OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 95427

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 3 van 85 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    12 februari 2010
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. Het woord virtueel lijkt ook een heel andere betekenis te krijgen. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker, als ze niets doen. 
    recensie
    Organisatiekunde
    12 februari 2010
    Perry Oostrum
    2-3 minuten leestijd
    LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. Het woord virtueel lijkt ook een heel andere betekenis te krijgen. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker, als ze niets doen. Binnen organisaties moet dan ook een omslag plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden. Menno Lanting, auteur van 'Connect!', is verbonden aan De Baak Managementcentrum VNO-NCW en is gespecialiseerd in het gebruik van sociale media door organisaties. Met dit boek maakt hij inzichtelijk welke stappen nodig zijn om de omslag te kunnen maken. 'Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf.'
    recensie
    Internet en social media
    9 februari 2010
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Twitter is een fenomeen dat stormenderhand de wereld verovert. Niet verwonderlijk, want Twitter biedt de gebruiker enorme kansen en mogelijkheden, aldus de introductie van 'Twitteren met resultaat'. Lees mee met andermans conversaties of leer wat anderen denken, zonder opgemerkt te worden. Creëer zelf een 'buzz' rond een merk, product, website of blog. 'Nooit eerder kreeg je zo'n krachtig instrument in handen om te luisteren naar of in te spelen op de wensen en meningen van jouw doelgroep.'
    recensie
    Economie
    8 februari 2010
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die nog nooit gehoord hebben van Willem Middelkoop. Op de toppen van de crisis, althans wat media-aandacht betreft, was hij niet van de televisie weg te branden en schoof hij met grote regelmaat aan bij Pauw & Witteman en De wereld draait door. Zijn boek 'Overleef de kredietcrisis' is het vervolg op 'Als de dollar valt' uit 2007, waarin hij schreef dat het niet zozeer de vraag was óf, maar wanneer het financiële systeem in zou storten.
    recensie
    Internet en social media
    22 januari 2010
    Perry Oostrum
    Social media zijn gemeengoed geworden en dit is voor veel organisaties aanleiding om te kijken welke van deze media ingezet kunnen worden ten behoeve van interne communicatie. Het aantal communicatiemogelijkheden is toegenomen, nieuwe generaties betreden de werkvloer en er ontstaan heel nieuwe vormen van communiceren. Iedereen is een zender van informatie en het sociale netwerk wordt het belangrijkste platform van informatie-uitwisseling.
    recensie
    Economie
    6 januari 2010
    Perry Oostrum
    4-5 minuten leestijd
    Voor Het Financieele Dagblad schreven Vasco van der Boom en Gerben van der Marel ongeveer honderd artikelen over 'de grootste Nederlandse fraudezaak ooit'. 'De vastgoedfraude' is, aldus de auteurs, het eerste boek over de verborgen kant van de vastgoedwereld.
    recensie
    Psychologie
    9 december 2009
    Perry Oostrum
    In 1989 ontdekte Marinus Knoope de creatiespiraal, een praktische en herkenbare beschrijving van de natuurlijke weg waarlangs de mens zijn eigen wensen realiseert. In de jaren daarna is hij op zoek gegaan naar een manier om van een negatieve in een positieve spiraal te geraken. Inmiddels heeft hij ontdekt dat zogenaamd negatieve emoties in feite gezonde prikkels zijn die, als je ze toelaat en ermee speelt, juist de kracht blijken te bevatten die je op dat moment nodig hebt. In 'De ontknooping' beschrijft hij het Creatie Emotie Navigatie Systeem, waarmee je sturing geeft aan de vele ogenschijnlijk onoplosbare tegenstellingen die ons leven rijk is.
    recensie
    Psychologie
    9 december 2009
    Perry Oostrum
    In 1989 ontdekte Marinus Knoope de creatiespiraal, een praktische en herkenbare beschrijving van de natuurlijke weg waarlangs de mens zijn eigen wensen realiseert. In de jaren daarna is hij op zoek gegaan naar een manier om van een negatieve in een positieve spiraal te geraken. Inmiddels heeft hij ontdekt dat zogenaamd negatieve emoties in feite gezonde prikkels zijn die, als je ze toelaat en ermee speelt, juist de kracht blijken te bevatten die je op dat moment nodig hebt. In 'De ontknooping' beschrijft hij het Creatie Emotie Navigatie Systeem, waarmee je sturing geeft aan de vele ogenschijnlijk onoplosbare tegenstellingen die ons leven rijk is.
    recensie
    Economie
    7 december 2009
    Perry Oostrum
    Triodos Bank neemt een bijzondere plaats in in het Nederlandse bankenlandschap. In 'Het nieuwe bankieren' heeft freelance journalist Tobias Reijngoud in heldere en prettig leesbare taal 'de duurzame oplossingen' van topman Peter Blom voor de huidige financiële crisis opgetekend. De basis voor het boek zijn interviews die in de zomer en het najaar van 2009 plaatsvonden.
    recensie
    Financieel management
    7 december 2009
    Perry Oostrum
    Triodos Bank neemt een bijzondere plaats in in het Nederlandse bankenlandschap. In 'Het nieuwe bankieren' heeft freelance journalist Tobias Reijngoud in heldere en prettig leesbare taal 'de duurzame oplossingen' van topman Peter Blom voor de huidige financiële crisis opgetekend. De basis voor het boek zijn interviews die in de zomer en het najaar van 2009 plaatsvonden.
    recensie
    IT-management / ICT
    3 december 2009
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Tien jaar is in de wereld van internet en communities een eeuwigheid, een eeuwigheid waarin de wereld volledig veranderen kan. Werd een decennium geleden op internet nog de dienst uitgemaakt door klassieke mediapartijen - voor zover dat ook maar iets voorstelde - nu bepalen nieuwe spelers het beeld. 
    recensie
    Internet en social media
    30 november 2009
    Perry Oostrum
    Het hebben van een netwerk - in wat voor tijden dan ook - heeft nog nooit iemand gehinderd. En de technische middelen via internet hebben het ons alleen maar makkelijker gemaakt. Althans, zo leek het. Tot we door de bomen het bos niet meer zagen en de Plaxo's, Facebooks en LinkedIns uit de grond spoten. Voor veel serieuze gebruikers van sociale netwerken is laatstgenoemde, LinkedIn, nog altijd het meest gebruikte. Ikzelf ben toch echt al een tijdje actief op LinkedIn, maar heb mijzelf nimmer de tijd gegund alle mogelijkheden eens goed te ontdekken. Jan Vermeiren helpt hierbij, met zijn uiterst praktische boek 'Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken'.
    recensie
    Verandermanagement
    11 november 2009
    Perry Oostrum
    Een briljante titel, ' Veranderjazz', want hoe kun je veranderprocessen beter karakteriseren dan als een creatief proces, dat veel improvisatie vraagt van alle betrokkenen? Moeiteloos veranderen willen we allemaal wel. Dat zou veel tijd, energie en geld schelen. Maar de werkelijkheid van het organiseren en veranderen is anders, in een wereld waar stilstand achteruitgang is en waar de omgeving van organisaties dusdanig dynamisch is geworden dat veranderen geen keuze meer is, maar de enige kans op overleven. En veranderen is niet het enige dat een dergelijke omgeving vraagt, weten Mol, Pronk en Kooistra. Organisaties moeten zich ontwikkelen en dat gaat verder dan veranderen. 'Ontwikkelen gaat over ont-wikkelen: groeien vanuit een kern die al aanwezig is.' Een fraai en veelzeggend beeld…
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 november 2009
    Perry Oostrum
    Of het nu in vergaderingen is, in de koffiecorner of vanaf een podium: presenteren is meer dan alleen inhoud uitspreken. Presenteren is non-verbaal en verbaal overtuigen, er voor zorgen dat de luisteraar na de presentatie anders doet of denkt dan doorvoor. Dat kan niet iedereen zomaar en toch is Ike Smitskamp, met 25 jaar ervaring als docent acteren, stem en Shakespeare, ervan overtuigd dat het wel is te leren. In 'Woorden laten spreken' heeft zij haar ervaring bijeengebracht en biedt ze de lezer een inkijk in de fijne kneepjes van het presenteren.
    recensie
    Verandermanagement
    6 november 2009
    Perry Oostrum
    Niet iedereen heeft de gelegenheid om boekwerken als 'Plezier beleven aan taaie vraagstukken' van Hans Vermaak of 'Het veranderboek' van Steven ten Have cs tot zich te nemen. Vooral niet drukke (verander)managers, die hun handen vol hebben aan het runnen van de dagelijkse gang van zaken in hun onderneming. Voor hen biedt 'Wat hebben ze nú weer bedacht?!' van Johanna Kroon wellicht uitkomst. Dit is een handzaam boekje, dat wel het wezen van een succesvolle aanpak bondig weergeeft. Zonder dat daarvoor een grote aanslag gepleegd wordt op de toch al beperkte tijd van de man of vrouw in de praktijk.
    recensie
    Verandermanagement
    27 oktober 2009
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Er is een tijd geweest dat organisaties geen cultuur kenden. Wel hadden ze een manier van doen, gewoontes en een traditie. 'Zo gaat dat nu eenmaal hier', werd er gezegd. Dat was een gegeven, daar tornde men niet aan. Rond 1980 veranderende dat. En vandaag de dag wordt cultuur vaak aangegrepen - ge- of misbruikt - om tot verandering van organisaties te komen, terecht of onterecht. 
    recensie
    Verandermanagement
    6 augustus 2009
    Perry Oostrum
    2-3 minuten leestijd
    De titel van 'Change Management' van Jan Lubberding en Ben Lievers maakt het de lezer niet moeilijk te raden waarover het handelt. Centraal staat de praktijkgerichte behandeling van een door de auteurs ontwikkeld en in de praktijk getoetst integraal veranderingsmodel. Dit model, IOV genaamd, geeft inzicht in de samenhang van aspecten die bij veranderingen in organisaties aan de orde komen. Het helpt op praktische wijze een veranderpad te ontwerpen en met succes door te voeren. Daarmee weten de auteurs een fraaie brug te slaan tussen theorie en praktijk. Ook voor de reeds met veel ervaring gezegende manager of adviseur zal verrast worden door bruikbare inzichten uit dit werk.
    recensie
    Verandermanagement
    6 augustus 2009
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    De titel van 'Change Management' van Jan Lubberding en Ben Lievers maakt het de lezer niet moeilijk te raden waarover het handelt. Centraal staat de praktijkgerichte behandeling van een door de auteurs ontwikkeld en in de praktijk getoetst integraal veranderingsmodel. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    15 juli 2009
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Iedereen heeft wel eens het idee opnieuw te willen beginnen. Dit opnieuw beginnen kan variëren van het laten aanmeten van een nieuw kapsel tot het verbranden van alle schepen achter je en met een nieuwe naam, een ander gezicht, desnoods een ander geslacht, de wereld tegemoet treden in een alternatieve omgeving. Marli Huijer en Reinjan Mulder constateren in 'Opnieuw beginnen' dat veel mensen dromen van een nieuwe start. Eén op de vijf wil ander werk, één op de drie verlangt naar een nieuwe liefde. Waar komt deze wil om het anders te doen vandaan en waar brengt het ons?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 juli 2009
    Perry Oostrum
    2-3 minuten leestijd
    'Waarom zou een leider zich moeite getroosten om achter zijn ware waarden te komen? Wat heeft het voor zin om stil te staan bij wat jou ten diepste drijft, en je af te vragen of je als leider ook handelt naar die drijfveren en waarden?' Met deze retorische vragen trapt ondernemer en adviseur Jan Boon zijn boek 'Waarachtig leiderschap' af. Na eerste lezing van dit fraai geïllustreerde boekje blijft de lezer achter met het gevoel slechts bevestigd te worden in een reeks waarheden, alsof de investering in tijd niets nieuws heeft opgeleverd. Mijn ervaring met dit boek is dat het dan pas begint. Boon wil zijn lezers aan het werk zetten. In wezen hebben we hier te maken met een doe-boek, of liever een denk-boek.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden