OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 472 van 11.935 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    16 maart 2010
    Marius van Rijswijk
    Als leidinggevende wil je wellicht meer je medewerkers coachen dan ze daadwerkelijk opdrachten geven, sturen en beïnvloeden. Je wilt dat medewerkers met wat hulp meer uit zichzelf halen. Coachen is dan een manier om leiding te geven, laten Marijke Lingsma en Aty Boers zien. Maar hoe doe je dat? 'Help! Ik geef coachend leiding' biedt basisinzichten met checklists, reminders, tips en achtergrondinformatie.
    recensie
    Coaching en trainen
    16 maart 2010
    Marius van Rijswijk
    Uit onderzoek blijkt dat 25% van de managers het lastig vindt om goede omschrijvingen en afspraken op papier te zetten. Ook leert de ervaring dat competentiemanagement alleen succesvol is als dit ontwikkelgericht wordt toegepast in plaats van mechanisch en beoordelend. Marijke Lingsma en Aty Boers beogen met 'Help! Ik coach op competenties' een instrumentarium te bieden om beter te leren coachen op competenties.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 maart 2010
    José Otte
    Een cruciaal concurrentievoordeel levert loyaliteit op; tussen een organisatie en haar klanten, tussen de werkgever en werknemer. In 'De loyaliteitslink' maakt McCarthy dit duidelijk. Dennis G. McCarthy is directeur van de Paradigm Groep, een bureau voor training en consulting in Connecticut dat gespecialiseerd is in het vergroten van het concurrentievoordeel door het verbeteren van de verkoop- en serviceactiviteiten. Aan de hand van herkenbare voorbeelden laat hij zien hoe u de loyaliteit van uw medewerkers kunt verhogen.
    recensie
    Verandermanagement
    16 maart 2010
    Hans van der Loo
    8-11 minuten leestijd
    Gezien de commotie die eraan vooraf is gegaan, valt het moeilijk om het zojuist verschenen boek Veranderend getij van onderzoeksjournalist Marcel Metze onbevooroordeeld te lezen. Maar dat maakt de inhoud er niet minder om. Integendeel zelfs. Een beredeneerde review van een in veel opzichten opmerkelijk boek.
    recensie
    Coaching en trainen
    15 maart 2010
    Marius van Rijswijk
    Als leidinggevende wil je wellicht meer je medewerkers coachen dan ze daadwerkelijk opdrachten geven, sturen en beïnvloeden. Je wilt dat medewerkers met wat hulp meer uit zichzelf halen. Coachen is dan een manier om leiding te geven. Maar hoe doe je dat? In 'Help! Ik ga coachen' bieden Marijke Lingsma en Aty Boers basisinzichten met checklists, reminders, tips en achtergrondinformatie. 'Help! Ik ga coachen' is onderdeel van de serie Help! Coaching Bibliotheek.
    recensie
    Coaching en trainen
    15 maart 2010
    Marius van Rijswijk
    Dit boekje geeft basisbeginselen, tips en checklists over het onderwerp coachen van conflicten. 'Help! Ik coach conflicten' van Marijke Lingsma en Aty Boers is onderdeel van de serie Help! Coaching Bibliotheek. Het boekje is geschikt als 'opfriscursus' of als eerste oriëntatie en voor leidinggevenden bevat het handige inzichten.
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2010
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    In het boek Businessmodellen pogen Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers een sluitende definitie te formuleren voor het veelvuldig gehanteerde begrip ‘businessmodel’. Naar eigen zeggen heerst er in de praktijk veel verwarring over wat er nu precies mee bedoeld wordt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 maart 2010
    Jolanda Thelosen
    Feedback geven en ontvangen kan en moet beter. Marieta Koopmans en Ron Groothuis geven in hun boek 'Feedback geven en ontvangen' concrete verbeterpunten. Zij richten zich weliswaar op zorgmedewerkers, maar het boek is, naar mijn mening, interessant voor iedereen die zich wil verbeteren of anderen daarbij helpt. De verschillende praktijkvoorbeelden zorgen ervoor dat ik het boek als toegankelijk en concreet ervaar.
    recensie
    Advisering
    12 maart 2010
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Wat maakt een goede adviseur? En hoe dient-ie zich te ontwikkelen? In een tijd waarin de consultingindustrie het zwaar heeft, zijn dit zinvolle vragen. In het boek De lerende adviseur proberen de toppers uit de Nederlandse adviseurswereld een antwoord te vinden.
    recensie
    Psychologie
    11 maart 2010
    Marius van Rijswijk
    2-3 minuten leestijd
    Als leidinggevende heb je met gedrag te maken en wil je gedrag ook soms kunnen beïnvloeden. Het boek 'Psychologie in hoofdlijnen' van Jacques Soonius geeft een breed en helder overzicht van de verschillende deelgebieden binnen de psychologie. Dit boek is uitermate geschikt voor diegene die een eerste verkenning willen in de psychologie.
    recensie
    Algemeen management
    11 maart 2010
    Perry Oostrum
    3-5 minuten leestijd
    Nina Brink, zoals ze voor de meeste mensen bekend staat, was de hoofdrolspeelster in de meest geruchtmakende introductie die de Amsterdamse Effectenbeurs ooit beleefde. Op het hoogtepunt van de internetbubbel werd haar zwaar verlieslatende bedrijf World Online kortstondig op miljarden guldens gewaardeerd. Even was zij de meest begeerde vrouw van Nederland, maar de liefde van het publiek sloeg abrupt om in haat toen de koers instortte en bleek dat Nina zelf de meeste van haar aandelen enkele maanden eerder al van de hand had gedaan. En nu is er een biografie. 'ONGEAUTORISEERD', waarschuwt het omslag.
    recensie
    Algemeen management
    11 maart 2010
    Bram Kolk
    2-3 minuten leestijd
    Een businessparabel over hoe een onverwachte vriendschap een CEO en zijn bedrijf verandert, wekt bij mij de indruk van een leuk, leerzaam en gemakkelijk te lezen boek. 'De schoonmaker' van Todd Hopkins en Ray Hilbert heeft helaas alleen aan het derde criterium voldaan.
    recensie
    Strategisch management
    11 maart 2010
    Paul Breman en Fenneke van Vliet-de Nooij
    In het boek 'Competing for Talent' staat de 'war for talent' of 'talentmanagement' centraal: het binnenhalen, motiveren en vasthouden van jong talent in organisaties. Een vraagstuk dat voor veel organisaties een grote uitdaging was vóór de huidige recessie zich aandiende. Het zal in de toekomst zeker weer (in versterkte vorm) zal terugkeren door de snelle vergrijzing van de beroepsbevolking. In de huidige economische omstandigheden waar (ook jonge) mensen moeten vechten voor een baan, heeft het boek (hoewel recentelijk gepubliceerd) minder actualiteitswaarde.
    recensie
    Psychologie
    9 maart 2010
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Als rasechte vakidioot heeft neurobioloog Jeroen Geurts het op feesten en partijen vaak over zijn vakgebied: de hersenen. Blijkbaar intrigeert het onderwerp. Het is reden voor de auteur om een boekje te schrijven dat niet zozeer volledigheid nastreeft, maar antwoorden geeft op vragen die niet-hersenkundigen vaak stellen. Hij is daar met 'Over de kop' goed in geslaagd en heeft een zeer lezenswaardig boekje afgeleverd.
    recensie
    Verandermanagement
    9 maart 2010
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Veranderen is moeilijk voor organisaties en voor leidinggevenden die veranderingsprocessen in goede banen moeten leiden. De veelal sterk theoretische literatuur over organisatieverandering biedt nauwelijks houvast, aldus Rogier Guns, auteur van 'Zacht veranderen' en global change manager bij Philips. '... want de zachte kant van verandering negeer je op eigen risico!' 
    recensie
    Marketing
    9 maart 2010
    Eric van Arendonk
    'Customer advocacy: kijken met de ogen van de klant' prijkt op de kaft van 'Als jij de klant was...'. Dit zie je eigenlijk nog te weinig, een ondertitel die zichzelf waarmaakt. Enerzijds weet de auteur customer advocacy op een heldere manier uiteen te zetten maar anderzijds heeft Nicolette Wuring het ook toegepast bij het schrijven van het boek. Alsof dit boek met de ogen van de lezer geschreven is. Je pakt dit boek op en na het lezen van de eerste pagina's weet je dat dit boek je nieuwe inzichten en inspiratie zal gaan geven. Probeer het dan nog maar eens weg te leggen!
    recensie
    Algemeen management
    8 maart 2010
    Peter Bosma
    Hoe haal ik het beste uit mijn team? Deze vraag zullen vele managers, leidinggevenden en coaches zich, soms ook vertwijfeld, stellen. Pogingen tot heldere oplossingen en antwoorden zijn in vele artikelen en boeken beschreven. In de afgelopen decennia zijn er door vele auteurs theorieën en methodes aangedragen die beloofden hierin te kunnen slagen. U zoekt theoretische en praktische, antwoorden en methodes op deze vraag! Met het lezen van 'Hoe haal ik het beste uit mijn team?' van David Clutterbuck zult u zeker enthousiast worden, aan de slag kunnen en uw team tot grotere hoogte weten te brengen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 maart 2010
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Verkopen doen we allemaal, de één wat vaker dan de ander. Herinnert ú zich de laatste keer nog dat u uw standpunt, een product of een dienst aan een ander wilde verkopen? En hoe verging u dat? Was dit een natuurlijk proces of bent u blij dat u dit niet al te vaak hoeft te doen? Pieter De Smet probeert u met zijn boek 'Verkopen is een werkwoord' te inspireren om uw verkoopvaardigheden te verbeteren. Juist in deze moeilijke tijden, waarin menigeen via sollicitaties zichzelf moet zien te verkopen, is inspiratie op dit vlak erg welkom.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 maart 2010
    Carla Verwijs
    We denken vaak dat we alles tegelijk kunnen. Terwijl we aan de telefoon hangen met een klant, typen we het mailtje af voor een collega. Dat is namelijk wel zo efficiënt. In 'Multitasken bestaat niet' laat Dave Crenshaw ons zien dat het omgekeerde waar is. Een dun, klein boekje geschreven in de vorm van een businessfabel. Met een Blackberry op de voorkant, als symbool voor de hulpmiddelen die multitasken mogelijk maken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 maart 2010
    Carla Verwijs
    We denken vaak dat we alles tegelijk kunnen. Terwijl we aan de telefoon hangen met een klant, typen we het mailtje af voor een collega. Dat is namelijk wel zo efficiënt. In 'Multitasken bestaat niet' laat Dave Crenshaw ons zien dat het omgekeerde waar is. Een dun, klein boekje geschreven in de vorm van een businessfabel. Met een Blackberry op de voorkant, als symbool voor de hulpmiddelen die multitasken mogelijk maken.

      Personen

        Trefwoorden