OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 311 van 19.560 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 mei 2019
Brigitte Koehler
3-4 minuten leestijd
We weten allemaal dat bewegen goed voor ons is, maar houden het vaak maar moeilijk vol. Een doel als, het lopen van een marathon, of 5 kilo afvallen blijkt maar even te werken.
recensie
Verandermanagement
15 mei 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Zeven principes voor duurzaam succes; dit is de belofte die Stefanie Jansen en Maarten Pieters op het omslag van hun boek COcreatie revolutie afgeven.
recensie
Algemeen management
15 mei 2019
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
In 2015 verscheen Je Binnenste Buiten van Manon Ruijters (e.a.), een omvangrijk erudiet boek over professionele identiteit in organisaties, dat niet voor iedereen is weggelegd.
preview
Algemeen management
15 mei 2019
Rob van der Rijt
2-3 minuten leestijd
CO2-neutraal ondernemen, zo doe je dat! is de titel van het nieuwe boek van Rob van der Rijt. Het biedt bedrijven inzicht in hoe zij dankzij energiebesparing en duurzame opwekking kunnen voldoen aan regelgeving en maatschappelijk verantwoord ondernemerschap. Een preview.
preview
Leiderschap
15 mei 2019
Anouk Brack
3-4 minuten leestijd
Leiderschap evolueert snel. En terecht, want de wereld verandert snel. Het grootste deel van leiders aan wie (anoniem) gevraagd wordt of ze denken voldoende capaciteiten in huis te hebben om de complexiteit van nu en in de toekomst succesvol te hanteren, zegt van niet. Wat kunnen we daaraan doen?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
15 mei 2019
Marjan Maandag
2-3 minuten leestijd
Soms lees je zo'n zinnetje waarvan je direct overeind schiet in je stoel: "Je werkt hard, maar of je daadwerkelijk vooruitkomt is de vraag."
recensie
Verandermanagement
14 mei 2019
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Het Interuniversitair Centrum voor Organisatie- en Veranderkunde (Sioo) organiseert sinds 2012 de Studieweek Systemen. Men wil overzicht bieden in de grote hoeveelheid benaderingen en uitgangspunten van de organisatie als systeem.
recensie
14 mei 2019
Peter van den Boom
recensie
Internet en social media
14 mei 2019
Niels van Gorp
1-2 minuten leestijd
Artificial Stupidity; een zeer pakkende titel waardoor ik direct geneigd was het boek te gaan lezen. DeSmet heeft een mooi document afgeleverd dat tekenend is voor de dilemma’s van deze tijd.
recensie
Strategisch management
14 mei 2019
Carla Verwijs
1-2 minuten leestijd
‘Maar we hebben het altijd al zo gedaan’, hoor je iemand zeggen. Je innovatieharen gaan overeind staan. Gelukkig ben je voorbereid op een ‘nee’ en kun je het ombuigen naar een ‘ja’ door te laten zien hoe de wereld (ja, ook die van je bedrijf) is veranderd. In gedachten bedank je Gijs van Wulfen met zijn boek Inspiratie voor Innovatie, die je wees op deze ‘nee’.
recensie
Marketing
14 mei 2019
Cees Kappert
3-5 minuten leestijd
Laat ik deze recensie beginnen met te zeggen dat ik van oudsher een fan van Seth Godin ben. Sinds de jaren negentig heb ik met enige regelmaat boeken van hem gelezen, startend met Permission Marketing – turning strangers into friends, and friends into customers.
column
Internet en social media
14 mei 2019
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Alles transactie van het INNOPAY-trio Shikko Nijland, Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama mag zich dit hele jaar Managementboek van het Jaar noemen. Zonder meer een verdienstelijke winnaar.
interview
Strategisch management
14 mei 2019
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Bij Founders Space begeleidt Steve S. Hoffman startups en organisaties in innovatie. In zijn onlangs in het Nederlands verschenen boek Olifanten laten vliegen – Radicale innovatie in organisaties beschrijft hij wat we van succesvolle startups kunnen leren. ‘Steek niet te veel tijd in een idee, maar liever in het vinden van de juiste mensen.’
recensie
Communicatie en media
13 mei 2019
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
Een trip down memorylane… En dat over het onderwerp waar veel Nederlanders een hekel aan hebben: reclame. Het boek Hoe verzinnen ze het?, bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord van Jaap Toorenaar beschrijft hoogtepunten uit de tv-reclames en in interviews met de makers en bedenkers ervan wordt de herkomst beschreven.
recensie
Economie
13 mei 2019
Sjors van Leeuwen
7-10 minuten leestijd
Vroeger leidden alle wegen naar Rome, tegenwoordig leiden ze naar Beijing. Dat schrijft Peter Frankopan in het boek De nieuwe zijderoutes. China haalt in rap tempo de VS in als wereldmacht, of het nu over land of over zee is.
recensie
recensie
Strategisch management
13 mei 2019
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
Alle beslissingen die we nu nemen, klein of groot, zijn van invloed op de toekomst. Maar hoe nemen we eigenlijk beslissingen? En vooral, hoe nemen we de belangrijke beslissingen in ons werk en in ons leven?
recensie
13 mei 2019
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Grand Hotel Europa ontvangt nauwelijks meer bezoekers. Een duidelijk geval van vergane glorie. Slechts een aantal vaste gasten maakt nog gebruik van de sobere diensten van het hotel.
recensie
Verandermanagement
13 mei 2019
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
In eerste instantie had ik niet door dat Rody Vonks Innoveren een magazine is, en geen boek. Deze opzet leest minder ‘lineair’ dan in een boek, en dat past goed bij het thema innovatie.
preview
Psychologie
13 mei 2019
Eva Kruijs
2-3 minuten leestijd
Iedereen streeft ernaar: gelukkig zijn. Sinds enkele jaren vieren we op 20 maart zelfs wereldwijd de Internationale Dag van het Geluk. Maar wat is het eigenlijk, geluk? En wat kun je zelf doen om je gelukkiger te voelen?