OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 278 van 19.545 resultaten
    recensie
    Werk en loopbaan
    14 februari 2020
    Ed Brouwer
    Verpak je Succes! - Impact maken met je zakelijke profilering van Sascha Bertus belooft antwoord op de vraag hoe je zichtbaar maakt wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega’s of concurrenten. Een goed boek dat zich leent om cadeau te doen.
    preview
    Leiderschap
    14 februari 2020
    Jos Claessens
    1-2 minuten leestijd
    Jos Claessens laat met haar set managementkaarten van inspiratie naar verantwoordelijkheid zien dat managen is verbonden met leren. Op welke manier mensen en organisaties zich gezond en vitaal kunnen ontwikkelen.
    recensie
    Marketing
    13 februari 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.
    recensie
    Coaching en trainen
    13 februari 2020
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Het kan de beste coaches overkomen: het loopt niet. Een coachklant neemt geen verantwoordelijkheid, komt braaf naar de afspraken zonder een doel te bedenken, maakt niet de afgesproken huiswerkopdrachten, noem maar op.
    preview
    Ondernemen
    13 februari 2020
    MT/Sprout
    2-3 minuten leestijd
    Hij ligt officieel in de schappen: de nieuwste Groeigids van Sprout. In Groei met cash als brandstof duiken we in een onderwerp waar veel te weinig ondernemers het over hebben: cashflow. Toch kan cash je bedrijf maken of breken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    13 februari 2020
    Ed Brouwer
    Bescheidenheid is een mooie eigenschap, maar heeft een valkuil: onzichtbaarheid. Dat kan je rol in een werkomgeving in de weg staan. Daar kan het belangrijk zijn om jezelf met al je kennis en kunde goed te laten zien.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 februari 2020
    Dymph Neeteson
    3-5 minuten leestijd
    Hoera, daar was de bezorger met mijn Flow Plnnrs Undated. Een ‘agenda' waar ik veel over gehoord had in Facebookgroepen voor vrouwelijke ondernemers. Het prikkelde mijn nieuwsgierigheid. Bovendien kan die chaos in mijn hoofd wel wat structuur gebruiken. Aldus mijn keuze voor een schattige, mintgroene Flow Plnnrs. I know, lekker girly.
    recensie
    Leiderschap
    12 februari 2020
    Leo van den Berg
    1-2 minuten leestijd
    Met veel plezier heb ik het boek van Petra Otten gelezen. Het leest als een trein, is goed gestructureerd en zal leidinggevenden triggeren om nog eens goed na te denken over het eigen functioneren en de impact daarvan op de organisatie waaraan leiding wordt gegeven.
    recensie
    Communicatie en media
    12 februari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Leiderschap in luisteren van Victor Pierau is geen boek om in een paar avonden uit te lezen. Wel is het een compleet werk dat het verdient om aandachtig te bestuderen.
    interview
    Marketing
    12 februari 2020
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Lachen is gezond, ook in het contact met klanten. In zijn nieuwe boek Thuis ben ik niet zo leuk! biedt Jos Burgers zijn lezers een stoomcursus humor in zakelijke contacten, inclusief de do's en don'ts. ‘Het effect van humor moet altijd het uitgangspunt zijn. Humor is een middel, geen doel.'
    preview
    Organisatiekunde
    12 februari 2020
    Raymon Geurts
    4-6 minuten leestijd
    WRR publiceerde het rapport ‘Het betere werk. De nieuwe maatschappelijke opdracht'. Ze deed daarin een oproep om te investeren in condities die tot goed werk leiden. Eén van de condities is meer ‘grip op beter werk' door medewerkers.
    recensie
    Algemeen management
    11 februari 2020
    Corinne Klaver
    7-10 minuten leestijd
    Het samenstellen van een team en het optimaliseren van een team heeft al lange tijd mijn interesse. Ik kreeg het boek met de titel Topteams van Katja Staartjes en Menno Boermans in handen en kon niet wachten om het te lezen.
    Interview
    Marketing
    11 februari 2020
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Carlijn Postma (eigenaar van contentmarketingbureau The Post en voormalig Content Marketeer van het jaar) schreef een nieuw boek genaamd Bingemarketing. De basis van het boek is: welke content wetten zitten er verborgen in het maakproces van Netflix series waardoor we blijven kijken?
    recensie
    Marketing
    11 februari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Het bleef akelig stil in de zaal. De van tevoren bedachte grap die ik maakte, bleek niet aan te slaan. Gelukkig was ik ad rem genoeg om de stilte op te vangen door te zeggen: ‘Oké, boodschap is duidelijk. Die laten we er voortaan uit.' Schade beperkt, want alsnog werd er luid gegrinnikt door het publiek.
    nieuws
    Mens en maatschappij
    11 februari 2020
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Er zijn inmiddels honderden manieren om met mindfulness aan de gang te gaan. Er zijn boekenplanken volgeschreven. Er wordt voortvarend onderzoek gedaan naar de lange termijneffecten op mentaal en fysiek gebied. Veel bedrijven hebben arrangementen om digitale of fysieke mindfulness trainingen en workshops te volgen.
    recensie
    Internet en social media
    11 februari 2020
    Sippy van Akker
    4-5 minuten leestijd
    In 2019 publiceerde Stikker Het internet is stuk; maar we kunnen het repareren. Het gaat over privacy, dataverzameling, de macht van de Big Tech bedrijven, waar we allemaal 'klant' (of 'product'?) van zijn en hoe het internet eigenlijk weer van iedereen moet worden.
    preview
    Economie
    11 februari 2020
    Johan Lambrecht
    3-5 minuten leestijd
    ‘Waarom heeft niemand het zien aankomen?', vroeg koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk toen ze in november 2008 een nieuw gebouw van de vermaarde London School of Economics inhuldigde.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 februari 2020
    Annett Keizer
    3-4 minuten leestijd
    Elke trainer en coach heeft een aantal modellen in zijn koffer waar hij in graag mee werkt. Eén daarvan is de Roos van Leary; een instrument dat handig is om in te zetten als er iets in de communicatie en interactie tussen mensen niet lekker loopt.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 februari 2020
    Margreet Noordanus
    2-3 minuten leestijd
    De titel van Coachen zonder blabla triggert omdat het herkenbaar is dat coachgesprekken kunnen verzanden in eindeloze blabla. Met een beetje pech word je er als coach dan ook nog eens ‘zomaar' in meegetrokken, ondanks je goede bedoelingen en voornemens.
    preview
    Internet en social media
    10 februari 2020
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    Sociale media zijn na de intreding van de algoritmische filters niet meer wat ze geweest zijn. Het is hard werken om in menig tijdlijn te verschijnen. Ook de doelgerichte creatie van engagement vergt een professionele aanpak.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden