OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 361 van 12.053 resultaten
recensie
Reclame en verkoop
27 maart 2014
Eric van Arendonk
‘Strategische antwoorden voor marketeers en managers’ luidt de ondertitel van het jongste boek van deze door mij gerespecteerde Vlaamse auteur. Zijn eerdere werken, waaronder het boek; ‘Het merk mens, consumenten grijpen de macht’ heb ik destijds met plezier gelezen en hebben me geïnspireerd. Dit nieuwe boek heeft in ieder geval een uitdagende titel.
recensie
Algemeen management
27 maart 2014
Peter Streefkerk
Onderhandelen is een sport volgens veel inkopers. Met winnaars én verliezers en soms winnaars óf verliezers. Verliezen is geen kunst. Winnen lukt je alleen als je het onderhandelingsspel goed beheerst. De regels van het spel liggen echter nergens vast. Spelbederf komt bij onderhandelingen regelmatig voor. Hoe je daar mee om kunt gaan, valt te lezen in het boek ‘De dirty tricks van het onderhandelen’ van George van Houtem.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Peter Streefkerk
2-3 minuten leestijd
‘Begin met het waarom’ gaat over ondernemen en de vraag waarom sommige bedrijven succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn dan andere bedrijven. Wat hebben mensen als Steve Jobs, Martin Luther King en Nelson Mandela gemeen vraagt Simon Sinek aan het begin van het boek. Ze wisten heel goed waarom ze deden wat ze deden en vorm(d)en daarmee een voortdurende inspiratiebron voor mensen in hun directe en indirecte omgeving. Net als voor mensen geldt dit principe ook voor bedrijven en organisaties.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
In dit boek laat Hans van der Loo haarfijn zien wat u kunt doen om energielekken te dichten, bestaande energie beter te benutten en nieuwe energie te creëren. Zodat u weer presteert omdat u er zin in heeft! Drie lezers beoordelen het boek.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 maart 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Uitblinken! gaat over hoe stilte kan versnellen en hoe volharding op tijd weer moet ontspannen. Het geeft u inzicht in hoe beweging u in uw eigen kracht zet. Direct toepasbare tips zetten u aan tot actie. Drie lezers beoordelen het boek.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Tegennatuurlijke aspecten als individualisme, materialisme, overconsumptie en ongebreidelde groei zorgen voor veel ontwrichting in de wereld.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Nico Jong
Tegennatuurlijke aspecten als individualisme, materialisme, overconsumptie en ongebreidelde groei zorgen voor veel ontwrichting in de wereld.
recensie
Internet en social media
27 maart 2014
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
We willen transparantie van informatie op Internet. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkelingen met ‘Open Overheid’. Hoe ver willen we echter gaan in openheid en waar ligt de grens met privacy? Dit zijn vragen die Dave Eggers stelt in ‘De Cirkel’. Niet direct, maar door het verhaal te vertellen van de jonge en naïeve Mae, die gaat werken bij het bedrijf ‘De Cirkel’.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 maart 2014
Astrid van Herk
‘Onderhandelen met Jezelf’ gaat over zelfverwezenlijking, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. De auteur, Erica Ariel Fox, heeft haar persoonlijke en professionele ervaring ingezet om duidelijk te maken waarom we in bepaalde situaties steeds op dezelfde manier reageren en waarom die manier van reageren niet altijd even effectief is. Verderop in het boek geeft zij de lezer handvatten om deze situaties te herkennen en om je reactie hierop te veranderen.
recensie
Personeelsmanagement
24 maart 2014
Peter Streefkerk
Het inhuren van flexibele arbeid is een vak en ieder vak verdient zijn eigen standaardwerk. Een boek dat een compleet en evenwichtig beeld schetst van het betreffende onderwerp en waarmee ieder bedrijf of organisatie direct aan de slag kan. Met het boek ‘Professioneel inhuren van flexibele arbeid’ vullen de drie auteurs (Boodie, De Laat en Oldenburg) deze leemte in en heeft ook dit onderwerp eindelijk zijn eigen bijbel.
recensie
Strategisch management
24 maart 2014
Martin van Staveren
Het is een titel die gemengde gevoelens kan opleveren. En dat is precies wat de bedoeling is van de auteur van ‘Ga vreemd!’ De kern van dit boek over slim innoveren is om gebruik te maken van wat al gedaan wordt in andere branches. Door dergelijke bedrijfsprocessen, verdienmodellen of klantbenaderingen te combineren met wat gangbaar is in de eigen branche kunnen verrassende innovaties ontstaan.
recensie
Verandermanagement
21 maart 2014
Jan Hoogstra
2-3 minuten leestijd
In deze roerige economische tijden is verandering aan de orde van de dag. Zijn het geen reorganisaties dan moeten medewerkers wel marktgerichter worden. Het boek ‘Praktijkboek Veranderdiagnose’ onder redactie van Rob van Es bevat een aantal praktijkvoorbeelden rondom verandering en het daarbij toepassen van het model veranderdiagnose. Interessante casussen waarbij echter de basis (het model) ontbreekt.
recensie
Strategisch management
21 maart 2014
José Otte
‘The essence of scenarios’ van Angela Wilkinson en Roland Kupers is een casestudie naar scenarioplanning bij Shell. Aan de hand van interviews met de belangrijkste betrokkenen onthullen de auteurs de principes die Shell hanteert. Ook laten ze zien waarom scenarioplanning zo invloedrijk is geweest in die organisatie.
recensie
Communicatie en media
20 maart 2014
Louis Thörig
4-6 minuten leestijd
Public affairs heeft alles te maken met communicatie. Het is een discipline binnen het communicatievak dat nu een aantal decennia bestaat en nog steeds in ontwikkeling is.
recensie
Psychologie
20 maart 2014
Peter de Roode
‘David & Goliath’ gaat over de wijze waarop we misleid worden over de aard van voordelen. Net zoals we dachten dat Goliath in het voordeel zou zijn tegen David, blijkt het dat we over veel zaken een ongenuanceerde opvatting hebben. Gladwell beschrijft die zaken en maakt inzichtelijk welke aannames mensen hierbij maken. Een goed boek voor iedereen die geïnteresseerd is in de psychologie van het menselijk gedrag.
recensie
Reclame en verkoop
20 maart 2014
Emma van Opstal
2-3 minuten leestijd
‘Offertes schrijven in 90 minuten’ is de tweede contributie van Marc Draijer in de serie ‘in 90 minuten’. Een toegankelijk, vlot geschreven boek dat ons terugbrengt naar de basis. Wat is eigenlijk het doel van een offerte, en waar moet je rekening mee houden als je er een opstelt?
recensie
Psychologie
20 maart 2014
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
‘David en Goliath’ gaat over de wijze waarop we misleid worden over de aard van voordelen. Net zoals we dachten dat Goliath in het voordeel zou zijn tegen David, blijkt het dat we over veel zaken een ongenuanceerde opvatting hebben. Gladwell beschrijft die zaken en maakt inzichtelijk welke aannames mensen hierbij maken. Een goed boek voor iedereen die geïnteresseerd is in de psychologie van het menselijk gedrag.
recensie
Psychologie
20 maart 2014
Marloes Hoekman
Economie gaat over keuzes maken. Dat was één van de eerste onderwerpen die ik me kan herinneren van mijn economielessen op de middelbare school. Iedereen moet kiezen omdat hij of zij beperkte middelen heeft en dus om moet gaan met schaarste. Mullainathan & Shafir doen hier in hun boek ‘Schaarste’ nog een schepje bovenop.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
20 maart 2014
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
Onderhandelen is lastig. Dat ervaart elke onderhandelaar, telkens opnieuw. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat het verloop en de uitkomst van een onderhandeling zelden of nooit valt te voorspellen. Dat is dan ook meteen het geheim van toponderhandelaars. Zij weten dat de diverse factoren van een onderhandeling voortdurend veranderen.
recensie
Internet en social media
20 maart 2014
Alexander Knijff
Sociale media hebben een revolutie veroorzaakt in ons gedrag. Uitwisseling van informatie gaat veel sneller dan voorheen en loopt over heel andere schijven. Klanten krijgen door sociale media steeds meer macht. Het is van groot belang dat organisaties daarop inspelen. Het boek ‘Sociale media strategie in 60 minuten’ van Jarno Duursma geeft daartoe een aanzet. Het boek is concreet genoeg om de inhoud in praktijk te kunnen brengen.