OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 474 van 11.935 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 februari 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Performance management, bonussen, carrières... We doen er werkelijk alles aan om te 'performen' en zo op een hoger level van tevredenheid te komen. Maar steeds vaker schieten we ook door in onze ambities, concludeert Wim van Beers in zijn boek Presteren. Door even achterover te leunen en te reflecteren, zul je uiteindelijk beter gaan presteren.
recensie
Algemeen management
24 februari 2010
Nico Beenker
3-4 minuten leestijd
'Opdracht geven met resultaat', is geschreven voor opdrachtgevers van allerhande projecten. Auteurs Ten Gevers en Bart Hoitink doen in iets meer dan 100 pagina's handreikingen om het resultaat van projecten te verbeteren. Gevers en Hoitink zijn erin geslaagd om de essentie van het opdrachtgeverschap voor projecten in het algemeen zeer helder op een rij te zetten.
recensie
Verandermanagement
23 februari 2010
Ben Kuiken
2-3 minuten leestijd
Veranderingen implementeren moeilijk? Helemaal niet, volgens Gert Anbeek, Patrick Lybaert en Harry de Weerd. Met een procesmatige aanpak is elk veranderingstraject een eitje, zo suggereren zij in hun boek Succesvolle managers realiseren.
recensie
Leiderschap
22 februari 2010
Ronald van Domburg
2-3 minuten leestijd
Erkenning is waar het om draait. Erkenning van de prestaties en inspanningen van uw medewerkers. En dan niet eenmaal per jaar bij de salarisronde, maar meteen en op gepaste wijze. In 'Het wortel principe' bepleiten Adrian Gostick en Chester Elton het geven van erkenning als het vijfde element, dat ervoor zorgt dat managers echt succesvol zijn en het verschil maken. Een concreet en toegankelijk boek, gebaseerd op veel onderzoek en eigen ervaringen. Een aanrader!
recensie
Algemeen management
22 februari 2010
José Otte
In 'Darwin voor managers' laat Max Wildschut ons zien hoe we meer uit onze medewerkers kunnen halen door in te spelen op hun natuurlijke behoeften. Een heel leesbaar boek voor als u menselijk gedrag eens van een andere kant wilt bekijken.
recensie
Marketing
19 februari 2010
Mariska Fennema
3-4 minuten leestijd
Het toepassen van inzichten uit hersenonderzoek op de marketing staat steeds meer in de belangstelling en ook 'Uit de grijze massa' gaat hier over. Tjaco Walvis kiest voor het perspectief van de neuro-economie. De theorie is niet nieuw, maar door dit perspectief inspireert het boek om kritisch naar uw merkbeleid te kijken.
recensie
Marketing
19 februari 2010
Mariska Fennema
3-4 minuten leestijd
Het toepassen van inzichten uit hersenonderzoek op de marketing staat steeds meer in de belangstelling en ook 'Uit de grijze massa' gaat hier over. Tjaco Walvis kiest voor het perspectief van de neuro-economie. De theorie is niet nieuw, maar door dit perspectief inspireert het boek om kritisch naar uw merkbeleid te kijken.
recensie
Algemeen management
19 februari 2010
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Succes smaakt naar meer. Vier jaar na hun bestseller Freakonomics hebben econoom Steven Levitt en journalist Stephen Dubner een ‘sequel’ geschreven: Superfreakonomics, onder het motto ‘nu nog beter, nog verrassender en wast witter dan wit’. Maar dit keer wordt er niet alleen gelachen om het werk van Levitt en Dubner.
recensie
Internet en social media
19 februari 2010
Mark Murkes
Om maar met de deur in huis te vallen: SEO, ofwel Search Engine Optimalisation, is een black box. Het optimaliseren van websites voor Google en andere zoekmachines is een ingewikkelde zaak. Aan de ene kant moeten de experts hun websites zo goed mogelijk inrichten, maar aan de andere kant weet niemand hoe Google zijn zoekpagina's rangschikt. En ondanks het feit dat er meer zoekmachines in de wereld zijn, is Google praktisch alleenheerser. En dus richt iedere SEO expert zijn pijlen op deze zoekgigant.
recensie
Internet en social media
19 februari 2010
Mark Murkes
Om maar met de deur in huis te vallen: SEO, ofwel Search Engine Optimalisation, is een black box. Het optimaliseren van websites voor Google en andere zoekmachines is een ingewikkelde zaak. Aan de ene kant moeten de experts hun websites zo goed mogelijk inrichten, maar aan de andere kant weet niemand hoe Google zijn zoekpagina's rangschikt. En ondanks het feit dat er meer zoekmachines in de wereld zijn, is Google praktisch alleenheerser. En dus richt iedere SEO expert zijn pijlen op deze zoekgigant.
recensie
Algemeen management
19 februari 2010
Hans van der Klis
3-5 minuten leestijd
Dieren doen het goed in de managementliteratuur. Marco Schreurs en Simon van der Veer, verbonden aan het Center for Organizational Performance, zijn de volgende die inspelen op deze trend: met het boek Animal Firm willen zij het gedachtegoed over de zogenaamde ‘high performance organizations’ (HPO’s) met dierenvoorbeelden toegankelijker maken voor een groot publiek.
recensie
19 februari 2010
Perry Oostrum
Waarom hebben managers het steeds over targets? Waarom blijft een gemeentelijke brief zelfs na drie keer lezen onbegrijpelijk, om maar te zwijgen van een brief van het kabinet waaraan weken gesleuteld is? Waarom geeft een politicus nooit gewoon antwoord op een vraag? Waarom faciliteren onderwijzers het zelflerend vermogen van leerlingen en geven ze niet gewoon les? Volgens Arjen Ligtvoet en Cathelijne de Busser komt dit allemaal door vaagtaal, 'een ernstige aandoening die razendsnel om zich heengrijpt'.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
18 februari 2010
Linda Huijsmans
2-3 minuten leestijd
Wie zijn mensen uitsluitend ziet als functies, geenfeedback geeft of aanvullende opleidingen, en regeltjes de boventoon laat voeren, hoeft niet te rekenen op gemotiveerde medewerkers, zo stellen de auteurs van Het waarom van succes.
recensie
Verandermanagement
17 februari 2010
Corella Slob
1-2 minuten leestijd
Een anders dan gebruikelijk managementboekje over veranderingen in organisaties. 'Wie heeft Verandering vermoord?' van Ken Blanchard en John Britt is compact en pakkend.
recensie
Personeelsmanagement
17 februari 2010
Corella Slob
Als HR-professional was ik regelmatig al, bewust en onbewust, met (delen van) competentiemanagement bezig. Maar ik was het aan mijn vak verplicht om er meer van te weten te komen en de samenvatting van 'Competentiemanagement. En dan?' trok me aan. Ik citeer: 'Dit boek is bedoeld voor al die managers en HRM-professionals die serieus aan de slag willen met competentiemanagement. Die willen weten waar het nu eigenlijk om draait, wat de succesfactoren zijn, en de voordelen en valkuilen.' Na het lezen van het boek van Ton van Dongen kun je inderdaad aan de slag met competentiemanagement.
recensie
Coaching en trainen
17 februari 2010
Christèle Warmerdam
Als adviseur bij Adviestalent wil ik graag weten wat mensen beweegt. Hiervoor luister ik. En stel ik vragen. Een goede vraag stellen is altijd weer een uitdaging. Hoe verwoord ik mijn vraag zonder suggestief te zijn of me te verliezen in mijn eigen oplossingsenthousiasme? Met het boekje 'De kunst van het vragenstellen' van Willem Verhoeven hoop ik mij verder in deze kunst te bekwamen.
recensie
Werk en loopbaan
17 februari 2010
Erik de Vries
1-2 minuten leestijd
Net een eigen eenmanszaak begonnen? Staat u op het punt om deze stap te wagen? Of draait u al jaren mee als ZZP’er? In welk van deze stadia u ook zit als ZZP’er, de kans is groot dat het Handboek voor de ZZP’er: editie 2010-2011 voor u nieuws bevat, over bijvoorbeeld belastingwetten of andere regelingen met betrekking tot het bestaan als kleine zelfstandige. En alleen daarom al moet u dit boek op de plank hebben staan.
recensie
17 februari 2010
Perry Oostrum
De vijftig mijlpalen uit de geschiedenis van de filosofie in minder dan een halve minuut. 'Twee pagina's, 300 woorden en één illustratie: meer heeft dit boek niet nodig om de meest complexe theorieën te doorgronden', beweert de achterflaptekst van 'Filosofie in 30 seconden'. Ik schat in dat dat voor de gemiddelde, en toch niet echt laag geschoolde, lezer misschien wat optimistisch is, want menig onderwerp vraagt wat meer denktijd. Barry Lower geeft wel een helder zicht op belangrijke kwesties uit een zeer rijke geschiedenis.
recensie
Non-profit
16 februari 2010
Joost van Driessen
De titel 'De overheid is ook maar een mens' klinkt verontschuldigend: neem het de overheid niet kwalijk dat ze zo bureaucratisch is. Een zin die niet direct aantrekt als uw vijfde pasfoto toch nog wat teveel glimlach bevat en daardoor niet bruikbaar is voor in uw paspoort. Gelukkig is de burger niet het publiek van dit boek van Jan de Kramer. Het is bestemd voor 'medewerkers, managers en bestuurders in bureaucratische organisaties'. Het onderwerp 'bewustwording' staat centraal.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 februari 2010
Thea de Feyter
De boodschap komt niet over en u krijgt het gevoel dat u niet begrepen wordt. Ieder mens maakt het wel eens mee in communicatie met anderen. U neemt zich voor om het de volgende keer anders te doen... Maar wát gaat u dan anders doen? 'Een droom met een deadline' biedt praktische raadgevingen en oefeningen waarin u de effectiviteit van uw communicatie kunt ontwikkelen. Eelco Wisman haalt 'de parels onder het stof' vandaan.