OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 364 van 12.053 resultaten
recensie
Strategisch management
20 februari 2014
Hans Arnouts
In 'Klantgestuurde businessmodellen' zetten de auteurs Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers hun kijk op businessmodellen uiteen. Een snel en makkelijk lezend boek met een handzaam en goed georganiseerd overzicht van actuele en klassieke modellen en theorieën. Dat maakt het tot een handig naslagwerk en handzaam boek voor de (lijn)manager die structuren en modellen zoekt om nieuwe plannen en ideeën in zijn organisatie te ontwikkelen. Wat tegenvalt, is de uitwerking van het aspect klantgestuurd. Een gemiste kans om de invloed van de klant op business modellering echt invulling te geven.
recensie
Marketing
20 februari 2014
Johan Bel RM
Wat een heerlijk boek is dit, het leest als een jongensboek. ‘Vlinder in de boksring’ komt van de hand van Erwin Wijman, José Evers en Piet Hein Smit. Het gaat over challengers in de markt, over bedrijven die de regels van het spel weten te veranderen. Echte rebellen dus. Stiekem hoop je dat dat jezelf nog eens overkomt, maar in je hart weet je dat daar heel veel lef, creativiteit of soms heel diepe zakken voor nodig zijn.
recensie
Marketing
20 februari 2014
Johan Bel RM
Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
recensie
Marketing
20 februari 2014
Johan Bel RM
1-2 minuten leestijd
Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
recensie
Strategisch management
19 februari 2014
Max Kohnstamm
De auteurs van 'Klantgestuurde businessmodellen', Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers, kwamen tijdens het schrijven van hun boek tot hun verbazing tot de conclusie dat er veel verwarring bestaat over de vraag wat er onder 'businessmodellen' moet worden verstaan. Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers slagen er dit boek uitstekend in orde in deze chaos te scheppen door met een complete definitie van businessmodellen te komen.
recensie
Marketing
19 februari 2014
Max Kohnstamm
‘Marketing to the Social Web’ Weber is complex om te lezen. Toch kan ik het van harte aanbevelen voor eenieder die iets met nieuwe media (en wie heeft dat niet in deze dagen) te maken heeft.In eerste instantie lijkt het boek wat minder praktisch omdat de voorbeelden met name theoretisch zijn. Gelukkig haalt ook Weber bijzonder veel voorbeelden uit de kast om het boek toegankelijk te maken.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 februari 2014
Marieke Kruitwagen
Stel je eens voor dat je 's ochtends wakker wordt en echt voelt dat je de moeite waard bent, gewoon omdat je goed genoeg bent zoals je nu bent. Een voorbeeld van bezield leven waarin je laat gaan wie je denkt te moeten zijn. In 'De moed van imperfectie' neemt Brené Brown je mee op een inspirerende en levenslange reis om te ontdekken dat moed, compassie en verbondenheid de ingrediënten zijn om een bezield leven te leiden.
recensie
Marketing
19 februari 2014
Peter de Roode
Hoogleraar Jonah Berger geeft in 'Buzz' zes principes die je kunt inzetten om je product beter te verkopen. Hij beschrijft dat op een enthousiaste en soms ook humoristische wijze. De kunst van het spel is dat mensen uiteindelijk mond-tot-mond-reclame (viral marketing) voor je gaan maken. Een zeer nuttig boekje dat voor iedereen waardevolle tips bevat.
recensie
Organisatiekunde
19 februari 2014
Marianne Eussen
Hoe integer gedraagt u zich eigenlijk? En uw collega's? Deze vraag krijgen bestuurders steeds vaker voorgelegd. Het mooi ingebonden boek 'Zo doen we dat hier' van Niels-Ingvar Boer en Albert Jan Stam geeft inzicht in de praktijk van alledag. Bovendien benoemen ze 7 krachten die bepalend zijn voor de mate van integriteit. Morele besluitvorming zou naar mijn mening bij iedere bestuurder én toezichthouder hoog op de agenda moeten staan. Dit boek stelt u in staat te reflecteren op dit thema en hierover in uw organisatie te discussiëren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 februari 2014
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Deze zomer las ik Verkocht! Van Daniël Pink. Deze auteur heeft al eerder laten zien dat hij geweldige boeken schrijft, en ook dit nieuwe exemplaar kan direct in de rij ‘must haves’ voor iedere ondernemer of salesprofessional die zichzelf serieus neemt.
recensie
Leiderschap
19 februari 2014
Nico Jong
Duits onderzoek laat zien dat in Europese organisaties 40 tot 60% van de menselijke energie weg lekt. In Nederland gaat gemiddeld 51% van de energie in organisaties verloren. Al dit energieverlies heeft destructieve gevolgen voor de prestaties van organisaties. Het is dus hoognodig om mensen, teams en organisaties een energiestoot te geven. Daar gaat het nieuwe boek van Hans van der Loo, 'Energy Boost', over.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 februari 2014
Daniëlle de Jonge
Veerkracht. Ik vind het zo’n mooi woord! En een schitterende eigenschap om te hebben. In mijn beleving niet alleen voor de doelgroep van ‘Generatie V’ van Yolanda Buchel en Sandra van der Maarel: de veertigers en vijftigers onder ons.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 februari 2014
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Bekijk het maar. Laat het los. Het doet er niet toe. Kortom: Fuck it! Wat heerlijk om dat zo nu en dan te zeggen. Tegen dingen waar u geen zin in heeft, die helemaal niet zo belangrijk zijn of omdat u nu eenmaal andere prioriteiten wilt stellen.
recensie
Coaching en trainen
18 februari 2014
Dick Bos
‘Progressie door zelfcoaching’ van Gwenda Schlundt Bodien. Een boek met interessante experimenten, inzichten en theoretische onderbouwing, dat kan helpen om jezelf of het team waar je leiding aan geeft verder te helpen. Het is ook een boek dat vragen oproept zoals: ‘Moet je het verleden niet eerst verwerken om progressie in het heden te kunnen maken?
recensie
Strategisch management
18 februari 2014
Max Kohnstamm
'Business Model Generatie' van Alexander Osterwalder & Yves Pigneur is ruim drie jaar gelden geschreven en het is ook niet de bedoeling dit boek hier nog echt te recenseren.
recensie
Economie
18 februari 2014
Max Kohnstamm
Jurgen Spelbos heeft een thriller van formaat geschreven. ‘In het hol van de leeuw’ leest als een echte ‘page turner’. Spannend van het begin tot het eind. Vol met onverwachte wendingen en smerige intriges. En uiteraard een belangrijke rol voor dubbelspionnen en veiligheidsdiensten. Opmerkelijk aan deze thriller is dat de hoofdpersoon geen heldenrol vertolkt maar langzaam wegzakt in een poel van ellende. Dat is ongebruikelijk voor een thriller, de hoofdpersoon moet, net als James Bond en Hercule Poirot, uiteindelijk toch overwinnen?
recensie
Organisatiekunde
18 februari 2014
Martin van Staveren
In 5 stappen zelf uw organisatierisico’s managen. Dat is de ondertitel van ‘Ga niet langs af’. Het is geschreven door Robert van Asch en Maria Dorresteijn, met een voorwoord van de voorzitter van MKB-Nederland. Dit maakt gelijk de doelgroep helder en hiermee vult het boek een gat in de markt. Het boek is compact, vlotgeschreven en helder opgemaakt. Is het hiermee ook een ideale introductie op risicomanagement voor de beslissers in het MKB?
recensie
Strategisch management
14 februari 2014
Arie Buvens
Met ‘Het einde van business as usual’ wil Brian Solis duidelijk maken dat er een nieuw onbekend terrein is ontstaan voor het nieuwe zakendoen. Collectieve ervaringen van klanten laten het ware gezicht van een bedrijf zien.
recensie
Strategisch management
14 februari 2014
Arie Buvens
4-5 minuten leestijd
Met ‘Het einde van business as usual’ wil Brian Solis duidelijk maken dat er een nieuw onbekend terrein is ontstaan voor het nieuwe zakendoen. Collectieve ervaringen van klanten laten het ware gezicht van een bedrijf zien.
recensie
Internet en social media
14 februari 2014
Nienke van Oeveren
3-4 minuten leestijd
In 'Slimmer online werken in 60 minuten' beschrijft lifehackingexpert Stephan ten Kate honderden tips en tools waarmee u makkelijker en sneller kunt werken. Vier lezers geven hun mening.