OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 3 van 53 resultaten
recensie
internet en social media
4 januari 2004
Remko van der Honing
1-2 minuten leestijd
Nog maar een paar geleden kenden we het fenomeen, internetgekte. Elk bedrijf moest miljoenen investeren in internet en via beursgangen overstegen kleine bedrijfjes in de nieuwe economie de multinationals uit de oude economie. Alle ontwikkelingen uit de beginperiode van internet en de ontstane hype zijn beschreven in het boek met de toepasselijke titel 'Gekte.com'.
recensie
Financieel management
18 september 2003
Remko van der Honing
3-4 minuten leestijd
De laatste stap in de glanzende carrière van Wim Duisenberg (1935-2005) duurt tot eind 2003, president van de Europese Centrale Bank.
recensie
Organisatiekunde
3 september 2003
Remko van der Honing
Geen grenzen aan de toekomst
Er zijn geen grenzen aan de menselijke verbeeldingskracht
Er zijn geen grenzen aan ons vermogen om te veranderen
Er zijn geen grenzen aan ons vermogen om te verbeteren
Er zijn geen grenzen aan onze bereidheid om te presteren
Er zijn geen grenzen aan onze wil om te bedienen
De enige grenzen die er zijn, bepalen we zelf
Er zijn geen grenzen
recensie
Leiderschap
4 juli 2003
Remko van der Honing
2-3 minuten leestijd
'Er is geen betere leraar dan de ervaring', zo luidt een zin uit het boek 'Het innerlijk spel door tennis', maar niet zomaar een zin. Het is de essentie van dit boek over onder andere leren, coaching en concentreren.
recensie
Strategisch management
3 juni 2003
Remko van der Honing
2-3 minuten leestijd
Door de toegenomen concurrentie voor zowel producten als diensten is het tegenwoordig niet meer voldoende om een nieuw product op de markt te brengen om daarna achteroverleunend jarenlang winst te maken. Het gaat er volgens marketinggoeroe Trout niet om wat het product kan doen, maar wat u anders doet dan anderen, kortom differentiëren. In zijn boek 'Differentiëren moet je leren' geeft hij zowel een theoretische onderbouwing van de noodzaak tot differentiëren als veel voorbeelden en bruikbare tips.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
5 mei 2003
Remko van der Honing
2-3 minuten leestijd
Volgens Richard Koch moet iedereen het willen zijn: een 80/20-individu. Een mens die met zo weinig mogelijk inspanning (20%) zo veel mogelijk succes (80%) behaalt. Grote rijkdom zal deze mensen ten deel vallen. Op basis van het algemeen erkende 80/20-principe van Pareto beargumenteert de auteur dat het in de economie steeds minder gaat draaien om organisaties en steeds meer om de belangrijke, waardecreërende personen binnen die organisatie.
recensie
Verandermanagement
4 april 2003
Remko van der Honing
2-3 minuten leestijd
Dit nieuwe boek van Pierre van Amelsvoort en Makkie Metsemakers richt zich op het programmeren, regisseren en realiseren van organisatievernieuwing. Daarmee worden (wederom) nieuwe begrippen geïntroduceerd in het vakgebied van verandermanagement. Een toelichting vooraf op de gebruikte terminologie is op zijn plaats.
recensie
recensie
Persoonlijke effectiviteit
8 januari 2003
Remko van der Honing
2-4 minuten leestijd
De auteur van bekende managementboeken als 'Feilloos adviseren' en 'Rentmeesterschap' Peter Block, heeft een nieuw boek geschreven dat in het Nederlands de titel 'Het antwoord op Hoe? is Ja, Doen wat belangrijk is' draagt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 oktober 2002
Remko van der Honing
2-3 minuten leestijd
Buckingham en Clifton betogen in hun boek dat de huidige fixatie op het opsporen en verbeteren van fouten en mislukkingen achterhaald is. In plaats daarvan zou de focus verlegd moeten worden naar het opsporen, omschrijven, in praktijk brengen en verdiepen van sterke punten. Het boek 'Ontdek je sterke punten' beschrijft de achterliggende theorie en bijbehorende methoden en praktische tips.
recensie
Organisatiekunde
6 september 2002
Remko van der Honing
1-2 minuten leestijd
Verandermanagement staat al tijden in de schijnwerpers van managers, maar ook van de wetenschap. Dat blijkt uit het proefschrift (mei 2002) van Steven ten Have getiteld 'Voorbeeldig veranderen, een kwestie van organiseren'.
recensie
Strategisch management
7 augustus 2002
Remko van der Honing
2-3 minuten leestijd
De gedachte is niet nieuw: door te focussen op de kernactiviteiten kunnen organisaties meer winst behalen en sneller groeien. Chris Zook en James Allen hebben dit idee verder onderzocht (zowel in literatuur als via diverse cases) en beschreven in het boek 'Winst uit kernactiviteiten'.
recensie
Organisatiekunde
1 juli 2002
Remko van der Honing
3-4 minuten leestijd
Met hun boek 'Facility management: strategie en bedrijfsvoering van de facilitaire organisatie' hebben Maas en Pleunis een inhoudelijk goed en prettig leesbaar naslagwerk geschreven. Het boek beschrijft facility management in de volle breedte, waardoor de diepgang slechts beperkt aan bod komt.