OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 283 van 19.545 resultaten
recensie
Algemeen management
9 januari 2020
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Zorg dat disruptie je niet overkomt, maar laat disruptie je voordeel worden. Dat is in het kort de boodschap van het mooie boek Make Disruption Work van Alexandra Jankovich en Tom Voskes.
recensie
Psychologie
8 januari 2020
Ineke Smits
3-4 minuten leestijd
Je uitstraling en presentatie zijn bepalend voor de manier waarop mensen interactie met je aangaan. ‘Wanneer je een authentiek, geloofwaardig en aantrekkelijk beeld van jezelf toont en dit in lijn is met jouw innerlijk kun je spreken van charisma', aldus Lida van Doorn in Werk aan je charisma.
recensie
Verandermanagement
8 januari 2020
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is: Key Performance Indicatoren.
preview
Algemeen management
8 januari 2020
Esther Klaster
3-4 minuten leestijd
In het boek Spelen met samenwerken van Félice de Charro, Esther Klaster, Christèle Warmerdam, Ruben van Wendel de Joode maak je kennis met 21 korte samenwerkingsspellen die je kunt inzetten in de werksituatie. Een preview.
recensie
Internet en social media
7 januari 2020
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
25 jaar online winkelen in Nederland van Wijnand Jongen en Wilbert Schreurs is weer zo'n boek dat zeker een plaats verdient in de boekenkast van iedere ondernemer die iets te maken heeft met on- en offline winkelen.
recensie
Internet en social media
7 januari 2020
Jeanine Dijkhuis
3-4 minuten leestijd
Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG wetgeving en bijbehorende processen, is er overgegaan tot de orde van de marketingdag.
recensie
Algemeen management
7 januari 2020
Marthe van der Molen
3-4 minuten leestijd
Je runt de tent niet alleen. Banach noemt in Organisatievibe zes factoren die als het ware de tentstokken van de tent vormen. Zonder al deze factoren is de tent minder stabiel, minder groot, minder warm en/of minder hoog.
recensie
Algemeen management
6 januari 2020
Patrick Davidson
4-6 minuten leestijd
Om met de deur in huis te vallen: wat een goede verhalenverteller is Marc Randolph! In dit boek beschrijft de medeoprichter en eerste CEO de eerste jaren van Netflix in geur en kleur - en van binnenuit. Ik las het boek Dat gaat nooit lukken met plezier en heb mijn belangrijkste take aways op een rijtje gezet.
recensie
Communicatie en media
6 januari 2020
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Een van de belangrijkste pijlers van interne communicatie is de communicatie door leidinggevenden. Als die goed is, komt het met de interne communicatie verder wel in orde.
preview
Verandermanagement
6 januari 2020
Marco Derksen
3-4 minuten leestijd
Al veel vaker namen we ons voor om onze verhalen te bundelen en onze ervaring te delen. Maar pas nu lijkt de tijd echt rijp te zijn. We hebben samengewerkt, geleerd, elkaar bevraagd, geprikkeld en uitgedaagd.
recensie
Algemeen management
6 januari 2020
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Hoe krijg je meer grip op je leven en werk? Meer succes? Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het begint met een beetje geluk hebben. Maar dat geluk kun je vaak wel een handje helpen. Ben Tiggelaar geeft je daarom 52 prikkelende en praktische lessen mee in Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben.
recensie
Organisatiekunde
3 januari 2020
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Hoe creëren we welzijn en geluk voor velen in plaats van welvaart voor enkelen? Hoe worden bestaande organisaties toekomstbestendig en betekenisvol? Op deze, en andere vragen belooft Raymond Geurts antwoord in De gelukkige organisatie.
recensie
Marketing
3 januari 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
In 2008 begon ik met een eigen blog en nieuwsbrief. Dankzij social media kreeg ik steeds meer bereik, en tegelijkertijd probeerde ik uit te vogelen hoe LinkedIn, Twitter en YouTube het beste voor mijn bedrijf kunnen werken.
preview
Algemeen management
3 januari 2020
Herman Daems
3-4 minuten leestijd
Wat doet een raad van bestuur van een vennootschap of van een vereniging?
Wat verwachten we eigenlijk van bestuurders? En hoe ziet de toekomst van onze
besturen eruit - en bijgevolg die van onze organisaties? Een exclusieve blik
achter de schermen van het bedrijfsleven.
recensie
Communicatie en media
2 januari 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Er wordt al zo lang online gespeculeerd over het leven van influencers. Ze zouden veel geld verdienen met campagnes. En dat zou een luizenleven moeten zijn. Lekker gratis producten ontvangen en duizenden euro's vangen voor een bericht. Of werkt het toch net iets anders?
nieuws
Algemeen management
2 januari 2020
Karin de Zwaan
1-2 minuten leestijd
Er is een jubileum te vieren: 25 jaar Managementboek. Een jubileum dat we graag met u vieren. Als klant staat u er wellicht niet bij stil, maar 25 jaar geleden was het ‘managementboek' in Nederland niet meer dan een veelbelovende noviteit.
recensie
Strategisch management
2 januari 2020
Martin van Staveren
4-5 minuten leestijd
Het was september 2009, toen Simon Sinek een Ted-talk in Washington gaf. Dit zou een van de meest bekeken talks ooit worden. Het was in de beginfase van Begin met het waarom, zijn eerste bestseller. Inmiddels is Sinek een aantal boeken verder. Recent verscheen zijn vijfde boek: Het oneindige spel. Is dit boek net zo krachtig als dat waar alles mee begon?
interview
Algemeen management
2 januari 2020
Ronald Buitenhuis
10-14 minuten leestijd
Organisatieadviseur Jaap Peters vergelijkt Rijnlands en Angelsaksisch organiseren met de biologische- en intensieve veeteelt. Je gaat voor duurzaam of niet. Voor de hele mens of de aandeelhouder. ‘Elk weldenkend mens gaat voor de mens en duurzaam', zegt de auteur van onder meer de managementboekbestseller Intensieve Menshouderij.
column
2 januari 2020
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Dit jaar bestaat Managementboek 25 jaar. En omdat 25 jaar managementboek eigenlijk ook 25 jaar management is (of omgekeerd natuurlijk), en omdat boeken onze ‘middle name' is, is besloten een boek uit te geven over 25 jaar management.
recensie
Ondernemen
31 december 2019
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Ik voelde een mix van emoties toen ik Het grote gevecht van Jeroen Smit uit had. Spijt dat ex-CEO Polman niet meer heeft kunnen bereiken bij Unilever en bewondering voor zijn inzet. Trots dat dit Nederlandse bedrijf veel meer doet op duurzaamheidsgebied dan ik wist. Maar ook verontrusting, omdat in dit uitstekende, als een thriller lezende boek, de problemen op wereldniveau gedetailleerd worden beschreven.