OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 2 van 29 resultaten
recensie
Marketing
12 september 2008
Mariska Fennema
Edgar Keehnen is al jaren bezig met vijftigplusmarketing. Met dit nieuwe boek doet hij opnieuw een poging om de focus van de reclame-industrie op het traditionele gezin met jonge kinderen te verplaatsen naar de doelgroep vijftigplus. Bij mij is hij hier zeker in geslaagd door zijn klantinzichten en aansprekende cases.
recensie
Werk en loopbaan
3 december 2007
Mariska Fennema
3-4 minuten leestijd
Tijdens een feestje, eerder dit jaar, raakte ik in gesprek met een divisiemanager van een groot bedrijf. We kregen het over het geringe aantal vrouwen in hogere leidinggevende posities. Deze manager gaf aan dat men binnen zijn bedrijf steeds zocht naar vrouwelijke hogere leidinggevenden, maar dat die er gewoon niet waren.
recensie
Werk en loopbaan
2 november 2007
Mariska Fennema
'Vrouw met PIT' is het eerste boek van Suzanne Unck. Na een burn-out op haar 28ste besloot zij haar droom te verwezenlijken en voor zichzelf te gaan werken. Inmiddels heeft zij haar eigen praktijk waarin zij jonge hoog opgeleide vrouwen begeleiding biedt. Over de valkuilen, inzichten en inspiraties die zij tegenkwam tijdens haar zoektocht vanuit een burn-out naar een eigen bedrijf, gaat dit boek.
recensie
Marketing
6 augustus 2007
Mariska Fennema
Guerrillamarketing. Van mannen in ondergoed langs de snelweg, gele kabouters in een dorp, tot een vlaggetje met tekst in een hondendrol. Tot de verbeelding sprekende voorbeelden van 'out of the box' uitingsvormen van communicatie. Is guerillamarketing een verzamelnaam voor onconventionele technieken om de aandacht te trekken? Toeslaan en weer verdwijnen? Wat is de definitie van guerillamarketing en welke strategie zit er achter? Cor Hospes gaat in zijn boek 'Guerilla marketing' op zoek naar de antwoorden op deze en andere vragen.
recensie
Internet en social media
14 juni 2007
Mariska Fennema
Hoe werken zoekmachines? Welke zijn de grootste? Hoe zit het met de navigatie van uw website? Hoe optimaliseert u uw teksten op de site? Hoe kiest u de beste zoekwoorden zodat u de relevantie van uw site verhoogt in de zoekmachines? Hoe zit het met uw zoekvolume en met het zoekvolume van uw concurrenten? Wat levert een online advertentiecampagne u eigenlijk op? Dit is slechts een kleine greep uit de onderwerpen die in het 'Handboek Zoekmachinemarketing' van Keesjan Deelstra aan de orde komen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 december 2006
Mariska Fennema
3-4 minuten leestijd
In onze huidige maatschappij zijn er veel mogelijkheden voor mensen om zich te ontplooien. Hoe komt het dan toch dat veel mensen het gevoel krijgen dat zij niet datgene doen wat zij eigenlijk zouden willen doen? Volgens Berthold Gunster komt dit voort uit een Ja-maar levenshouding: er is altijd wel een argument te bedenken waarom iets niet kan. De auteur is afgestudeerd aan de Akademie voor Expressie en grondlegger van de Ja-maar filosofie. Gunster is trainer en coach, en verzorgt trainingen en workshops bij bedrijven en instellingen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
20 oktober 2006
Mariska Fennema
Achter de intrigerende titel 'Samoerai communicatie' gaat een dun boekje schuil waarin oosterse gevechtsprincipes toegepast worden op westerse communicatie. Lars Faber en Ton van Halderen hebben een boek geschreven dat erg gemakkelijk leest, bijzonder compact is, en tegelijkertijd een rijk scala aan wijsheden bevat.
recensie
Marketing
23 januari 2006
Mariska Fennema
Welke invloed heeft de exponentiële groei van de informatie- en communicatietechnologie op de ontwikkeling van merken? Erwin van Lun geeft in dit boek zijn visie op deze ontwikkeling en kijkt daarbij vooruit tot het jaar 2015 door de kennis en ervaring die hij heeft op het gebied van kunstmatige intelligentie, ICT en marketing te integreren. De auteur is strategisch merkadviseur en afgestudeerd in kunstmatige intelligentie aan de TU te Delft en Master of Brand Management aan de Erasmus Universiteit.
recensie
Marketing
14 november 2005
Mariska Fennema
Professionals in marketing en communicatie kunnen zich bij de term 'brand experiences' meestal wel snel iets voorstellen, maar het begrip blijkt in de praktijk niet zo vlot uit te leggen volgens de auteurs. Voor hen een goede aanleiding om door het schrijven van dit compacte boekje lezers wegwijs te maken in dit onderwerp, dat binnen de marketing steeds meer in opkomst is. De auteurs zijn werkzaam bij Lost Boys en houden zich in de dagelijkse praktijk vooral bezig met het ontwikkelen van interactieve communicatieconcepten.