OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 242 van 19.636 resultaten
    recensie
    Psychologie
    21 oktober 2020
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Met heel veel respect en emotie heb ik dit boek gelezen van de 93-jarige auteur Edith Eger. Edith is een van de weinige Holocaustoverlevenden die nog in leven zijn.
    recensie
    Marketing
    21 oktober 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey.
    recensie
    Strategisch management
    21 oktober 2020
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    Een paar maanden geleden had ik een aantal directeuren van Greenchoice op bezoek. Ze gingen op zogenaamde klantsafari. Nu moet je je niet een voorstelling maken als de Beekse Bergen, met ondergetekende in de rol van groot wild. De mensen van Greenchoice wilden een businessidee testen. Ik was volgens hun data een potentiële klant.
    interview
    Coaching en trainen
    21 oktober 2020
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    In De Vanzelforganisatie heeft Simon van der Veer zijn visie op zijn vak van veranderkundige beschreven. Het is een hommage aan het vak en de talloze vakgenoten. Maar het is ook een ontnuchterend boek geworden, waarin hij de vloer aanveegt met hypes en een lans breekt voor een herwaardering van de hiërarchie, sturing en leidinggeven. Maar het is ook een pleidooi om niet te snel in te grijpen. ‘Mijn belangrijkste advies: kom eerst langszij voor meer leven in de brouwerij.’
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    21 oktober 2020
    Hennie de Kler
    2-3 minuten leestijd
    Een nieuwe baan? Gefeliciteerd! In Klaar voor de start van Hennie de Kler kun je lezen hoe je een succesvolle start kunt maken in je nieuwe functie. In haar preview vertelt De Kler hoe haar boek tot stand kwam, en wat je ervan kunt verwachten.
    recensie
    Algemeen management
    20 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Wil je meer weten over NIEUW LEIDERSCHAP maar weet je niet waar te beginnen? Zoek je inspiratie voor de volgende stap als leidinggevende? Heb je niet veel tijd om zelf op zoek te gaan? Lees dan Bespaar 300 mensuren! Een handzame gids van Koos Groenewoud & Emmy Soplantila op weg naar dienend en deinend leiderschap.
    recensie
    Algemeen management
    20 oktober 2020
    Jaap Peters
    3-4 minuten leestijd
    Voorbij de managementmaatschappij van Marjolein Quené is een ‘mindblower' om maar met de deur in huis te vallen. Hans Achterhuis noemt het op de achterflap ‘een pijnlijk feest' van herkenning.
    preview
    Organisatiekunde
    20 oktober 2020
    Tony de Bree
    3-4 minuten leestijd
    In Groeien zonder te groeien laat Tony de Bree zien hoe ons huidige ‘groeien moet' systeem is gebaseerd op achterhaalde mythes, wat het ‘groeien-moet' ecosysteem is en hoe je als intrapreneur en als ondernemer winstgevend en duurzaam kunt ondernemen door van betekenis te zijn.
    nieuws
    Non-profit
    20 oktober 2020
    Karin de Zwaan
    4-5 minuten leestijd
    Ben jij al een podcastluisteraar? Het medium wordt alleen maar groter en de onderwerpen waar je een podcast over kan luisteren groeit ook. Managementboek werkt al een tijd samen met Tjip de Jong en zijn podcast Tjipcast. De afleveringen gaan over organisatieverandering, leren in werk en onderwijsontwikkeling. Tjip heeft regelmatig auteurs van managementboeken voor de microfoon. 
    column
    Algemeen management
    20 oktober 2020
    Bertrand Weegenaar
    8-11 minuten leestijd
    Ruim een half jaar zijn we onderweg in de coronacrisis. Een tweede (gedeeltelijke) lockdown is een feit. Een vaccin, hét vaccin, is er nog niet. De goedbedoelde en goedgekozen titel Never waste a good crisis leest ook best cynisch. Weinig bedrijfstakken zijn ongemoeid gelaten. Een Ierse pub is omgebouwd tot bloemisterij. De eventmanager moeten alle creativiteit aanwenden om er voor de toekomst nog iets van te maken.
    preview
    Algemeen management
    20 oktober 2020
    Carola Wijdoogen
    3-4 minuten leestijd
    De uitdagingen waar we voor staan ​​zijn enorm. Ik heb met eigen ogen gezien dat het ijs in de Noordpool sneller smelt dan verwacht en dat onze natuurlijke airconditioning aan het verdwijnen is. Klimaatverandering en andere verstoringen van de natuur vergroten onze kwetsbaarheid voor pandemieën.
    recensie
    Personeelsmanagement
    20 oktober 2020
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Leidinggevenden kunnen veel leren van dieren, en zeker van wolven, vindt Irene van Eijk. Wolven krijgen tenslotte geen burn-outs, zoals de titel van haar boek luidt. Hoe kun je de talenten van je medewerkers zo inzetten dat ze, net als wolven in een roedel, het best tot hun recht komen?
    recensie
    Strategisch management
    19 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    We klagen maar al te vaak over bureaucratische regeltjes, oeverloze vergaderingen en projecten die maar doormodderen. Dingen die niets opleveren en wel veel energie en geld kosten. We moeten leren stoppen en het ‘dode paard feestelijk begraven'. Hoe? Dat lees je in het boek STOP.
    recensie
    Communicatie en media
    19 oktober 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Meesterframer van Sarah Gagestein en Jolijn Mes is een heel boeiend boek over taalgebruik en hoe je daarmee een onderwerp zo kunt ‘framen' dat je overtuigend(er) overkomt.
    nieuws
    Mens en maatschappij
    19 oktober 2020
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    In zijn bijna 40-jarige carrière als ambtenaar was hij de baas van eerst de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) en later van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een zeer kenmerkende en aanwezige media-persoonlijkheid.
    recensie
    Marketing
    19 oktober 2020
    Latoya de Randamie
    2-3 minuten leestijd
    Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7  is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.
    preview
    Verandermanagement
    19 oktober 2020
    Jakob van Wielink
    3-4 minuten leestijd
    In Taal van transitie kijken Jakob van Wielink, Riet Fiddelaers-Jaspers en Leo Wilhelm vanuit transitie naar thema's die in een veranderingsproces vaak onder de oppervlakte blijven, niet besproken worden, terwijl ze essentieel zijn om veranderingen in organisaties te laten slagen. Een preview.
    interview
    Strategisch management
    19 oktober 2020
    Bert Peene
    7-10 minuten leestijd
    Echte vernieuwingen, die een doorbraak in de sector teweegbrengen, komen vooral van nieuwkomers. Bestaande organisaties blijven in dat opzicht vaak (ver) achter. Ontkenning, wegkijken en inertie zijn daarvan de belangrijkste oorzaken. Om daarin verandering te brengen schreven Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout een ‘reisgids’ die ook bestaande organisaties in staat moet stellen meer te realiseren dan incrementele vernieuwing. Een heuse transformatie!
    recensie
    Marketing
    16 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Bedrijven die de klant centraal stellen slaan de plank mis. Door hun focus op de consument dreigen merken terrein te verliezen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aanspreken. Je kunt als merk pas echt overtuigen als je trouw blijft aan je eigen authentieke zelf. You Do You geeft je een aantal handvatten om een onweerstaanbaar merk te worden door uit te gaan van de behoefte van de mens
    recensie
    Personeelsmanagement
    16 oktober 2020
    Sjia Cornelissen
    2-3 minuten leestijd
    Stephan Obdeijn pretendeert uitdrukkelijk geen wetenschappelijke verhandeling te leveren met zijn boek Investeer als een kip met kop! - Zes trends met impact op werk, performance, leren en ontwikkelen. Het is een leesbaar en toegankelijk boek.

      Personen

        Trefwoorden