OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 313 van 19.560 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    7 mei 2019
    Paul Misdorp
    3-4 minuten leestijd
    Kim Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) heeft met ‘Veenbrand’ teruggeblikt op een reeks van columns, die hij in de periode februari 2014 tot oktober 2018 in het Financieel Dagblad schreef.
    recensie
    Reclame en verkoop
    7 mei 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Word een expert in overtuigen en verkopen; zo luidt de ondertitel van De werkwijze van de Wolf. Enigszins aanmatigend moet ik zeggen. Zou dat zo maar kunnen door een boek te lezen? Iets in me zegt dat daar meer bij komt kijken.
    preview
    Psychologie
    7 mei 2019
    Frank van Marwijk
    6-8 minuten leestijd
    Met Doe niet zo moeilijk leert Frank van Marwijk je te accepteren dat het leven soms tegenzit. Shit happens! Je windt je niet meer op over elke dwarsligger en tegenvaller, want die horen erbij.
    recensie
    Psychologie
    6 mei 2019
    Elly Stroo Cloeck
    2-3 minuten leestijd
    Stel, je had ooit een grote voorraad Kaas en drie vrienden. Nu is de Kaas op, en je drie vrienden zijn vertrokken om andere Kaas te zoeken. Ze komen niet meer terug… Hoe zou jij reageren?
    recensie
    6 mei 2019
    Henny Portman
    5-7 minuten leestijd
    The book An executive’s guide to disciplined agile – Winning the race to business agility written by Scott W. Ambler and Mark Lines give a good overview of Disciplined Agile.
    recensie
    Marketing
    6 mei 2019
    Jacques Koster
    2-3 minuten leestijd
    De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
    preview
    Werk en loopbaan
    6 mei 2019
    Annett Keizer
    3-5 minuten leestijd
    Wie gaat solliciteren op een nieuwe of andere functie is vooral met zichzelf bezig. Wat wil ik? Wat vind ik leuk? Welke organisatie past bij mij?
    interview
    Algemeen management
    6 mei 2019
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    Ja, nee zeggen is lastig. En toch helpt nee zeggen om de kwaliteit van een product te verbeteren. ‘Nee zeggen helpt bewuste keuzes te maken’, zeggen de auteurs van 50 tinten nee, Robbin Schuurman en Willem Vermaak. Maar nee zeggen bestaat uit diverse gradaties; een pallet aan kleuren waaruit je kunt kiezen. Ofwel: hoe leer je op een effectieve manier nee te zeggen?
    recensie
    Financieel management
    6 mei 2019
    Sippy van Akker
    5-6 minuten leestijd
    Met Je financiën als zzp'er de baas willen Daphne Lie en Margreet Roels laten zien dat boekhouden niet moeilijk hoeft te zijn, welke cijfers voor zzp'ers belangrijk zijn en hoe je slim met je geldzaken om kunt gaan, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
    recensie
    Leiderschap
    3 mei 2019
    Nicole Verhoeven
    3-5 minuten leestijd
    De kracht van organisch leiderschap raakte mij vanaf het begin. Ronald van der Molen geeft antwoorden op dat wat puzzelt. Het is bovendien een prachtig vormgegeven boek.
    recensie
    Marketing
    3 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Wil je als bedrijf succesvol zijn dan draait het tegenwoordig om maatschappelijke impact, commerciële slagkracht en waardevolle klantrelaties. Dat is de boodschap van Danielle de Jonge in haar boek Extreem klantgericht.
    recensie
    Psychologie
    3 mei 2019
    Sonja de Bruin
    3-4 minuten leestijd
    ‘Geluk is kunnen focussen op wat ècht belangrijk voor je is en het makkelijk loslaten van al het andere’. Met deze zin legt Kelly Weekers kernachtig op de allereerste bladzijde de basis voor haar interessante en leesbare boek Happy Life 365.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    3 mei 2019
    Saskia Teppema
    4-5 minuten leestijd
    Geen zelfhelpboek maar een boek als een persoonlijke handleiding. In Er gaat niets verkeerd beschrijft Saskia Teppema een eenvoudig recept voor momenten dat je je ergert, boos wordt of je geraakt voelt. Een preview.
    recensie
    Leiderschap
    2 mei 2019
    Martin van Staveren
    4-5 minuten leestijd
    De Texaanse onderzoeksprofessor Brené Brown is een fenomeen in het bespreekbaar maken van ongemakkelijke onderwerpen als kwetsbaarheid en schaamte. Vier van haar boeken over dergelijke thema’s bereikten de New York Times-bestsellerlijst.
    recensie
    Marketing
    2 mei 2019
    Aukje Adams
    3-4 minuten leestijd
    Kan communicatie zonder menselijke interactie? In het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen reiken de auteurs een heldere en speelse methode aan om meer grip op de snel veranderende marketingcommunicatie te krijgen.
    recensie
    Strategisch management
    2 mei 2019
    Dave van Ooijen
    7-9 minuten leestijd
    Afgaande op de titel en de flaptekst heeft Christian Kromme, ondernemer, trendwatcher en futurist, met Go digital, stay human. Hoe technologie de mensheid vooruit helpt naar een betekenisvolle toekomst een veelbelovend boek geschreven.
    recensie
    Werk en loopbaan
    1 mei 2019
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Hoe bereik je als ambitieuze vrouw een toppositie? Daar zijn - nog - geen gebaande paden voor. Er is geen old-girls-netwerk naast dat van de old boys en het moederschap blijkt in de praktijk een flinke belemmering voor een soepele loopbaan.
    recensie
    Communicatie en media
    1 mei 2019
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Wat is er in deze organisatie nodig en hoe kunnen we de communicatiefunctie en de rol van de communicatieprofessionals zo neerzetten dat zij ook echt van toegevoegde waarde zijn? Die vragen staan centraal in Communicatie in positie in 3 stappen, het nieuwste boek van emeritus professor communicatiewetenschappen Betteke van Ruler. De boodschap achter deze vragen: communicatie moet in positie gebracht worden. Nu eindelijk eens een keer goed of op een andere manier.
    recensie
    Algemeen management
    1 mei 2019
    Daan Scheffers
    2-3 minuten leestijd
    Mijn Binnenste Buiten is de praktische opvolger van het theorieboek Je binnenste buiten, over het model van professionele identiteit. Een prettig leesbaar boek dat je op een speelse wijze ongemerkt meeneemt op een reis van introspectie en professionele bezinning.
    nieuws
    1 mei 2019
    Bertrand Weegenaar
    1-3 minuten leestijd
    Al tientallen jaren leidt Cees Nooteboom een afwisselend bestaan tussen het leven als romancier en reisverteller. De plaatsen waar hij heengaat, de wegen die hij bewandelt, kan voor beiden een inspiratie zijn, of een rustpunt. Of dit nu zijn woonplaats Menorca is (waar het dagboek 533 speelt) zijn liefdes voor Berlijn en Japan (in Saigoku), ook andere plaatsen komen langs. Het onlangs verschenen Venetië De leeuw, de stad en het water is daar een voorbeeld van.

      Personen

        Trefwoorden