OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 291 van 19.545 resultaten
interview
Marketing
6 november 2019
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Met Aandachtsmarketing schreef Klaas Weima een boek voor marketeers en ondernemers die graag hun klanten willen bereiken. Hoe je dat doet? Dan let je op de zes aandachtstrekkers en volg je de stappen van het Verdiende aandacht Canvas.
preview
Marketing
6 november 2019
MT/Sprout
1-2 minuten leestijd
Hij is er, het nieuwste deel in de serie Sprout Groeigidsen: Zo bouw je een Killer Groeistrategie. Een handzame gids voor ondernemers die de sokken erin willen zetten. En dat begint natuurlijk met een sterke strategie. Geen wonder dat ook deze gids een instant bestseller zal worden.
nieuws
Internet en social media
6 november 2019
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Huub Modderkolk heeft een bloedserieus en super actueel boek geschreven. Het is oorlog maar niemand die het ziet is al weken een seller. Het is te hopen dat dit boek, en de boodschap, zijn weg gaat vinden naar beslissers, politici en belanghebbenden die zich zorgen zouden moeten maken over onze cyber-veiligheid.
preview
Leiderschap
6 november 2019
Petra Otten
2-3 minuten leestijd
Leiderschap is in deze turbulente tijd niet langer gebaseerd op macht, maar op betekenis en gedeeld leiderschap. Wat vraagt dit van de hedendaagse leider? Leiderschaps- en teamcoach Petra Otten schreef er een boek over: Leiders van betekenis. Een preview.
recensie
Organisatiekunde
5 november 2019
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
Onze hersenen zijn een grote remmende kracht bij het leren! In Breinopeners legt hersendeskundige Ria van Dinteren uit hoe dat komt, en gelukkig ook wat je kunt doen om je hersenen wél in de leerstand te krijgen.
preview
Algemeen management
5 november 2019
Jeroen Busscher
3-4 minuten leestijd
Uiteindelijk zijn we allemaal het meest bang om fouten te maken. Waarom gaan anders evaluaties altijd over wat fout ging en voelen voortgangsgesprekken altijd als beoordelingsgesprekken? Waarom blijft dat compliment niet hangen en die kritische opmerking wel?
preview
Personeelsmanagement
5 november 2019
Oene Bouman
3-4 minuten leestijd
Vind je het lastig om een (integriteits)kwestie bespreekbaar te maken op de werkvloer? Dan is deze praktijkgids iets voor jou. Oene Bouman schreef er een boek over: Praktijkgids voor leidinggevenden bij signalen van een (integriteits)kwestie. Met name leidinggevenden bij de overheid kunnen dit boek direct in de praktijk hanteren.
recensie
Marketing
5 november 2019
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Stop met het uitstrooien van online content op media die niet van jezelf zijn. Leid je publiek naar je eigen contentplatform met verhalen die er toe doen. Dat is de boodschap van Cor Hospes in De power van een contentplatform.
preview
Psychologie
4 november 2019
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
U denkt waarschijnlijk dat u weet wat waar en wat niet waar is. Dat dat wat u ziet, voelt en denkt op de werkelijkheid gebaseerd is en dat u uw eigen beslissingen neemt. Ik moet u helaas teleurstellen: U leeft in een illusie en in HersenHack zult u dit ervaren.
recensie
Verandermanagement
4 november 2019
Bert Peene
3-5 minuten leestijd
Organisatieverandering is geen doelgericht en georganiseerd proces. Daarover laten de auteurs van Engage! (‘Reisgids voor veranderavonturen’) geen twijfel bestaan. Diepgaande verandering vereist een avontuurlijke mentaliteit. Onzekerheid is in onze VUCA-samenleving immers troef! Maar wie het boek leest, zal zich mogelijk niet aan de indruk kunnen onttrekken dat je nog best van mening kunt verschillen over wat ‘avontuurlijk’ precies inhoudt. Heb je bijvoorbeeld voor een avontuur een reisgids nodig?
preview
Algemeen management
4 november 2019
Jitske Kramer
3-4 minuten leestijd
Word een beetje antropoloog en ontdek hoe dat wat vreemd is, vertrouwd kan worden. En dat wat vertrouwd is vreemd. Dat is wat de belofte is van het nieuwe boek va Jitske Kramer: Voodoo. Een preview.
recensie
Organisatiekunde
4 november 2019
Thomas Cech
2-3 minuten leestijd
Er zijn veel boeken over klant centraal stellen, customer experience en andere vormen van klantgericht ondernemen. De boeken van de Haan en Thomassen passen in deze filosofie. In Excelleren in service presenteren ze een totale commerciële strategie.
column
Economie
3 november 2019
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Zet niet langer een stip op de horizon maar haal de horizon naar je toe. Zo mag je het vlammende betoog van ex-consultants Hans van der Loo en Patrick Davidson in hun boek Werkvuur wel samenvatten. Al zeggen zij het natuurlijk heel anders. Op de bijvoorbeeld heel prangende vraag of de overal opduikende ‘Chief Happiness Officers’ heeft geholpen, of al die aandacht voor duurzame inzetbaarheid, voor vitaliteit op de werkvloer, voor mindful kauwen op een rozijn iets heeft bijgedragen, zegt Hans van der Loo: ‘Al die blijmoedigheid op congressen en seminars over vitaliteit, werkgeluk en employee journeys, het klinkt allemaal prachtig maar ik vind het voor een groot deel gebakken lucht.’
preview
Algemeen management
1 november 2019
Pauline Voortman
3-4 minuten leestijd
‘Vertrouwen is voor ons geen issue' hoor ik vaak. Of ‘we hebben eerst nog wat brandjes te blussen.' Terwijl vertrouwen altijd een issue is en preventief hieraan werken juist brand voorkomt. Creativiteit ontplooien, vakmanschap ontwikkelen en innoveren gaan hand in hand met een cultuur van vertrouwen.
recensie
Werk en loopbaan
1 november 2019
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
De titel en het omslag van Verpak je succes van Sascha Bertus roepen bij mij meteen de associatie op a la: ‘een boek over de do's en dont's van zakelijke kleding. Er staan immers nogal wat mensen in pak op de foto.
preview
Verandermanagement
1 november 2019
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
De toekomst klinkt redelijk vaag voor de meesten van ons. Intuïtief weten we wel dat de toekomst anders zal zijn dan nu. Digitalisering, klimaatverandering, energietransitie, vergrijzing en tal van andere trends maken dat ons speelveld in de toekomst anders is dan nu.
recensie
31 oktober 2019
Freija van Duijne
1-2 minuten leestijd
Wie de columns van Rosanne Herzberger leest, kent haar voorliefde voor prikkelende analyses van populaire gezondheidstrends. In dit essay is mindfulness het middelpunt waaromheen het betoog gesponnen is.
recensie
Mens en maatschappij
31 oktober 2019
Freija van Duijne
1-2 minuten leestijd
Het is inmiddels wel duidelijk dat identiteit een gevoelig onderwerp is. De cisgender-identiteit van mannen en vrouwen zijn slechts de uitersten waarbinnen een bontgekleurde tussenruimte aan identiteiten schuilt.
preview
Algemeen management
31 oktober 2019
Peter Staal
3-5 minuten leestijd
Organiseren van communities neemt de lezer in twaalf hoofdstukken mee in het hoe en waarom van communities waarin theoretische modellen, quotes, praktische tips en een toekomstvisie voor de rol van communities voor bedrijven elkaar afwisselen.
recensie
Ondernemen
31 oktober 2019
Ruben van de Belt
1-2 minuten leestijd
Sommige boeken zijn een beetje van het ene genre, een beetje van het andere. Maar in beide gevallen te weinig om er echt bij te horen. Het risico is dan levensgroot dat het boek vlees noch vis wordt. Of een welkome verfrissing die je niet snel vergeet.