OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 251 van 19.530 resultaten
recensie
IT-management / ICT
20 juli 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Op 21 april 2020 lanceerde Ronald Israels via YouTube, want coronatijd, zijn boek Digitale diensten regisseren. De auteur is principal consultant bij Quint; een organisatie die andere organisaties helpt bij het realiseren van hun digitale transformatie.
recensie
Mens en maatschappij
17 juli 2020
Dave van Ooijen
6-8 minuten leestijd
We zitten nog midden in de coronacrisis. De grootste gevolgen voor de werkgelegenheid zullen mogelijk pas vanaf september zichtbaar worden. In die zin is het gewaagd dat uitgeverij Prometheus eind juni Met ons gaat het nog altijd goed. 8 sombere mythes over Nederland ontrafeld' uitbracht, geschreven door Peter Hein van Mulligen, hoofdeconoom van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).
recensie
Psychologie
17 juli 2020
Sippy van Akker
2-3 minuten leestijd
Binnen een paar uur las ik het zeer toegankelijke De kleine Hoogbegaafdheid voor Dummies van Janet van Horssen - Sollie uit. Zij is ontwikkelingspsycholoog en richt zich vooral op hoogbegaafdheid.
recensie
Marketing
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Merken bouwen met content is het huwelijk tussen reclame en content, zo stelt auteur Aart Lensink! Eerst was er reclame, en pas sinds kort is er content. Maar als dat ‘merkloze’ content is, schiet het zijn doel voorbij.
preview
Ondernemen
17 juli 2020
Do de Heij
2-3 minuten leestijd
Wat begon als een gezellige hobby in Do’s keuken, groeide in vijf jaar tijd uit tot een biermerk dat in 600 kroegen wordt geschonken, in 700 supermarkten verkrijgbaar is en zelfs een eigen bar heeft! Hoe dat zo gekomen is vertellen we je in ons boek.
column
Organisatiekunde
17 juli 2020
Ben Kuiken
3-4 minuten leestijd
We hebben heel wat voor onze kiezen gehad, de laatste maanden. Omdat iedereen het anders heeft beleefd en er anders op reageert, is het belangrijk om die ervaringen gezamenlijk te verwerken. Bijvoorbeeld door goede, betekenisvolle gesprekken te organiseren.
interview
Strategisch management
17 juli 2020
Jeroen Ansink
5-6 minuten leestijd
Bedrijven die blijvend willen vernieuwen moeten grootschalig experimenteren, stelt Harvard-hoogleraar Stefan Thomke in Experimentation Works. Voor zo’n lerende organisatie is echter wel een cultuuromslag vereist. ‘Ervaring kan een averechtse uitwerking hebben.’
recensie
Strategisch management
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Auteurs Henk Volberda, Kevin Heij en Menno Bosma stellen in hun boek Innovatie Jij.nu dat Innovatie minder afhankelijk van robots en artificial intelligence is dan je denkt.
recensie
Marketing
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Zijn passie voor klantgericht ondernemen spat ervan af. Eerder in zijn Klantgericht leiderschap en nu ook in zijn nieuwste boek Six Star Service. Profeet Sydney Brouwer verdient alle aandacht.
recensie
Algemeen management
16 juli 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
In Eenden, Appeltaarten en Zwarte Gaten deelt Jorien Enninga een aantal anekdotes. Die gaan allemaal over samenwerking. Voor elke coach of manager is er wel één uit te plukken.
achtergrond
16 juli 2020
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Oude boeken, nieuwe boeken... er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega's Irene, Karin en Marjan welk boek hen pakte.
recensie
Communicatie en media
16 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Who is accountable? Ja, als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek!
recensie
Algemeen management
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het is tijd on weer bewust te zijn van onze reden van bestaan en om weer echt contact te hebben met onze klanten. Dit kan door op zoek te gaan naar onze drijfveren en door content te bieden waar klanten echt iets aan hebben. Volgens Marieke Hendrix is het tijd voor een Reframe.
preview
Marketing
16 juli 2020
Danny Oosterveer
3-4 minuten leestijd
Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. Een preview.
recensie
Marketing
15 juli 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.
recensie
Financieel management
15 juli 2020
Paul Schollaardt
2-3 minuten leestijd
Gerard Verstegen en Aloy Soppe leveren met Ethiek voor financieel professionals en gedegen en goed leesbare gids af. Deze studie van ethiek voor de financiële professional definieert goed wat onder ethiek wordt verstaan.
recensie
Communicatie en media
15 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Storytelling is een eeuwenoude kunst: informatie overbrengen door verhalen te vertellen. En wie zou je dat beter kunnen leren dan een scenarioschrijver? Joost Schrickx is een scenarioschrijver, en hij schreef het boek Storytelling.
recensie
Verandermanagement
15 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
Het boek Veranderversnellers - het afkijkboek van Kilian Benneboek Gravenhorst is het vervolg op De Veranderversneller. Het is een leerzaam boek voor elke manager die met verandering aan de slag moet.
preview
Algemeen management
15 juli 2020
Jigal Schrijver
2-3 minuten leestijd
De titel Part of the Deal staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van de werkzaamheden als zzp-er en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.
interview
IT-management / ICT
15 juli 2020
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
Het heeft even geduurd, maar de value based healthcare-gedachte van Michael Porter krijgt steeds vastere voet aan de grond. Ook in Nederland. Het boek Beter Dokteren – Hoe patiënten profiteren van big data laat zien dat data-analyse van medische behandelingen leidt tot kwalitatief betere én goedkopere zorg. Maar misschien belangrijker: data-analyse leidt uiteindelijk ook tot een ander gesprek met de patiënt in de spreekkamer. Co-auteur van Beter Dokteren én chirurg Eric Hans Eddes: ‘Soms is een lieve dokter belangrijker dan een goede dokter.’