OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 339 van 12.055 resultaten
recensie
Non-profit
2 april 2015
Peter de Roode
De motivatie van de Pieter Mostert om Geen vraag? Geen les! te schrijven wordt direct in het voorwoord toegelicht. Mostert heeft lesgeven altijd onbehoorlijk gevonden. Hij vindt dat een manier van praten tegen anderen zonder dat die daarom hebben gevraagd.
recensie
Organisatiekunde
2 april 2015
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
In de complexe en dynamische wereld om ons heen is een nieuw type organisatie ontstaan dat qua schaal en waarde groeit met een niet eerder vertoonde snelheid. De levensduur van traditionele organisaties neemt al jaren sterk af. Dat staat te lezen in ‘Exponentiële organisaties’ van Salim Ismail, Yuri van Geest en Michael Malone.
recensie
Psychologie
2 april 2015
Veronique Kilian
2-3 minuten leestijd
‘Helpen bij partnerrelatieproblemen’ van Alfons Vansteenwegen is een echt studieboek. Het boek is doorspekt met vaktaal als ‘cognitief herstructureren’ en is letterlijk Voer voor psychologen. Het is geen boek om lekker mee op de bank te gaan zitten.
recensie
2 april 2015
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Toen Pieter Steinz vorig jaar Made in Europe – De kunst die ons continent bindt publiceerde, had hij waarschijnlijk zelf nog geen idee wat een doorslaand succes dit boek zou worden.
recensie
Verandermanagement
1 april 2015
Jeroen Medema
Eens in de zoveel tijd kom je een onderwerp tegen waar je meteen door bent gegrepen. Een waar je absoluut meer van wilt weten en het liefst zo snel mogelijk. En zo veel mogelijk. Dit is voor mij serious gaming. Gegrepen door het onderwerp ben ik gelijk gaan zoeken naar manieren om zo snel mogelijk meer te weten te komen. Al snel kwam ik bij het boek ‘Serious Gaming – leren door te ervaren’. Een paar luttele uren na ontvangst is het boek uit en maak ik de stand op.
recensie
1 april 2015
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
Wat is dat eigenlijk, ‘volwassen worden’? Filosofe Neiman besteedt er een boek aan en laat zien dat de veelvuldig gehanteerde opvatting ‘afstand doen van je verwachtingen en dromen’ niet langer voldoet. Zij zet zich af tegen het beeld van de media dat volwassenwording schetst als een ‘onontkoombare aftakeling’. Een fraai boek met enorme diepgang.
recensie
Algemeen management
1 april 2015
Peter Streefkerk
Lifehacking klinkt op het eerste gezicht erg spannend. Door de regelmatig terugkerende aanvallen van hackers op internetsites heeft het begrip wellicht een negatieve lading gekregen. Alsof er bij lifehacking ingebroken wordt in je leven, maar dat is het niet.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
1 april 2015
Peter Streefkerk
Je kent dat wel als inkoper bij zowel interne als externe onderhandelingen. Alles goed voorbereid en dan gebeurt er net iets dat je niet van tevoren bedacht hebt. Weg ideale plan, weg goede voorbereiding, weg beoogd resultaat? Je zou het zo denken, maar niet als je het boek ‘Onderhandelen als het heet wordt’ van George van Houtem hebt gelezen.
recensie
Psychologie
1 april 2015
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘Het boek van vergeving’ van Desmond en Mpho Tutu is nu niet het eerste boek wat je pakt als managementboek. Het is dan ook niet als dusdanig geschreven. Maar toch trok het mijn aandacht en werd ik gegrepen door het ogenschijnlijk simpele woord ‘vergeving’.
recensie
Algemeen management
31 maart 2015
Justin van Lopik
7-10 minuten leestijd
Managers van publieke organisaties kunnen in de beeldvorming op weinig sympathie rekenen. Het beeld is dat er teveel van zijn, dat ze vervreemd zijn van de werkvloer en de verkeerde dingen doen. De ‘managerscultuur’, is daarom als ‘het zand in de machine van Nederland’.
recensie
Psychologie
31 maart 2015
Veronique Kilian
1-2 minuten leestijd
Else-Marie van den Erenbeemt beschrijft in ‘De liefdesladder’ hoe loyaliteit in familieverbanden een allesdoordringende werking heeft op je relatie. Ze doet dit aan de hand van de theorie van de Hongaarse psychiater Nagy. Nagy is de grondlegger van de contextuele therapie: iedere relatie wordt bezien in een grotere context. Deze context schetst ze door bij ieder stukje theorie enkele korte schetsen te geven van familiecasussen.
recensie
Marketing
31 maart 2015
Jeanine Dijkhuis
Een praktisch boek over het zelf opzetten van een crowdfunding-campagne. Een compleet en actueel overzicht van vormen, definities, infrastructuur, rollen binnen het campagneteam, regelgeving en afhankelijkheden. Inclusief een vergelijking tussen soorten platformen. Dat is wat ‘Crowdfunding, de hype voorbij’ van Martijn Arets, Ronald Kleverlaan, Marije Lutgendorff en Koen van Vliet te bieden heeft.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
31 maart 2015
Brigitte Koehler
2-3 minuten leestijd
Vind jij het geven van een presentatie ook zo spannend? Volgens Dan Roam hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn. Dus als je op zoek bent naar handvatten om betere presentaties te maken dan is het nieuwste boek van Dan Roam: ‘Visueel presenteren, het ontwerpen van presentaties die overtuigen’ echt een boek voor jou.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
31 maart 2015
Brigitte Koehler
Vind jij het geven van een presentatie ook zo spannend? Volgens Dan Roam hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn. Dus als je op zoek bent naar handvatten om betere presentaties te maken dan is het nieuwste boek van Dan Roam: ‘Visueel presenteren, het ontwerpen van presentaties die overtuigen’ echt een boek voor jou.
recensie
Psychologie
31 maart 2015
Veerle Blajic-Kik
3-4 minuten leestijd
‘Rebecca Gladding en Jeffrey M. Schwartz beweren het tegendeel van Dick Swaab.’ Zo wordt het boek middels de achterkant aangeprezen. Maar is dit wel zo? Waar Swaab een technische verhandeling houdt over de werking van de hersenen in ‘Wij zijn ons brein’, is ‘Je bent NIET je brein’ vooral een zelfhulpboek over hoe je met die hersenen moet omgaan voor een succesvol leven.
recensie
Reclame en verkoop
30 maart 2015
Erik Padje
‘Creëer een band met je klant’ is een boek geschreven voor de professional die zichzelf serieus neemt. Het boek is opgebouwd uit een groot aantal kleine hoofdstukken. Dit maakt het mogelijk het boek ter hand te nemen wanneer je niet zoveel tijd over hebt. In dit boek wordt u vooral gewezen op uw gedrag en taalgebruik dat u (ongemerkt) bij de klant laat zien en horen.
recensie
Organisatiekunde
26 maart 2015
Dick Bos
‘Het regiebureau’ van Léon-Paul de Rouw en Chris Verhoef is een bijzonder boek. Het lezen van alleen het laatste hoofdstuk is, voor een gemiddelde lezer, voldoende om het geheel te begrijpen. Ik vraag mij na het lezen van het boek nog steeds af waarom er zo veel woorden zijn gebruikt voor een in principe zo’n eenvoudig onderwerp. Maar oordeelt u zelf!
recensie
Persoonlijke effectiviteit
26 maart 2015
Janneke Hazeleger
Begin november ben ik, net afgestudeerd, aan de slag gegaan bij Adviestalent. Het werkende leven is toen begonnen. Ineens moesten al mijn sociale en sportieve activiteiten naast een 40-urige werkweek gepland worden. Ook binnen mijn werk zelf lopen verschillende projecten naast elkaar en daarom is het handig om goed te kunnen plannen en effectief te werken. Om deze nieuwe stormbaan goed te kunnen belopen leek ‘Het handboek voor de spitsuurvrouw’ mij een goede handreiking voor wat tips en trucs.
recensie
Economie
26 maart 2015
Milou Engelaer
2-3 minuten leestijd
De afgelopen twee jaar heb ik met enige regelmaat the Banking Blog van Joris Luyendijk gelezen. Een bezigheid die zo een aantal uur kon opslokken. Hoewel ik de verschillende stukken in willekeurige volgorde las, vond ik het intrigerende materie. Toen ik zag dat Joris Luyendijk zijn interviews zou bundelen tot een boek, wist ik direct dat ik het wilde lezen.
recensie
Verandermanagement
25 maart 2015
Amalia Deekman
3-4 minuten leestijd
‘De Veranderversneller’ biedt de organisatieprofessional een nieuw instrument om met het werkwoord ‘veranderen’ aan de slag te gaan, passend bij elke echt gewenste verandering. Op gestructureerde, rationeel-logische wijze neemt Kilian Bennebroek Gravenhorst de lezer mee op reis via vakmatig redeneren met vijf verandervragen naar het gewenste resultaat.