OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 471 van 11.935 resultaten
    recensie
    Advisering
    1 april 2010
    José Otte
    Hubert Rampersad schrijft in 'Personal branding' over leiderschap vanuit authenticiteit. Personal branding is simpel gezegd weten wie u bent en dat steeds duidelijker verwoorden en er naar leven. Door de verschillende spirituele zienswijzen weten we dat we allemaal op aarde zijn met een doel. Het vinden van dat doel en er naar leven is de basis van dit boek. Omdat Rampersad van huis uit een technische achtergrond heeft, weet hij dingen die wellicht wollig overkomen bij andere auteurs, op heldere wijze te vertellen.
    recensie
    Marketing
    29 maart 2010
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Van de drieduizend emoties consumeren we er een kleine duizend. Roland en Rogier van Kralingen verdiepten zich in de rol van emoties met betrekking tot merken. In 'Emotionele innovatie' beschrijven zij ook het proces van emotie-innovatie. Op de shortlist van marketingboek van het jaar wat mij betreft!
    recensie
    Advisering
    29 maart 2010
    Joost van Driessen
    2-3 minuten leestijd
    De kennis die bedrijven nodig hebben, zit in de hoofden van professionals. Deze kennis moet van het hoofd van die expert naar het hoofd van de geadviseerde. In 'Overtuigend adviseren' gaat Bert Ruck dieper in op een aantal vaardigheden die essentieel zijn bij het optreden als adviseur. De opbouw van zijn betoog is logisch en gestructureerd, wat juist die professionals erg zal aanspreken.
    recensie
    29 maart 2010
    2-3 minuten leestijd
    In 'Essenties voor samenwerking in wonen en zorg' geven Hugo van den Beld en Dave van Zalk, beide adviseur bij Twynstra Gudde, een kijkje in de keuken van de vastgoedpartijen en van de zorgpartijen. Als zorgaanbieder of vastgoedpartij zult u zich zeker herkennen, maar of dat voldoende is om tot samenwerking te komen?
    recensie
    Internet en social media
    29 maart 2010
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Wat kun je nog meer over Google zeggen? Er is al zoveel over dit bedrijf geschreven, in boeken en in het nieuws. En wie maakt geen gebruik van Googletools? Google is geheel geïntegreerd in ons werken en onze vrije tijds activiteiten online. We weten alles van Google, zoals Google alles van ons lijkt te weten. Toch, toen ik 'Planeet Google' van Randall Stross las, was er nog veel wat ik niet over Google wist. Een kijkje in de Googlekeuken.
    recensie
    Algemeen management
    29 maart 2010
    Eric van Arendonk
    Wat een onzin! Dat is zo ongeveer mijn eerste reactie na het lezen van de titel van dit boek; 'Waarom feedback niet werkt'. Maar aan de andere kant intrigeert het me. Ergens in mijn hoofd roept iets 'er moet meer in dat boek zitten'. Dat komt waarschijnlijk door het woord 'waarom'. De ondertitels 'En andere managementlessen uit de neurowetenschap' en 'Dit boek zet de theorie over management op zijn kop' wekken voldoende nieuwsgierigheid om het boek ter hand te nemen. Nu ik dit boek van Charles Jacobs gelezen heb, ben ik daar blij om.
    recensie
    Werk en loopbaan
    26 maart 2010
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Een dik doe-boek. Dat is De droombaan veroverd van coach/consultants Iris Dorreboom en Rudi de Graaf.  In op de kop af 568 pagina’s - die gelukkig niet al te dicht zijn beschreven - nemen de auteurs hun lezer mee op een zoektocht naar diens eigen talenten, waarden, mogelijkheden en blokkades, om hem of haar in staat te stellen daadwerkelijk een baan te vinden die zowel vervullend is als in lijn met hun talenten.
    recensie
    Leiderschap
    23 maart 2010
    Thea de Feyter
    3-4 minuten leestijd
    Wat een kanjer van een boek is dit! Wanneer u, net als ik, dit voortreffelijke boek in een weekendje verslindt, dan leert u meer over uw eigen gedrag dan sommige managementcursussen beloven. Voorwaarde is wel om open te staan voor gedragsverandering en zelfreflectie niet te schuwen. In 'De ladder van leiderschap' helpt auteur Bart de Bondt u een handje om kritisch in de spiegel te kijken.
    recensie
    Financieel management
    23 maart 2010
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Schandaalblaadje Quote heeft ervan gesmuld: het bizarre verhaal van Palm invest, het investeringsvehikel waarmee twee handige verkopers Nederlandse beleggers miljoenen wisten af te troggelen. Advocaat Dion Bartels die een belangrijke rol speelde in de ontmaskering, heeft er in samenwerking met freelance journalist Philip Dröge een boekje over geschreven: Palm invest.
    recensie
    Verandermanagement
    22 maart 2010
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Met Integraal managen. Blijvend veranderen hebben Marjo Dubbeldam en Wilfred Goedmakers een degelijk maar taai boekje afgeleverd.
    recensie
    Economie
    19 maart 2010
    Perry Oostrum
    3-5 minuten leestijd
    Economie, of liever: economisch denken, verklaart veel, stelt Robert H. Frank in zijn boek 'Economie verklaart alles'. Frank is docent economie aan Cornell University en schrijft een maandelijkse column voor The New York Times. 
    recensie
    Leiderschap
    19 maart 2010
    Erik de Vries
    2-3 minuten leestijd
    De openingszin van het boek Gespreid bedje of spijkerbed? - als we het voorwoord van Gerrit Zalm niet meetellen - luidt: ‘Als opvolger in het familiebedrijf kun je het nooit goed doen.’ Een fijne binnenkomer voor alle opvolgers die net beginnen met lezen. Wat de auteurs Roberto Flören en Jacqueline van Zwol met deze prikkelende openingszin willen duidelijk maken, is dat deze ‘volgende generatie’, de opvolgers in familiebedrijven dus, meer dan andere ondernemers gebukt gaan onder het hardnekkige vooroordeel dat het succes ze is komen aanwaaien.
    recensie
    IT-management / ICT
    18 maart 2010
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Dat fusies en overnames lang niet altijd goed verlopen, is zo langzamerhand wel bekend. Maar ook de implementatie van standaardsoftware gaat opvallend vaak mis. Organisatieadviseur Nico Beenker heeft vastgesteld dat meer dan de helft van de grote IT-projecten mislukt. Hij heeft zijn bevindingen opgeschreven in het boek Lead IT or Lose IT, dat eind maart verschijnt. M&L belde even met de auteur en legde hem alvast een paar vragen voor.
    recensie
    Internet en social media
    18 maart 2010
    Perry Oostrum
    'Laat de klant naar jou komen' van Erno Hannink is een boek dat zelfstandig professionals helpt klanten te krijgen via internet. Het boek leert alles over bloggen, hoe je een goede nieuwsbrief opstelt en verstuurt, hoe je contact met een doelgroep opbouwt en onderhoudt en hoe je sociale netwerken als Twitter en LinkedIn nuttig inzet. Hannink houdt zich nadrukkelijk verre van de theorie over het vermarkten van diensten, om zich volledig op de praktijk te kunnen richten, de praktijk van het inzetten van internet om jezelf zichtbaar te maken voor nieuwe opdrachtgevers. Want dat is immers waarvan de zelfstandige het moet hebben.
    recensie
    Strategisch management
    18 maart 2010
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    'Paradigma's' van Joel Barker is een uitstekend boek dat zeer inzichtelijk maakt wat de gevolgen zijn als organisaties blijven hangen in vastgeroeste overtuigingen. Barker biedt de lezer diverse inzichten waardoor het op het eerste gehoor afstandelijke begrip 'paradigma' concreet wordt. Hoewel het boek in de jaren negentig van de vorige eeuw verscheen, is het nog steeds actueel en misstaat het niet misstaan op uw boekenlijst over veranderkunde.
    recensie
    Communicatie en media
    17 maart 2010
    Martin van 't Klooster
    2-3 minuten leestijd
    Wat maakt nieuws tot nieuws en wat niet? En wie of wat bepaalt dat? Het zijn prangende vragen voor wie beroepsmatig of beleidsmatig met publiciteit, mediabeleid of marketingcommunicatie te maken heeft. Het speelt nog pregnanter als het gaat om nieuws over producten, merken of bedrijven. Vaak haalt het nieuws de media op een heel andere manier dan de bedoeling was. Met 'In het nieuws' willen Marjolijn van Oordt en Eefje Herregodts vooral de marketeers op weg helpen. En zij doen dat met heldere modellen en handige tips.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 maart 2010
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Voor mensen die geïnteresseerd zijn in autonome groei, oftewel de ontwikkeling van mensen, is 'De kunst van het falen' een must. Arjan van Dam maakt goed duidelijk dat gerichtheid op prestaties minder succesvol is dan gerichtheid op leren. Een boek vol met interessante wetenschappelijke onderzoeken, die de lezer kan gebruiken om zijn gevoel over een aantal zaken te onderbouwen. Tegelijkertijd is het boek prettig leesbaar en boeit van begin tot eind.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 maart 2010
    Anne-Mieke Vermeer
    3-4 minuten leestijd
    'Vervreemding, cynisme, onverschilligheid, versnelling, verloren zelf en leven voorbij elke hoop op of elk geloof aan verandering, dat is wat de klopjacht van de economische klok mede veroorzaakt heeft.' Aldus Joke Hermsen en de reden om 'Stil de tijd' te schrijven. In dertien essays voert zij ons langs filosofen, schrijvers, kunst en muziek op zoek naar een andere manier van tijdbeleving. En zij vindt daar de 'tijd als duur', waarin wij onze menselijkheid, intuïtie, creativiteit en diepere zelf kunnen beleven. Joke Hermsen is filosoof en schrijver. Verschillende van haar boeken werden voorgedragen voor literaire prijzen.
    recensie
    Leiderschap
    17 maart 2010
    José Otte
    Otto Scharmer is senior docent aan het Massachusetts Institute of Technology en heeft het Presencing Instituut opgericht. Hij doet al jaren onderzoek naar leiderschap en geeft trainingen in het onderwerp. Met 'Theorie U' brengt hij zijn ervaringen met leiders in beeld. Hij laat ons zien hoe we naar onze bron van wijsheid kunnen reizen en daar op zowel individueel als groepsniveau de volgende stap kunnen zetten naar een wereld die meer in balans is en waar we leren uit de toekomst.
    recensie
    Leiderschap
    17 maart 2010
    Peter de Roode
    Wie 'Presence' met veel interesse heeft gelezen, zal zeker ook 'Theorie U' willen lezen. Waar u in 'Presence' op hoofdlijnen de inzichten aangereikt krijgt van de U-theorie, daar gaat Otto Scharmer in dit nieuwe boek een stuk verder en diept hij de concepten verder uit. Het boek is bepaald geen receptenboek en al helemaal geen doe-boek. Het boek biedt echter een integrale verander- en leermethode die organisaties als basis kunnen gebruiken bij complexe veranderingen.

      Personen

        Trefwoorden