OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 464 van 11.940 resultaten
    recensie
    Marketing
    23 juni 2010
    Bas van Vlierden
    4-5 minuten leestijd
    Het is het doel van elke marketingcommunicatieprofessional: een advertentie, concept, slogan, productidee of andere boodschap die echt bij consumenten blijft hangen. Chip Heath en Dan Heath (Stanford Business School) hebben het boek 'Made to Stick' geschreven om mensen te helpen hun ideeën te laten 'plakken' (sticky ideas). Op basis van onderzoek presenteren zij zes principes die een sticky idea kenmerken.
    recensie
    Economie
    23 juni 2010
    Peter van der Wel
    Adjiedj Bakas is zo langzamerhand een bekende Nederlander. Een veelgevraagd spreker op seminars, conferenties en radio en tv. Daarnaast publiceert hij regelmatig en verschenen recent verschillende boeken van zijn hand zoals 'De toekomst van de liefde' , 'De toekomst van werk' en 'Living without oil'. Ik was dan ook erg benieuwd naar zijn recente allesomvattende werk: 'World Mega trends, towards the renewal of humanity'.
    recensie
    Economie
    23 juni 2010
    Martin Groenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Een oplossing voor alles en ook nog eentje waar je moeilijk 'tegen' kunt zijn. Dat is kort gezegd de reputatie die het vrijemarktdenken heeft gekregen in onze westerse samenleving. De heilzame werking van de vrije markt als het objectieve, niet-ideologische, rationele antwoord op alle utopische maatschappijvisies die de geschiedenis heeft voortgebracht. Het vrijemarktdenken is immers geen geloof, geen doctrine, maar slechts een 'gegeven'. Door velen, en zeker niet alleen door neoliberale voorvechters ervan, wordt de 'vrije markt' gezien als een natuurwet die het functioneren van de economie, van de hele samenleving, regelt, stimuleert en corrigeert. De vrije markt is immers niet bedacht door iets of iemand, maar is er nu eenmaal. Of toch niet?
    recensie
    Marketing
    21 juni 2010
    Erik de Vries
    3-5 minuten leestijd
    Het lezen van het boek Business blunders dat aandacht besteedt aan meer dan 150 marketing missers & management bloopers is goed voor een lach en een traan. Een enkele case heeft onmiskenbaar een slapstickgehalte, maar goedbeschouwd zijn de effecten van zakelijke missers uiteraard zelden hilarisch. M&L sprak met Frans Reichardt, die het boek samen met Ed van Eunen en Thijs van Eunen schreef, over de grootste (en kleinere) business blunders.
    recensie
    Organisatiekunde
    21 juni 2010
    José Otte
    1-2 minuten leestijd
    Met 'Schitterend organiseren' komt de organisatie Pentascope met een boek over hun visie op organiseren. Het bevat interviews met een aantal bekenden uit de managementwereld en verhalen uit projecten. Leiding geven vanuit de menskant; een mooie droom maar de diepgang mist in dit boek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 juni 2010
    José Otte
    1-2 minuten leestijd
    Volgens de Amerikaanse klinisch psycholoog Marshall B. Rosenberg (1934) is de manier waarop we communiceren gewelddadiger dan we beseffen. Hij laat ons in zijn boek 'Geweldloze communicatie' zien dat het ook anders kan.
    recensie
    Mens en maatschappij
    21 juni 2010
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Waarom was Big Brother zo'n kijkcijferhit, maar ging met de opvolger De gouden kooi alleen maar bergafwaarts? Waarom blijft Madonna steeds weer succesvol terugkomen op de muziekpodia? Volgens Tom Kniesmeijer is dit te verklaren door te kijken naar de psychologische dimensie van de tijdgeest en deze te herkennen. In 'De seizoenen van de tijdgeest' wijst hij u op de ontwikkelingsgolven van de tijdgeest.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 juni 2010
    Ingeborg van der Kerk
    2-3 minuten leestijd
    We kijken veel naar anderen, maar zien we ook alles? Krijgen we alle signalen binnen die de ander bewust of onbewust aan ons afgeeft? Vaak denken we van wel, maar niets is minder waar. In 'Ik weet wat jij denkt' neemt Thorsten Havener ons mee naar een nieuwe dimensie binnen de (non)verbale communicatie. Door middel van tips en trucs over onze zintuigen laat hij zien dat we meer over elkaar te weten kunnen komen dan we nu doen.
    recensie
    IT-management / ICT
    21 juni 2010
    Peter van Veen
    3-4 minuten leestijd
    'Portretten fotograferen en retoucheren' van de bekende Amerikaanse auteur Scott Kelby is een handzaam boekje, waarbij Scott u als het ware aan de hand neemt om uw portretfotografie te verbeteren. Hij beschrijft voornamelijk Photoshop-bewerkingen, maar gelukkig gaat het boek ook voor een belangrijk deel over fotograferen, de apparatuur en techniek.
    recensie
    IT-management / ICT
    21 juni 2010
    Jaap Nijssen
    1-3 minuten leestijd
    De Canon 500D is een groot verkoopsucces. En dat is geen wonder, want het is een goed betaalbare camera met een hoge prijs-kwaliteitverhouding. De bijgeleverde handleiding is niet slecht, maar gaat niet verder dan een beperkte beschrijving van de knopjes en instellingen. Om uw camera goed te leren gebruiken en het beste eruit te halen, hebt u een aanvullend boek nodig. 'Canon 500D' van Jeroen Horlings is een prachtig vormgegeven boek, boordevol praktische uitleg en voorbeeldfoto's, en alle aspecten van uw camera en digitale fotografie komen aan bod. Kortom - een boek dat u in één koop met uw Canon 500D aanschaft.
    recensie
    Marketing
    18 juni 2010
    Eric van Arendonk
    Hoe tevreden zijn je klanten? Veel organisaties drukken dat uit op een schaal van 1 tot 10. Berry Veldhoen & Stephan van Slooten, de auteurs van 'De 9+ organisatie' hebben hier een duidelijke mening over en koppelen dit aan de kreet: 'van marketshare naar mindshare'. 9+ Organisaties zijn organisaties die op dergelijke onderzoeken een 9+ scoren.
    recensie
    Marketing
    18 juni 2010
    Eric van Arendonk
    'De conversation manager', hoe verzin je het? Wat moet deze persoon gaan managen, conversaties? Nu ik het boek gelezen heb, weet ik dat dit typische vragen zijn van een zogenaamde ouderwetse marketeer. Komen dezelfde vragen bij u op bij het lezen van de titel dan wordt het hoog tijd dat u dit boek ter hand neemt, zodat u erachter komt wat er zo ouderwets is aan deze gedachte.
    recensie
    Algemeen management
    16 juni 2010
    Peter Vermeulen
    In '10 Rituelen van slecht management' beschrijft André de Waal de tien rituelen die slechte managers gebruiken om te overleven in tijden van beperkte budgetten, oplopende verliezen of dalende omzetten. Dit doet hij door middel van duidelijk tot de verbeelding sprekende, maar voor de lezende manager vaak confronterende teksten. De voorbeelden worden voorzien van doeltreffende tekeningen van Stefan Verwey. André de Waal schrijft met '10 Rituelen van slecht management' een kroonjuweeltje in het egomanagement.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    16 juni 2010
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    U bent dag en nacht bereikbaar voor uw collega's en klanten, zelfs als u met vakantie bent. U leest dagelijks drie kranten, daarnaast volgt u nog een lijst blogs en tweet u er op los. Uw inbox geeft u nog voor minstens vier maanden werk en straks heeft u ook nog die zo vaak uitgestelde tennisafspraak. Met een beetje mazzel, als er geen file is, kunt u uw zoon vanavond sinds lange tijd zien voetballen. Dat zal hij leuk vinden. U wilt zo veel en komt altijd tijd te kort. Leo Babauta pleit voor een eenvoudiger levenswijze, niet alleen in het boek 'Focus!' maar ook op zijn weblog zenhabits.net.
    recensie
    Verandermanagement
    16 juni 2010
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Spreker en ‘management coach’ Jan van Setten schreef een boek, Hoe krijg ik ze zover?, over hoe je je medewerkers meekrijgt bij belangrijke veranderingen. Daartoe ontwikkelde hij een ‘commitmentladder’, waarin hij de verschillende fasen van betrokkenheid inzichtelijk maakt. ‘Weerstand kun je ook beschouwen als leerstand: wanneer je die energie kunt omdraaien, kun je er juist iets positiefs mee doen.’
    recensie
    Leiderschap
    14 juni 2010
    José Otte
    3-5 minuten leestijd
    In 1992, runt John Hope Bryant op 26 jarige leeftijd een financiële organisatie. Dan breken in Los Angeles de onrusten los en zodra de rust weerkeert ziet Bryant dat zijn buurt wat anders nodig heeft. Hij begint de HOPE-organisatie, een organisatie die met name de lagere klasse helpt om financiële kennis en kunde te vergaren en zo 'empowerment' te verkrijgen. In 'Love Leadership' vertelt Bryant over zijn leven en deelt hij zijn kennis over het 'vreemde' ingrediënt voor leiderschap: Liefde.
    recensie
    Verandermanagement
    10 juni 2010
    Peter de Roode
    Dit boek gaat over de wisselwerking tussen organisatiekunde en communicatie. Aan de hand van een heldere inleiding, een goede theoretische basis en tien praktijkcases krijgt de lezer een goed overzicht waar veranderen en communiceren elkaar in de praktijk kunnen versterken. Met een uitstekende afsluiting van Boonstra en Elving aan de hand van deze cases, heeft dit boek veel waarde voor vele veranderaars en communicatiedeskundigen.
    recensie
    Mens en maatschappij
    10 juni 2010
    Stefan Nieuwenhuijsen
    2-3 minuten leestijd
    'God schiep de wereld, maar de Hollanders maakten Nederland!' daarover gaat Noud Köpers boek 'Woekeren met ruimte'. De auteur biedt een geschiedenis van de ruimtelijke ordening in Nederland, vanaf de jaren vijftig tot nu toe. Hij vult dit aan met meningen van kopstukken uit politiek, bedrijfsleven, belangenorganisaties en wetenschap.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 juni 2010
    Joost van Driessen
    3-4 minuten leestijd
    In de televisieserie The Mentalist lost Patrick Jane de ene misdaad na de andere op. Hij gebruikt daarvoor maar één wapen: zijn observatievermogen. Marc Salem doet hetzelfde, als bijbaantje bij de politie van New York. In zijn boek 'De geheimen van non-verbale communicatie' leert hij ons hoe je dergelijke kunstjes kunt uithalen. De vaardigheden zijn niet alleen handig bij het oplossen van misdaden, maar ook in een zakelijke omgeving.
    recensie
    Algemeen management
    10 juni 2010
    Erik de Vries
    2-3 minuten leestijd
    Volgens auteur Ben Kuiken in zijn boek De laatste manager is het niet denkbeeldig dat onze kleinkinderen het volgende oordeel over de huidige generatie ‘arbeiders’ zal vellen: ‘De laatindustriële mens had zich georganiseerd in grote, logge organen die niet meer te besturen waren en die alleen met angst, onderdrukking of financiële prikkels overeind konden worden gehouden.’ Zelfs voor wie geen kennis heeft van de structuur en werkwijze binnen - grote - bedrijven moet dit herkenbaar klinken.

      Personen

        Trefwoorden