OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 2 van 34 resultaten
recensie
Marketing
24 april 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Dit is een fantastisch boek. De titel weet dat helaas goed te verbloemen, maar dit boek moet je als marketeer echt gelezen hebben. Zeker de digitale marketeer, die vaart op data-driven strategieën.
recensie
Mens en maatschappij
23 april 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
De ondertitel verwoordt prachtig de visie van de auteurs: ‘de machine als medemens’. Ik heb de laatste tijd een aantal boeken gelezen over Artificiële Intelligentie (AI) en dit boek is absoluut het beste in zijn genre.
recensie
Marketing
20 april 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Ik ben echt fan van Steven Van Belleghem. De presentatie die ik ooit heb mogen bijwonen was verbijsterend, ronduit geweldig. Hij kan als geen ander vertellen over technologie. Zijn boek When digital becomes human heb ik in één ruk uitgelezen.
recensie
IT-management / ICT
23 maart 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Hack leest als een tijdschrift. Lekkere korte verhalen, met een goede storyline. Vanuit verschillende invalshoeken belicht de groep auteurs de kracht en dilemma’s rondom het werken met data.
recensie
Reclame en verkoop
21 maart 2018
Ger van den Buijs
In de introductie van Artificial Intelligence for Marketing wordt gesteld dat het boek een brug wil slaan voor AI professionals en Marketing professionals. Het biedt basiskennis van AI en machine learning aan.
recensie
Internet en social media
21 maart 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Met 25 mei, de datum waarop de sanctionering van AVG/GDPR in werking treedt, in aantocht is Je hebt wél iets te verbergen van Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis een must read.
recensie
Marketing
22 februari 2018
Ger van den Buijs
Ik zou dit boek betitelen als een boek voor de beginnende ondernemer. In 50 tips krijg je een beeld hoe je jouw positionering kunt verbeteren en waarom je een barrière voor succes bent. De tips zijn niet uniek, maar is dat erg?
recensie
Marketing
21 februari 2018
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
The future of shopping is een indrukwekkend boek. De auteurs zetten de toekomst van retail in de context van de veranderende maatschappij en technologie. Een alomvattende visie die goed is onderbouwd met data en voorbeelden. Dit boek is zeker een aanrader, ook voor mensen die al veel weten over retail.
recensie
IT-management / ICT
20 februari 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Jarno Duursma, de auteur van De digitale butler, is duidelijk een gedreven futurist, met een fascinatie voor de technische ontwikkelingen.
recensie
recensie
Marketing
9 februari 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Eén fan per dag van Jos Burgers is een enerverend boek, vol pakkende voorbeelden. De bedrijven die in het boek genoemd worden hebben geluk.
recensie
Marketing
27 december 2017
Ger van den Buijs
Brand management insights is een prachtig vormgegeven boekje. Het is gebaseerd op een promotie-onderzoek van Lenderink. De kern van het betoog is ingekaderd in de historische ontwikkeling van Brand management.
recensie
Communicatie en media
22 december 2017
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Wat een heerlijke titel. Ga lekker zelf in je kracht staan belichaamt helemaal de vermoeidheid en weerstand die ik voel als sommige businesscoaches hoor praten. ’s Ochtends 6:45, tijdens m’n ontbijt, sloeg ik het boekje open.
recensie
Communicatie en media
23 november 2017
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Ik heb Storydesign gelezen met het doel het meteen toe te passen in een praatje dat ik over een week moet houden. Maar mijn gedachten schoten ook regelmatig terug naar de presentatie die ik vorige maand op eRetail Europe heb gehouden.