OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 316 van 19.560 resultaten
Interview
Algemeen management
17 april 2019
Bert Peene
7-10 minuten leestijd
Professionele identiteit is het vergeten hart van de professionele ontwikkeling. Aldus Manon Ruijters in haar veelbesproken boek Je Binnenste Buiten. Aan overtuigingskracht heeft het haar en haar collega-auteurs sindsdien niet ontbroken, maar de praktische toepassing van de theorie bleek niet eenvoudig. Daarom verscheen drie jaar later een werkboek dat geen werkboek mag heten, maar dat getuige de ondertitel (werken aan je professionele identiteit) toch wel zo is bedoeld: Mijn Binnenste Buiten.
recensie
17 april 2019
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Ze werden
filosofengoden vanaf de jaren ’50: Martin Heidegger, Walter Benjamin en Ludwig
Wittgenstein. Minder bekend, in het grote Europese denken, werd Ernst Cassirer.
Ze richtten hun denkkringen in Wenen, Frankfurt en Cambridge op.
recensie
Communicatie en media
17 april 2019
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Een briljant non-fictieboek maken over het schrijven van een non-fictieboek. Een gedurfde onderneming, want je levert zelf de meetlat aan om je eigen werk tegen af te zetten. Marc Buelens waagt het erop en dat alleen al is een prijzenswaardige onderneming.
preview
Reclame en verkoop
17 april 2019
Erwin Wijman
3-5 minuten leestijd
Je kunt als ondernemer nog zo geweldig zijn, al die mensen daarbuiten moeten dat wél weten. In het kneiterdikke boek Zo verkoop je alles staan 827 praktische reclametools om dat voor elkaar te krijgen. Overtuigd zijn van jezelf is het halve werk, dit boek geeft je die broodnodige andere helft.
recensie
Marketing
16 april 2019
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Over de ontwikkeling van het marketingvak wordt veel geschreven. Marketinggoeroe Seth Godin doet acht jaar na zijn laatst verschenen boek ook weer een duit in het marketingzakje met Dit is nu marketing. Daarin lezen we dat marketing niet meer gaat over wie het hardst om aandacht roept, maar dat het gaat om de wereld beter te maken.
recensie
Marketing
16 april 2019
Paul Kruijssen
3-4 minuten leestijd
Met de titel van zijn boek Marketingplan op 1A4 geeft Ment Kuiper de indruk dat een marketingplan kort en succesvol kan zijn en dan ook echt ‘voor je’ kan werken.
recensie
Personeelsmanagement
16 april 2019
Guusje Nagels
4-5 minuten leestijd
Kun jij ook wat extra inspiratie gebruiken als het gaat om het zoeken en vinden van nieuwe collega’s? Dan is Collega gezocht iets voor jou.
preview
Algemeen management
16 april 2019
Egbert Dommerholt
3-4 minuten leestijd
Bij het horen van het woord ‘prutsen’ denk ik aan mensen als Boyan Slat, een jonge uitvinder en de drijvende kracht achter The Ocean Cleanup, dat zich ten doel heeft gesteld om binnen 5 jaar de hoeveel plastic dat in de Grote Oceaan ronddrijft met de helft te verminderen.
recensie
Reclame en verkoop
15 april 2019
Emiel Mulder
3-4 minuten leestijd
Het verkopen van een product of dienst wordt steeds lastiger. De concurrentie neemt toe en ontwikkelingen op en buiten de markt zorgen ervoor dat je moet ‘vechten’ voor je klanten.
recensie
Leiderschap
15 april 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Eindelijk eens een managementboek dat ook leuk is om te lezen. Ronald van der Molen heeft een prachtige metafoor gevonden in de natuur om organisch leiderschap in al zijn facetten uit te leggen. Gecombineerd met voorbeelden omtrent situaties waarbij organisch leiderschap al dan niet wordt toegepast maakt dat dit boek tot bijna een feest om te lezen.
column
Communicatie en media
15 april 2019
Pierre Pieterse
3-4 minuten leestijd
Een boek schrijven, wie wil dat nu niet? Eeuwige roem, applaus, interviews, gastoptredens op tv, middelpunt op het boekengala. Maar wie kan dat, een boek schrijven. Niet iedereen, zo weet de communis opinio. Lang niet iedereen zou ik daar aan willen toevoegen.
interview
Organisatiekunde
15 april 2019
Bas Hakker
8-11 minuten leestijd
Het boek Kern van de zaak gaat over de manier waarop je als organisatie waardevol kunt zijn en blijven voor je klanten. We spreken auteur Maaike Vrenken over haar interessante filosofie die verder gaat waar het Rijnlandse model stopt. ‘Waar het mij om gaat is dat je het écht meent, dat het jou om de klant gaat, en dat je die intentie omzet in concrete daden’
preview
Ondernemen
15 april 2019
Marijn Mulders
2-3 minuten leestijd
Businessmodellen en verdienmodellen worden te pas en te onpas gebruikt alsof ze gelijk zijn. Ze hebben zeker veel met elkaar van doen want een verdienmodel is een onderdeel van een businessmodel.
recensie
Algemeen management
15 april 2019
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
In bijna elke werkomgeving duikt spiritualiteit op. Iemand heeft een mindfulness cursus gevolgd of er komt voor het eerst iemand met een andere religie in je team. Dit kan best lastig zijn voor een manager, die eigenlijk niet zo goed weet wat hij hiermee aanmoet.
recensie
Strategisch management
12 april 2019
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Wat is innoveren toch lastig! Want dat draait om het succesvol bedenken en waarmaken van een nieuwe strategie, product, dienst, proces of markt. Maar hoe kom je aan nieuwe inspiratie en hoe zorg je ervoor dat jouw innovatie een succes wordt?
recensie
Coaching en trainen
12 april 2019
Sippy van Akker
4-5 minuten leestijd
De afgelopen dagen las ik behoorlijk vlot het boek De kunst van het trainen; Praktijkboek voor starters en professionals die zichzelf willen heruitvinden van Elke Van Parys.
preview
Algemeen management
12 april 2019
Danielle Braun
3-4 minuten leestijd
Stel je voor dat jij zelf of je geliefde een ernstige hartoperatie moet ondergaan. En de chirurg stelt zich aan je voor. Hij vertelt dat hij een uitstekend arts is met een schat aan ervaring en een zeer gedegen opleiding.
preview
Internet en social media
12 april 2019
Michael Boes
2-3 minuten leestijd
Auw… Email stress! Ik vergeet nooit meer die ene vergadering enkele jaren geleden bij een bedrijf waar veel gemaild werd destijds. Dit is alweer 5 jaar geleden en toen was er al veel mailverkeer.
recensie
Algemeen management
12 april 2019
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Eerder schreef Van Aggelen het succesvolle en inspirerende Mindhacking. Met zijn nieuwe boek Mindhacking voor teams maakt hij zijn techniek compleet en weet hij opnieuw te inspireren en te verrassen! Een ware aanrader voor teamleden én hun leiders.
recensie
Marketing
11 april 2019
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
In Dit is nu marketing zet Seth Godin op toegankelijk wijze uiteen hoe hij aankijkt tegen hedendaagse marketing. Waar gaat het vak in essentie over? Waar is het naartoe ontwikkeld? Hoe moet het effectief ingezet worden? Wat is de rol van marketing binnen de maatschappelijke context?