OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					1
			
Recensies
																	Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
															
							
							
							Pagina 597 van 							12.034 resultaten
						recensie
							Personeelsmanagement
			
			28 december 1999
				Jaap Boonstra
									3-4 minuten leestijd
							Veel bedrijven zijn bezig hun organisatie te baseren op zelfsturende teams. Evenzoveel bedrijven lopen tegen problemen aan bij de invoering van deze teams. Dit boek beschrijft het invoeringsproces en de problemen die managers tegen kunnen komen.
		recensie
							Strategisch management
			
			26 november 1999
				Jeroen Kemperman
									3-4 minuten leestijd
							Een populair genre in de Amerikaanse managementliteratuur volgt het volgende scenario: (1) De auteur legt uit hoe de wereld is veranderd; (2) Gelukkig weet hij ook hoe we in deze nieuwe wereld geld kunnen verdienen/besparen...
		recensie
							Leiderschap
			
			8 november 1999
				Teun van Aken
									3-4 minuten leestijd
							Al weer een Tao. Sinds de 'Tao van de Fysica' van Capra uit 1975 verschenen er verscheidene Tao's, waaronder als meest bekende de 'Tao van leiderschap' van Heider. Van dezelfde auteur als de 'Tao van het coachen' ligt nu voor mij de Tao van Motivatie.
		recensie
							Financieel management
			
			8 november 1999
				Leo van der Voort
									4-6 minuten leestijd
							'The Quest for Value' is een van de meest belangwekkende boeken op het terrein van strategisch-financiële ondernemingsbesturing die de afgelopen decennia zijn gepubliceerd.
		recensie
							Strategisch management
			
			3 november 1999
				Jan Grijpink
									3-4 minuten leestijd
							Strategisch informatiemanagement is voor managers interessant omdat in turbulente concurrentieverhoudingen gemiste kansen steeds sneller blijken te worden afgestraft. Terugkomen op een verkeerde strategische keuze kost veel geld en duurt vaak te lang.
		recensie
							Algemeen management
			
			3 november 1999
				Rene ten Bos
									5-7 minuten leestijd
							Ergens midden in dit boek staat de volgende uitspraak: 'In dit bedrijf geloven we dat we een speciale verantwoordelijkheid hebben om het milieu te beschermen en te behouden voor toekomstige generaties.
		recensie
							Inkoop en logistiek
			
			3 november 1999
				Jan Grijpink
									4-5 minuten leestijd
							Een organisatie kan zich tegenwoordig nauwelijks meer handhaven zonder zich te specialiseren. Door neventaken aan andere organisaties toe te vertrouwen kan een organisatie zich beter op de eigen kerntaak concentreren.
		recensie
							Organisatiekunde
			
			3 november 1999
				Jeroen Kemperman
									3-4 minuten leestijd
							'Razendsnelle productontwikkeling' is geschreven voor projectleiders, lijnmanagers en professionals die de doorlooptijd in productontwikkeling willen verkorten. Hiertoe biedt het boek waardevolle aanknopingspunten die op een praktische en uiterst leesbare manier worden gepresenteerd.
		recensie
							Personeelsmanagement
			
			3 november 1999
				Jack van Minden
									2-3 minuten leestijd
							Het assessment center is (voornamelijk) een personeelsselectiemethode, die de afgelopen jaren in Nederland een hoge vlucht heeft genomen. Volgens enkele ruwe schattingen wordt tegenwoordig zo'n 50% van de (aanstaande) managers die 'buiten de deur' wordt onderzocht aan een assessment center onderworpen.
		recensie
							Verandermanagement
			
			1 november 1999
				Rob Zuijderhoudt
									3-4 minuten leestijd
							Wie afgaat op de titel en ondertitel van dit boek met woorden als 'paradox, chaos en complexiteit' verwacht dat hier de meest geavanceerde inzichten in de dynamiek van organisaties worden behandeld. Dit boek blijkt evenwel geen toepassing van een of ander theoretisch concept.
		recensie
							Strategisch management
			
			1 november 1999
				Bart Schilt
									3-4 minuten leestijd
							Het boek van James Martin past in het rijtje boeken over het transformeren van organisaties. Hij combineert klassiekers, als 'Built to Last', 'Managing for Results', 'Bedrijfscultuur en prestatie', 'De strijd om de toekomst' en 'Kaizen' en creëert de cybercorp door een hoger tempo, een andere architectuur, een gewijzigde marketing en virtueel opereren waardoor de aard van de bedrijfsvoering wezenlijk wordt veranderd.
		recensie
							Leiderschap
			
			13 oktober 1999
				Marieta Vos
							Ik geef een 6. Inzicht in communicatie wordt voor managers steeds belangrijker. Toch nemen ze vaak de tijd niet zich daarin echt te verdiepen en erover te lezen. Pagano maakt ze dat erg gemakkelijk, het boekje leest vlot weg.
		recensie
							Leiderschap
			
			13 oktober 1999
				Leendert Bikker
							Ik geef een 6. Wie is hier de baas? Jij niet! Ik weet het niet , het boekje van Rolph Pagano. Staat er onzin in? Nee, dat niet. Veel nieuwe inzichten en onthullingen? Nee, dat ook niet. Kan je zonder? Ja, natuurlijk. Maar word je dan niks wijzer als je het leest? Dat is ook weer niet waar.
		recensie
							Leiderschap
			
			13 oktober 1999
				Unico Glorie
									1-2 minuten leestijd
							Ik geef een 8. Wat een goed boek! Om daar maar eens mee te beginnen. Helder en duidelijk, kort en bondig. En zo moet het ook zijn. Er is, en wordt nog steeds veel geschreven over het onderwerp leiding geven maar met dit boek ligt er een heel duidelijke lijn over hoe het kan en eigenlijk ook zou moeten.
		recensie
							Persoonlijke effectiviteit
			
			13 oktober 1999
				Teun van Aken
									3-5 minuten leestijd
							Aan boeken met dit soort titels begin ik altijd met gemengde gevoelens. Je leest de achterflap en woorden als levenskwaliteit, zingeving, passie en bestemming, maken het er niet echt beter van. 
		recensie
							Personeelsmanagement
			
			13 oktober 1999
				Bert van der Neut
									4-6 minuten leestijd
							David Nadler heeft inmiddels een aanzienlijke reeks boeken op zijn naam staan over 'teams'. Zijn boeken vallen met name op door het hoge gehalte praktische aanbevelingen. Met het recent verschenen 'Handboek over Managementteams' ligt er opnieuw een standaardwerk voor adviseurs en leden van managementteams.
		recensie
							Personeelsmanagement
			
			13 oktober 1999
				Coert Visser
							In alle sectoren van de economie is de concurrentie toegenomen en veranderd, onder andere door technologische ontwikkelingen en door het wegvallen van handelsbeperkingen. De wereld van werk verandert als nooit tevoren. Iedereen die werkt wordt geconfronteerd met nieuwe werkomstandigheden, nieuwe taken en nieuwe eisen. Oude spelregels zijn niet meer van toepassing. Organisaties zoeken naarstig naar nieuwe succesformules. Ook de Human Resources-functie dient zich in al deze turbulentie te bezinnen op de eigen rol en toekomst. Dat gebeurt nu. HR begint zich langzaam maar zeker in veel bedrijven fundamenteel te transformeren. Het is het begin van niet meer of minder dan een revolutie in HR. Daarover gaat dit boek.
		recensie
							Marketing
			
			13 oktober 1999
				Peter de Roode
									3-5 minuten leestijd
							Vooral een torenhoge verwachting over zijn boek gecreëerd. Het boek begint namelijk met ongeveer 40 referenties van allerlei mensen - niet de minst vooraanstaande personen - die in drie à vier regels lovende aanbevelingen schrijven over het boek.
		recensie
							Organisatiekunde
			
			13 oktober 1999
				Michael Pullens
									3-5 minuten leestijd
							Je kunt de spelopvatting van een voetbalteam beïnvloeden door het spelconcept (de organisatiestructuur), het opstellen van bepaalde spelers (het personeel) en de keuze van de aanvoerder (het management). Door te kiezen voor een spelconcept met vier aanvallers, schep je de voorwaarden voor aanvallend voetbal. 
		recensie
							Organisatiekunde
			
			30 september 1999
				Jeroen Kemperman
									3-4 minuten leestijd
							Core capabilities en met name core competenties (kerncompetenties) zijn mooie krachtige woorden in een kennisgedreven maatschappij. Ze worden dan ook veelvuldig en soms 'uit de losse pols' gebruikt in discussies over de te voeren bedrijfsstrategie. Dit roept bij mij (en ik ben hier vast niet uniek in) altijd vragen op: