OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2562765

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 25 van 513 resultaten
    recensie
    26 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Stem!’ verhaalt over twee volkomen tegengestelde vrouwen. Enerzijds is daar de onopvallende, teruggetrokken Trudy en anderzijds Senna, de populaire zangeres én jurylid van talentenjacht ‘Stem!’.
    recensie
    23 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Het kleine leven van Norbert Jones’ verhaalt over het leven van de 77-jarige Norbert. Hij leidt een rustig bestaan en heeft een liefdevol huwelijk, waaruit één dochter voort is gekomen. Hij is gepensioneerd en gaat helemaal op in zijn verzameling. Zijn hele leven heeft hij spullen verzameld, van krantenartikelen tot viewmasters, je kunt het zo gek niet bedenken of Norbert heeft het wel in zijn ‘collectie’. Veel van deze 19.000 voorwerpen die Norbert, keurig gearchiveerd, in zijn garage bewaart, zijn spullen die doen denken aan zijn zusje Beth, die op twaalfjarige leeftijd verdween.
    recensie
    Psychologie
    17 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    Rosalinda Weel geeft in ‘Gelukkig zijn moet je durven’ praktische oefeningen voor het verwerven van innerlijk geluk. Weel, naast auteur ook meditatie- en yogadocente, heeft al veel mensen geholpen weer in hun kracht te komen en om de belangrijke en bewuste keuze te maken gelukkig te zijn.
    recensie
    Leiderschap
    12 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Wat kun je er zélf aan doen om in je werk hogerop te komen? En hoe vervul je met succes een leiderschapsrol binnen je organisatie? Dat zijn de vragen waar Marja Wagenaar antwoord op geeft in haar boek Het Leiderschapsboek voor Vrouwen.
    recensie
    11 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    Anna, een vlotte, zelfstandige vrouw van even in de vijftig, woont in de Vlaamse Kempen. Ze heeft regelmatig en goed contact met haar zus Sien, diens dochter Eline haar buurvrouw Marie.
    recensie
    Communicatie en media
    5 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    Storyteling is hét instrument voor de leiders van deze eeuw, althans dat is de visie van Raf Stevens. In zijn boek ‘Sterke verhalen sterke leiders tracht hij zijn lezers hiervan te overtuigen en rekent hij af met de weerstand die er tegen storytelling bestaat.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Claudia de Breij (wat is ze leuk!) vraagt zich in haar boek ‘Neem een geit’, hardop af hoe te leven. Over opvoeden bestaan massa’s boeken, maar schrijfsels over levenslessen voor volwassenen zijn er niet veel. De Breij kwam tot de conclusie dat er weliswaar talloze ‘zelfhulpboeken’ op de markt zijn, maar dat die telkens over één bepaald onderwerp gaan en zelden over het ‘hele leven’. En dus… schreef ze het zelf.
    recensie
    Algemeen management
    22 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Vrouwen acteren op de werkvloer anders dan mannen. Dat leidt regelmatig tot onbegrip of zelfs irritatie. Want waarom scheppen vrouwen niet wat meer op? Waarom onderhandelen zij niet voor zichzelf? En waarom profileren zij zich niet wat beter?
    recensie
    Werk en loopbaan
    16 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    1-3 minuten leestijd
    Volgens Tim Leberecht laten mensen hun passie en betrokkenheid te veel en te vaak thuis als ze naar hun werk gaan. Deze constatering was voor Leberecht reden om ‘De businessromanticus’ te schrijven. In zijn boek geeft hij zijn ‘rules for enchantment' en geeft de lezer inzicht in hoe zij de huidige heersende demotivatie het beste de baas kunnen worden.
    recensie
    14 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    Tijdens een zomervakantie met man en kinderen in de Provence, ontmoet Liza, Alain Versteeg. Alain is een charismatisch en invloedrijk man. De twee hebben onmiskenbaar gevoelens voor elkaar ondanks het feit dat ze beiden getrouwd zijn. Liza wil echter haar huwelijk met haar man Cas niet op het spel zetten.
    recensie
    Marketing
    6 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Personal branding voor zzp’ers’ van Tom Scholte is bedoeld om de zelfstandige professionals (of diegenen die dit willen worden) te leren hoe ze de sterkste versie van zichzelf presenteren. Het geeft inzicht in hoe jij jouw unieke en onderscheidende kwaliteiten op overtuigende wijze kunt uitdragen. Het is daarbij onontbeerlijk jezelf als merk te zien en jezelf goed ‘in de markt te zetten’. Daarmee geef je een boost aan je bedrijf en je omzet!
    recensie
    Algemeen management
    16 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    In veel organisaties heerst een zogenaamde zesjescultuur. Kasper Klaarenbeek gaat in dit boek de strijd aan met deze slaapverwekkende middelmatigheid. Waarschuwing vooraf: dit is (dus) geen boek voor bange managers, maar voor hen die anders durven te zijn!
    recensie
    15 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Al onze namen’ verhaalt over Isaac, een vluchteling uit Oeganda, die naar de Verenigde Staten vertrekt om daar te gaan studeren. Hij wordt er verliefd en bouwt een nieuw leven op met Helen, zijn maatschappelijk werker.
    recensie
    9 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    3-4 minuten leestijd
    ‘Tien jaar gevangen’ is het aangrijpende en waargebeurde verhaal van Amanda Berry en Gina DeJesus, twee van de drie meisjes die meer dan 10 jaar lang gevangen werden gehouden door Ariel Castro in Cleveland, Ohio.
    recensie
    9 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘2050’ schetst een toekomstbeeld van Den Haag, waarin de natuur rechten heeft gekregen, cannabis inmiddels legaal en vrij verkrijgbaar is en de bio-industrie afgeschaft. In deze ‘nieuwe wereld’ tracht de 25-jarige Jolanda meer te weten te komen over haar overleden vader over wie door haar moeder en grootmoeder met geen woord wordt gerept.
    recensie
    Algemeen management
    7 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    De meeste mensen zijn er van overtuigd dat je charisma iets is dat je hebt of niet, maar niets is minder waar. Charisma is te leren! Nog zo’n algemene stelling is dat er meer charismatische mannen dan vrouwen zijn. Dat komt simpelweg omdat er te weinig vrouwelijke rolmodellen zijn. Daar kunnen we aan de hand van dit boek, verandering in brengen.
    recensie
    Communicatie en media
    3 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Merkcultuur is feitelijk een stappenplan voor het verbinden van mensen en merken’. In het boek beschrijven Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg hoe je de mensfactor in het merk kunt versterken en met mensen het verschil kunt maken.
    recensie
    Mens en maatschappij
    2 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    3-4 minuten leestijd
    De Griekse voormalig minister van Financiën Varoufakis verwerkte zijn zienswijze op de (wereld) economie in het boek ‘De economie’.
    recensie
    Verandermanagement
    21 juli 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    3-4 minuten leestijd
    ‘De Brown Paper-methode’ van Wessel Berkman, Hans van Wijhe en Dennis van Ravenswaaij doet wat het belooft. Het is een uitstekende methode voor organisaties om (opnieuw) onderscheidend te worden door middel van het eigen DNA. De methode is praktisch beschreven en direct toepasbaar.
    recensie
    Werk en loopbaan
    30 juni 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    3-4 minuten leestijd
    Ondanks dat ‘On Top’ de ondertitel ‘jouw handboek voor online succes’ draagt, is het boek eerder een autobiografie dan een ‘handboek’ of managementboek. ‘On Top’ is een ware inspiratiebron. Toegegeven, vooral voor jonge vrouwen, maar wanneer je ‘On Top’ met een open mind leest, kan het iedereen inspireren. Het doorzettingsvermogen en de vasthoudendheid van Anna Nooshin, maar met name ook haar nuchterheid en heerlijke zelfspot, maken dit boek tot een waar genoegen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden