OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
4 resultaten
recensie
Verandermanagement
25 januari 2011
Marco van Marle
2-3 minuten leestijd
Na het lezen van 'Leiderschap bij verandering' en 'Een gevoel van urgentie!' ben ik fan geworden van John Kotter. Met hooggespannen verwachtingen begon ik dan ook aan zijn nieuwste boek, 'De kunst van overtuigen'. Het boek is geschreven in de stijl van 'Een gevoel van urgentie!' het leest makkelijk weg, is praktisch toepasbaar, een tikkeltje 'Amerikaans en gladjes' maar zoals je van iemand als Kotter mag verwachten ook goed doordacht.
recensie
Algemeen management
11 oktober 2010
Marco van Marle
2-3 minuten leestijd
Een opdrachtgever vroeg mij hem te ondersteunen bij de invoering van KPI's, kritische prestatie-indicatoren in goed Nederlands. Voor mij als jonge adviseur is het dan handig om er eens een boek bij te pakken waarin de wijsheid van een oude grijze man is opgetekend. Met die verwachting bestelde ik 'Key Performance Indicators' van David Parmenter. De reacties op de achterflap zijn veelbelovend; 'David Parmenter heeft zich bewezen als de koning van KPI's' en een 'Must read for senior management'. Dit boek zou me dus verder moeten helpen.
recensie
Verandermanagement
9 november 2009
Marco van Marle
Kent u dat vaste ritueel van goede voornemens op nieuwjaarsdag? Volgend jaar ga ik stoppen met roken, gezonder leven, meer genieten van familie en vrienden; van die prachtige voornemens die grotendeels niet gerealiseerd worden? Iets soortgelijks zag Leen Zevenbergen bij de lezers van zijn eerste boek 'En nu laat ik mijn baard staan', over creativiteit en ondernemerschap... Wel willen, maar niet doen! Het succes van het 'baardenboek', uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2007, maakte mij nieuwsgierig naar het vervolg: 't Is groen!'. Hij refereert hiermee aan de reactie die mensen soms geven als iemand staat te dromen voor een groen verkeerslicht.
recensie
Verandermanagement
7 augustus 2009
Marco van Marle
3-4 minuten leestijd
'Zie crises altijd als een potentiële kans, en niet alleen als afschuwelijke problemen die automatisch gedelegeerd moeten worden aan schadebeperkingsexperts. Een crisis kan aan jouw kant staan.' Zo vat John Kotter het begin van het hoofdstuk over het gebruiken van crises samen. Aangezien we volgens sommige economen te maken hebben met de grootste 'potentiële kans' sinds de jaren dertig, is het geen verkeerd moment het nieuwste boek van John Kotter, 'Een gevoel van urgentie!', te lezen.