'. Voor iemand met zijn ervaring had ik meer van de auteur verwacht dan deze open deuren. Wellicht had hij beter prater van beroep kunnen blijven, in plaats van schrijver.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 december 2011
    Veerle Blajic-Kik
    3-4 minuten leestijd
    'Communication works for those who work at it.' Met dit citaat begint het eerste hoofdstuk van 'Basisprincipes van communicatie'. Even vlot en doorspekt van humor en praktijkvoorbeelden is de rest van het boek van Klaas Wiertzema en Patricia Jansen. 
    recensie
    Advisering
    17 november 2011
    Veerle Blajic-Kik
    3-4 minuten leestijd
    Het is heel lastig om goed advies goed over te dragen. Dat weet iedereen die wel eens een gesprek gehad heeft met een medewerker of met zijn eigen leidinggevende. Spanningen, vooroordelen, onzekerheden: allemaal hebben ze hun uitwerking op hoe we informatie ontvangen en verwerken. Waarom is het toch zo moeilijk om wél het gewenste effect van je advies te bewerkstelligen? In 'Effectief adviseren' legt Simone Schenk uit wat er in zo'n spannende situatie in ons brein gebeurt en hoe we hier beter mee om kunnen gaan.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden