OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 3065876

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    5 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    3 augustus 2009
    Bernard Nieuwendijk
    2-3 minuten leestijd
    Volgens onderzoekers van Millward Brown is het merk Google tegenwoordig 76 miljard euro waard. Het bedrijf is daardoor onder marketeers een veelbesproken onderwerp. Tijdschrift voor Marketing noemt Google als de belangrijkste marketingheld voor de komende 10 jaar. Google is een imponerende business. Het bedrijf wist de karakteristieken van internet en haar gebruikers het beste te benutten. Volgens Jarvis, auteur van 'WZGD?' heeft het hierdoor een compleet nieuw businessmodel en zelfs een compleet nieuwe economie veroorzaakt. Om u te helpen de toekomst van uw sector te begrijpen stelt Jarvis de volgende vraag: Wat zou Google doen? Hij geeft vervolgens antwoorden die zijn toegespitst op verschillende situaties.
    recensie
    Marketing
    31 juli 2009
    Bernard Nieuwendijk
    'Gehaktballen met slagroom' is de vertaling van een van de laatste boeken van Seth Godin, 'Meatball Sundae'. Godin is een veelgelezen auteur en veelgevraagd spreker over social media en is onder andere bekend van de boeken 'The Dip' en 'The Purple Cow'. Deze recensie gaat over het boek waarin hij beschrijft 'hoe nieuwe marketing jouw business verandert', althans dat is de ondertitel. Een inspirerend, lekker weglezend boek, maar ik heb mijn reserves bij de ondertitel.
    recensie
    Marketing
    25 mei 2009
    Bernard Nieuwendijk
    3-4 minuten leestijd
    'A social trend in which people use technologies to get the things they need from each other, rather than from traditional institutes like companies.' Dit is wat 'the Groundswell' is volgens Charlene Li en Josh Bernoff. Deze auteurs, twee onderzoekers van Forrester, beschrijven op de achterflap verder nog dat 'Groundswell' is gebaseerd op harde consumentendata en ervaringen opgedaan bij verschillende bedrijven. Bijna dreigend voegen ze daaraan toe: een trend die niet te ontkennen is, lees dit boek, leer hoe op de golf mee te varen, er is geen weg terug. Dat er een onomkeerbare, niet te ontkennen golf plaatsvindt, is evident maar of dit boek het juiste materiaal is voor u om deze golf te leren beheersen? Ik vind van wel.
    recensie
    Internet en social media
    17 november 2008
    Bernard Nieuwendijk
    'The Big Switch'. Een recensie over de, door mij langverwachte, opvolger van 'Does IT Matter'. Dat boek en met name het artikel wat daaraan ten grondslag lag, heeft destijds heel wat commotie veroorzaakt. De vraag is of het Nicholas Carr weer gelukt is een werk af te leveren dat je echt aan het denken zet en dat fantastisch voer is voor stevige discussies over zijn (on)gelijk.
    recensie
    Marketing
    3 december 2007
    Bernard Nieuwendijk
    4-6 minuten leestijd
    Larry Weber, oprichter van de W2 group en voorzitter van de Massachusetts Innovation and Technology Exchange, wil met zijn boek 'Marketing to the social web' een gids neerzetten voor de marketeer die zich begeeft in de woelige wereld van internet. Meer specifiek: de ontwikkeling van the social web. Volgens Weber ontkomt geen enkele marketeer aan deze woelige wereld, dus is het niet alleen van belang om inzicht te hebben in de belangrijkste ontwikkelingen maar moet een marketeer ook weten hoe hij of zij hier gebruik van kan maken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden