OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 290 van 19.545 resultaten
    preview
    Communicatie en media
    12 november 2019
    Joost Schrickx
    3-4 minuten leestijd
    In Storytelling - De weg naar het hart vind je alles over storytelling. Joost Schrickx biedt de kennis, inzichten en vaardigheden die nodig zijn om met jouw verhaal het hart van de ontvanger te bereiken. Een preview.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 november 2019
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    In België vertrekt door gebrek aan lef en ambitie, zowel bij de overheid als bij bedrijven, al het talent naar het buitenland. Dat geldt voor de voetballers èn voor de ondernemers.
    preview
    Ondernemen
    12 november 2019
    Femke Hogema
    3-5 minuten leestijd
    Bestsellerauteur Femke Hogema toont je in Winstgevende plannen hoe je met haar bewezen methode in 7 stappen je plannen winstgevend kunt realiseren. Een preview.
    recensie
    Mens en maatschappij
    12 november 2019
    Dave van Ooijen
    6-9 minuten leestijd
    Winand Quaedvlieg, hoofd van het Kantoor Brussel van VNO-NCW en MKB-Nederland, schrijft vanaf begin 2016 een maandelijkse blog over Europa in de nieuwsbrief voor beide organisaties. De blogs gaan over gebeurtenissen waar hij professioneel direct of indirect bij betrokken was.
    preview
    Strategisch management
    11 november 2019
    Markward van der Mieden
    4-5 minuten leestijd
    In Groeiversnellers beschrijven Marc van Eck en Markward van der Mieden op prikkelende wijze hoe je de volgende groeistap in je bedrijf kunt zetten. Een preview.
    recensie
    Organisatiekunde
    11 november 2019
    Peter Streefkerk
    4-5 minuten leestijd
    In Wie niet tech is, is gezien behandelt Martijn Vet zes basistechnologieën die er mede de oorzaak van zijn dat er grote veranderingen in ons dagelijks leven aanstaande zijn: robotisering, big data, kunstmatige intelligentie, blockchain, internet of things en virtual reality/augmented reality.
    interview
    Personeelsmanagement
    11 november 2019
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Het professionaliteitsprofiel voor personeels- en organisatieprofessionals is hard aan herziening toe. Dat is de conclusie die Ber Damen trekt als hij dat profiel vergelijkt met de ontwikkelingen waarmee organisaties vandaag de dag worden geconfronteerd. Wendbaarheid is dé succesfactor om in een wereld die als VUCA wordt omschreven, te kunnen overleven en in de ontwikkeling daarvan moeten HR-professionals een leidende rol spelen. Maar dan moet in de P&O-wereld het roer wel om.
    recensie
    11 november 2019
    Freija van Duijne
    4-6 minuten leestijd
    In 2013, toen de meeste mensen nog enthousiast waren over Facebook en dagelijks foto's van hun kinderen postten, toen Twitteren moest om professioneel mee te doen, was daar ineens Edward Snowden, klokkenluider van de Amerikaanse inlichtingendienst NSA.
    preview
    Organisatiekunde
    11 november 2019
    Ben Kuiken
    3-4 minuten leestijd
    Heb je het druk? Heb je het gevoel dat je voortdurend achter de feiten aanholt? In zijn nieuwe boek De Organisatiefilosoof helpt Ben Kuiken je om anders te denken, anders te kijken en anders te praten over organisatieproblemen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    8 november 2019
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Wie kent dat niet van opleidingen, trainingen en interne werkvormen: intervisie als gestructureerde gespreksmethode? Vol goede moed pakken we er de spelregels voor de Incident-, Vijfstappenmethode of Roddelfeedback bij.
    nieuws
    Marketing
    8 november 2019
    Bas Hakker
    7-10 minuten leestijd
    Onlangs presenteerde Klaas Weima zijn boek Aandachtsmarketing in het Rijksmuseum. Wij waren bij de uitreiking van het eerste exemplaar en natuurlijk ook bij de leerzame Masterclass. Het onderwerp? Hoe vang ik als merk en bedrijf de aandacht van de consument?
    interview
    Werk en loopbaan
    8 november 2019
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Bedrijven onderschatten het potentieel van hun oudere werknemers, zegt Forbes-uitgever Richard Karlgaard (65) in Late Bloomers. Anders dan vaak gedacht blijft ons brein zich tot op hoge leeftijd ontwikkelen. ‘De kwaliteiten die iemand tot een leider maakt vergaren we pas rond de vijftig.’
    recensie
    Juridisch
    8 november 2019
    Freija Rappoldt
    2-3 minuten leestijd
    De grootste wetswijziging in de afgelopen decennia komt eraan, de Omgevingswet. Er wordt wel gezegd dat het slagen van de wet voor 80% afhankelijk is van de cultuur en maar voor 20% van de regels.
    recensie
    Non-profit
    7 november 2019
    Rob Geleijnse
    2-3 minuten leestijd
    Marketing is binnen verenigingen een hot topic. Door de toenemende individualisering ligt het klassieke businessmodel van verenigingen onder vuur en is verandering noodzakelijk om te kunnen overleven.
    preview
    Psychologie
    7 november 2019
    Lida van Doorn
    3-4 minuten leestijd
    Lida van Doorn leert je in Werk aan je charisma bewust naar jezelf te kijken. Aan de hand van drie sleutelbegrippen - authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid - laat ze zien hoe je jezelf overtuigend neerzet. Een preview.
    preview
    Communicatie en media
    7 november 2019
    Kim Ravers
    3-5 minuten leestijd
    We verwerken meer informatie dan ooit en er is meer afleiding dan ooit. Hoe vang je de aandacht van je afgeleide publiek? Juist. Door beeld te gebruiken.
    recensie
    Leiderschap
    7 november 2019
    Louis Thorig
    3-5 minuten leestijd
    We leven in het tijdperk van de digitale revolutie met al zijn disruptieve effecten. Dankzij digitalisering is disruptie het nieuwe normaal geworden. In Leiderschap in de digitale wereld onderzoeken Ralf Knegtmans en Ylva Poelman wat de gevolgen zijn voor organisaties en hun leiders.
    recensie
    Mens en maatschappij
    6 november 2019
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Iedereen die de afgelopen tien, vijftien jaar regelmatig in Amsterdam is geweest, heeft de stad kunnen zien veranderen. Het meest zichtbare is de groei van het toerisme geweest en de internationalisering van de stad met kenniswerkers uit de hele wereld.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 november 2019
    Gerda Visser
    1-2 minuten leestijd
    Profileren zonder Opscheppen ziet er mooi uit qua vormgeving en de opgenomen foto's. Theorie wordt afgewisseld door leuke opdrachten die je aan het denken zetten. Bijzonder zijn de citaten van directeuren, CEO's en coaches die vertellen hoe zij zich hebben geprofileerd gedurende hun loopbanen.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    6 november 2019
    Eva Brouwer
    3-4 minuten leestijd
    Eva Brouwers boek In 10 stappen je podium pakken leert je stap voor stap hoe je succesvol presenteert voor publiek en keer op keer wordt (terug)gevraagd. In haar preview komt Brouwer met de ultieme checklist voor een goede dagvoorzitter, presentator of host.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden